Roadburn 2024

Even (flink) wat noties hieruit let niet op de spelling voor het stukje van Walter voordat de Q&A aftrapt(en de eerste 3 vragen, ik kom er verder niet snel aan toe maar hier zitten wat interessante dingen in):

-Metropool orkest vorige keer was maar met 20 man bij Triptykon(toffe show was dat), deze keer was het complete orkest(50+- man) bij die wilde jagd show en het was het grootste commised project dat ze zo ver hebben gehad.

-Blood Incantation synth set was zijn favoriet; giga veel werk was 2,5 jaar in de planning, 8 verschillende synths die moeilijk te krijgen waren en Blood had de oude synths nodig. Huur bedrijven had 40.000 nodig om aan de synths te kopen(begrijpelijk want deze huur je daarna niet meer uit door geen vraag erna) en pas op woensdag waren alle synths op locatie door werk van het team werk door veel nabellen. Band was er gigantisch blij maar zeiden ook dat niemand anders die ooit meer gaat aandurven buiten hun thuis stad.

-Walter's favorieten shows naast de synth set; couch slut skate hall, inter arma Neil Young set, lankum, blood, clipping(waar de agent jaren zie dat ze geen metal festival willen spelen, terwijl ze probeerde te boeken, en de band wilde al jaren Roadburn spelen. Kwam toevallig naar boven omdat ze rond deze tijd naar Oostenrijk gingen. Leuk stukje communicatie, typische managers)

-Roadburn is geen backstage festival; meeste bands lopen rond en kijken andere bands. Voorbeeld 2 mensen van Lankum die een half uur in de verdoemde Argiculture lijn stonden om ze te kijken.

-Roadburn is moeilijk te archiveren; vanaf 2005 de 013 jaren is er een goed archief maar de jaren daarvoor zijn vooral losse fodders. Veel VPRO opnames.

-Dit jaar was financieel nog veel moeilijker dan vorig jaar. Dit was de duurste line-up die ze ooit hebben gehad en het was pas in januari compleet. Redenen zijn o.a. geo-politieke dingen, covid nasleep en de concert industrie is zoveel duurder. Veel headliners kunnen naar gigantische festivals en ze te overtuigen naar Roadburn te komen voor 1/6de van de gage blijft een ding, focus op nieuwe bands en nieuwe genres. 'Kijken naar de toekomst'. Walter is erg trots op zijn team en weet niet wat de toekomst wordt, hoopt dat de druk minder wordt komende jaren in de festival wereld.
 
Laatst bewerkt:
Even (flink) wat noties hieruit let niet op de spelling voor het stukje van Walter voordat de Q&A aftrapt(en de eerste 3 vragen, ik kom er verder niet snel aan toe maar hier zitten wat interessante dingen in):
Thanks! Vind Walter een ontzettend sympathieke man, maar meestal niet het meest prettig om anderhalf uur naar te luisteren.
-Metropole vorige keer was maar met 20 man bij Triptykon(toffe show was dat), deze keer was het complete orkest(50+- man) bij die wilde jagd show en het was het grootste commised project dat ze zo ver hebben gehad.
-Blood Incantation synth set was zijn favoriet; giga veel werk was 2,5 jaar in de planning, 8 verschillende synths die moeilijk te krijgen waren en Blood had de oude synths nodig. Huur bedrijven had 40.000 nodig om aan de synths te kopen(begrijpelijk want deze huur je daarna niet meer uit door geen vraag erna) en pas op woensdag waren alle synths op locatie door werk van het team werk door veel nabellen. Band was er gigantisch blij maar zeiden ook dat niemand anders die ooit meer gaat aandurven buiten hun thuis stad.
Dit is toch wel waarom Roadburn zo speciaal is.
-Roadburn is geen backstage festival; meeste bands lopen rond en kijken andere bands. Voorbeeld 2 mensen van Lankum die een half uur in de verdoemde Argiculture lijn stonden om ze te kijken.
Wat tof!
 
Toch wat tijd gevonden dus we gaan verder

-Walter is blij dat er geen guest curators meer zijn op dit moment; het was tof maar in 2022 hebben ze de 2 curators gecanceld voor bekendmaking omdat alle bands die ze wilde niet geboekt konden worden(geld, tijd) en Walter vindt het moeilijk om dat tegen de curactors te zeggen dat hun plannen niet uitgevoerd kunnen worden. Misschien komt het terug als de situatie veel beter is in festival land, ze vragen wel veel aan bands wat hun tips zijn wat hetzelfde effect heeft.

