Filmtopic

Davidd

Support act
7 jul 2021
940
1.702
Gisteren naar Skunk gaan kijken. Niet elke acteerprestatie was fenomenaal en niet alles zat 100% juist qua plot, maar wat is de film goed in wat het goed wil doen: drama creëren en je toch wel serieus doen stilstaan wat voor een luxeleven je, en hopelijk de meeste onder ons, leidt. Ik ben normaalgezien op emotioneel vlak vrij moeilijk te raken tijdens films, bvb. Close deed me zo goed als niets, maar bij deze film moest ik toch wel meerdere keren mijn tranen tegenhouden. Het hielp natuurlijk ook wel niet dat mijn vriendin niet stopte met wenen :LOL:. En wat een acteerprestatie bij de toch wel nog onbekende hoofdrolspeler. Zeker een aanrader als je eens goed emotioneel door mekaar geschud wil te worden!
Ik ben sinds april trouwens ook begonnen met de april country challenge, een idee die ik op reddit zag passeren en die ik ook eens in de lijstjes op de letterboxd van @visdave34 zag: elke dag in de maand een film van een ander land. Ik zit momenteel aan Canada, Denemarken, Brazilië, België & Portugal. Als jullie internationale films weten die jullie me zeker aanraden, laat me gerust weten!
Hier de eerste films die mij te binnen schieten bij internationale films:
The Quiet Girl - Ierland
Flee - Denemarken
Drive my car - Japan
Quo Vadis , Aida? - Bosnië
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: nathanvdk

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Gisteren naar Skunk gaan kijken. Niet elke acteerprestatie was fenomenaal en niet alles zat 100% juist qua plot, maar wat is de film goed in wat het goed wil doen: drama creëren en je toch wel serieus doen stilstaan wat voor een luxeleven je, en hopelijk de meeste onder ons, leidt. Ik ben normaalgezien op emotioneel vlak vrij moeilijk te raken tijdens films, bvb. Close deed me zo goed als niets, maar bij deze film moest ik toch wel meerdere keren mijn tranen tegenhouden. Het hielp natuurlijk ook wel niet dat mijn vriendin niet stopte met wenen :LOL:. En wat een acteerprestatie bij de toch wel nog onbekende hoofdrolspeler. Zeker een aanrader als je eens goed emotioneel door mekaar geschud wil te worden!
Ik ben sinds april trouwens ook begonnen met de april country challenge, een idee die ik op reddit zag passeren en die ik ook eens in de lijstjes op de letterboxd van @visdave34 zag: elke dag in de maand een film van een ander land. Ik zit momenteel aan Canada, Denemarken, Brazilië, België & Portugal. Als jullie internationale films weten die jullie me zeker aanraden, laat me gerust weten!
Aangezien je mijn Letterboxd lijstjes kent, kun je daar natuurlijk ook uit putten ☺️
 
  • Geweldig
Waarderingen: nathanvdk

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
Dat mag zeker als je dat ziet zitten, thanks!
Eens rap door mijn filmcollectie gegaan. De meeste ken je waarschijnlijk wel al, maar zijn misschien interessant voor andere mensen ook. :)

🇧🇬: Vreme Na Nasilie
🇪🇪: 1944
🇫🇮: The Other Side Of Hope (interessant site om te checken is: elonet.finna.fi)
🇫🇷: La Vie d'Adèle
🇩🇪: Er Ist Wieder Da
🇬🇷: Dogtooth
🇭🇺: Damnation (en andere films van Béla Tarr zijn ook aanraders)
🇮🇸: Vanskabte Land
🇮🇪: Banshees Of Inisherin
🇮🇹: La Vita è Bella
🇱🇺: Le Club Des Chômeurs
🇳🇴: Hodejegerne / Kon-Tiki / Kriggseileren
🇵🇱: The Third Part Of The Night
🇸🇮: Outsider
🇸🇪: En Man Som Heter Ove
🇳🇿: Heavenly Creatures / Hunt For The Wilderpeople
🇱🇹: The Children From The Hotel America
 

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
197
181
Eens rap door mijn filmcollectie gegaan. De meeste ken je waarschijnlijk wel al, maar zijn misschien interessant voor andere mensen ook. :)

