TW Classic 2025

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.926
1.140
1000000971.jpg

TW Classic 2025
Datum: TBA

Venue: Festivalpark Werchter
Plaats: Werchter
Land: België

Meer info: /

Ik doe een gokje, Paul McCartney al denk ik ook wel aan Neil Young..... 🤫

De meest evidente namen, rekeninghoudend met de manier van programmeren bij TW Classic, lijken Bryan Adams, Metallica, Pearl Jam, Green Day, ...

Maar persoonlijk heel erg vragende partij voor een naam die we nog niet zo vaak zagen in België op een festival, zoals Eric Clapton, Stevie Wonder, Billy Joel of Queen.

• Leuk
Waarderingen: TNFke
De meest evidente namen, rekeninghoudend met de manier van programmeren bij TW Classic, lijken Bryan Adams, Metallica, Pearl Jam, Green Day, ...

Maar persoonlijk heel erg vragende partij voor een naam die we nog niet zo vaak zagen in België op een festival, zoals Eric Clapton, Stevie Wonder, Billy Joel of Queen.
Pearl Jam en Greenday stonden volgens mij nog nooit op Classic. Maar een act als Billy Joel of Eric Clapton zou in mijn ogen ook fantastisch zijn...

Jeff Lynne ELO is trouwens momenteel op tour door Amerika. Het is de laatste dus Europa zal volgend jaar wel aan de beurt zijn. Ook een act die hier denk ik prima zou passen...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en slyke
Pearl Jam en Greenday stonden volgens mij nog nooit op Classic.
Nee, nee. Maar het zijn wel obvious namen die volledig passen in hun lijn van programmeren.
Daarom dat ik het wel fijn zou vinden mochten ze eens kunnen uitpakken met een exclusievere onverwachte naam.

• Leuk
Waarderingen: PJ
Ik ga voor Stevie Wonder + Paul McCartney als goede gok op Classic.
ad7e9a835da64fb8ebb615da363f0fa3-jpg.jpg

Het is van 1995 geleden dat Stevie Wonder nog eens in België was blijkbaar (rechtse affiche).
Wel nog passages nadien in Nederland, waaronder North Sea Jazz en een eigen solo concert in Ahoy.

Geloof ook niet dat die twee tegelijkertijd op dezelfde affiche zullen staan, vermits ze beiden megagrote headliners zijn.

Mogelijke sub? Of zijn deze enkel nog in de U.K. (en recent nog in Australië) te zien?

image-asset.jpeg

Metallica als ze naar Europa komen, aangezien hun tour in US tot eind juni duurt, wat voor de reguliere RW te krap is.

Als de geruchten rond Alanis Morissette kloppen zou ik ze hier wel verwachten. Al kan zij ook makkelijk op een Rock Zottegem staan bijvoorbeeld....

Mogelijke sub? Of zijn deze enkel nog in de U.K. (en recent nog in Australië) te zien?

image-asset.jpeg
Ik denk dat die geen dikke vinger in de pap hebben hoor op het vasteland. Lijkt me meer een Night of the Proms act o.i.d.

100.000 keer de cd's gehoord op vakantie achterin de auto bij pa en ma. Skyradio/brave muziek. Maar stiekem wel een beetje guilty pleasure.
Ik kan ze slecht plaatsen, maar als ze er staan dan is het hoogstens late middag denk ik.

Één van die twee is op zich al absolute headliner.
Ik ben wellicht gek, maar als Simply Red - Springsteen kan, dan kan Stevie Wonder - Paul McCartney toch ook?

Simply Red is volgens mij zelfde formaat als Stevie Wonder (Sportpaleis formaat).

Ik kan het mis hebben maar ik denk dat het én kan én een briljante combinatie zou zijn.

Ik ben wellicht gek, maar als Simply Red - Springsteen kan, dan kan Stevie Wonder - Paul McCartney toch ook?

Simply Red is volgens mij zelfde formaat als Stevie Wonder (Sportpaleis formaat).

Ik kan het mis hebben maar ik denk dat het én kan én een briljante combinatie zou zijn.
Stevie Wonder is een van de grootste nog levende muzieklegendes op de planeet. Als ze die strikken is het niet alleen een absolute headliner, maar ook nog eens een van de mooiste die ze ooit gehad hebben.

Ik verwacht Paul McCartney ergens wel deze zomer. Heeft 2 jaar achter elkaar door Zuid Amerika getourd. Ook Australië en Amerika zijn ruim aan bod geweest. Die 6 concerten in december in Europa en UK stellen weinig voor... Die verwacht wel terug juni/juli....

Metallica als ze naar Europa komen, aangezien hun tour in US tot eind juni duurt, wat voor de reguliere RW te krap is.
Als Metallica hetzelfde voorprogramma meeneemt als in Amerika, dan is het voor mij een no brainer om kaarten te halen voor Werchter Classic. Dat zou in mijn optiek, de allerbeste line up zijn die je kan boeken voor Werchter Classic. En het past in het schema daarna.

Users who are viewing this thread