-Er is geen moment geweest dat het zo moeilijk is om het festival te produceren dan nu, is voor iedereen dus niet alleen roadburn. Walter's advies is voor de bezoeker; blijf komen, kijk bands en geniet van de sfeer

-Secret shows zijn relatief nieuw in deze vorm; Nieuw skatepark maakt het moeilijker dan de oude waar je rechtstreeks door de koepelhal kon lopen naar de zaal. Geen normale concert zaal dus ook geen vergunning; veel gepraat met gemeente en skatepark voor de tijdelijke vergunning, lichten moeten aan en max 375 man. Gemeente is erg streng; als ze er net over gaan is het klaar voor altijd. Veel bands vinden het tof maar veel vinden het te krap/klein/te veel afwijken van normale podia daarom ook veel meer focus op (kleinere) Nederlands/Belgische bands.

Backxwash secret show is gekomen omdat Walter bij LGW was en ze heel graag met Clipping op dezelfde bill wilde spelen, is meteen daar geregeld. Zijn geboekt in augustus met een grote exclusity clause op een ander Benelux festival dus Backxwash belde gestresst naar Walter de dag erna. Heeft gepraat met de mensen van het festival en alles geregeld, mocht pas daarom om 12 uur in de middag aangekondigd worden met minimale promotie. Mensen hoopte op bands als Sunn O))) maar dat zal nooit gebeuren, Stephen kan niet Khanata(wat veel oefening nodig had) en Sunn tegelijk doen. Secret shows moeten uit de bands komen vooral ook al vraagt Walter bands er regelmatig over als het hun leuk lijkt. Blijft moeilijk te regelen maar de moeite waard.

-Artwork/promo/visuals voor festival: (metal) festival posters/promo zitten vast in een sfeer sinds de jaren 80 volgens Walter die hij graag wilt opbreken. Niet iedereen is er blij mee maar Walter vondt de promo dit jaar erg tof en om nieuwe dingen te proberen, volgende jaar komt er grote kans animatie en illustraties voor visuals/promo.

-Roadburn wachtrijen! Walter is (ook) verrast dat het zo druk was, 2500 mensen kunnen in de Terminal en nooemt ook Sun Rot in de Engine Room als een heel drukke show show ook. Xiu Xiu was moeilijk neer te zetten; opties voor main, terminal en toch '013 next' gekozen; walter denk na de show en door gigantische drukte dat ze hun toch beter groter konden zetten. Reguleren van mensen en lijnen gaat ook door tijd schema en dat blijft ook moeilijk, clashes zijn er express om het publiek verspreid te houden. Liever grote pauzes tussen bands(vooral main 013) om al de grote shows goed neer te zetten en niks te gehaast. Jesus and the mary chain is een uur neer gezet waar eigenlijk 1,5 uur voor nodig was. Walter is boos op zichzelf voor sommige clashes, blijft mooi dat hij toch vooral zelf ook een fan/genieter blijft

-Logistiek en Tilburg; 013 doet hier zoveel in en hebben doordat ze een pop podia zijn zoveel tools die Roadburn kan gebruiken. Bijvoorbeeld maakt praten met gemeente veel makkelijker en vermindert overlast. Tilburg houdt van roadburn, inwoners vinden het publiek super aardig. Mijndert(marketing man) is de man achter Offroad wat er echt om om gaat om de stad zelf er meer bij te betrekken door o.a shows in zalen, deals met eetzaken, kunst dingen, talks ook voor de niet roadburn bezoeker, het is veel werk maar de moeite waard. Het Zuiden van Nederland blijft uniek en blijft mensen verassen, 'grote middelvinger naar Amsterdam/Utrecht' zegt hij half sarcastisch. Wij kunnen dit ook in Tilburg

-Buitenlandse gast vraagt of Patronaat terug komt; komt nooit terug. Is verkocht aan een bedrijf(het grote design bedrijf dat op de hoek van 013 zit met de etalages) en is nu een showroom. Is helemaal wit en steriel van binnen gemaakt. Het laatste jaar dat ze het gebruikte wilde de (nieuwe) eigenaar al niet dat Roadburn het gebruikte, 013 heeft geregeld dat het toch gebruikt kon worden. Spoorzone is een grote verandering en een positieve. Walter droomt van een theater setting voor 500 mensen voor bands die anders niet in 013/spoorzone kunnen

-Artist in residence: bands komen vooral alleen tijdens het festival en ze spelen dan 3 shows(UBOA dit jaar), duidelijk splitsing tussen de sets en de artiest heeft vrijheid als het idee goed is/ze 3 verschillende shows kunnen spelen. Er is wel ruimte voor een oefen tijd in de stad maar niet erg lang, het is heel anders dan artist in residence in de kunst wereld waar artiesten langer in een omgeving verblijven.

-Engine room dicht op zondag ipv van Hall of Fame(kunnen 350 mensen binnen, engine room is 1350(!): Engine room is heel duur in gebruik vergeleken met hall of fame, is vooral dicht op zondag om de kosten niet op te jagen. Team heeft gespliste meningen hierover kan nog veranderen komende jaren.

-UBOA was een hoop geregel door persoonlijke omstandigheden dat ze zich veilig voelde o.a om op te treden. Het is goed gelukt en iedereen heeft haar goed geholpen, was een nieuwe ervaring voor haar/Roadburn en aan beide kanten is het geslaagd. Walter vondt de resultaat erg goed en is heel erg te spreken over de teams roadburn breed voor artist care.

-Geen VPRO opnames dit jaar voor het eerst in 20 jaar, bands kunnen beter zelf dingen opnemen en releasen ipv door netwerk VPRO. Vorig jaar 59 opgenomen, 17 kregen de OK voor release. Bands willen zelf rechten houden. Roadburn vinyl; 15 shows opgenomen dit jaar, onbekend als dat nog uitkomt op vinyl. .

-Workshop(illustrator/kunst hoek op spoorzone, Was tof) is het beging, artiesten focus komt er veel meer weer. Er was eerst een samenwerking met een Amerikaanse bedrijf voor COVID wat niet meer is. Was positief ontvangen, wilt het veel groter terug brengen. Full bleed expo grootte willen ze graag terug brengen.

-Black metal scene Utrecht(Fluisteraars(niet compleet Utrecht maar goed), laster, verwoed etc) op de zondag; komt vooral uit 2018's maalstorm project sindsdien zijn deze bands volgens Walter nog meer gegroeid. Fluisteraars was een 'we laten het weten' situatie dus zal komen als de band er zin in had; vorig jaar Roadburn geregeld op de donderdag tegelijk met de Ijsland show. Letterlijk geregeld tijdens Roadburn.

-Khanate was 1,5 jaar geleden al bekend dat ze weer gingen live spelen bij Walter. Als ze live wilde gaan spelen zou de eerste show Roadburn zijn. Dit soort dingen gebeuren door; vertrouwen, menselijkheid, geduld, mensen adem ruimte geven en gewoon een goede sfeer maken. Stephen belt Walter rechtstreeks 'hey were planning stuff, Walter can we talk'. Patrick Walker ding over Warning; zei 5 jaar ervoor terwijl walter een kebab at met Walker op straat in London naar een Primordial show dat het tof zal zijn dat Warning roadburn zou spelen; belde hem 5 jaar later dat de band er echt klaar voor is. Managers die over nummers/getallen gaan en het enigste doel geld verdienen is komen regelmatig in de inbox. Door dit nog een grote headliner niet geboekt omdat de manager alleen over nummers wilde praatte na een gemotiveerde Roadburn mail wat het festival inhoudt/doet. Latere mails werden genegeerd omdat ze niet over de prijs meteen wilde praten.

-Roadburn 2025!: Paasweekend(yikes zegt Walter). Datum vast zetten voor het festival hangt heel erg van de Koepelhal vergunningen af die behoorlijk moeilijk zijn, eerste Roadburn tijdens paas weekend. Er is nog niks geboekt of gepraat over boekingen, normaal is dat nu al bezig maar Walter wilt meer voorbereiding dit jaar en focus op het festival zelf. Neemt een aantal weken rust en dan begint het circus weer. Veel vragen van bands die willen touren rond Roadburn al; veel kijken of het wel echt kan gebeuren of niet. Walter gaat pas aan de slag als hij wat bijgekomen is wat hij hiervoor nooit echt deed.