🇧🇬: Vreme Na Nasilie
🇪🇪: 1944
🇫🇮: The Other Side Of Hope (interessant site om te checken is: elonet.finna.fi)
🇫🇷: La Vie d'Adèle
🇩🇪: Er Ist Wieder Da
🇬🇷: Dogtooth
🇭🇺: Damnation (en andere films van Béla Tarr zijn ook aanraders)
🇮🇸: Vanskabte Land
🇮🇪: Banshees Of Inisherin
🇮🇹: La Vita è Bella
🇱🇺: Le Club Des Chômeurs
🇳🇴: Hodejegerne / Kon-Tiki / Kriggseileren
🇵🇱: The Third Part Of The Night
🇸🇮: Outsider
🇸🇪: En Man Som Heter Ove
🇳🇿: Heavenly Creatures / Hunt For The Wilderpeople
🇱🇹: The Children From The Hotel America
Wow thanks!!! Staan er vrij veel tussen die ik niet ken, interessant!
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
940
1.702
Behoorlijk wat films gekeken de afgelopen weken.

Afgelopen weekend naar Civil War geweest.
Was "gewoon" een goede film. De invalshoek vond ik zelf erg sterk met het volgen van de journalisten in plaats van de focus op de daadwerkelijke oorlog. Qua filmbeelden was het ook echt een beeldschone film. Elk shot zag er goed uit. (3,5/5)

Eternal sunshine of the spotless Mind voor het eerst gekeken. Helemaal een film in mijn straatje. Een drama film met een science fiction aspect. Ik ben normaal gesproken niet zo'n fan van Jim Carrey, maar in deze film vond ik hem erg goed. (4,5/5).

In de week ervoor heb ik een groot gedeelte van het euvre van Yorgos Lanthimos voor het eerst gekeken, omdat ik erg onder de indruk was van Poor Things. Ook Poor Things voor een tweede keer gekeken. Voor de rest the lobster, the favourite en the killing of a sacred deer gekeken, waarbij voor mij the Lobster mijn favoriet was (4/5).

En ook nog 2001: A Space oddyssey voor het eerst gekeken. Briljante film, zeker als je beseft dat de film uit 1968 komt. Ik denk we heel ergl dat het een hate it or love it film is (4,5/5).
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en Fluxion

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
De nieuwe Mad Max film (Furiosa) was ook weer heerlijk zeg. Echt genoten in de bios afgelopen weekend.
Haha, same here! Echt lekker bonkers weer. Iets meer verhaal dan Fury Road, maar net zulke vette actiescenes. Ga 'm zien op een zo groot mogelijk scherm met zo luid mogelijk geluid! (zelf voor IMAX gekozen)

Onlangs ook nog Challengers en Kingdom of the Planet of the Apes gezien. Die eerste had ik veel van verwacht, maar viel me uiteindelijk toch een beetje tegen. En die tweede had ik juist weinig van verwacht, maar was heel vermakelijk. Alle 'nieuwe generatie' Planet of the Apes films zijn op hun eigen manier wel een 7/10 voor mij, kan er prima naar kijken, vooral in de bios.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.720
7.485
Haha, same here! Echt lekker bonkers weer. Iets meer verhaal dan Fury Road, maar net zulke vette actiescenes. Ga 'm zien op een zo groot mogelijk scherm met zo luid mogelijk geluid! (zelf voor IMAX gekozen)

Onlangs ook nog Challengers en Kingdom of the Planet of the Apes gezien. Die eerste had ik veel van verwacht, maar viel me uiteindelijk toch een beetje tegen. En die tweede had ik juist weinig van verwacht, maar was heel vermakelijk. Alle 'nieuwe generatie' Planet of the Apes films zijn op hun eigen manier wel een 7/10 voor mij, kan er prima naar kijken, vooral in de bios.
Challengers gemist tot nu toe, was ik eigenlijk wel van plan. Maar niet een heel groot gemis dus? Maria Montessori staat hoog op mijn lijstje om binnenkort te bekijken.

Ik heb laatste familieleden voor het eerst Pulp Fiction laten zien. De jongsten vonden hem heel traag. De spanningsboog wordt ook steeds korter tegenwoordig ;)
 

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
197
181
Ikzelf vond Challengers top, super origineel en verfrissend concept! Ik vond zelf Mad Max: Fury Road (sorry voor de fans) verschrikkelijk, dus ben wat in twijfel Furiosa uit te checken
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en visdave34

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Challengers gemist tot nu toe, was ik eigenlijk wel van plan. Maar niet een heel groot gemis dus? Maria Montessori staat hoog op mijn lijstje om binnenkort te bekijken.

Ik heb laatste familieleden voor het eerst Pulp Fiction laten zien. De jongsten vonden hem heel traag. De spanningsboog wordt ook steeds korter tegenwoordig ;)
Ga Challengers zeker kijken, ik lees meer positieve ervaringen dan negatieve. Vond 'm ook zeker niet slecht, maar waren wat kleine dingen die me een beetje tegenstonden.

Oh my, Pulp Fiction traag... :oops:
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
940
1.702
Ik vond zelf Challengers ook een goede film, heb hem zelfs 4 van de 5 sterren gegeven volgens mij. Hele originele scenes, lekkere soundtracks en mooie en goede sexy/liefdes scenes.
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.720
7.485
Oke, oke, vooruit. Ik ga toch naar Challengers. Helaas is die al wel uit de roulatie bij mijn filmhuis dus dat wordt een grotere zaal.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
970
670
Hoor je niet vaak, dat een film helaas in een grotere zaal gekeken moet worden. Gisteren voor de tweede keer Challengers gekeken en nog steeds met afstand mijn favoriet van dit jaar.

Aanrader voor wie af en toe een slinger aan de iets minder legale download geeft (want nergens te krijgen in Nederland en ook niet aangekondigd): Hundreds of Beavers, in tijden niet zo gelachen om een film.
 
  • Leuk
Waarderingen: fred alweer.. en Davidd

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.939
Vorige week in de bioscoop naar The Fall Guy geweest. Leuke film, maar dat is vaak met Ryan Gosling, tenminste de films die ik heb gezien waarin hij speelde.

Gisteren voor het eerst V for Vendetta gekeken, want wachten tot 5 november vonden we iets te lang duren. Heel gaaf en ook een gave fun fact ontdekt:

The Fall Guy was bedoeld als een soort ode aan de stuntcrew, en David Leitch was de director van de film. Na afloop van V for Vendetta stond daar bij de stunt doubles voor V zijn naam. Vet hoe zo iemand dus van stunt double in 2005 naar film director in 2024 is gegaan.


Ook recent ontdekt: bij Vue hebben ze af en toe "classics op het grote doek", heb al verschillende films voorbij zien komen van Lord of the Rings tot aan Pirates of the Caribbean deel 1. Ook iets voor mij om in de gaten te houden als er eens een klassieker voorbij komt die ik nog niet heb gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en Davidd

Davidd

Support act
7 jul 2021
940
1.702
Hoor je niet vaak, dat een film helaas in een grotere zaal gekeken moet worden.
Ik vermoed dat Brian bedoelt dat die dan helaas naar een bijvoorbeeld Pathe bios moet met grote zalen i.p.v. een filmhuis.

Ik zelf baal ook meestal als die enkel nog in Pathé draait en sla de film dan vaak over. Vind de sfeer, het continue mensen horen eten in de zaal en de pratende mensen in de zaal altijd vrij irritant in een Pathe bios.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.720
7.485
Ik vermoed dat Brian bedoelt dat die dan helaas naar een bijvoorbeeld Pathe bios moet met grote zalen i.p.v. een filmhuis.

Ik zelf baal ook meestal als die enkel nog in Pathé draait en sla de film dan vaak over. Vind de sfeer, het continue mensen horen eten in de zaal en de pratende mensen in de zaal altijd vrij irritant in een Pathe bios.
Yes. Vue in mijn geval. Ik kijk liever in een filmhuis een film, geen pauze en relaxter publiek
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Davidd

Support act
7 jul 2021
940
1.702
Afgelopen week voor het eerst spider-man into and across the spider verse gekeken. Ben zelf geen liefhebber van superhelden/Marvel films.

Maar deze twee vond ik echt heel vet. Denk de beste animatiefilms die ik ooit heb gezien. Binnenkort ook live in concert te zien in de Doelen in Rotterdam trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze en visdave34

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.939
Yes. Vue in mijn geval. Ik kijk liever in een filmhuis een film, geen pauze en relaxter publiek

Gewoon week of twee wachten en er zitten minder mensen in de zaal, al zaten er bij The Fall Guy bij ons wel uiteindelijk nog zo'n 25 man in de zaal... Topdrukte ten opzichte van de afgelopen films waar er vaak maar een max 5 anderen waren
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken