Le Guess Who? 2024

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
Locatie: Utrecht (o.a. TivoliVredenburg, De Helling, EKKO, Stadsschouwburg, Jacobikerk, Theater Kikker)
Wanneer: 7 t/m 10 november 2024
Genre: Hokjes- en genreoverstijgend / Alternatief / Experimenteel
Website: http://www.leguesswho.com/
Bezoekers: ca. 20.000 (uit 60 verschillende landen)
Eerste editie: 2007

426284338_964431448374150_7330716223494304543_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
Alvast een topic gemaakt, maar het zal hier nog een tijd rustig blijven.

De eerste 2/3 van het aantal weekendtickets was in een paar uur uitverkocht, en de resterende tickets, en dagtickets, komen pas in de verkoop als de eerste namen bekend zijn gemaakt.

Volgend jaar meer dus!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
Nieuwtje voor volgend jaar is wel dat Colleen bij haar optreden aankondigde dat dit voorlopig het laatste optreden in de Janskerk zou zijn. Komend jaar dus geen Janskerk in het programma. Jammer, want het is een bijzondere plek.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.564
11.092
Dat dit nog blijkbaar niemand is opgevallen (of misschien niet interessant genoeg...).

De eerste COSMOS-ambassade voor komende editie is bekend: Santu East Africa (gevestigd in Nairobi)! U krijgt dus weer wat elektronische muziek voorgeschoteld.
For a full decade, the Santuri organisation has been supporting, highlighting, and releasing a mix of contemporary and traditional music from many regions of Africa. Since 2022, they have found a steady home in the Westlands district of Nairobi, Kenya. From here, the international team provides space and resources, and puts on workshops, panels and showcases for the local scene. Their most ambitious project to date is Kilele, East Africa’s first-ever electronic music summit, which runs from February 12–18, 2024, and gathers a global crowd of experimental music enthusiasts in the Kenyan capital.

With all of these endeavors, COSMOS is proud to announce a long-term partnership with Santuri East Africa, our first COSMOS Embassy of 2024. Watch this space as we'll hear much more from this exceptional crew throughout the year.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
Wat mij betreft de beste show van LGW '23 staat op YouTube.
Ja geweldig. Wel heel mooi dat LGW? gewoon jaarrond doorgaat met het plaatsen van (erg mooie) opnames van het festival.

Deze opname van LGW?23 van Cri du Caire is ook geweldig

Er op youtube staat ook een deel van het optreden van Stereolab.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
Is er nu eigenlijk ooit ontdekt / bevestigd geweest wie er in die kubus stond te spelen vorig jaar?
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
487
315
Om wat leven in dit forum te blazen: als ik kijk naar de line-up van C2C wat een week eerder in turijn plaatsvindt hoop ik heel erg dat Dean Blunt, Darkside en sega bodega langskomen. Op rewire ook heel erg genoten van Gordan, die zou ik ook graag nog eens zien.

En ik denk dat het werkspoorkwartier nog een prominentere rol kan gaan spelen in het festival met de komst van Kabul en de nieuwe locatie van db's.

Iemand enig idee wanneer doorgaans de eerste artiesten bekend worden gemaakt?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
Kamasi Washington staat de dag na LGW? in de Grote Zaal van TivoliVredenburg. Toeval of kunnen we tijdens LGW? iets verwachten van hem?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.564
11.092
Kamasi Washington staat de dag na LGW? in de Grote Zaal van TivoliVredenburg. Toeval of kunnen we tijdens LGW? iets verwachten van hem?
Lijkt me toeval. Als ie op LGW? speelt, treedt negen dagen achter elkaar op en dat lijkt me iets te veel van het goede. Met twee zaalshows en een festivalshow als headliner heb je 't wel gehad, denk ik zo.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
Om wat leven in dit forum te blazen: als ik kijk naar de line-up van C2C wat een week eerder in turijn plaatsvindt hoop ik heel erg dat Dean Blunt, Darkside en sega bodega langskomen. Op rewire ook heel erg genoten van Gordan, die zou ik ook graag nog eens zien.

En ik denk dat het werkspoorkwartier nog een prominentere rol kan gaan spelen in het festival met de komst van Kabul en de nieuwe locatie van db's.

Iemand enig idee wanneer doorgaans de eerste artiesten bekend worden gemaakt?
Vorig jaar kwamen de eerste namen op 23 mei, dus dat duurt nog wel even.

Kamasi Washington zal het dus waarschijnlijk niet worden. Vorig jaar deelde LGW? weinig namen met C2C. Ik denk dat we nog even moeten afwachten...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
Arooj Aftab is de eerste naam op het Pitchfork festival in London, dat in hetzelfde weekend als LGW? plaatsvindt. Ze staat nu op 7 november in London en op 8 november in Den Bosch. 9 of 10 november LGW? zou dus nog kunnen.

Ik verwacht haar overigens niet op LGW?. Haar optreden in 2021 tijdens de corona-LGW? was magisch, maar dit jaar staat ze behalve in Den Bosch ook al op North Sea Jazz en Lowlands.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
487
315
Ben benieuwd wat er overkomt van pitchfork. Afgelopen vrijdag Clarissa Conelly gezien op momo, wat een bizar mooie stem heeft zij(!). Hopelijk zien we haar ook terug op de line up, deed me ergens denken aan een jonge Sinead O'connor
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
1000x500_Paris_London.jpeg


Ook maar even zo geplaatst. Afgelopen jaar was de overlap uiteindelijk niet zo heel groot (Johnny Greenwood zou toen overlappen, maar kwam uiteindelijk niet). Cate le Bon laat natuurlijk geen gelegenheid lopen om naar LGW? te gaan, maar verder is het de vraag of deze Pitchfork-namen iets zeggen voor LGW?
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
Ben benieuwd wat er overkomt van pitchfork. Afgelopen vrijdag Clarissa Conelly gezien op momo, wat een bizar mooie stem heeft zij(!). Hopelijk zien we haar ook terug op de line up, deed me ergens denken aan een jonge Sinead O'connor
Ik heb haar begin deze maand gezien in Brussel. Wat een fantastisch optreden. Zong ze bij jullie het eerste nummer ook a cappella? Verder speelde ze ook een aantal geweldige nummers die ik niet terugvond op het nieuwe album (aanrader) of haar vorige albums. Zeker dat lang laatste nummer in haar set over je hart open laten zou ik graag nog eens opnieuw horen. Ze mogen haar zeker boeken op LGW!
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
1000x500_Paris_London.jpeg


Ook maar even zo geplaatst. Afgelopen jaar was de overlap uiteindelijk niet zo heel groot (Johnny Greenwood zou toen overlappen, maar kwam uiteindelijk niet). Cate le Bon laat natuurlijk geen gelegenheid lopen om naar LGW? te gaan, maar verder is het de vraag of deze Pitchfork-namen iets zeggen voor LGW?
Sommige dingen lijken me inderdaad niet te passen, maar een aantal dingen ook zeker wel. Moor Mother is er bijvoorbeeld ieder jaar en Still House Plants is ook wel een heel coole band die perfect op het festival kan staan. Het nieuwe album is heel sterk en het wordt goed ontvangen (pitchfork BNM en ze staan op de cover van Wire). Hun liveshow die ik een aantal weken geleden zag, vond ik ook goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken