Filmtopic

Had zelf ook op de planning om naar Joker 2 te gaan, maar gaat er waarschijnlijk toch niet van komen. Nu ik alle recensies overal lees, ben ik daar gelukkig toch wat minder rouwig om. Komt wel een keer als ie ergens op streaming verschijnt.

Wel heb ik vorige week The Wild Robot gezien, echt wel een aanrader! Het verhaal is niet per se heel uniek, maar wel geweldig en hartverwarmend uitgevoerd en de stijl van animatie is prachtig. Awards voor beste animatie kunnen eigenlijk niet missen.

Komende 1,5 week tijd voor LIFF, kan niet wachten! Heb voor 11 films tickets gehaald, hopelijk gaat het lukken om die ook allemaal te kijken haha...
Dìdi
Look Back
A Real Pain
Flow
The Room Next Door
Bird
A Different Man
Sing Sing
Blitz
Conclave
The Outrun
Helaas op de openingsavond van LIFF al een planningsprobleem… 😞

Ik zou morgen om 19:30 naar A Real Pain gaan, maar mijn vrouw komt pas laat terug uit Duitsland voor werk, dus ben ik thuis bij de kids en niet in de bioscoopzaal… iemand interesse voor mijn kaartje? Hoef er niks voor te hebben, maar zou zonde zijn als ie niet gebruikt wordt.

Afgelopen maanden zelf weer even wat classics gekeken welke ik nog nooit gezien had uit de IMDB top 250:
- Saving Private Ryan (7/10)
Goede film, had wat mij betreft iets korter gekund. En komt toch niet helemaal in de buurt van de serie Band of Brothers.

- HER (8/10)
Goed verhaal en ijzersterk acteer werk van Joaquin Phoenix.

- The Handmaiden (8/10)
Ook erg goede film. Moest er wel even inkomen maar het verhaal groeide steeds meer en werd er steeds meer ingezogen. En de film had echt een hele goede finale scene.

- Das leben der anderen (8,5/10)
Mooie film, ga zelf altijd erg goed op dit soort films in waargebeurde tijden.

- Prisoners (9/10)
Dit heeft alles wat voor mij een film goed kan maken. Spanning, duistere scenes, menselijke fouten/problemen.

Afgelopen maanden zelf weer even wat classics gekeken welke ik nog nooit gezien had uit de IMDB top 250:
Goede film, had wat mij betreft iets korter gekund. En komt toch niet helemaal in de buurt van de serie Band of Brothers.

- HER (8/10)

- The Handmaiden (8/10)
Ook erg goede film. Moest er wel even inkomen maar het verhaal groeide steeds meer en werd er steeds meer ingezogen. En de film had echt een hele goede finale scene.

- Prisoners (9/10)
Dit heeft alles wat voor mij een film goed kan maken. Spanning, duistere scenes, menselijke fouten/problemen.
The Handmaiden en Prisoners zijn echt geweldig. Vond de opzet van The Handmaiden echt nice.

HER staat toch niet in de 250? Kan me niet herinneren dat ik die tijdens coronatijd gezien heb haha

- HER (8/10)

- The Handmaiden (8/10)

- Prisoners (9/10)
Saving Private Ryan is voor mij ook een beter overrated, als je Band of Brothers hebt gezien al helemaal. Niks qua oorlogfilms of series komt daarvan in de buurt. HER is vooral goed acteerwerk, film zelf is niet echt mijn cup of tea. Prisoners is ook een meesterwerk, lastige film dat wel.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Bij mij duurde het in seizoen 1 een tijdje voordat ik hooked was. Vond in de eerste 3 a 4 afleveringen het verhaal vrij saai en traag, maar de muziek, de beelden en de magische wereld van Tolkien maakte veel goed.

Daardoor toch enthousiast geworden en blijven kijken. Dus kijk er weer naar uit om seizoen 2 te kijken (heb alleen de eerste 2 afleveringen nog gezien).
Ik ben er toch in geslaagd die eerste paar afleveringen door te geraken en werd gaandeweg seizoen 1 toch telkens enthousiaster, seizoen 2 is ook leuk! Ik weet niet of het ook zo was geweest als ik de wereld van Tolkien niet kende, maar goed. Vermaak me goed, nu bijna halverwege seizoen 2

• Leuk
Voor iedereen die Joker 2 niet te pruimen vond, ik kan Emilia Perez 100% aanraden. Alles wat Joker had kunnen zijn maar niet was, en dan beter!
Hmm, dan weet ik niet hoe slecht Joker 2 is, maar Emilia Perez vond ik helemaal niks. Het format musical werkt voor mij denk ik gewoon niet. Er was niks mis met de acteerprestaties van de drie vrouwen in de lead, integendeel, maar toch voelde ik geen enkele connectie met de personages. Vond het maar melodramatische awards-bait. Geen aanrader wat mij betreft, tenzij je echt een ding hebt voor musicals.

Hmm, dan weet ik niet hoe slecht Joker 2 is, maar Emilia Perez vond ik helemaal niks. Het format musical werkt voor mij denk ik gewoon niet. Er was niks mis met de acteerprestaties van de drie vrouwen in de lead, integendeel, maar toch voelde ik geen enkele connectie met de personages. Vond het maar melodramatische awards-bait. Geen aanrader wat mij betreft, tenzij je echt een ding hebt voor musicals.
Joker 2 is bijzonder slecht.

