Hier de eerste films die mij te binnen schieten bij internationale films:Gisteren naar Skunk gaan kijken. Niet elke acteerprestatie was fenomenaal en niet alles zat 100% juist qua plot, maar wat is de film goed in wat het goed wil doen: drama creëren en je toch wel serieus doen stilstaan wat voor een luxeleven je, en hopelijk de meeste onder ons, leidt. Ik ben normaalgezien op emotioneel vlak vrij moeilijk te raken tijdens films, bvb. Close deed me zo goed als niets, maar bij deze film moest ik toch wel meerdere keren mijn tranen tegenhouden. Het hielp natuurlijk ook wel niet dat mijn vriendin niet stopte met wenen . En wat een acteerprestatie bij de toch wel nog onbekende hoofdrolspeler. Zeker een aanrader als je eens goed emotioneel door mekaar geschud wil te worden!
Ik ben sinds april trouwens ook begonnen met de april country challenge, een idee die ik op reddit zag passeren en die ik ook eens in de lijstjes op de letterboxd van @visdave34 zag: elke dag in de maand een film van een ander land. Ik zit momenteel aan Canada, Denemarken, Brazilië, België & Portugal. Als jullie internationale films weten die jullie me zeker aanraden, laat me gerust weten!
The Quiet Girl - Ierland
Flee - Denemarken
Drive my car - Japan
Quo Vadis , Aida? - Bosnië
Laatst bewerkt: