Best Kept Secret 2014

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Primavera Sound heeft lineup bekend gemaakt. Zitten zeker namen tussen die ik graag zie op BKS komend jaar.

http://festileaks.com/2014/01/zie-hier-de-primavera-sound-line-up/
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Interpol en Franz Ferdinand zijn de headliners naast Elbow, verder onder andere Mogwai, CHVRCHES en Babyshambles
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Interpol en Franz Ferdinand zijn de headliners naast Elbow, verder onder andere Mogwai, CHVRCHES en Babyshambles

Hoe weet je dat FF en Interpol headliners zijn? Verder zitten er best wat aardige namen tussen en veel onbekend spul. Vandaag maar eens de Spotify playlist checken. Toch vervelend dat veel mensen kritiek hebben en bekendere namen willen, dan is BKS gewoon niet het juiste festival voor je..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Hoe weet je dat FF en Interpol headliners zijn? Verder zitten er best wat aardige namen tussen en veel onbekend spul. Vandaag maar eens de Spotify playlist checken. Toch vervelend dat veel mensen kritiek hebben en bekendere namen willen, dan is BKS gewoon niet het juiste festival voor je..

Dat van Interpol stond in het nieuwsartikel van Kicking The Habit (waar ik de namen voor het eerst zag). Franz Ferdinand was een veronderstelling op basis van hun huidige populariteit in vergelijking met Elbow en Interpol.

Je hebt helemaal gelijk over die kritiek. Denk dat BKS gewoon het probleem heeft dat ze vorig jaar veel betere dingen konden boeken dan zelf ingeschat, en dat op basis daarvan mensen hogere verwachtingen hebben dan wat het festival in gedachten heeft.

Komt natuurlijk nog bij dat DTRH echt wel overkomt als een poging om namen van BKS af te snoepen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Het is ook moeilijk om de lineup van de vorige editie te overtreffen. Zitten wel leuke namen tussen die ik vaag ken. En verder de spotify playlist maar even luisteren.
Dit soort festivals zijn ook altijd een leuke manier om nieuwe muziek te ontdekken op spotify ;)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
als DTRH er niet was waren Black Keys gewoon headliner op BKS geweest en Foals sub. Ze kunnen wel zeggen dat het niet de bedoeling is, maar ze hebben door BKS gewoon bewezen gezien dat er een markt voor een dergelijk festival is en dus komen zij nu ook. Mocht DTRH er niet zijn dat hadden we voor BKS misschien nog wel een betere line-up dan vorig jaar gehad en kreeg je dagen als:
Interpol - Franz Ferdinand
Pixies - Elbow
Foals - Black Keys

Dit zou zeker niet onder doen voor 2013
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Wel vervelend. Want nu heeft DTRH een matige line-up, en BKS ook. Dan heb ik liever één festival met wél een sterke line-up. Maar goed, wel een slim idee van die organisatie van oa Lowlands om dit te gaan doen. Ik vind het erg zuur voor BKS, al ben ik erg blij dat ik The Black Keys en Foals niet op BKS zie.
 

Teun

Playlistbediener
14 jan 2014
8
0
Acts van Hurricane/Southside kanshebbers voor BKS? Zou The Kooks graag willen zien!
 

geroezemoes

Nieuw lid
16 jan 2014
4
0
Ben benieuwd of Massive Attack een kans maakt voor BKS. 20e staan ze in Ijsland, wellicht probeert BKS ze op de zondag te krijgen? MA staat al op twee, relatief, kleine Belgische festivals, en denk niet dat ze zelf geïnteresseerd zijn in Lowlands of Pinkpop o.i.d., maar ook in Nederland voor een bewuster-ish festival kiezen. Ik duim! Verder, zou Tool een naam kunnen zijn..? Is natuurlijk extreme hoop, maar nooit geschoten.. Ze hebben in Juni nog geen data, en gezien ze inmiddels alle continenten behalve Europa afgegaan zijn heb ik goede hoop dat ze (dit jaar nog?) snel zullen komen. BKS zou een idee zijn. Alhoewel ik bang ben dat ze, ondanks hun uitgesproken mening dat ze hun eigen ding doen en willen verrassen, Tool wellicht toch iets te vinden.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
+ Miles Kane, Angus & Julia Stone, Moss, The Horrors, Factory Floor, Slowdive, together PANGEA, Archie Bronson Outfit, Ballet School, Bombay Show Pig, Jessy Lanza, Night Beats, Roosevelt, Ry X, September Girls, The Bots, To Kill A King, Young Fathers.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Kijk dat is nu een mooi rijtje. (al moet ik zeggen dat ik ook vrij veel niet ken)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Lekker rijtje hoor! Angus & Julia Stone, Slowdive, Young Fathers, The Horrors en Factory Floor zou ik zeker willen zien. Even Spotify checken voor de onbekende namen.
 

nahoj

Playlistbediener
1 feb 2014
6
0
Weet er iemand trouwens of er een vierde podium komt? Ik bedoel dan niet het kleine, vierde 'podium' dat er vorig jaar was en waar dj-sets gedraaid werden - maar eentje in de lijn van Stage 2 en 3.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Kans op Massive Attack lijkt me klein: ze staan op Pitch festival. Maar ja, ze doen ook in Belgie twee optredens dus wie weet
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
@neontiger8 ik denk wel twee spots onder de subheadliner((vroege) avond in de Barn)? Ze zijn wel al een tijdje bezig(jaren 90).

edit: excuus, ik post dit compleet in het verkeerde topic
 

nahoj

Playlistbediener
1 feb 2014
6
0
Lykke Li en Deap Vally beiden (zelf)bevestigd voor zondag 22 juni. Binnenkort nieuwe namen dus? Er moeten er namelijk nog een stuk of 30 aangekondigd worden.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
o.a.

Lykke Li
James Blake
Midlake
The 1975
Notwist
Wild Beasts
Broken Twin
Deap Vally

The Preachers

En nog wat namen die ik niet echt kan herkennen.
https://www.youtube.com/watch?v=YpoWmncOS9Y
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Aangezien ik niet meer kan editen.. en voor de volledigheid.

Lykke Li
James Blake
Midlake
The 1975
The Notwist
Wild Beasts
Breton
Broken Twin
Connan Mockasin
Deap Vally
Eaux
Falco Benz
Heavy Times
Lyla Foy

Moddi
The Preatures
Thumpers
Truckfighters
Tijuana Panthers

En er komen nog ongeveer 15 namen bij.

Ik vind vooral The 1975 een beetje rare naam voor op BKS..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken