Alcatraz Open Air 2025

Machine Head, Mastodon, Dimmu Borgir, Emperor, Cult of Luna, Leprous, Rotting Christ, Vola, Borknagar, Ne Obliviscaris, Conjurer, Gaerea, Thy Catafalque, Winterfylleth, Between the Buried and Me, Dool, Rivers of Nihil, Year of No Light, Dvne en Messa zijn allemaal bands die ik absoluut niet wil missen... Sick gewoon. :oops:

Ik vrees nu al voor de clashes.

Prison, niet Pyramid, die hebben ze aan de andere kant van het water ;)
Ah, de snelheid won het weer eens van de secuurheid.

ah GIF

Machine Head, Mastodon, Dimmu Borgir, Emperor, Cult of Luna, Leprous, Rotting Christ, Vola, Ne Obliviscaris, Conjurer, Gaerea, Thy Catafalque, Winterfylleth, Between the Buried and Me, Dool, Rivers of Nihil, Year of No Light, Dvne en Messa zijn allemaal bands die ik absoluut niet wil missen... Sick gewoon. :oops:

Ik vrees nu al voor de clashes.
Ik dacht even dat ik naar mijn eigen post aan het kijken was :)

Moeten we deze quote nu begrijpen als Kreator co headliner op de dag van Machine Head
Lijkt me niet.

En dear oh dear, ik heb er nog steeds niet veel woorden voor, ben nog een beetje aan het bekomen van al het moois dat Alcatraz hier even op ons afvuurt!
Heel leuk om de poster met gelijkgestemde vriendjes te kunnen uitpluizen. Ik kan er naar blijven kijken en gelukkig worden.
Zo ontzettend blij met Dvne, Conjurer, Thy Catafalque, Year of no light, Ne O uiteraard, Winterfylleth, Messa, Gaerea, Vola maar nog zo veel meer anderen. Net als hier al benoemd is, vrees voor clashes, maar belooft nu al weer een prachtige editie te worden!

Laatst bewerkt:
Maar van de namen die je al gezien hebt zijn er daar dan geen waar je bovenmatig enthousiast van wordt , heb van deze lineup ook al wel veel gezien maar toch genoeg namen die al lang geleden zijn zoals Leprous of zo goed dat ik er toch redelijk blij van wordt.

Papangu zijn trouwens overvallen en al hun instrumenten kwijt, ze vragen om steun.
Niet echt, nee. Tuurlijk, over het algemeen ben ik wel blij met Dimmu Borgir, Emperor, Kerry King, Abbath, Michael Schenker, Cult of Luna, Leprous, Fu Manchu, King Buffalo, Me and That Man, Earthless, Caliban, Ne Obliviscaris, Tsjuder, Conjurer, Gaerea, Thy Catafalque, Dool, Rivers of Nihil, Year of No Light, DVNE en Messa. Ik kan best een spoorboekje maken, maar het is meer dat je dat naar bands kijkt waarvan je al weet hoe ze alles aanpakken en dat je gewoon naar hetzelfde kunstje aan het kijken bent als voorheen (zeker omdat vaak dezelfde nummers terugkomen). Zou al een stuk interessanter zijn en ik zou enthousiaster worden als er wat deepcutssets tussenzitten of volledige albumsets. Denk dat ik er gewoon even een jaar of tien uit moet om weer enorm enthousiast te worden :)

Mooi ruk voor ze. Hopelijk hebben ze dat geld snel bij elkaar. Zie dat ze rond de 45% zitten.

Edit: ik vroeg me nog wel een ding af. Hebben jullie onderhand ook niet wat ik al even heb? Weet van sommige van jullie dat jullie o.a. King Buffalo en Ne Obliviscaris, Thy Catafalque en Cult of Luna al een paar gezien hebben. Gaat dat echt niet vervelen?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Even de balans opmaken, van mijn rijtje van gisteren:

Mastodon ✅, Cojurer ✅, Between The Buried And Me ✅, Batushka, Gaerea ✅, Wayfarer, Eivor, Cult of Luna ✅, Ihsahn, Bloodbath, Vader ✅, Ellende, Borknagar ✅, Rotting Christ ✅, Carpenter Brut, Oranssi Pazuzu, Rivers of Nihil ✅, Ahab, Primordial, Kanonenfieber, 1914, Iotunn, Imperial Triumphant, Ne Obliviscaris ✅, Rezn, Fear Factory ✅, Charlotte Wessels, Draconian, Wardruna, Dying Fetus ✅, Myrkur, Nile, Soen.

Dat is al een hele behoorlijke score, maar wat er nog bij komt dan... Thy Catafalque, Leprous, Messa, Vola, Candlemass, Earthless, Dool, Winterfylleth, Dvne, allemaal super vet, en de meeste daarvan komen echt uit de lucht vallen, want zijn verder nog weinig aangekondigd.

Met het risico er een ongelooflijk clashfest van te maken blijven nog op mijn wensenlijstje staan:
- Batushka
- Wayfarer
- Eivor
- Ahab
- Iotunn
- Rezn
De rest van wat ik gisteren noemde geloof ik wel, heb ik andere opties voor, of zouden zeer waarschijnlijk toch afvallen vanwege tijdgebrek en concurrentie.

Damn, wat ben ik blij met mijn ticket.

Hier staat inderdaad veel moois tussen!

Ik begreep het in eerste instantie ook wel als Kreator = co-headliner naast Machine Head. Waarom zou er anders co-headliner staan en niet gewoon headliner? Maar ik kan me vergissen. En op zich maakt het ook niet veel uit als je zulke namen hebt.

Alcatraz moet ook zowat het enige festival zijn waar iedereen op de socials ook positief reageert 🙃

Ze doen alleszins opnieuw een gooi naar 'beste festival' volgend jaar!

Als ik de lijn van dit jaar wat doortrek, komen hier nóg 25 bands bovenop - waaronder nog enkele Belgische parels en een batch internationale acts. Leuk.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel
Als ik de lijn van dit jaar wat doortrek, komen hier nóg 25 bands bovenop - waaronder nog enkele Belgische parels en een batch internationale acts. Leuk.
ik vraag me nu echt wel af welke headliners er nu nog kunnen komen. of hoe kunnen ze dit nog overstreffen. ;)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
ik vraag me nu echt wel af welke headliners er nu nog kunnen komen. of hoe kunnen ze dit nog overstreffen. ;)

Kan nog meerdere kanten uitgaan lijkt me? Within Temptation (misschien Graspop), I Prevail (wellicht sub), Trivium duiken vaak op in de buurt. Waarschijnlijk komt er nog wel een grotere naam bij die niet op de radar staat. En wie weet krijgt een Belgische groep wel een heel hoge spot, ik denk dan vooral aan Brutus/Amenra. Al kan ik moeilijk inschatten in hoeverre zij zo'n dag al kunnen dragen. In België zou dat volgens mij wel lukken.

Ik verwacht dat 80 tot 90% van wat nog wordt toegevoegd Belgisch zal zijn.

Graag! :)

Kan nog meerdere kanten uitgaan lijkt me? Within Temptation (misschien Graspop), I Prevail (wellicht sub), Trivium duiken vaak op in de buurt. Waarschijnlijk komt er nog wel een grotere naam bij die niet op de radar staat. En wie weet krijgt een Belgische groep wel een heel hoge spot, ik denk dan vooral aan Brutus/Amenra. Al kan ik moeilijk inschatten in hoeverre zij zo'n dag al kunnen dragen. In België zou dat volgens mij wel lukken.

Zowel Amenra als Brutus verkopen probleemloos 4 keer de AB uit. Dan verkoop je Vorst ook wel uit, iets waar zelfs Graspop headliners als Parkway Drive of Machine Head al genoeg moeite mee hebben.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik mis wel nog bands als Paleface swiss, Kublai Khan, etc.

Pukkelpop zal weer een mooie backyard line-up hebben

Users who are viewing this thread