Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik heb MGMT in 2008 op Werchter gezien, en toen vond ik het niet meer dan oke (toen was het ook nog geen kapotgehypete band). In de Barn of op Main Stage verwacht ik wel dat het totaal de mist in zal gaan.

En over de discussie hierboven: The Offspring, Sum 41, Papa Roach, Three Doors Down, Billy Talent, The Subways, ... zijn allemaal namen die hun relevantie lang geleden kwijtgespeeld zijn. Als je hen op festivals wil zien moet je bij Groezrock, Dour, Rock Herk, Crammerock, enz. gaan kijken. Met een beetje geluk pikt een Pukkelpop of Graspop hen nog eens op, maar Werchter echt niet.

Weet niet of dit al genoemd is maar Kasabian lijkt me na deze aankondiging ook een zekerheid.
NEW DATE FOR 2014: The boys will be headlining Le Rock Dans Tous Ses Etats festival in Evreux, France. Mooie subheadliner voor op de vrijdag?

<div class="d4p-bbt-quote-title">SMN_HLVT wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dr. Hannibal wrote:</div><br>
Jongens, waar blijven de punkbands in jullie lijstjes… Zoals http://festileaks.com/users/whynot/http://festileaks.com/users/whynot/@Whynot zegt, ik mis Rise Against en Billy Talent!

Vooruit dan maar! Zoals eerder vermeld, the offspring zou heerlijk zijn maar twijfelachtig, en geef me daarnaast maar the subways, geen idee of die kans maken, maar alleszins leuk groepje dat me doet denken aan Green Day in z’n dookie-periode!
icon_smile.gif

The Subways zijn ook wel ok inderdaad, snap je Green Day vergelijking wel enigszins maar ik ben het niet echt met je eens, ik vind die laatste zeker in hun Dookie-periode veel en veel beter dan The Subways…

Inderdaad geen twijfel mogelijk, ik ben echt fan van dat album! Zie the subways wel graag komen, leuke jeugdige band, verder zou Biffy Clyro er ook wel bij mogen van mij, zijn rond werchter in de buurt dus zou wel moeten lukken lijkt me, zeker na hun passage in de ab.

Weet niet of dit al genoemd is maar Kasabian lijkt me na deze aankondiging ook een zekerheid.<br>
NEW DATE FOR 2014: The boys will be headlining Le Rock Dans Tous Ses Etats festival in Evreux, France. Mooie subheadliner voor op de vrijdag?

3 berichten boven je moet niet zo moeilijk te zien zijn lijkt mij ;) Maar dikke kanshebber ja.

even over MGMT. ik zie dat ze al een paar keer worden genoemd hier en ze staan hoog op het affiche bij Coachella . dus neem ik aan dat een aantal mensen hun al Live gezien heeft? Ik vind ze namelijk wat goede liedjes hebben. Maar heb volgensmij toch op verschillende plekken gelezen/gehoord dat het live toch maar een beetje stroef gaat.

Mensen die hen live hebben gezien. wat is er waar?

MGMT gezien in Vredenburg. maar nee, het is inderdaad beetje stroef. de band staat er beetje alsof ze er geen zin in hebben, muzikaal gezien is het prima, maar ook niet bijzonder. nee het is oke, maar dat is het wel hoor.

En over de discussie hierboven: The Offspring, Sum 41, Papa Roach, Three Doors Down, Billy Talent, The Subways, … zijn allemaal namen die hun relevantie lang geleden kwijtgespeeld zijn. Als je hen op festivals wil zien moet je bij Groezrock, Dour, Rock Herk, Crammerock, enz. gaan kijken. Met een beetje geluk pikt een Pukkelpop of Graspop hen nog eens op, maar Werchter echt niet.

Er staan wel vaker van dat soort bandjes op RW hoor, All Time Low vorig jaar en Blink-182 in 2012 bijvoorbeeld. Ik zie van dat rijtje het liefst The Subways of Sum 41 komen, Billy Talent kan ook nog wel maar dan heb ik liever een andere Billy namelijk Billy Idol. Maar helaas niks wat daar op wijst.

Of het nou Muse is of Foo Fighters of wie dan ook, vinden jullie het eigenlijk niet raar dat ze niet gewoon een kleiner pakketje namen aan ons geven in de tussentijd? Hebben ze toch ook gedaan tussen aankondiging van AM en PJ? Dat doet mij zeer sterk het vermoeden geven dat ze die headliner wel binnnehebben, maar van de artiest moeten wachten tot de hele tour bekend wordt gemaakt.

Kasabian lijkt me de ideale naam voor AM, zeker nu we weten dat QOTSA niet gaat komen. Dan mis ik nog een sub-headliner. Iemand nog ideeën? Snow Patrol/Florence & The Machine geloof ik eigenlijk al niet meer in, duurt anders wel heeeel erg lang voordat ze data bekend maken. Misschien toch nog Arcade Fire? Prodigy als sub?

Of het nou Muse is of Foo Fighters of wie dan ook, vinden jullie het eigenlijk niet raar dat ze niet gewoon een kleiner pakketje namen aan ons geven in de tussentijd? Hebben ze toch ook gedaan tussen aankondiging van AM en PJ? Dat doet mij zeer sterk het vermoeden geven dat ze die headliner wel binnnehebben, maar van de artiest moeten wachten tot de hele tour bekend wordt gemaakt.

Zoals ik al eerder zei: traditioneel lost Werchter een groot pakket in de tweede helft van januari, zal deze keer niet anders zijn ;) Roskilde lost volgende week trouwens een hoop namen uit de buik van de affiche, en andere juni/juli festivals komen deze maand ook nog met namen. Ik denk dus dat we niet tot de laatste dagen van januari op dat pak gaan moeten wachten!

Kasabian lijkt me de ideale naam voor AM, zeker nu we weten dat QOTSA niet gaat komen. Dan mis ik nog een sub-headliner. Iemand nog ideeën? Snow Patrol/Florence & The Machine geloof ik eigenlijk al niet meer in, duurt anders wel heeeel erg lang voordat ze data bekend maken. Misschien toch nog Arcade Fire? Prodigy als sub?

Ik gok op Kasabian als sub voor AM denk ik. jammer genoeg niet QOTSA :( maar die staan dus als goed als zeker op Pukkelpop als headliner (krijgen we teminste een volledige set :D)

Benicassim komt pas in februari met eerste namen, want ze willen hun grootste headliner als eerste bekend maken. Roskilde kondigt de volgende weken enkel namen aan die wat lager op de affiche staan. T In The Park komt pas met hun overige headliners in februari. Ondertussen blijft het stil in het kamp van Eurockéennes. Werchter kan zelf nog niet zeggen wanneer de laatste headliner komt.

Het lijkt me toch wel dat al deze festivals met hetzelfde bezig zijn, anders zouden ze niet gezamenlijk zo lang gaan uitstellen.

@Kereltje
Billy Talent niet relevant meer, hoezo dat? Je kan best gelijk hebben hoor, ik zie alleen niet echt waarom, had het idee dat ze nog midden in hun carriere zaten...

Weet iemand rond welke maand de combi's meestal uitverkocht zijn? En of de Werchter organisatie een seintje geeft als ze bijna weg zijn?
Mijn vrienden willen al tickets kopen maar ik wil eerst wachten tot de kleinere acts bekend zijn....

geen zorgen, ik heb het vorig jaar begin mei gekocht, maar volgens mij zal deze editie beter zijn dan de vorige dus verwacht ik dat ze dan al uitverkocht zullen zijn.

Weet iemand rond welke maand de combi’s meestal uitverkocht zijn? En of de Werchter organisatie een seintje geeft als ze bijna weg zijn?<br>
Mijn vrienden willen al tickets kopen maar ik wil eerst wachten tot de kleinere acts bekend zijn….

Het vroegste dat ik al geweten heb was eind maart/begin april, en dan spreken we over die sublieme affiches van 2007 en 2009. Dus je hoeft niet te vrezen, tegen dat ze beginnen uit te verkopen heb je minstens 80% van de namen (of zelfs alle). En de organisatie waarschuwt als ze op het punt staan uit te verkopen (meestal heb je dan nog een dag ofzo voor dat gebeurt).

@Kereltje<br>
Billy Talent niet relevant meer, hoezo dat? Je kan best gelijk hebben hoor, ik zie alleen niet echt waarom, had het idee dat ze nog midden in hun carriere zaten…

Met relevant denk ik dan vooral: met hun meest recente album flink wat media-aandacht en/of radio-airplay gekregen hebben. 3/4 van de acts op de affiche zijn op dat moment altijd hot bij Studio Brussel en Humo, niet toevallig de sponsors. De andere acts zijn dan namen die zonder die aandacht nog steeds heel veel volk kunnen lokken, of waarvan men verwacht dat die nog gaan doorbreken bij voorgenoemde kanalen (bvb Biffy Clyro). Hiermee wil ik zeker geen waardeoordeel over Billy Talent enzo noemen (ook al heb ik ze niet graag), maar het zijn bands die 5-8 jaar geleden een enorme populariteitspiek kenden. Nu is dat wat weg, en hebben vandaag artiesten als The Lumineers en TDCC dat even in handen. Over 3 jaar zijn het weer anderen.

Gistere stond er even op de Facebook pagina van Rock In Rio Lisabon dat Linkin Park een dag zou headline. Het festival vindt eind mei plaats en aangezien Linkin park geen lange touren meer doet wordt de kans op Rock Werchter weer een stukje kleiner...

Linkin Park was volgens mij (spijtig genoeg) al geen gerucht meer, ik heb hier al veel post's gelezen waarin staat waarom, ik blijf het houden op Foo Fighters of Muse.

Een heel wilde gok: volgende week komt een lading nieuwe Graspopnamen en de week erna een pak nieuwe Werchternamen. Ik zeg maar wat. ;)

Users who are viewing this thread