Best Kept Secret 2014

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
After interview van 3voor12, o.a. over het ontbreken van de hiphop en toekomstplannen: http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Best-Kept-Secret-2014/Directeur-Robert-Swarts---Best-Kept-Secret-is-een-vijfjarenplan--.html

1 puntje van kritiek WTF deden the 1975
Ik heb ook in de enquete gezet dat ze acts als die weg mogen laten (George Ezra ook).
En heb gelijk een mooi lijstje ingevuld met aanbevelingen voor volgend jaar (The Strokes).
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
After interview van 3voor12, o.a. over het ontbreken van de hiphop en toekomstplannen: http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Best-Kept-Secret-2014/Directeur-Robert-Swarts—Best-Kept-Secret-is-een-vijfjarenplan–.html

<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>
1 puntje van kritiek WTF deden the 1975

Ik heb ook in de enquete gezet dat ze acts als die weg mogen laten (George Ezra ook).<br>
En heb gelijk een mooi lijstje ingevuld met aanbevelingen voor volgend jaar (The Strokes).

Die heb ik inderdaad ook ingevuld, op 10 onder het motto dromen mag heb ik Radiohead ingevuld natuurlijk onmogelijk maar dat zou echt episch zijn denk ik daar. Voor de rest wel serieus ingevuld inderdaad ook the strokes voor de rest nog onder andere nog beck, deerhunter, ty segall, st. vincent en the haxan cloak (man wat baalde ik van die afzegging).
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ok daar gaan we dan, met het concert van Babyshambles op de achtergrond. Vantevoren moet ik zeggen dat ik tijdens en naast het werken als vrijwilliger echt heel veel toffe mensen heb ontmoet en dat de sfeer wel één van de hoogtepunten van het festival was.

vrijdag
Beginnen met een nadeel... Gelukkig niet zo'n grote. Wat een was het een lang stuk naar de camping voor vrijwilligers(een kilometer of 2), Gelukkig reed er de helft van de tijd een pendelbus en was het een stuk comfortabeler. En dan melden, melden bij de coördinator en te horen krijgen dat je entree mag doen. Helaas de eerste dag weinig festival gezien, maar de entree is wel leuk om te doen. Allemaal vrolijke mensen die zin hebben in een mooi weekend/dag, zelf ben je ook nog lang niet gebroken. Dus het was echt gezellig. En als je het dan met @stockholmsyndrome mag doen wordt het nog leuker.
Interpol: ik stond nog gewoon bij de entree dus Interpol zat er niet echt in totdat de coördinator van de entree zei dat ik eerder weg mocht om ze te gaan zien. Ik denk dat ik twee nummers heb gemist maar verder was het top! Ik hoorde dat het tegen viel, maar ik wilde ze zo graag zien dat het voor mij niet uit maakte.
Caribou: Daarna ff een ander shirt aan doen en Caribou gekeken. Ik kende het absoluut niet maar het was wel echt heel tof, aanrader als je het mij vraagt.


zaterdag
Yes een dag vrij, heel veel bandjes gezien dus.
Amartorski: Tof, niet mijn ding maar ik heb me prima vermaakt!
The Bots: Eerste keer rij 1 van die dag. Heel goed optreden, ik had het hele concert het gevoel dat ze gegroeid zijn sinds Rock Werchter vorig jaar.
Pins: Ik liep eigenlijk naar THREE voor Radkey, maar ik had nog maar 1 of 2 nummers van Pins gemist dus dat ook maar even gekeken. Leuk optreden, ik ken ze totaal niet, maar ze speelden heel lekker. Daarna ff snel gegeten(lekkere poffertjes hoor) en door naar
Radkey: weer eerste rij, het gaat op Best Kept Secret wel heel makkelijk. Heel leuk optreden. Album een keer of 2 geluisterd, omdat ze zo goed gerecenseerd werden en daarom ook dit optreden gezien. Live zijn ze echt super, dus als je naar Werchter gaat en Babyshambles niks vindt is dit een uitstekend alternatief. Leukste was nog wel na het optreden. De broers klommen met zn drieën over de hekken en gingen in het publiek zitten. Natuurlijk even een foto'tje gescoord met 2 van de drie :)
School is Cool: Minste optreden van de dag. Ik heb me op zich prima vermaakt in het zand zittend aan de zijkant, maar meer was het ook niet. Bij het laatste nummer het publiek in geschoven en zodra ze klaar waren de eerste rij weer gepakt voor
Miles Kane: Fantastisch optreden, geweldige cover van Sympathie For The Devil, een heel duidelijk hoogtepunt en meer woorden heb ik er niet voor;)
Babyshambles: eerst ff gegeten en door naar Babyshambles. Tot mijn verbazing kon ik zo naar rij 3 of 4 doorlopen en had ik weer een perfect plekje te pakken . Ik ben fan geworden, toen ik het de eerste keer luisterde vond ik het niet zo heel tof, maar nu wel. Pete was trouwens al behoorlijk dronken voor hij op het podium stond, maar gelukkig had ik daar geen last van :)
The War On Drugs: Wow wow wow wat een optreden, net zo goed als op het album en dat is al fantastisch. Samen met Miles Kane het beste dat ik gezien heb. Ze stonden al ruim voor het optreden op het podium om zelf de soundcheck te doen, wat 5 minuten duurde voor ik het geloofde XD
CHVRCHES: helaas stond ik hier recht voor de speakers en had ik geen oordopjes bij, ga ik voor Rock Werchter wel doen. Maar wel een heel vet optreden.
Franz Ferdinand: eerst even @stockholmsyndrome opgezocht en samen naar Franz Ferdinand. Wat was dat een feest, echt heel erg goed. Hoewel ik niet zo'n fan ben blijven die hits toch wel fantastisch en ze zijn gewoon heel goed live dus een heerlijk optreden.

zondag
9 uur met mijn shift begonnen en tot een uur of 12 bezig geweest met brood smeren. Ja met 36 broden ben je zo lang bezig ja. Op weg naar mn pauze Guy Garvey van Elbow tegen gekomen. Het was niet meer dan een korte 'Hi.' Hi, how are you?' 'Fine.' maar goed, ik was onder de indruk. Na de pauze even meegeholpen met het maken van de meatloaf en nog wat kleine taken en toen zat de shift er zo'n beetje op en kon ik weer bandjes kijken, het was ondertussen al weer een uur of 4.
Angus And Julia Stone: tof, ik kende ze niet, maar zou ze graag nog eens zien, lekkere muziek!
Lykki Li: nee, niet onder de indruk, ik snap niet dat ze zo'n hoge spot had, maar ik heb een hele hoop mensen gehoord die wel enthousiast waren dus het zal terecht zijn geweest.
Elbow: tja wat kun je nog over Elbow zeggen. Live zijn ze gewoon heel erg goed, niet in de laatste plaats door het charisma van Guy Garvey

Maandag
Na geholpen te hebben bij de catering voor het personeel om half 5 op de trein naar huis, nou ja thuis, eerst ergens voetbal gekeken en toen naar huis. Voetbal had ik natuurlijk ook op BKS kunnen kijken, maar na 4 dagen festival waar je als vrijwilliger toch wel hard moet werken zag ik toch wel weer uit naar bekende gezichten.

Al met al een fantastisch festival. Ik had geen betere manier kunnen bedenken om het festivalseizoen te openen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
After interview van 3voor12, o.a. over het ontbreken van de hiphop en toekomstplannen: http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Best-Kept-Secret-2014/Directeur-Robert-Swarts—Best-Kept-Secret-is-een-vijfjarenplan–.html

<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>
1 puntje van kritiek WTF deden the 1975

Ik heb ook in de enquete gezet dat ze acts als die weg mogen laten (George Ezra ook).<br>
En heb gelijk een mooi lijstje ingevuld met aanbevelingen voor volgend jaar (The Strokes).

ik heb deze bands ook ingevuld en erbij gezet: leuk voor pinkpop
Op de wishlist: The Strokes, Biffy Clyro(met een goed nieuw album denk ik een geschikte headliner voor BKS), Paolo Nutini, Courteeners en Lonely The Brave
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Biffy Clyro(met een goed nieuw album denk ik een geschikte headliner voor BKS)
Dat vind ik dan weer totaal niet bij BKS passen :p Ik heb naast The Strokes nog Ty Segall, Mikal Cronin, Parquet Courts en soort gelijke bands ingevuld.

Ik vond trouwens het geluid overal heel hard staan. Ik weet niet of ik ondertussen niks meer gewend ben maar heb echt overal m'n oordoppen in gehad. Maar dat vind ik verder niet vervelend ofzo, beter dan te zacht. Mogwai was wel een extreem geval.

Ben nu nog maar een keer de hele set van Mogwai aan het terugkijken :)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Snap ik, maar ik denk dat het met een bijpassende programmering op de main moet lukken. Ik hoop het vooral, omdat ik denk dat ze een festival als BKS nodig hebben om die headlinerstatus ook hier te krijgen. Ze passen er niet helemaal bij, maar uitsluiten doe ik ze ook niet.

