Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">jarne wrote:</div>
http://www.vieillescharrues.asso.fr/voeux2014/

ook eentje om in het oog te houden

Vertel me alsjeblieft dat Elton John nooit headliner van de zondag kan zijn?? Dan ga ik mezelf echt 4 kilometer onder de grond begraven.

Perfect headliner voor TW Classic, lijkt me. En dan daaronder Lenny Kravitz en Robert Plant ofzo.

Doet me eraan denken dat Girls In Hawaii een Belgische naam is die ze echt niet mogen missen. Een van de beste acts in Belgie, maar schromelijk onderschat in Vlaanderen, helaas.

De laatste tijd komen steeds meer geruchten over een tour van Outkast. Niet echt Werchter materiaal, maar als de Black Eyed Peas kunnen afsluiten zoals een aantal jaar geleden dan zou Outkast misschien wel en mooie spot kunnen krijgen. Ik zou het in ieder geval toejuichen, vooral als ze met een live band komen.

Verder hoop ik op:
Lenny Kravitz, Phosphorescent, Miles Kane, Fleet Foxes, Middle Class Rut, Band of Horses, Biffy Clyro, Jack White, Grizzly Bear, Chromatics, Half Moon Run, CHVRCHES, M83, First Aid Kit (hoeft niet allemaal, ben niet gierig)

En als afsluiter the usual suspects Muse en Foo's of Daft Punk (wishful thinking)

De laatste tijd komen steeds meer geruchten over een tour van Outkast. Niet echt Werchter materiaal, maar als de Black Eyed Peas kunnen afsluiten zoals een aantal jaar geleden dan zou Outkast misschien wel en mooie spot kunnen krijgen. Ik zou het in ieder geval toejuichen, vooral als ze met een live band komen.

Verder hoop ik op:<br>
Lenny Kravitz, Phosphorescent, Miles Kane, Fleet Foxes, Middle Class Rut, Band of Horses, Biffy Clyro, Jack White, Grizzly Bear, Chromatics, Half Moon Run, CHVRCHES, M83, First Aid Kit (hoeft niet allemaal, ben niet gierig)

En als afsluiter the usual suspects Muse en Foo’s of Daft Punk (wishful thinking)

ik denk niet dat The Outkast zal gaan afsluiten als ze komen. die hebben niet als the black eyed peas meerdere grote hits op hun naam. misschien doe ik ze nu iets te kort, maar niet elk nummer kan je meezingen en van TBEP wel, zelfs als je er niet van houdt.

daarnaast zie ik ook heel graag Jack White, Grizzly Bear, Half Moon Run, Chvrches en M83 komen. ik denk dat er ook een grote kans is dat deze komen.

Daarnaast Middle Class Rut, props dat je die noemt. fantastische old school grunge band. als één van deze drie, Middle Class Rut, Rival Sons ( die ook weer bezig zijn met een nieuw album) of Temperance Movement komt. wordt het een heel vet jaar.

Hoop ooit een keer op Weezer. Voorlopig is er 0 kans dat ze komen, maar het wat mij betreft wel eens een originele mooie naam zijn. Ze zijn in ieder geval nog zeker actief, alleen jammer genoeg (nog) niet in Europa.

ik denk niet dat The Outkast zal gaan afsluiten als ze komen. die hebben niet als the black eyed peas meerdere grote hits op hun naam. misschien doe ik ze nu iets te kort, maar niet elk nummer kan je meezingen en van TBEP wel, zelfs als je er niet van houdt.

Ik ben het eens met je over de 'meezingbaarheid' maar moet toch even zeggen dat Outkast wel degelijk flink wat hits heeft, toch? Rosa Sparks, The Way You Move, Ms. Jackson, Het Ya en Roses zijn toch wel grote hits die de meesten wel zullen kennen. :)

6dCV8.jpg

Rudimental dus bevestigd voor pinkpop, wat voor werchter of niet?

<div class="d4p-bbt-quote-title">JB7x wrote:</div>

Ik ben het eens met je over de ‘meezingbaarheid’ maar moet toch even zeggen dat Outkast wel degelijk flink wat hits heeft, toch? Rosa Sparks, The Way You Move, Ms. Jackson, Het Ya en Roses zijn toch wel grote hits die de meesten wel zullen kennen.
icon_smile.gif

Feit is wel dat dit ondertussen al nummers van 10 jaar geleden zijn, en dat die hits de jongere generaties dus minder aanspreken dan die van Kings Of Leon of Bastille. Outkast is ook wel meer hiphop-gericht dan velen zouden denken op basis van Hey Ya en Roses, dus ik verwacht eerder dat Macklemore de hoogste hiphop-spot krijgt, en dat Outkast naar een meer gemixt festival (Dour of Pukkelpop) gaan om daar te (sub)headlinen. Als ze Europa dit jaar al doen uiteraard, zou niet de eerste keer zijn dat Coachella een reunie weet vast te krijgen die pas later beslissen om er meer dan 1 concert van te maken.

Ik zou graag Foster the People, Empire of the Sun en MGMT zien komen, zag ze wel nog nooit ben nog maar 19, iemand een idee hoe die live zijn? Lijkt me wel een leuke line up trouwens. Er ontbreekt wel nog een headliner de dag van QOTSA of zie ik dat verkeerd? Staat even groot als de rest.. Muse en QOTSA op 1 dag zou crazy zijn toch?

