Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Grappig, ik heet ook Sam maar ben wel een jongen.

Nu heeft iedereen hele slechte ideeën van mij, maar ik koop natuurlijk ook gewoon een kaartje voor de muziek en de gezelligheid. De Vlaamse meisjes dragen wel bij aan de gezelligheid, maar is meer een leuke bijkomst. Ik heb gewoon een zwak voor Belgen denk ik.

Sam staat bij @xSam_ misschien voor Samantha? Verder ben ik het met je eens dat de Vlaamse meisjes altijd wel lief zijn, ben dan nog nooit op een Belgische festival geweest maar wel 'gewoon' in België...

Verder zie ik net dat Slash op facebook plaatst: "calling @Gibson about new Les Pauls for 2014 tour". Ben dan toch benieuwd hoe dat zit, als Myles Kennedy al bezet is met Alter Bridge. Of gaat hij met een andere zanger touren? Ik kan er niet meer over vinden, kan iemand mij helpen?

Edit: Ik zie wel dat Graspop 28 juni de vooralsnog laatste datum van Alter Bridge is, misschien dat Kennedy daarna nog even met Slash door tourt? Misschien is het Werchter weekend dan iets te kort daarop, dan wordt het eerder iets voor Pukkelpop/Lowlands

Ik heb geen idee of dit iets wilt zeggen maar ik heb is gezocht in de festileaks geschiedenis en dit is een interview waar herman schueremans zegt:" daft punk doet geen tour dit jaar(2013), dat zal iets zijn voor volgend jaar(2014)" en "ik zou david bowie heel graag nog is zien headlinen" mits hij in 2001/2002 (ik ben vergeten dewelke) zijn pols brak en niet kon komen. waarschijnlijk zegt dit niet veel maar hij haalt deze artiesten toch nog maar is aan.

zie hier link:

http://festileaks.com/2013/01/geen-daft-punk-op-rock-werchter/

David Bowie doet geen live shows meer, hij heeft al miljoenen boden afgeslagen om weer terug te komen. Ik zou hem net als Herman ook graag zien headlinen maar zie het gewoon niet gebeuren. Daft Punk is hier ook al tot in den treure besproken, zolang die nog niks bekend hebben gemaakt is de kans minimaal.

Ik heb geen idee of dit iets wilt zeggen maar ik heb is gezocht in de festileaks geschiedenis en dit is een interview waar herman schueremans zegt:” daft punk doet geen tour dit jaar(2013), dat zal iets zijn voor volgend jaar(2014)” en “ik zou david bowie heel graag nog is zien headlinen” mits hij in 2001/2002 (ik ben vergeten dewelke) zijn pols brak en niet kon komen. waarschijnlijk zegt dit niet veel maar hij haalt deze artiesten toch nog maar is aan.

zie hier link:

http://festileaks.com/2013/01/geen-daft-punk-op-rock-werchter/

Zoals hierboven gezegd weigert Bowie biedingen voor een concert. Zijn annulatie van Werchter was immers niet omwille van een gebroken pols, wel omdat hij 2 weken voordien een hartaanval kreeg vlak na een optreden. Sindsdien durft hij geen optredens meer te geven en komt hij zelden nog in het openbaar.

En Gorgio Moroder zei vorige week nog dat volgens zijn info Daft Punk nog niet bezig is met een nieuwe live show.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Nu heeft iedereen hele slechte ideeën van mij, maar ik koop natuurlijk ook gewoon een kaartje voor de muziek en de gezelligheid. De Vlaamse meisjes dragen wel bij aan de gezelligheid, maar is meer een leuke bijkomst. Ik heb gewoon een zwak voor Belgen denk ik.

Sam staat bij @xSam_ misschien voor Samantha? Verder ben ik het met je eens dat de Vlaamse meisjes altijd wel lief zijn, ben dan nog nooit op een Belgische festival geweest maar wel ‘gewoon’ in België…

Verder zie ik net dat Slash op facebook plaatst: “calling @Gibson about new Les Pauls for 2014 tour”. Ben dan toch benieuwd hoe dat zit, als Myles Kennedy al bezet is met Alter Bridge. Of gaat hij met een andere zanger touren? Ik kan er niet meer over vinden, kan iemand mij helpen?

Edit: Ik zie wel dat Graspop 28 juni de vooralsnog laatste datum van Alter Bridge is, misschien dat Kennedy daarna nog even met Slash door tourt? Misschien is het Werchter weekend dan iets te kort daarop, dan wordt het eerder iets voor Pukkelpop/Lowlands

Haha. ja, je hebt helemaal correct. Mijn naam is inderdaad Samantha, maar iedereen noemt me wel Sam. :P haha vandaar de nickname en kon niets beter verzinnen.

Zou wel tof zijn als Slash komt met Myles Kennedy.. het kan wel! misschien inderdaad de redenen dat Alter Bridge verder nog geen optredens heeft staan?

Trouwens Alice In Chains, Slayer, etc staan op Sonisphere UK(4-6 juli). weet niet of een van de 2 kans maken om op Werchter te staan?

In de categorie 'kleine namen': Blaudzun heeft tourdata's en nieuw album bekend gemaakt. Middagje KlubC? Of meer iets voor Pukkelpop?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div><br>

Sam staat bij @xSam_ misschien voor Samantha? Verder ben ik het met je eens dat de Vlaamse meisjes altijd wel lief zijn, ben dan nog nooit op een Belgische festival geweest maar wel ‘gewoon’ in België…

Verder zie ik net dat Slash op facebook plaatst: “calling @Gibson about new Les Pauls for 2014 tour”. Ben dan toch benieuwd hoe dat zit, als Myles Kennedy al bezet is met Alter Bridge. Of gaat hij met een andere zanger touren? Ik kan er niet meer over vinden, kan iemand mij helpen?

Haha. ja, je hebt helemaal correct. Mijn naam is inderdaad Samantha, maar iedereen noemt me wel Sam.
icon_razz.gif
haha vandaar de nickname en kon niets beter verzinnen.

Zou wel tof zijn als Slash komt met Myles Kennedy.. het kan wel! misschien inderdaad de redenen dat Alter Bridge verder nog geen optredens heeft staan?

Trouwens Alice In Chains, Slayer, etc staan op Sonisphere UK(4-6 juli). weet niet of een van de 2 kans maken om op Werchter te staan?

Fucking Slayer! Alice in Chains zie ik zeker komen, maar dit zouden allebei fantastische namen zijn. Dan zal ik ook niet meer om Slayer roepen bij Triggerfinger.

Blaudzun zie ik ook wel komen als Nederlandse inbreng. Was vorig jaar ook al een tijdje een gerucht, maar het zou mooi zijn als hij dit jaar in Werchter staat.

Sonisphere nog helemaal niet naar gekeken. Alice in Chains zou gruwelijk zijn. Slayer zie ik jammer genoeg niet zo snel komen. Maar gelukkig kan Triggerfinger dan wel weer publieke interactie verwachten of niet Master Sam?

Maar dat was niet mijn punt, in één van mijn spaarzame posts wil ik dan vragen of Karnivool iets voor Rock Werchter zou zijn. Staan ook op Sonisphere, fantastisch prog album uitgebracht vorig jaar alweer, 2013 dus. Als we dan toch Tool niet kunnen krijg laat Schueremans dan maar voor een goede vervanger zorgen, zodat wij ook aan onze trekken komen. Tool staat uiteraard wel nog op 1 in dit verlanglijstje :)

als belgische inbreng zie ik zeker stromae komen! immens populair en tourt met zijn nieuw album
verder van de belgen:
the subs, admiral freebee en misschien wel flip kowlier (of is dat meer voor pukkelpop?)
ze brengen allemaal in het voorjaar een nieuw album uit...

bij de nederlanse inbreng denk ik eerlijk gezegd aan de opposites...?

Sonisphere nog helemaal niet naar gekeken. Alice in Chains zou gruwelijk zijn. Slayer zie ik jammer genoeg niet zo snel komen. Maar gelukkig kan Triggerfinger dan wel weer publieke interactie verwachten of niet Master Sam?

Maar dat was niet mijn punt, in één van mijn spaarzame posts wil ik dan vragen of Karnivool iets voor Rock Werchter zou zijn. Staan ook op Sonisphere, fantastisch prog album uitgebracht vorig jaar alweer, 2013 dus. Als we dan toch Tool niet kunnen krijg laat Schueremans dan maar voor een goede vervanger zorgen, zodat wij ook aan onze trekken komen. Tool staat uiteraard wel nog op 1 in dit verlanglijstje
icon_smile.gif

Als Slayer niet komt kunnen ze zeker een reactie verwachten, dan maken ze dat ook nog eens mee.

Karnivool zou echt heel, heel erg vet zijn. Asymmetry behoorde tot de beste albums van vorig jaar. Ik zie ze alleen geen Werchter doen helaas, het is ook een band die erg onbekend is voor het Werchter publiek lijkt me.Misschien meer iets voor Dour/Pukkelpop?

