Filmtopic

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.772
6.516
Maandagochtenden in Pathé vind ik altijd superrelaxed bij de wat kalme films.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.054
643
Ik ga ook nog regelmatig naar Pathé, maar dan altijd doordeweeks in de ochtend. Dan is het gelukkig altijd lekker rustig en heb je totaal geen last van die paar andere mensen die er zitten.

De sfeer bij de filmhuizen vind ik wel een heel stuk fijner, maar door een Pathé abbo en goedkopere parkeerkosten bij enkele Pathé bioscopen kom ik daar toch ook nog wel het meeste.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
660
512
Ik vermoed dat Brian bedoelt dat die dan helaas naar een bijvoorbeeld Pathe bios moet met grote zalen i.p.v. een filmhuis.

Ik zelf baal ook meestal als die enkel nog in Pathé draait en sla de film dan vaak over. Vind de sfeer, het continue mensen horen eten in de zaal en de pratende mensen in de zaal altijd vrij irritant in een Pathe bios.
In mijn ervaring kunnen boomers bij het Filmhuis er ook wat van. Ik kom eerlijk gezegd nooit meer in de bios tenzij er een film leveltje Dune draait.

Afgelopen weekend een avondje "niet-al-te-moeilijke" Nederlandse film gedaan. Eerste was Faithfully Yours. In allerlei opzichten niet aan te raden. Het plot was zeldzaam ongeloofwaardig, het slechte acteerwerk draagt vervolgens ook niet bij om de geloofwaardigheid op te waarderen.

Na het einde van de film werd Minoes gesuggereerd door Netflix en uiteraard moest die ook even gekeken worden. Ooit als kind nog gezien in de bios in het dorp verderop. Leuk verhaal, goed geacteerd en ondanks dat het een kinderfilm is het af en toe zalig op het randje. Ik wil terug naar de jaren 2000...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.439
1.929
Challengers gemist tot nu toe, was ik eigenlijk wel van plan. Maar niet een heel groot gemis dus? Maria Montessori staat hoog op mijn lijstje om binnenkort te bekijken.

Ik heb laatste familieleden voor het eerst Pulp Fiction laten zien. De jongsten vonden hem heel traag. De spanningsboog wordt ook steeds korter tegenwoordig ;)
Hmm mijn zoon van 14 keek laatst ook voor het eerst Pulp Fiction en die was toch wel aardig geïntrigeerd.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.300
816
in de jaren 90 had je de riks bioscoop
gingen we (volgens mij ) op wo middag naar de bios voor 2 gulden 50
je wist alleen niet naar welke film je ging
ooit daar shawshank redemption gezien
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en visdave34

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Gisteren naar Challengers gegaan. In de Kinepolis uiteindelijk. Kauwende mensen voor me, kauwende mensen achter me. 3 kwamen binnen toen de film begon en konden de plek niet vinden. Ik was ook even vergeten dat er een pauze in de film zit. Na de pauze uiteraard weer mensen te laat de zaal in. Nee, de volgende keer weer gewoon mijn vaste filmhuis.

De film zelf vond ik goed, erg vermaakt. Leuk gedaan met die tijdlijnen die elke keer terug lopen naar het heden. Goede opbouw van het verhaal op deze manier. 3 onsympathieke hoofdkarakters die je ondanks alle acties toch een soort sympathiek vind. Ik als iemand die inmiddels al 25 jaar tennist en het proftennis goed volgt, vond het extra vermakelijk daardoor, al kun je dit ook zonder tennis achtergrond erg goed kijken denk ik. Maar een technisch foutje gezien, dus dat was prima. Ja, sterk filmjaar weer tot nu toe. Blij dat ik (ondanks de zaal) toch gegaan ben.
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
601
1.031
Ik ga ook nog regelmatig naar Pathé, maar dan altijd doordeweeks in de ochtend. Dan is het gelukkig altijd lekker rustig en heb je totaal geen last van die paar andere mensen die er zitten.

De sfeer bij de filmhuizen vind ik wel een heel stuk fijner, maar door een Pathé abbo en goedkopere parkeerkosten bij enkele Pathé bioscopen kom ik daar toch ook nog wel het meeste.
Ik heb helaas zelf niet de luxe om doordeweeks naar de film te kunnen dus ik ga meestal op de zaterdag of zondag ochtend in KINO. Grootste nadeel is inderdaad dat als je daar met de auto heen gaat je veel aan parkeerkosten kwijt bent. Maar als het mooi weer is pak ik vaak de fiets (3 kwartier fietsen ongeveer). Daarnaast is de kwaliteit van het geluid in de Pathe bioscopen wel een stuk beter, maarja alsnog weegt dat niet op tegen het gemiddelde publiek wat ik meestal tegenkom in de grotere bioscopen.

Zelfs toen ik om 10 uur ochtends naar The Boy and the Herion ging in Pathe zat het vol met mensen die luidruchtig een doos nacho's naar binnen werkte of gewoon met elkaar aan het praten waren tijdens de film. Terwijl ik me dat in KINO of Lantarenvenster niet echt kan voorstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
601
1.031
Gisteren naar Challengers gegaan. In de Kinepolis uiteindelijk. Kauwende mensen voor me, kauwende mensen achter me. 3 kwamen binnen toen de film begon en konden de plek niet vinden. Ik was ook even vergeten dat er een pauze in de film zit. Na de pauze uiteraard weer mensen te laat de zaal in. Nee, de volgende keer weer gewoon mijn vaste filmhuis.

De film zelf vond ik goed, erg vermaakt. Leuk gedaan met die tijdlijnen die elke keer terug lopen naar het heden. Goede opbouw van het verhaal op deze manier. 3 onsympathieke hoofdkarakters die je ondanks alle acties toch een soort sympathiek vind. Ik als iemand die inmiddels al 25 jaar tennist en het proftennis goed volgt, vond het extra vermakelijk daardoor, al kun je dit ook zonder tennis achtergrond erg goed kijken denk ik. Maar een technisch foutje gezien, dus dat was prima. Ja, sterk filmjaar weer tot nu toe. Blij dat ik (ondanks de zaal) toch gegaan ben.
Nu ben ik toch wel benieuwd naar het technische foutje wat je bent tegengekomen?
Vond als tennisleek, dat het hele tennis aspect wel echt goed uitgevoerd was, de kleding, sfeer, wedstrijden, de scene waarbij de camera voor je gevoel in de bal zit, was allemaal tof gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.740
2.420
De film zelf vond ik goed, erg vermaakt. Leuk gedaan met die tijdlijnen die elke keer terug lopen naar het heden. Goede opbouw van het verhaal op deze manier. 3 onsympathieke hoofdkarakters die je ondanks alle acties toch een soort sympathiek vind. Ik als iemand die inmiddels al 25 jaar tennist en het proftennis goed volgt, vond het extra vermakelijk daardoor, al kun je dit ook zonder tennis achtergrond erg goed kijken denk ik. Maar een technisch foutje gezien, dus dat was prima. Ja, sterk filmjaar weer tot nu toe. Blij dat ik (ondanks de zaal) toch gegaan ben.
Fijn dat die zo goed meeviel. Ook van plan om nog te gaan zien. Maar eerst maar eens even de echte tennis volgen op RG. ;)
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Brian en visdave34

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Nu ben ik toch wel benieuwd naar het technische foutje wat je bent tegengekomen?
Vond als tennisleek, dat het hele tennis aspect wel echt goed uitgevoerd was, de kleding, sfeer, wedstrijden, de scene waarbij de camera voor je gevoel in de bal zit, was allemaal tof gedaan.
Er stond een keertje op een scorebord dat iemand aan het serveren was terwijl de andere speler serveerde. Ik was ernaar aan het zoeken hoor, dus het viel niet erg op ;).

Jazeker. Sowieso was de kleding heel sterk. De aan lager wal geraakte tenniser met goedkopere schoenen tov de pro bijv. Heel veel (tennis)details klopten erg goed. Zoals ook die scene in de Honda voor de Aston Martin banner. Er gingen trouwens meer rackets kapot in deze film dan bij een wedstrijd van Kyrgios 😅

Een erg groot pluspunt aan deze film had ik trouwens nog niet genoemd, de muziek. Pulserend, opzwepend, alsof je in een nachtclub was bijna. Heel erg mooie aanvulling. Heeft Trent Reznor goed gedaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Gebruikers die dit onderwerp bekijken