Staan genoeg potentiele namen tussen, wel voornamelijk dagvullers maar toch.

Foster the People, Ellie Goulding, Empire of the Sun, MGMT, Capital Cities, Frank Turner, HAIM, Cage the Elephant, The Afghan Whigs, The Naked and the Famous, Toy Dolls (zou tof zijn!), Beady Eye, Daughter, James Vincent McMorrow, Broken Bells, Flume, Bastile, Grouplove, Tom Odell, Sleigh Bells, Bombay Bicycle Club, Foxygen, White Lies, John Newman, AlunaGeorge, The 1975, Graveyard, Beck, Lorde, etc.

Ik zal vast nog wat zijn vergeten, maar bovenstaande artiesten geef ik een goede kans. Zijn overigens lang niet allemaal mijn favorieten, maar het zijn in mijn ogen kanshebbers.

Muse dus. Ik wil niet weer die discussie beginnen, maar dit is wel weer een bevestiging dat ze dus inderdaad gaan touren en best Werchter zouden kunnen doen. Niks nieuws, maar het zorgt wel voor nieuwe hoop. Bij mij trouwens niet. Ik zie liever Slayer of Miley Cyrus.

Grapje.

Broken Bells, Bastille, Ellie Goulding, Bonobo, Foster the People, Lorde, Pharrell, Warpaint, Temples, The Nakes + Famous, CHVRCHES, Darkside, White Lies, Calvin Harris, Disclosure, Beady Eye, The 1975, Chance the Rapper, Rudimental, John Newman, Daughter lijken mij mooie namen.

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie mening over Lana Del Rey en Neutral Milk Hotel. Ik vind vooral Neutral Milk Hotel een geweldige groep, maar Lana Del Rey mag ook zeker nog een komen. Ben ook wel benieuwd naar eventuele tourdata van Martin Garrix, hele jonge DJ die bij mij op school zit. Die staat nu overal, en dus zelfs op Coachella!

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie mening over Lana Del Rey en Neutral Milk Hotel. Ik vind vooral Neutral Milk Hotel een geweldige groep, maar Lana Del Rey mag ook zeker nog een komen. Ben ook wel benieuwd naar eventuele tourdata van Martin Garrix, hele jonge DJ die bij mij op school zit. Die staat nu overal, en dus zelfs op Coachella!

NMH is heerlijk, maar zal wel Pukkelpop zijn. Staan de week voordien in Noorwegen, en verdienen een spot vergelijkbaar met Grandaddy en Godspeed You! de voorbije jaren.

En Martin Garrix moet je zeker niet verwachten hoor. Wat wij als plat-commerciele dance zien vinden de Amerikanen hippe EDM. Kijk maar naar de affiche van 2012: Swedish House Mafia, David Guetta, Eric Prydz, Avicii, Kaskade, ... Dat is hier direct doorsturen naar Tomorrowland en Laundry Day.

zitten hele sterke namen tussen. ik kan alle kanshebber wel opnoemen die jullie al gedaan hebben, maar wil nadruk ff leggen op deze namen: The Cult, Bryan Ferry en Pet Shop Boys.
ik zie hiervan vooral Pet Shop Boys naar Werchter komen in de trend van Simple Minds en Depeche Mode voorgaande jaren.

Mooie namen voor coachella! Verwacht er zeker wel een aantal van. Muse maakt hierdoor denk ik ook wel iets meer kans, gezien ze dus nog wel meer tour datas hebben dan we verwachten.

Namen die er staan en ik verwacht: Little Dragon, Lorde, Cage The Elephant, Ellie Golding, Bonobo, Foster The People, Discolsure en The 1975.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

NMH is heerlijk, maar zal wel Pukkelpop zijn. Staan de week voordien in Noorwegen, en verdienen een spot vergelijkbaar met Grandaddy en Godspeed You! de voorbije jaren.

En Martin Garrix moet je zeker niet verwachten hoor. Wat wij als plat-commerciele dance zien vinden de Amerikanen hippe EDM. Kijk maar naar de affiche van 2012: Swedish House Mafia, David Guetta, Eric Prydz, Avicii, Kaskade, … Dat is hier direct doorsturen naar Tomorrowland en Laundry Day.

NMH lijkt me ook inderdaad, jammer omdat ik niet naar Pukkelpop kan. Maar ze zullen daar een mooiere spot krijgen.

Maar dan over Martin Garrix. Het zou in principe kunnen denk ik, vorig jaar stonden die rare Dimitri en Mike en ook. En dat is toch het platste van het platste. Ik ga er niet van uit dat hij komt, maar ik zou het niet raar vinden als er in juli zo'n soort DJ op de weide zal staan. Van mij mogen die allemaal thuis blijven en richt Werchter zich op de dance ala Disclosure en Bonobo. Maar dat zal wel niet helemaal lukken...

http://festileaks.com/2014/01/geen-coldplay-tour-de-komende-drie-jaar/

Mooi, die hoeven we de komende jaren dus niet te verwachten. Ik begreep dat dit toch een vaag gerucht was voor de aankomende editie, maar daar hoeven we dus niet van uit te gaan.

Users who are viewing this thread