Daar ben ik inderdaad erg blij mee ja, hoewel er nog weinig te vieren valt verder
Eens overigens dat de aankondiging van Roadburn vaak voor het grootste gedeelte bestaat uit nieuwe ontdekkingen of namen waarvan je dacht "oh shit, dat is tof. Niet gedacht die ooit te zien".
Artwork doet inderdaad een beetje denken aan The Armed, maar deze stijl gebruiken ze nu al even. Al zou een link ook niet ondenkbaar zijn gezien hun adoratie voor die band, in combinatie met iets van een curatorschap of artist in residence.
Persoonlijk duim ik nog steeds voor Dungen na de gecancelde corona editie. Voor Jeromes Dream geldt hetzelfde, zeker met een nieuw album. Agriculture zou perfect passen. Laster kan met een nieuw album prima terugkeren.
Ik zie overigens in de Essential Sounds playlist Institute staan. Deze week nog te zien in Rotterdam, maar dat zou ik een leuke vinden. Blood Incantation verwacht ik al een paar jaar. Uboa mag wel een keer overkomen van Down Under.
Zelf heb ik drie wensen van hele scenes die uitgelicht zouden kunnen worden:
- Poolse post-punk of jazz-rock bands (Welur, Lonker See, Cisnienie, Prochno, Anatol, Bzdet en meer)
- Koreaanse shoegaze Parannoul / Asian Glow
- Dungeon rap rondom de Oekraïense DJ Sacred