Graspop Metal Meeting 2025

Waneer je het over praten tijdens een optreden hebt, moet je zeker niet steel panter en opeth vergeten.

Let op: ik probeer geen steel panter discussie te heropenen.
Maar deze band moet het 50 of 60% van de momenten tussen de nummers hebben.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en Eno
Waneer je het over praten tijdens een optreden hebt, moet je zeker niet steel panter en opeth vergeten.

Let op: ik probeer geen steel panter discussie te heropenen.
Maar deze band moet het 50 of 60% van de momenten tussen de nummers hebben.
Inderdaad, ook een goed voorbeeld van een band met de Amerikaanse ziekte

Het moet ook net goed vallen op dat moment. Ik kwam met mijn zoon bij Cavalera vandaan. Dat was zo'n intense harde show dat ik gewoon op geen enkele manier meer in de muziek van Tool kwam. Terwijl mijn favoriet Pneuma op dat moment werd gespeeld. Het landde gewoon totaal niet meer in mijn hoofd🤗
Ja, snap ik. Tool is echt een band en show die je moet ondergaan. Geen easy listening in ieder geval! Ik zat er wel goed in, dus echt de show goed in me op kunnen nemen en beleven.

Alcatraz dropte net een reeks nieuwe namen. Als ik het goed begrijp vallen meeste dan al af voor Graspop.
Vraag me echt af wanneer Graspop uit hun tent gaat komen...

465731643_1131400321677168_1510825664500849762_n.jpg

Alcatraz dropte net een reeks nieuwe namen. Als ik het goed begrijp vallen meeste dan al af voor Graspop.

Kerry King, hier op het affiche, is ook net bevestigd voor Dynamo Metalfest.
Hij stond natuurlijk vorig jaar ook op Graspop en solo dus niet in het vizier voor komende editie, maar betekent dit dat we Slayer als volledige groep ook redelijk kunnen afschrijven voor Graspop?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Aangaande nieuwe namen alcatraz.. ik had king buffalo cult of luna en me and that man wel graag naar dessel zien komen

En toch zijn er bands die duidelijk maar 1 van de 2 bezitten. Voorbeelden zijn Tool en Kiss. En ook bands die geen enkele plus hebben: Guns N’ Roses.
GNR geen goede platen? Dude, wel serieus blijven.

Geen idee voor mij hoor, maar dacht dat Tool alles gewoon relatief strak a la studioversie speelt zonder al te veel poespas en al helemaal geen interactie met het publiek? Denk dat @Rockbeer meer doelt op optredens a la KISS en ook de komende tour van PWD met één en al show element, vuur en explosies.

Tool speelt strak, maar niet per se de studiouitvoering en met sterke visuals.

Geen idee voor mij hoor, maar dacht dat Tool alles gewoon relatief strak a la studioversie speelt zonder al te veel poespas en al helemaal geen interactie met het publiek? Denk dat @Rockbeer meer doelt op optredens a la KISS en ook de komende tour van PWD met één en al show element, vuur en explosies.
Ik heb liever 1 nummer extra dan gelul in de ruimte

Nee, maar hadden wel animaties (gebaseerd op de bizarre clips, bijvoorbeeld van Schism) die helemaal afgestemd waren op de muziek op het podium. Maakte het m.i. wel intenser, vond het een strakke show zowel visueel als muzikaal.
Daarbij komt ook nog dat schism niet eens heel vaak meer voorkomt in hun shows maar volgens mij in Belgie het populairste Tool nummer is.
Bij mij persoonlijk staat ie nog niet in de top 10.
Ik heb ze 10x gezien en het was altijd superb

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Ik heb steeds meer het gevoel dat Graspop de komende jaren zal blijven "diversifieren", en dat Alcatraz het ECHTE Grote Metalfest van Belgie zal worden! 😅

Staan een hoop fijne namen. Maar ik zou er persoonlijk geen combi voor halen op dit moment. En jammer van Wasp. Zullen ze waarschijnlijk niet op Graspop staan
Ze hebben WASP echt op het verkeerde festival gezet… @Koekdoos vond het ook al jammer die te moeten missen, terwijl geen van de mensen die ik ken die wel naar Alcatraz gaan er enthousiast over is 😅

Ze hebben WASP echt op het verkeerde festival gezet… @Koekdoos vond het ook al jammer die te moeten missen, terwijl geen van de mensen die ik ken die wel naar Alcatraz gaan er enthousiast over is 😅

Haalt het voor mij niet bij Dokken afgelopen jaar en de corona-cancel van Ratt, maar vermoedelijk wel de speciale glamnaam van de editie. (Al hebben ze vorig jaar nog wel in NL gespeeld)

Dus wat dat betreft wel een logische boeking van Alcatraz in de lijn der verwachting dat zo’n type naam er elk jaar wel eentje is

Kreator krijgt eindelijk de credit die het verdient. Goed bezig. Als grondlegger van de thrash en knalnummers als Phobia, People of the lie en Renewal moeten deze mannen toch een keer het stokje van Slayer overnemen.

Ik heb steeds meer het gevoel dat Graspop de komende jaren zal blijven "diversifieren", en dat Alcatraz het ECHTE Grote Metalfest van Belgie zal worden! 😅

Hangt er vanaf wat men verstaat onder diversifiëren, want ik vind dat een hoop onderdelen van de metal, die mogelijk iets meer "niche" zijn binnen het genre, toch aanzienlijk meer kansen krijgen op Alcatraz dan op Graspop.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Gojira is indeed no Judas Priest, because Gojira as a band is still increasing in popularity but Judas Priest is not. Obiously they have the legacy status and nobody can take that away from them, but they are by no means an up and coming band.

De grondlegger van de metal uit 1969 is geen opkomende band...............

Tumbleweeds Plains GIF

Maar nog steeds relevant...wat we lang niet van alle bands kunnen zeggen.

• Haha
  • On fire
Waarderingen: graspop200 en Alma
The difference between USA and Europe (ROW). Bands like Godsmack might be big in the US but are quite small in Europe. Similarly, EU bands like Gojira, BMTH and AUS bands like PwD are headliners in Europe but probably sub or lower in the US. Just a different audience I guess.
De Europese markt is heel anders als de USA markt. Dit komt ook mede door de muziekgeschiedenis. Het zwaartepunt ligt in de USA meer op hardrock (GNR, Aerosmith, Kiss) en later alternatieve rock/nu metal. Terwijl Europa een groter aandeel had in de Heavy metal (Priest, Black Sabbath, Accept, Ozzy enz.) en zijn vertakkingen (Black, Death, Power, Doom enz.)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Users who are viewing this thread