Even (flink) wat noties hieruit let niet op de spelling voor het stukje van Walter voordat de Q&A aftrapt(en de eerste 3 vragen, ik kom er verder niet snel aan toe maar hier zitten wat interessante dingen in):
-Metropool orkest vorige keer was maar met 20 man bij Triptykon(toffe show was dat), deze keer was het complete orkest(50+- man) bij die wilde jagd show en het was het grootste commised project dat ze zo ver hebben gehad.
-Blood Incantation synth set was zijn favoriet; giga veel werk was 2,5 jaar in de planning, 8 verschillende synths die moeilijk te krijgen waren en Blood had de oude synths nodig. Huur bedrijven had 40.000 nodig om aan de synths te kopen(begrijpelijk want deze huur je daarna niet meer uit door geen vraag erna) en pas op woensdag waren alle synths op locatie door werk van het team werk door veel nabellen. Band was er gigantisch blij maar zeiden ook dat niemand anders die ooit meer gaat aandurven buiten hun thuis stad.
-Walter's favorieten shows naast de synth set; couch slut skate hall, inter arma Neil Young set, lankum, blood, clipping(waar de agent jaren zie dat ze geen metal festival willen spelen, terwijl ze probeerde te boeken, en de band wilde al jaren Roadburn spelen. Kwam toevallig naar boven omdat ze rond deze tijd naar Oostenrijk gingen. Leuk stukje communicatie, typische managers)
-Roadburn is geen backstage festival; meeste bands lopen rond en kijken andere bands. Voorbeeld 2 mensen van Lankum die een half uur in de verdoemde Argiculture lijn stonden om ze te kijken.
-Roadburn is moeilijk te archiveren; vanaf 2005 de 013 jaren is er een goed archief maar de jaren daarvoor zijn vooral losse fodders. Veel VPRO opnames.
-Dit jaar was financieel nog veel moeilijker dan vorig jaar. Dit was de duurste line-up die ze ooit hebben gehad en het was pas in januari compleet. Redenen zijn o.a. geo-politieke dingen, covid nasleep en de concert industrie is zoveel duurder. Veel headliners kunnen naar gigantische festivals en ze te overtuigen naar Roadburn te komen voor 1/6de van de gage blijft een ding, focus op nieuwe bands en nieuwe genres. 'Kijken naar de toekomst'. Walter is erg trots op zijn team en weet niet wat de toekomst wordt, hoopt dat de druk minder wordt komende jaren in de festival wereld.
-Metropool orkest vorige keer was maar met 20 man bij Triptykon(toffe show was dat), deze keer was het complete orkest(50+- man) bij die wilde jagd show en het was het grootste commised project dat ze zo ver hebben gehad.
-Blood Incantation synth set was zijn favoriet; giga veel werk was 2,5 jaar in de planning, 8 verschillende synths die moeilijk te krijgen waren en Blood had de oude synths nodig. Huur bedrijven had 40.000 nodig om aan de synths te kopen(begrijpelijk want deze huur je daarna niet meer uit door geen vraag erna) en pas op woensdag waren alle synths op locatie door werk van het team werk door veel nabellen. Band was er gigantisch blij maar zeiden ook dat niemand anders die ooit meer gaat aandurven buiten hun thuis stad.
-Walter's favorieten shows naast de synth set; couch slut skate hall, inter arma Neil Young set, lankum, blood, clipping(waar de agent jaren zie dat ze geen metal festival willen spelen, terwijl ze probeerde te boeken, en de band wilde al jaren Roadburn spelen. Kwam toevallig naar boven omdat ze rond deze tijd naar Oostenrijk gingen. Leuk stukje communicatie, typische managers)
-Roadburn is geen backstage festival; meeste bands lopen rond en kijken andere bands. Voorbeeld 2 mensen van Lankum die een half uur in de verdoemde Argiculture lijn stonden om ze te kijken.
-Roadburn is moeilijk te archiveren; vanaf 2005 de 013 jaren is er een goed archief maar de jaren daarvoor zijn vooral losse fodders. Veel VPRO opnames.
-Dit jaar was financieel nog veel moeilijker dan vorig jaar. Dit was de duurste line-up die ze ooit hebben gehad en het was pas in januari compleet. Redenen zijn o.a. geo-politieke dingen, covid nasleep en de concert industrie is zoveel duurder. Veel headliners kunnen naar gigantische festivals en ze te overtuigen naar Roadburn te komen voor 1/6de van de gage blijft een ding, focus op nieuwe bands en nieuwe genres. 'Kijken naar de toekomst'. Walter is erg trots op zijn team en weet niet wat de toekomst wordt, hoopt dat de druk minder wordt komende jaren in de festival wereld.
Laatst bewerkt: