Filmtopic

Fijn om hier wat positievere berichten te lezen! Ben zelf heel erg aan het twijfelen om nog verder te kijken na seizoen 1. Niet dat dat nu heel slecht was, maar het kon me op één of andere manier toch niet genoeg boeien, terwijl ik me normaal toch ook graag laat onderdompelen in Tolkien’s wereld.

En met een aantal negatieve reacties over seizoen 2 (op de jouwe na dus) was ik nog niet bepaald overtuigd.
Het beweegt mij misschien toch maar er weer eens in te duiken. Ik haakte aanvankelijk af na twee afleveringen.

Ik zou het echt doen, ja. Tuurlijk kan een kritisch kijker genoeg aanmerken ook op seizoen twee. Maar zonder daar ook maar enige spoiler over weg te geven is de manier waarop ze Sauron portretteren alleen al de moeite waard. De LOTR trilogie behoort tot mijn favoriete films aller tijden, maar het enige kritiekpuntje wat ik altijd had is dat Sauron daarin voor mij een iets te vaag concept is. Dat maakt Rings of Power helemaal goed.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss

Damn :cry:

Was de afgelopen dagen toevallig de Harry Potter films nog eens aan t kijken. Mooi moment om vandaag het volgende deel aan te zetten, als een soort eerbetoon.

Ja triest nieuws. Ik ken haar voornamelijk als Proffesor Minerva McGonagall, maar wat vertolkte ze die rol enorm goed. Ben zelf een grote Harry Potter fan (zowel de boeken als films) en toevallig van de week begonnen met het opnieuw kijken van alle films voordat we naar het laatste deel in concert gaan in de doelen in Rotterdam in November.

Dus vanavond staat bij ons deel 2 op, met ook hier een extra blijk van waardering en eerbetoon voor Maggie Smith tijdens het kijken van de film.

Ik wilde hier eigenlijk mind blown mee zeggen. Niet brain fart. 😬😅
Als je nou had gezegd dat het brain fart was ipv mind blown had ik de like ook verandert in een zielige emoji. Geweldige film idd. Ik wil hem binnenkort kijken met mensen die hem nog niet gezien hebben.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Was de afgelopen dagen toevallig de Harry Potter films nog eens aan t kijken. Mooi moment om vandaag het volgende deel aan te zetten, als een soort eerbetoon.
Was hier onlangs ook weer eens aan begonnen; ben inmiddels bij film 6.

Volgens mij kijk ik zo'n beetje het ene jaar de films terug en herlees ik het andere jaar de boeken.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Firebrand gezien. Heel erg intens. Natuurlijk was Henry VIII geen lieverdje, dus wat verwacht e anders. Jude Law zet hem als een compleet gestoorde maniak neer. Geen feelgood film, wel erg mooi. Een schitterend gebrek wordt de volgende. The Substance wel aan gedacht, maar ik hou echt niet van (body)horror en gore films.

The Substance wel aan gedacht, maar ik hou echt niet van (body)horror en gore films.
Ik had vorige week 2x precies hetzelfde. The Substance draaide en ben heel erg benieuwd naar de film alleen wist niet of ik het goed zou trekken, dus ben ik naar Thelma en the Gullspang Miracle gegaan.

Ik had vorige week 2x precies hetzelfde. The Substance draaide en ben heel erg benieuwd naar de film alleen wist niet of ik het goed zou trekken, dus ben ik naar Thelma en the Gullspang Miracle gegaan.
The Gullspang Miracle staat nog op mijn misschien lijstje, lijkt me wel wat als ik de tijd ervoor vind/maak. Hoe was Thelma? Niet te flauw?

Thelma vond ik echt geweldig. Heel grappig maar ook enorm hartverwarmend. Ik had verwacht er enorm cynisch in te stappen maar met een paar minuten had de film me te pakken.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Brian
The Gullspang Miracle staat nog op mijn misschien lijstje, lijkt me wel wat als ik de tijd ervoor vind/maak. Hoe was Thelma? Niet te flauw?
Oh ik vond Thelma juist ontzettend tegen vallen, beetje gezapig.

Ik kan The Third Man ook aanraden voor wie m nog niet gezien heeft, en Strange Darling voor wie van de Tarantino-achtige films houdt!

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en Koekdoos
The Substance wel aan gedacht, maar ik hou echt niet van (body)horror en gore films.
Haha same here. Maar na heel veel positieve verhalen toch de knoop doorgehakt en zou afgelopen vrijdag overdag gaan. Bleef m’n dochtertje helaas ziek thuis van school, heb ik ‘m alsnog niet gezien.

Komende week even kijken of ik The Wild Robot ergens mee kan pakken, ben ik enorm benieuwd naar. Trailers maakten veel indruk.

Verder afgelopen week tickets voor LIFF gescoord. Zijn er hier nog mensen die dat ook gedaan hebben?

Heb zojuist kaarten voor Hans Zimmer in ahoy op 11 november weten te bemachtigen. Hebben mensen nog "underrated films" met een soundtrack van deze gigant?

Ik vond Thelma zelf een heerlijke film voor de zondagochtend. Niet moeilijk, kijkt makkelijk weg en vaak gelachen. Geen topfilm, maar voor mij een 7/10. Daarnaast kreeg ik enorm de behoefte om mijn (schoon)Oma een dikke knuffel te geven.

The Gullspang Miracle is ook erg vermakelijk als je van documentaires houdt. Was een rollercoaster aan wendingen.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Heb zojuist kaarten voor Hans Zimmer in ahoy op 11 november weten te bemachtigen. Hebben mensen nog "underrated films" met een soundtrack van deze gigant?
Eigenlijk zijn de meeste soundtracks van Hans Zimmer wel van grote kaskrakers. Ben zelf vooral fan van zijn werk voor Planet Earth, Dune, Interstellar, Gladiator, Inception, The Lion King en Pirates of the Caribbean.

Voor de rest qua muziek vind ik de soundtrack van Spirit, Rush en Hannibal ook erg mooi. Maar als ik dit lijstje zie zijn deze films niet echt "underrated".

Widows is een fantastische film, waar ik niet vaak iemand over hoor. The Lone Ranger was door veel mensen bij voorbaat al afgeschreven, maar echt topvermaak. The Holiday is heel leuk, maar zal bij veel mensen weggezet zijn als "romantische komedie, dus trash". Matchstick Men en The Burning Plain zijn volgens mij ook wel een beetje vergeten, maar echt de moeite waard. En My Beautiful Laundrette is een klassier van de Engelse cinema, maar staat niet bij iedereen op her vizier. Oh, en A Winter's Tale moet gezien worden om te geloven dat zoiets ooit gemaakt is.

Dit gaat wel over de films als geheel, ben niet zo heel erg into filmmuziek.

Users who are viewing this thread