Het zou wel heel erg vet zijn mochten ze komen, ik zou zeker gaan kijken.

als belgische inbreng zie ik zeker stromae komen! immens populair en tourt met zijn nieuw album<br>
verder van de belgen:<br>
the subs, admiral freebee en misschien wel flip kowlier (of is dat meer voor pukkelpop?)<br>
ze brengen allemaal in het voorjaar een nieuw album uit…

bij de nederlanse inbreng denk ik eerlijk gezegd aan de opposites…?

Stromae is inderdaad veel voorbij gekomen en wordt bijna wel als zekerheid gezien, als ik het niet mis heb. De andere Belgische namen die je noemt zeggen mij niet zo veel, ik heb ze op The Subs na ook nog niet voorbij zien komen hier. Als ik het zo even op zoek is mijn eerste reactie op de andere twee: te klein voor Werchter. Maar misschien heb ik het mis.

The Opposites was hier wat onenigheid over, de een zag ze wel komen qua populariteit, de ander vond hun stijl totaal niet bij Werchter passen. Ik denk persoonlijk dat we eerder De Jeugd of De Staat gaan zien, maar het is allebei niet echt mijn ding. Of misschien wel helemaal geen Nederlanders, dat kan natuurlijk ook.

Blaudzun zou zeker kunnen ja. Was laatst ook bij stubru voor zn album dus die maakt kans nederlandse inbreng te verzorgen.

Stromae wordt hier al tijden als zekerheid gezien. The subs zie ik ook zeker komen! Evenals School is Cool, Selah Sue, Arsenal. Paar mooie belgische namen! Verwacht overigens vrij veel van The Barn als ik eerlijk ben, en dan denkend in deze richting qua grote namen:

Donderdag:
Selah Sue - Noel Gallagher

Vrijdag:
Jack Johnson- Portishead - White Lies

Zaterdag:
Stromae - Pixies

Zondag:
Interpol - Franz ferdinand

Natuurlijk kan Franz Ferdinand nog op de main staan evenals White Lies en Noel gallagher maar dit is wat ik er van verwacht.

GNR gaat trouwens touren in 2014, goeie naam voor classic!

Portishead lijkt me niet. Die willen een eigen podium afsluiten na die belachelijke gebeurtenissen uit 2011 met Coldplay. Die zullen dus pas komen als ze kunnen afsluiten.

Dat verdienen ze ook in mijn ogen, waren geweldig op Best Kept Secret. En zouden The Barn best af mogen sluiten van mij.

Het Summer Sonic Festival in Japen heeft vandaag zijn eerste lading namen bekendgemaakt... ARCTIC MONKEYS/AVENGED SEVENFOLD/ PHOENIX en vooral ROBERT PLANT & THE SENSATIONAL SPACE SHIFTERS! Geen Led Zeppelin-reunie dus helaas, maar miss wel iets voor RW? Of eerder voor Boutique of Lokerse feesten? Geen pukkelpop alleszins , want dat valt gelijktijdig

@Gloeilamp

Als ze White Lies dan op een andere dag/op mainstage zetten, kan Portishead natuurlijk prima afsluiten. Maar dat moeten we afwachten

@MeukiJam
Ja, Robert Plant als zondag-sub en dan de Foo Fighters die Jimmy Page en John Paul Jones meenemen zoals op Wembley 2005, dan hebben we op Werchter een unieke bijna-reunie van bijna-Led Zeppelin ;-)

Maar Robert Plant lijkt me eerder iets als sub op de classic ofzo, of misschien zelfs wel headlinen? Weet niet zo goed hoe dat zit met de TW Classic...

http://www.vieillescharrues.asso.fr/voeux2014/
ook eentje om in het oog te houden

Stromae wordt hier al tijden als zekerheid gezien. The subs zie ik ook zeker komen! Evenals School is Cool, Selah Sue, Arsenal. Paar mooie belgische namen!

Marble sounds lijkt me ook een goede kanshebber, zoniet dan zeer goed mogelijk op pukkelpop. Een van de twee toch gok ik.

misschien ook wel wishfull thinking...maar kan iron maiden theoretisch gezien niet de zondag afsluiter zijn? ze zijn op arras en sonispere die tijd :)
of is dat in de voorgaande paginas al eens iets over gezegd?

misschien ook wel wishfull thinking…maar kan iron maiden theoretisch gezien niet de zondag afsluiter zijn? ze zijn op arras en sonispere die tijd
icon_smile.gif
<br>
of is dat in de voorgaande paginas al eens iets over gezegd?

Om een veelheid van redenen: nee.

Users who are viewing this thread