Ik heb normaal gesproken niks met musicals maar vond de choreografie van Emilia Perez wel catchy. En de tekst van de nummers vorderde het verhaal, terwijl bij Joker ik t vooral vond voelen dat ze maar een nummertje deden, want "het is toch een musical?"

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en Timmetje
Joker 2 is bijzonder slecht.

Ik heb normaal gesproken niks met musicals maar vond de choreografie van Emilia Perez wel catchy. En de tekst van de nummers vorderde het verhaal, terwijl bij Joker ik t vooral vond voelen dat ze maar een nummertje deden, want "het is toch een musical?"
Vanavond ga ik naar Emilia Perez, ben heel benieuwd. Joker 2 vond ik niet superkut en ik ga met iemand die van musicals houdt.

Eergisteren ook How To Make Millions Before Grandma Dies gezien. Goed voor als jezelf even een emotioneel wrak wil laten voelen.

Eergisteren ook How To Make Millions Before Grandma Dies gezien. Goed voor als jezelf even een emotioneel wrak wil laten voelen.
Deze staat hoog op mijn lijstje. Niets is zo lekker als zondagochtend in een bioscoopzaal te zitten met snikkende mensen om je heen en samen emotioneel geraakt te worden.

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en Brian
Deze staat hoog op mijn lijstje. Niets is zo lekker als zondagochtend in een bioscoopzaal te zitten met snikkende mensen om je heen en samen emotioneel geraakt te worden.
Neem een ruim zittend vest mee waarin je kunt oprollen, kruip in je stoel, neem een warme koffie mee, ideaal.

• Leuk
HER staat toch niet in de 250? Kan me niet herinneren dat ik die tijdens coronatijd gezien heb haha
Nee klopt staat inderdaad niet in de 250 lijst zie ik nu, weet niet precies waarom die dan op mijn lijstje terecht is gekomen haha, maar desalniettemin heb ik me goed vermaakt met de film.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Morgen toch maar met een paar vrienden kaarten gehaald voor Venom The last dance. Net als de andere films gewoon logica uitzetten en beetje dumb fun.

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze
Morgen toch maar met een paar vrienden kaarten gehaald voor Venom The last dance. Net als de andere films gewoon logica uitzetten en beetje dumb fun.
Vind t toch wel zonde dat deze niet in de Cineville theaters in Rotterdam draait, alleen in de Pathe en daar vind ik t t geld niet voor waard haha

Afgelopen weekend weer wat films gekeken.

Eyes Wide Shut: Veel over gelezen, nooit het moment gehad om te kunnen kijken. Film is redelijk traag, maar zet met name de relatie tussen de twee hoofdrolspelers goed neer. Daarboven een zalig sinister sausje. Van de Kubrick-films die ik heb gezien toch wel een van mijn favorieten.

Don't Move:
Na een half uur uitgezet. Ontzettend voorspelbaar kat-en-muisspel. Terwijl de naam Sam Raimi toch wel verwachtingen schept.

Final Destination: Een eeuwigheid geleden gezien, toch maar weer een keer aangezwengeld. Ik heb een zwak voor 90s thrillers/horrors in deze stijl, zijn tevens altijd zalig om op de achtergrond aan te hebben terwijl je aan het gamen bent of iets dergelijks.

• Leuk
Waarderingen: Brian
De keren in filmhuizen bevielen me beter dan in de grotere bioscopen door minder afleidend publiek.

Even vanuit het Pinkpoptopic deze zin hierheen quoten. Moet ik bij filmhuizen denken aan een keten, of zijn dat gewoon individuele bioscopen niet aangesloten bij een keten of iets dergelijks?

Ik zit zelf niet heel vaak in de bioscoop, maar als ik er zit, dan is het vaak vrijwel uitgestorven. Bij grotere bioscopen dan ook nooit last gehad van publiek. Het drukste dat ik het heb gehad (relatief recentelijk) is bij Star Wars Episode 7 in een uitverkochte zaal, maar vaak zijn het aantal medebezoekers wel op één hand te tellen...

Kan ook komen omdat ik dan ook een paar dagen of week na de release pas ga of iets dergelijks.

Even vanuit het Pinkpoptopic deze zin hierheen quoten. Moet ik bij filmhuizen denken aan een keten, of zijn dat gewoon individuele bioscopen niet aangesloten bij een keten of iets dergelijks?

Ik zit zelf niet heel vaak in de bioscoop, maar als ik er zit, dan is het vaak vrijwel uitgestorven. Bij grotere bioscopen dan ook nooit last gehad van publiek. Het drukste dat ik het heb gehad (relatief recentelijk) is bij Star Wars Episode 7 in een uitverkochte zaal, maar vaak zijn het aantal medebezoekers wel op één hand te tellen...

Kan ook komen omdat ik dan ook een paar dagen of week na de release pas ga of iets dergelijks.
Ik zie de bioscopen waar je met een cineville pas naar toe kan als filmhuizen:

In Rotterdam is dat bijvoorbeeld Kino, Cinerama en Lantarenvenster.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Een filmhuis is geen keten. Vaker een wat kleinere venue waar ze minder commerciële films vertonen. In Almelo heb je bijvoorbeeld Hof88. Dus geen Schumacher en Jan de Bont maar Bergman en Vinterberg

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Users who are viewing this thread