Leuk feit Steve von Till is een leraar op een basis school

Ik vindt het toch knap hoe Walter altijd ontzettend open over dit soort dingen is en het nooit echt een ego ding is geworden, bij zoveel mensen die in het openbaar staan bij festivals als programmers is dat wel vindt ik persoonlijk, hij weet ook wel goed wat wel of niet te zeggen


Even nog wat spelling gefixt en wat overzichtelijker gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Toch wat tijd gevonden dus we gaan verder
-Walter is blij dat er geen guest curators meer zijn op dit moment; het was tof maar in 2022 hebben ze de 2 curators gecanceld omdat alle bands die ze wilde niet geboekt konden worden(geld, tijd) en Walter vindt het moeilijk om dat te zeggen tegen ze. Misschien komen ze terug als de situatie veel beter is, ze vragen wel veel aan bands wat hun tips zijn wat hetzelfde effect heeft.
Vond het altijd wel iets hebben, maar snap zijn argumenten.
-Secret shows zijn relatief nieuw in deze vorm; Nieuwe skatepark maakt het moeilijker dan de oude waar je rechtstreeks door de koepelhal kan lopen naar de zaal. Geen normale concert zaal, veel gepraat met gemeente en skatepark voor vergunning, lichten moeten aan en max 375 man. Gemeente is erg streng; als ze er net over gaan is het klaar. Veel bands vinden het tof maar veel vinden het krap/klein daarom ook veel meer focus op Nederlands/Belgische bands.
Het voelde inderdaad wat raar. Driekwartier in de rij staan om een 20% gevuld skatepark aan te treffen. Snap het qua brandveiligheid etc. maar het is niet hetzelfde als het oude skatepark. Mis ook de tijden dat je vanuit de Koepelhal binnendoor naar het Skatepark kon; een halve liter 8.6 kon halen voor 4,50; en daarna ook nog even bij de HoF binnen kon piepen.
-Artwork/promo/visuals voor festival: festival posters zitten vast in een sfeer en Walter wilde die breken. Niet iedereen is er blij mee maar Walter vond het erg tof om te breken, volgende jaar komt er grote kans animatie en illustraties.
Had voor het festival al wat gemor gezien in de Facebook groep. Hoorde ook wat mensen grappen tussen de shows door. Had er verder niet veel problemen mee.
-Roadburn lijnen! Walter is verrast dat het zo druk was, 2500 mensen kunnen in de Terminal en singelt uit Sun Rot als een heel drukke show show ook. Xiu Xiu was moeilijk neer te zetten; opties voor main, terminal en toch '013 next'; walter denk nu ze groter te zetten. Reguleren van mensen en lijnen gaan door tijd schema en blijft ook moeilijk, clashes zijn er express om het publiek een beetje uit elkaar te houden en verspreid te houden. Liever grote pauzes tussen bands(vooral main) om al de grote shows goed neer te zetten en niks te gehaast. Jesus and the mary chain is een uur neer gezet waar eigenlijk 1,5 uur voor nodig was. Walter is boos op zichzelf voor sommige clashes, blijft mooi dat hij toch vooral zelf ook een fan/genieter blijft
Clashes zorgen wel dat je af en toe bij iets anders terechtkomt omdat het nu eenmaal moet voor je route. Dat dwingt mij wel om wat gewaagdere keuzes te maken. Secret shows gooien op die manier ook altijd mooi mijn strakke planning door de war.
-Logistiek en Tilburg; 013 doet hier zoveel in en hebben door de vastheid dat ze er al zitten helpt Roadburn gigantisch. Maakt praten met gemeente veel makkelijker en vermindert overlast. Tilburg houdt van roadburn, mensen vinden het publiek super aardig. Meindert(marketing man) is de man achter Offroad wat er echt om om gaat om de stad zelf er meer bij te betrekken, het is veel werk maar de moeite waard. Het Zuiden van Nederland blijft uniek en blijft mensen verassing, 'grote middelvinger naar Amsterdam/Utrecht' zegt hij half sarcastisch. Wij kunnen dit ook in Tilburg
Heujjj, Tilburg!
-Buitenlandse gast vraagt of Patronaat terug komt; komt nooit terug, is verkocht aan bedrijf is nu een showroom. Is helemaal wit en de laatste jaar dat ze gebruikte wilde ze al niet dat Roadburn het gebruikte, 013 heeft geregeld dat het toch gebruikt kan worden. Spoorzone maakt een grote verandering en een positieve. Walter droomt van een theater setting voor 500 mensen voor bands die anders niet in 013/spoorzone kunnen
Vroeger (voor mijn tijd) was er natuurlijk ook het Midi theater. Vorig jaar hebben ze Theaters Tilburg gebruikt, maar die ligt aardig buiten de route (en zal duur zijn qua huur). Zou interessant zijn om iets dergelijks weer in de venues te hebben.
-Engine room dicht op zondag ipv van Hall of Fame(kan 350 mensen binnen, engine room is 1350(!): Engine room is heel duur in gebruik vergeleken met hall of fame, is vooral dicht op zondag om de kosten niet op te jagen.
Vind het zelf wel altijd jammer dat hij dicht is. Niet eens in plaats van de HoF, maar überhaupt omdat je daardoor moet kiezen of heel veel heen-en-weer loopt. Snap het deels vanuit kostenoogpunt. Anderzijds zullen ze wel deels moeten betalen voor het bezet houden van de zaal. De zondag is al lang geen afterburner meer, dus met die zaal erbij is het echt een volwaardige dag.
-Geen VPRO opnames dit jaar voor het eerst in 20 jaar, bands kunnen beter zelf dingen opnemen en releasen ipv door netwerk VPRO. Vorig jaar 59 opgenomen, 17 krijgen de OK voor release. Bands willen zelf rechten houden. Roadburn vinyl; 15 shows opgenomen, onbekend als dat nog uitkomt op vinyl. .
Jammer! Hoop dat er nog iets op andere manieren uitkomt.
-Roadburn 2025!: Paasweekend(yikes zegt Walter) hangt heel erg van Koepelhal vergunningen, eerste Roadburn tussen paas weekend. Er is nog niks geboekt of gepraat, normaal is dat nu al bezig maar Walter wilt meer voorbereiding dit jaar en focus op het festival zelf. Neemt een aantal weken rust en dan begint het circus weer. Veel vragen van bands die willen touren rond Roadburn; veel kijken of het wel echt kan gebeuren of niet. Walter gaat pas focussing als hij wat bijgekomen is wat hij hiervoor nooit echt deed.
Klinkt wel heel onzeker allemaal. Neem toch aan dat de datum wel vaststaat? De helft van de bezoekers heeft al een hotel geboekt voor volgend jaar. Een weekend eerder zou ik geen ramp vinden.
 
Vond het altijd wel iets hebben, maar snap zijn argumenten.


Vroeger (voor mijn tijd) was er natuurlijk ook het Midi theater. Vorig jaar hebben ze Theaters Tilburg gebruikt, maar die ligt aardig buiten de route (en zal duur zijn qua huur). Zou interessant zijn om iets dergelijks weer in de venues te hebben.

Vind het zelf wel altijd jammer dat hij dicht is. Niet eens in plaats van de HoF, maar überhaupt omdat je daardoor moet kiezen of heel veel heen-en-weer loopt. Snap het deels vanuit kostenoogpunt. Anderzijds zullen ze wel deels moeten betalen voor het bezet houden van de zaal. De zondag is al lang geen afterburner meer, dus met die zaal erbij is het echt een volwaardige dag.

Jammer! Hoop dat er nog iets op andere manieren uitkomt.

Klinkt wel heel onzeker allemaal. Neem toch aan dat de datum wel vaststaat? De helft van de bezoekers heeft al een hotel geboekt voor volgend jaar. Een weekend eerder zou ik geen ramp vinden.
Roadburn heeft het Midi ook een aantal jaar gebruikt(ik herinner me een heel goede Rwake show daar) maar het was echt zo net-niet zaaltje; te netjes voor roadburn, net te klein voor meeste grotere bands en net te groot voor de midden groote bands. Het was altijd wel lachen om de bioscoop waar ik harry potter 1 tot 4 heb gezien binnen te gaan om doom metal te kijken. Midi had toen ook al nog amper stoelen, heel de begane grond was sta ruimte toen al dus het was gewoon een zaal ipv seated.

Het gemor over de visuals was een goed indicator vooral van wie de oude edgy metalheads waren(niet allemaal maar wel veel) vooral aka mensen waar ik weinig mee heb in het algemeen; wat niet bepaald van de tijdse opmerkingen gehoord tussen bands door maar gelukkig was dit meer de uitzondering dan de norm. Ze durven het ook niet echt heel hard meer te zeggen dus dat is positief ieder geval. Ik vond de visuals tof maar snap wel dat sommige mensen ze niet vinden passen; iemand waar ik mee ze stond te praten noemde ze een CVLT H&M reclame folder wat ik erg passend vondt maar ook wel de charme er vond. Mensen slaan zichzelf er vooral op het gezicht mee met dit soort opmerkingen en ik ben zoals Walter de doodskoppen en skeletten nogal beu

Ik denk dat het vooral aan de techniek mensen, stroomgebruik, beveiliging etc ligt op de zondag dan de Koepelhal huur(wat een flat fee is voor heel het gedoe denk) wat ik ook logischer vindt. Team lijkt er zelf ook erg gesplist erover.

Datum staat gewoon vast en gaat niet veranderen! Walter zegt dat het wel de eerste keer is dat het gewoon in paasweekend valt en dat nieuwe dingen (positief en negatief) meebrengt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: teunajax
Gesproken over midi en roadburn ik was helemaal vergeten dat Ghost er stond in 2011. Ik had er toen al niks mee maar dit was in de tijd dat ze nog 'scene cred' hadden. Zelfs als Ghost het niveau van toen kwa grootte had komt dat nu nooit meer roadburn binnen

 
Poeh, hokjesdenken is blijkbaar iets van alle generaties.
Klopt moet er zelf ook op letten(soms verzak ik ook in wat oudere dingen) bijvoorbeeld met mijn ghost opmerking boven alleen tjah dit was hetzelfde jaar dat Master Musicians of Bukkake(die naam trouwens...) bijvoorbeeld speelde die ook een hele act rond hun muziek hebben. Ik denk dat je de marketing/visuals bedoelt, waar ik toch vooral geklaag vanuit de oudere roadburn garde hoorde online en op festival zelf, of het ghost ding.

Enfin ik heb zin in 2025 we gaan zien wat het brengt.
 
Laatst bewerkt:
Klopt moet er zelf ook op letten(soms verzak ik ook in wat oudere dingen) bijvoorbeeld met mijn ghost opmerking boven alleen tjah dit was hetzelfde jaar dat Master Musicians of Bukkake(die naam trouwens...) bijvoorbeeld speelde die ook een hele act rond hun muziek hebben. Ik denk dat je de marketing/visuals bedoelt, waar ik toch vooral geklaag vanuit de oudere roadburn garde hoorde online en op festival zelf, of het ghost ding.

Enfin ik heb zin in 2025 we gaan zien wat het brengt.
Dat van Ghost snap ik wel, maar dat van de oude garde herken ik niet. Die zijn juist enorm te spreken over de ontwikkelingen en groeien met het festival mee. De klagers online gaan volgens mij al jaren niet meer naar het festival. Dan is klagen blijkbaar makkelijker.
Ook weer zin in 2025 en alle nieuwe ontdekkingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: residentalien
Dat van Ghost snap ik wel, maar dat van de oude garde herken ik niet. Die zijn juist enorm te spreken over de ontwikkelingen en groeien met het festival mee. De klagers online gaan volgens mij al jaren niet meer naar het festival. Dan is klagen blijkbaar makkelijker.
Het grootste gedeelte wel inderdaad maar ik merk van sommige kennissen van mij, die nog wel op het festival zijn, en andere mensen die ik via via sprak dat sommige terwijl ze eigenlijk toch echt positief blijven te zijn toch vaak verzuilen in geklaag dat het 'vroeger beter was' wat ik zelf ook doe over andere dingen. Het is soms toch wat makkelijker om naar het verleden dan toekomst te kijken en sommige opmerkingen over de visuals(vooral) die ik hoorde vielen mij gewoon wat verkeerd vooral als het wat lacherig gebracht werd. Het is altijd een beetje het standaard ding; het grootste gedeelte van de oude roadburn garde gaat niet meer maar degene die gaan zijn erg positief en blij met de ontwikkelingen inderdaad maar sommige tjah steken er nogal niet positief uit. Het is mieren-neuken maar goed van mij kant en hun kant en in het einde willlen we gewoon allemaal een goed festival!

Het online geklaag is laten voor wat het is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Gemist op het festival zelf maar ik heb hem nu opstaan en het is interessant panel

This year we’ve invited Kim from Vulvaverse to host and moderate a panel at Roadburn. Vulvaverse is a transformative music festival, curated and brought to life by the band Vulva, who played Roadburn in 2023. Their mission is to create an inclusive universe where marginalized artists, musicians, creators and speakers can showcase their talents and foster a space of learning and healing with a focus on centering the queer and LGBTQ communities.

We’re incredibly happy to share the whole conversation that Kim had with Harry and George from Death Goals, Coley and Maria from Ragana and Leah from Agriculture.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en teunajax

Users who are viewing this thread