Geluid vond ik ook hard staan en ik had helaas geen oordopjes bij, ga ik voor Werchter zeker regelen want ik baalde er voor het eerst wel af en toe van.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Snap ik, maar ik denk dat het met een bijpassende programmering op de main moet lukken. Ik hoop het vooral, omdat ik denk dat ze een festival als BKS nodig hebben om die headlinerstatus ook hier te krijgen. Ze passen er niet helemaal bij, maar uitsluiten doe ik ze ook niet.

Geluid vond ik ook hard staan en ik had helaas geen oordopjes bij, ga ik voor Werchter zeker regelen want ik baalde er voor het eerst wel af en toe van.

Hou ze maar gewoon zo ver mogelijk weg van BKS, volgens jou moeten ze dus de hele programmering waardoor het juist zo'n leuk festival is omgooien om biffy clyro te laten spelen. Past ook gewoon totaal niet in de lijn, arctic monkeys, damien rice, sigur ros, pixies, franz ferdinand en elbow (had ik liever iets anders voor gehad) om de vorige headliners (voor zover er echt 'headliners' zijn op bks) op te noemen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Snap ik, maar ik denk dat het met een bijpassende programmering op de main moet lukken. Ik hoop het vooral, omdat ik denk dat ze een festival als BKS nodig hebben om die headlinerstatus ook hier te krijgen. Ze passen er niet helemaal bij, maar uitsluiten doe ik ze ook niet.

Geluid vond ik ook hard staan en ik had helaas geen oordopjes bij, ga ik voor Werchter zeker regelen want ik baalde er voor het eerst wel af en toe van.


Hou ze maar gewoon zo ver mogelijk weg van BKS, volgens jou moeten ze dus de hele programmering waardoor het juist zo’n leuk festival is omgooien om biffy clyro te laten spelen. Past ook gewoon totaal niet in de lijn, arctic monkeys, damien rice, sigur ros, pixies, franz ferdinand en elbow (had ik liever iets anders voor gehad) om de vorige headliners (voor zover er echt ‘headliners’ zijn op bks) op te noemen.

Nee natuurlijk ga je dan geen hele line up omgooien. Je gaat echter wel goed naar iets wat aansluit, zoals pinkpop op Metallica dag gedaan heeft. Je kan gewoon passende artiesten boeken, maar je gaat Arcade Fire dan geen subheadliner voor Metallica maken maar naar een ander podium zodat acts tot hun recht komen. Dat gebeurt bij ieder festival altijd. Er zijn genoeg toffe bands die je prima op BKS kan programmeren en die aansluiten bij bijvoorbeeld een act als Biffy Clyro. Als je het niet ziet gebeuren kan, maar ik zie er ook voor BKS wel mogelijkheden
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div><br>
Snap ik, maar ik denk dat het met een bijpassende programmering op de main moet lukken. Ik hoop het vooral, omdat ik denk dat ze een festival als BKS nodig hebben om die headlinerstatus ook hier te krijgen. Ze passen er niet helemaal bij, maar uitsluiten doe ik ze ook niet.

Geluid vond ik ook hard staan en ik had helaas geen oordopjes bij, ga ik voor Werchter zeker regelen want ik baalde er voor het eerst wel af en toe van.


Hou ze maar gewoon zo ver mogelijk weg van BKS, volgens jou moeten ze dus de hele programmering waardoor het juist zo’n leuk festival is omgooien om biffy clyro te laten spelen. Past ook gewoon totaal niet in de lijn, arctic monkeys, damien rice, sigur ros, pixies, franz ferdinand en elbow (had ik liever iets anders voor gehad) om de vorige headliners (voor zover er echt ‘headliners’ zijn op bks) op te noemen.


Nee natuurlijk ga je dan geen hele line up omgooien. Je gaat echter wel goed naar iets wat aansluit, zoals pinkpop op Metallica dag gedaan heeft. Je kan gewoon passende artiesten boeken, maar je gaat Arcade Fire dan geen subheadliner voor Metallica maken maar naar een ander podium zodat acts tot hun recht komen. Dat gebeurt bij ieder festival altijd. Er zijn genoeg toffe bands die je prima op BKS kan programmeren en die aansluiten bij bijvoorbeeld een act als Biffy Clyro. Als je het niet ziet gebeuren kan, maar ik zie er ook voor BKS wel mogelijkheden

Geloof me er zijn weinig artiesten die en in het straatje van bks passen, en one aankunnen en bij biffy clyro passen (zijn er sowieso al niet erg veel gelukkig)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
juw wrote:
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div>
Snap ik, maar ik denk dat het met een bijpassende programmering op de main moet lukken. Ik hoop het vooral, omdat ik denk dat ze een festival als BKS nodig hebben om die headlinerstatus ook hier te krijgen. Ze passen er niet helemaal bij, maar uitsluiten doe ik ze ook niet.

Geluid vond ik ook hard staan en ik had helaas geen oordopjes bij, ga ik voor Werchter zeker regelen want ik baalde er voor het eerst wel af en toe van.
Hou ze maar gewoon zo ver mogelijk weg van BKS, volgens jou moeten ze dus de hele programmering waardoor het juist zo’n leuk festival is omgooien om biffy clyro te laten spelen. Past ook gewoon totaal niet in de lijn, arctic monkeys, damien rice, sigur ros, pixies, franz ferdinand en elbow (had ik liever iets anders voor gehad) om de vorige headliners (voor zover er echt ‘headliners’ zijn op bks) op te noemen.
Nee natuurlijk ga je dan geen hele line up omgooien. Je gaat echter wel goed naar iets wat aansluit, zoals pinkpop op Metallica dag gedaan heeft. Je kan gewoon passende artiesten boeken, maar je gaat Arcade Fire dan geen subheadliner voor Metallica maken maar naar een ander podium zodat acts tot hun recht komen. Dat gebeurt bij ieder festival altijd. Er zijn genoeg toffe bands die je prima op BKS kan programmeren en die aansluiten bij bijvoorbeeld een act als Biffy Clyro. Als je het niet ziet gebeuren kan, maar ik zie er ook voor BKS wel mogelijkheden

Ik ben zoals je weet ook groot Biffy fan.
Maar ik ben het hier zwaar mee oneens. Biffy zie ik graag ergens als headliner of sub maar BKS is echt niet het festival om Headliner te worden. Knalharde rock hoort daar gewoon niet thuis 's avonds als afsluiter.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Als ze Biffy Clyro als headliner hadden geboekt had ik nooit een kaartje gekocht. Die band zou echt compleet uit de toon vallen op Best Kept Secret, dan heb ik veel liever Franz Ferdinand. Het hele idee achter dit festival past ook totaal niet bij een band als Biffy Clyro naar mijn idee. Ik vind dat BKS zich moet richten op namen a la Arcade Fire, The National, The XX, Nick Cave, The Strokes, Sigur Rós: dat soort headliners. Zolang BKS een beetje in de lijn van Primavera blijft programmeren blijf ik komen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik vind dat BKS zich moet richten op namen a la Arcade Fire, The National, The XX, Nick Cave, The Strokes, Sigur Rós: dat soort headliners. Zolang BKS een beetje in de lijn van Primavera blijft programmeren blijf ik komen.

Percies dit.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Heel benieuwd wat er gaat komen dit jaar.

Even een heeeeel onrealistisch dingetje: Radiohead op Best Kept Secret zou toch helemaal GEWELDIG zijn of niet dan? helaas zie ik dat niet gebeuren.
Ook ben ik benieuwd wat Justin Vernon gaat doen komend jaar. Stel hij gaat weer aan de slag met Bon Iver dan zou dat een mooie headliner zijn in mijn ogen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik heb er ook alweer zin in, zat toevallig gister nog wat sessies van 3voor12 op BKS terug te kijken. Wat een prachtige locatie is het toch.

Even een heeeeel onrealistisch dingetje: Radiohead op Best Kept Secret zou toch helemaal GEWELDIG zijn of niet dan?
Dat zou echt geniaal zijn. Maar inderdaad niet echt realistisch, die kunnen veel groter publiek aan.

Ik hoop op The Strokes, ik heb ook het idee dat best veel mensen die hebben ingevuld in de enquete. Maar ik heb verder ook geen idee of die gaan touren volgend seizoen. Ze gaan wel aan hun nieuwe album werken.
Beck zie ik ook nog wel als kanshebber, kan wel een headlineshow neerzetten maar weet niet of er animo voor is gezien de kaartverkoop in de HMH.
En Death Cab for Cutie heb ik ook al ergens voorbij zien komen. En buiten de headliner hoop ik op lekker veel garage rock/punk, shoegaze en electronische dingen. Dan ben ik wel weer tevreden.

Waarom is er nog geen 2015 topic eigenlijk?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken