Roadburn 2024

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.932
12.525
FB_IMG_1696356777211.jpg

Roadburn 2024

Datum:
19-21 april 2024 (met preparty op 18 april)
Venue: Poppodium 013, De Koepelhal, Hall of Fame, Skatepark (en Paradox?)
Plaats: Tilburg
Land: Nederland
Directeur: Walter Hoeijmakers
Eerste editie: 1999

Alle info:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.932
12.525
Tadaaa. De eerste aankondiging voor dit prachtige jaar!
378396954_870650167763702_7108866074751992959_n.jpg

Roadburn will host the long awaited live return of Khanate at the 2024 edition of the festival.

In the years since Khanate were last active there have been many heavy bands that followed in their footsteps. Some are able to emulate the abject bleakness, some capture the low-end rumble, a lot of them are undoubtedly extremely heavy. But none quite capture the grotesque combination of all three components quite like Khanate. We urge all worshippers of the low and the slow to brace for impact come April. This is going to be one for the history books.

"As a collective, Khanate has been silent during our dormancy, but now we will get loud; very loud. We’ll be returning to the stage, to explore tension and the elasticity of time - at Roadburn 2024. Get dead.” - Khanate
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax en Joslittel

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.902
2.590
Nog wel interessant om te melden:

"Tickets for Roadburn 2024 are on sale now. More artists will be announced in the coming weeks. For all information including tickets, please visit www.roadburn.com"
En verder:

"Roadburn 2024 will take place between April 18-21 in Tilburg, The Netherlands. 4-day tickets for Roadburn 2024 are now on sale. Other ticket options - including single day tickets and accommodation - will follow on November 3."
We zullen dus de komende tijd nog wat aankondigingen krijgen en ook voldoende namen + een dagverdeling om dagkaarten in de verkoop te kunnen doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.664
5.621
Mooie eerste naam in ieder geval. Ik wacht even de rest nog af voor ik een ticket koop, maar denk wel dat ik er wel weer bij ben.
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
262
232
Kende de band nog niet. Maar als ik de omschrijving, het genre en de bandleden zie, weet ik genoeg!

Heel benieuwd naar de rest van de line-up ook. Heb nog geen kaartje, maar weet haast zeker dat ik aanwezig zal zijn. Was voor mij in 2022 en 2023 toch wel een van de hoogtepunten van het jaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.932
12.525
Kende de band nog niet. Maar als ik de omschrijving, het genre en de bandleden zie, weet ik genoeg!

Heel benieuwd naar de rest van de line-up ook. Heb nog geen kaartje, maar weet haast zeker dat ik aanwezig zal zijn. Was voor mij in 2022 en 2023 toch wel een van de hoogtepunten van het jaar.
Ik zag Sunn O))) staan en toen raakte ik aardig enthousiast. Is wel gezakt na een luisterbeurt, maar hé, er komt nog meer aan. Hoorde dat Anna von Hausswolff kwam, speciaal om @RubenFrusciante te overtuigen.
 
  • Haha
Waarderingen: RubenFrusciante

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
262
232
Ik zag Sunn O))) staan en toen raakte ik aardig enthousiast. Is wel gezakt na een luisterbeurt, maar hé, er komt nog meer aan. Hoorde dat Anna von Hausswolff kwam, speciaal om @RubenFrusciante te overtuigen.
Ah, zonde. Ik luister het t.z.t. nog wel een keertje.

Met jouw reputatie in het concertaankondigingen topic, ga ik er nu wel vanuit dat dit klopt hè? Dit zijn geen grappen. ;)
Doe dan maar een 'Dead Magic in its entirety' set.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.932
12.525
Ah, zonde. Ik luister het t.z.t. nog wel een keertje.

Met jouw reputatie in het concertaankondigingen topic, ga ik er nu wel vanuit dat dit klopt hè? Dit zijn geen grappen. ;)
Doe dan maar een 'Dead Magic in its entirety' set.
Ik wacht het even af. Als het daadwerkelijk gebeurt, pak ik alle credit, zo niet, heb ik het nooit gezegd.

Ik heb (helaas) echt geen idee :( Maar die mag inderdaad altijd komen!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.932
12.525
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
262
232
Moest door de artwork voor een splitseconde even aan The Armed denken. Dus dan gok ik dat maar.

Mogen van mij best even Untitled in zijn volledigheid komen spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.902
2.590
Die is het ontslag van Maurice Steijn aan het vieren nu. Dus wordt toch tot morgen wachten.

Nee ik ben ook niet iemand die echt mijn verwachtingen heeft van Roadburn. Ik leer het meestal pas kennen juist door Roadburn te luisteren.
Daar ben ik inderdaad erg blij mee ja, hoewel er nog weinig te vieren valt verder 😅

Eens overigens dat de aankondiging van Roadburn vaak voor het grootste gedeelte bestaat uit nieuwe ontdekkingen of namen waarvan je dacht "oh shit, dat is tof. Niet gedacht die ooit te zien".

Artwork doet inderdaad een beetje denken aan The Armed, maar deze stijl gebruiken ze nu al even. Al zou een link ook niet ondenkbaar zijn gezien hun adoratie voor die band, in combinatie met iets van een curatorschap of artist in residence.

Persoonlijk duim ik nog steeds voor Dungen na de gecancelde corona editie. Voor Jeromes Dream geldt hetzelfde, zeker met een nieuw album. Agriculture zou perfect passen. Laster kan met een nieuw album prima terugkeren.

Ik zie overigens in de Essential Sounds playlist Institute staan. Deze week nog te zien in Rotterdam, maar dat zou ik een leuke vinden. Blood Incantation verwacht ik al een paar jaar. Uboa mag wel een keer overkomen van Down Under.

Zelf heb ik drie wensen van hele scenes die uitgelicht zouden kunnen worden:

- Poolse post-punk of jazz-rock bands (Welur, Lonker See, Cisnienie, Prochno, Anatol, Bzdet en meer)
- Koreaanse shoegaze Parannoul / Asian Glow
- Dungeon rap rondom de Oekraïense DJ Sacred
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
262
232
Daar ben ik inderdaad erg blij mee ja, hoewel er nog weinig te vieren valt verder 😅

Eens overigens dat de aankondiging van Roadburn vaak voor het grootste gedeelte bestaat uit nieuwe ontdekkingen of namen waarvan je dacht "oh shit, dat is tof. Niet gedacht die ooit te zien".

Artwork doet inderdaad een beetje denken aan The Armed, maar deze stijl gebruiken ze nu al even. Al zou een link ook niet ondenkbaar zijn gezien hun adoratie voor die band, in combinatie met iets van een curatorschap of artist in residence.

Persoonlijk duim ik nog steeds voor Dungen na de gecancelde corona editie. Voor Jeromes Dream geldt hetzelfde, zeker met een nieuw album. Agriculture zou perfect passen. Laster kan met een nieuw album prima terugkeren.

Ik zie overigens in de Essential Sounds playlist Institute staan. Deze week nog te zien in Rotterdam, maar dat zou ik een leuke vinden. Blood Incantation verwacht ik al een paar jaar. Uboa mag wel een keer overkomen van Down Under.

Zelf heb ik drie wensen van hele scenes die uitgelicht zouden kunnen worden:

- Poolse post-punk of jazz-rock bands (Welur, Lonker See, Cisnienie, Prochno, Anatol, Bzdet en meer)
- Koreaanse shoegaze Parannoul / Asian Glow
- Dungeon rap rondom de Oekraïense DJ Sacred
Zie net dat The Flenser al heeft gereageerd op de post met ''announcement incoming?''. Het is dat Sprain net gestopt is..... maar Agriculture lijkt me dus wel heel waarschijnlijk ja. Al hoeft die reactie natuurlijk nog niks te betekenen.

Als ze Parannoul trouwens boeken dan word ik echt heeeelemaal gek, maar dat zie ik eigenlijk gewoon niet gebeuren.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
694
544
Beetje out-of-the-box, maar ik zou Autechre een hele dope naam vinden voor Roadburn. Ze spelen in April twee shows in Frankrijk, if that means anything.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken