Filmtopic

Haha same here. Maar na heel veel positieve verhalen toch de knoop doorgehakt en zou afgelopen vrijdag overdag gaan. Bleef m’n dochtertje helaas ziek thuis van school, heb ik ‘m alsnog niet gezien.

Komende week even kijken of ik The Wild Robot ergens mee kan pakken, ben ik enorm benieuwd naar. Trailers maakten veel indruk.

Verder afgelopen week tickets voor LIFF gescoord. Zijn er hier nog mensen die dat ook gedaan hebben?
Ik zie op Letterboxd dat je toch the Substance hebt gezien. En ik als filmliefhebber en niet perse (body)horror liefhebber ben wel benieuwd of het het waard was? En of het een lastige film is om te kijken voor mensen die niet van dat genre houden.

Iemand al naar Folie a Deux geweest? De recensies zijn niet best maar ben toch geïntrigeerd...
Het. Was. Saaaaaaaaai. Ik overweeg niet snel om tijdens een film weg te lopen maar mijn god wat duurde dit lang.

Er zit weinig vaart in t plot en weinig stukken die je in een Joker film zou verwachten. Ik bedoel, het was een inkoppertje en de bal eindigt ergens op de tweede ring

Iemand al naar Folie a Deux geweest? De recensies zijn niet best maar ben toch geïntrigeerd...
Die was echt waarde, waarde, waardeloos. Wat Wario zegt, echt heel saai.

Ik vond de eerste film fantastisch en ben ook groot fan van musicals. Verwachtingen lagen best hoog, ging er spoilervrij in.

Meerdere malen getwijfeld om op te stappen want er gebeurde gewoon niets. Wij bleven omdat we nieuwsgierig waren hoe het geheel zou eindigen en
dat hadden we ook beter niet kunnen doen. Die laatste twintig minuten waren bizar slecht.

Die was echt waarde, waarde, waardeloos. Wat Wario zegt, echt heel saai.

Ik vond de eerste film fantastisch en ben ook groot fan van musicals. Verwachtingen lagen best hoog, ging er spoilervrij in.

Meerdere malen getwijfeld om op te stappen want er gebeurde gewoon niets. Wij bleven omdat we nieuwsgierig waren hoe het geheel zou eindigen en
dat hadden we ook beter niet kunnen doen. Die laatste twintig minuten waren bizar slecht.
Denk dat ik oprecht nog nooit zo teleurgesteld ben geweest in een film, een geweldig eerste deel met veel ruimte voor een nieuw deel. LADY GAGA ALS HARLEY QUINN KOM OP!! Je verdient echt een celstraf door het zo erg te verpesten!

Jammer dat de nieuwe Joker film zo tegenvalt voor de meeste, ik moet hem nog zien, maar denk dat ik wacht tot die ergens op een streaming dienst staat.

Het eerste deel blijft toch wel echt een briljante film op heel veel vlakken, dus hoopte dat ze dit hadden kunnen vervolgen. Vind zelf (super)helden films meestal bagger (vooral Marvel). En the Joker, maar ook the dark knight trilogie en the batman waren daar wel uitzonderingen op.

Ik had echt gehoopt dat dit een topfilm ging worden (zoals deel 1), maar ik kan echt níemand vinden die er iets positiefs over kan zeggen..

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik had echt gehoopt dat dit een topfilm ging worden (zoals deel 1), maar ik kan echt níemand vinden die er iets positiefs over kan zeggen..
Het acteerwerk van Gaga en Phoenix is echt weer van een ander niveau maak je daar maar niet druk om, script is gewoon bagger.

Jammer dat de nieuwe Joker film zo tegenvalt voor de meeste, ik moet hem nog zien, maar denk dat ik wacht tot die ergens op een streaming dienst staat.

Het eerste deel blijft toch wel echt een briljante film op heel veel vlakken, dus hoopte dat ze dit hadden kunnen vervolgen. Vind zelf (super)helden films meestal bagger (vooral Marvel). En the Joker, maar ook the dark knight trilogie en the batman waren daar wel uitzonderingen op.
Als je van iets duistere superhelden films zoals die je genoemd hebt houdt kan ik je wel de Marvel-series die origineel voor Netflix gemaakt zijn aanraden, Daredevil en The Punisher zijn echt van een erg hoog niveau en zijn ook niet je typische Heldenverhalen

Ik zie op Letterboxd dat je toch the Substance hebt gezien. En ik als filmliefhebber en niet perse (body)horror liefhebber ben wel benieuwd of het het waard was? En of het een lastige film is om te kijken voor mensen die niet van dat genre houden.
Ja, weekje later dan oorspronkelijk gepland, maar toch nog gelukt.

En ja, het is een lastige film om te kijken voor mensen die niet van het genre houden (moi) en tegelijkertijd toch absoluut de moeite waard, al is het maar om de reacties van de rest van het publiek te spotten haha. Maar ook de film zelf had mij zo'n anderhalf uur lang goed in de greep.

Het is in het laatste half uur dat ie volledig ontspoort en wat voor mij (en een aantal anderen in de zaal) wel wat too much was...

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Ja, weekje later dan oorspronkelijk gepland, maar toch nog gelukt.

En ja, het is een lastige film om te kijken voor mensen die niet van het genre houden (moi) en tegelijkertijd toch absoluut de moeite waard, al is het maar om de reacties van de rest van het publiek te spotten haha. Maar ook de film zelf had mij zo'n anderhalf uur lang goed in de greep.

Het is in het laatste half uur dat ie volledig ontspoort en wat voor mij (en een aantal anderen in de zaal) wel wat too much was...
Waar heb je deze gezien?

Had zelf ook op de planning om naar Joker 2 te gaan, maar gaat er waarschijnlijk toch niet van komen. Nu ik alle recensies overal lees, ben ik daar gelukkig toch wat minder rouwig om. Komt wel een keer als ie ergens op streaming verschijnt.

Wel heb ik vorige week The Wild Robot gezien, echt wel een aanrader! Het verhaal is niet per se heel uniek, maar wel geweldig en hartverwarmend uitgevoerd en de stijl van animatie is prachtig. Awards voor beste animatie kunnen eigenlijk niet missen.

Komende 1,5 week tijd voor LIFF, kan niet wachten! Heb voor 11 films tickets gehaald, hopelijk gaat het lukken om die ook allemaal te kijken haha...
Dìdi
Look Back
A Real Pain
Flow
The Room Next Door
Bird
A Different Man
Sing Sing
Blitz
Conclave
The Outrun

Ik heb dan weer een omgekeerde mening ten opzichte van de rest hier; ik vond Joker werkelijk verschrikkelijk, maar Folie à Deux vond ik eigenlijk wel prima. Vraag me af of dat een algemene tendens zal zijn, dat juist de mensen die Joker niks vonden, wel ok zijn met Folie à Deux.

Andere recent geziene films die ik goed vond:
Emmanuelle (de 2024-film, binnnenkort waarschijnlijk op Netflix), De Terugreis (nu op Netflix), Birth/Rebirth (op SkyShowTime), Rebel Ridge (op Netflix), Beetlejuice Beetlejuice en mijn algemene tip voor iedereen dit jaar, Hundreds Of Beavers:

Laatst bewerkt:
Ik heb dan weer een omgekeerde mening ten opzichte van de rest hier; ik vond Joker werkelijk verschrikkelijk, maar Folie à Deux vond ik eigenlijk wel prima. Vraag me af of dat een algemene tendens zal zijn, dat juist de mensen die Joker niks vonden, wel ok zijn met Folie à Deux.

Andere recent geziene films die ik goed vond:
Emmanuelle (de 2024-film, binnnenkort waarschijnlijk op Netflix), De Terugreis (nu op Netflix), Birth/Rebirth (op SkyShowTime), Rebel Ridge (op Netflix), Beetlejuice Beetlejuice en mijn algemene tip voor iedereen dit jaar, Hundreds Of Beavers:

Ja, Hundreds of Beavers wil ik ook graag zien! Waar heb je die gekeken? Want volgens mij kan ik 'm legaal (nog) nergens vinden.

Ja, Hundreds of Beavers wil ik ook graag zien! Waar heb je die gekeken? Want volgens mij kan ik 'm legaal (nog) nergens vinden.
Ik heb de film eerst "gevonden", omdat deze toen alleen maar in de VS als transaction-VOD te krijgen was. Inmiddels is 'ie in het VK op blu-ray uitgebracht en die heb ik gekocht.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Komende 1,5 week tijd voor LIFF, kan niet wachten! Heb voor 11 films tickets gehaald, hopelijk gaat het lukken om die ook allemaal te kijken haha...
Dìdi
Look Back
A Real Pain
Flow
The Room Next Door
Bird
A Different Man
Sing Sing
Blitz
Conclave
The Outrun
Ik ben heel benieuwd naar Conclave, de beelden in de trailer zagen er iig prachtig uit!

De allerslechtste film van het jaar. Wat een hoopje miserie was dat met echt 0 redeeming qualities. Saai, afstandelijk, onlogisch, dom ... en eigenlijk al het tegenovergestelde wat je van een Joker-musical verwacht. Nee, spaar je dat geld en de tijd uit.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
heb dan weer een omgekeerde mening ten opzichte van de rest hier; ik vond Joker werkelijk verschrikkelijk
Waarom vond je Joker verschrikkelijk als ik vragen mag? Kwam de film zijn verwachtingen niet na? of vond je hem echt oprecht gewoon niet goed? Ik ben hem op dit moment weer aan het terugkijken, maar dat acteer werk, de muziek, het verhaal, en de gehele setting vind ik echt ijzersterk.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Waarom vond je Joker verschrikkelijk als ik vragen mag? Kwam de film zijn verwachtingen niet na? of vond je hem echt oprecht gewoon niet goed? Ik ben hem op dit moment weer aan het terugkijken, maar dat acteer werk, de muziek, het verhaal, en de gehele setting vind ik echt ijzersterk.
Eigenlijk denk ik dat ik dat de algehele vibe van de film me al afstoot: aan het eind van de eerste scene, waar Phoenix op de grond lag en het bloemetje begon te spuiten was er ineens de realisatie: help, dit ga ik helemaal niks vinden. Alsof Phillips alleen maar verkeerde keuzes kon maken.

Van de dingen die je noemt kan ik zeggen dat ik de muziek op zichzelf staand fantastisch vind, maar ik kan me niet herinneren het in de film te hebben meegekregen. Hoewel het natuurlijk 5 jaar geleden is dat ik de film heb gezien en ik niet meer precies weet wat ik toen vond, zou ik zeggen dat ik de setting oninteressant en inspiratieloos vind, dat het verhaal nergens pakkend is en niet lijkt voort te komen uit de karakters en het acteerwerk, tja, daar kan ik helemaal niks mee. Joaquin Phoenix heeft echt goede rollen afgeleverd, maar wat hij in Joker doet, deed me eerder denken aan notoir overacteerders als Jared Leto of Christian Bale.

Users who are viewing this thread