Nou ook een verslagje van mijn kant. Ik ben dagelijks op en neer gereden van huis naar Roadburn, een minuutje of 30 rijden. En € 10,00 per dag om te parkeren bij de Tivoli Parkeergarage naast de 013. Best schappelijk voor midden in de stad. Sidenote, ik ben ook niet echt een kenner van het genre, dus voor mij is het vooral veel ontdekken wat ik dan ook gedaan heb doormiddel van de playlist. Ik ben dus een soort dagje bezoeker maar dan 4 dagen lang geweest.
Donderdag:
Afgetrapt met
Hexvessel. Een show die een beetje langzaam op gang kwam. Maar waar ik me uiteindelijk best wel in kon vinden als opener. Daarna heel even de opening gekeken van
Sunrise Patriot Motion. Klonk best aardig, maar ook niet geheel mijn ding. Dus ook weer vrij snel doorgelopen naar de 013 voor
Wiegedood. Die deden een film soundtrack van A Page of Madness. Ik hou altijd wel van dit soort trajecten. Ik vond echt dat ze het tof deden, en het voegde echt wat toe aan de film. Al hoewel ik het hele plot niet de gehele tijd kon volgen (de film was nogal chaotisch bij vlagen), was het toch integrerend te noemen. De volgende ochtend ook een recap teruggekeken om het beter te begrijpen. Toffe show dus.
Toen terug gegaan naar The Engine Room om
Uboa mee te pakken, de Meltdown set. Ik kon hier eerlijk gezegd niet heel veel mee. Veel noise, en geschreeuw. Heb in het booklet wel gelezen wat het idee achter het project is, maar bij mij landen dit niet echt. Moet ook zeggen dat ik de licht effecten slecht stond afgesteld op deze set. Veel roze met paarse invloeden, terwijl dit voor mij veel "donkerder" had mogen zijn. Daarna door gegaan naar
Inter Arma performing New Heaven in The Terminal. Heerlijke brute black metal sound die ik thuis niet snel zou opzetten, maar live erg hard binnenkomt. Zeer sterke set.
Daarna doorgegaan naar
White Ward die overduidelijk te klein stonden geprogrammeerd. Maar ik was op tijd binnen en kon achter de geluidstafel nog redelijk alles meekrijgen. Heel toffe set, met genoeg hoorbare variatie wat ik soms nogal moeilijk vind op Roadburn. Maar zeker van genoten.
Chelsea Wolfe dus daarna. Ik had hier al eerder aangegeven dat ik thuis op de playlist niet heel veel kon met haar muziek. En zo leek het live ook te gaan worden. Maar uiteindelijk kreeg ik de trance te pakken en zat ik er helemaal in waardoor het ook stukken beter binnenkwam. Heel indrukwekkende set dus. Daarna nog een stuk
Royal Thunder meegepakt. Ja dit was best makkelijk te behappen, en het was zeker wel goed. Maar na Chelsea Wolfe voelde ik deze uiteindelijk niet helemaal.
Gezien we nog 3 dagen moesten, en ik Backxwash vorig jaar nog 2x had gezien had ik eigenlijk geen behoefte meer om te blijven. Dus een beetje op tijd naar huis vertrokken.
-------------
Vrijdag:
Gestart met
Benefits, heerlijk ruige opener waardoor ik gelijk aan stond deze dag. Het oprecht heel erg goed. Doorgegaan naar
Ragana & Drowse, die een present The Ash from Mount Saint Helens deden. Ook weer een heerlijke intense set die lekker diep ging. Dikke prima dus. Toen door gegaan naar
Fluisteraars. Hier kwam mijn Roadburn noobisme dus naarboven, want ik dacht dat dit gewoon een normale set zou zijn, en had eerlijk gezegd ook niet echt door dat ze 2x op het affiche uiteindelijk stonden. Niet geheel wat ik dus verwacht had, het was niet per direct slecht maar het kon mij ook niet echt pakken, had achteraf toch liever Fuck Money gezien. Routeplan technisch even naar binnen gegaan bij
Mat McNerney, en vond ik eigenlijk best wel sterk. Ook kwam blijkbaar Victornik meedoen van Dodheimsgatd, en dat werd ook goed ontvangen. Aardige set.
Daarna doorgegaan om te kijken bij
Miaux. Een beetje klassieke muziek met een donker onderlaagje, wat ik oprecht heel erg goed en vibey vond. Doorgegaan naar de eerst eset ban
Blood Incantation dit weekend, de Timless Zero set. Ook weer een set die weer even van je geduld vraagt, maar zich van een sneeuwbal naar heuze lawine ontwikkelde. Intens! Toen ik even wat drinken ging halen liep Walter in de gang. En die schreeuwde echt Blood Incantation, fuck yeah. Holy fuck wat vet (of iets in die trent). Mooi om zo iemand zo te zien genieten van zo'n boeking. En we bleven nog even in de 013, want
Forest Swords stond in een bomvolle NEXT in heel eigenzinnige set neer te zetten. Hoewel om mij heen niet iedereen dit begreep vond ik het heel erg sterk. Wederom wat een toffe dag.
Ik had eigenlijk liever King Yosef willen zien, maar had op dat moment niet echt zin om terug te lopen naar de spoorzone, (want de volgende act voor mij zou weer in de 013 zijn). Dus het werd het nieuw album van
Dool live bekijken. Een act die ik natuurlijk al vaker heb gezien, en hoewel ik ze echt wel ook vind weet het me eerlijk gezegd ook nooit echt 100% te raken. En ik moet zeggen dat dit nu ook het geval was. Wederom goed en sterk, maar gewoonweg niet de X-factor voormij. Wie de X-factor wel had, was natuurlijk
Xiu Xiu (sorry flauw grapje). Maar weer een set waar ik naar uitgekeken heb van te voren, en voor mij maakte ze dit echt meer dan waar. Ik vind de zang heel sterk, en instrumentaal blijven ze heel erg interessant om continu je aandacht er bij te houden. Ik was wederom in de muzikale zone
.
Nu toch maar afgependeld naar de Spoorzone om in de Hall Of Fame te gaan kijken bij
Pruillip. Donkere set met de juiste heavyness op de plaats. Laatste stukje gemist om laatste stuk van
Clipping. mee te pakken. En dit kwam echt bijzonder goed van de grond. Toch blij dat ik dit stukje nog had meegepakt. Eerste kwartier nog meegepakt van
Stormo, klonk ook wederom erg vet, maar toch vertrokken voor
Albert Jupiter in de NEXT. Een heel enorme toffe pschydelische set, de vermoeidheid was toe geslagen, waardoor zo'n set ook weer heerlijk kan landen.
Echt een heerlijke dag gehad. De reviews van zaterdag en zondag. Volgen hierna