De Graspop 2024 Spotify Playlist - Help Festileaks met aanvullen!

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Al een tijdje met veel plezier naar de lijst aan het luisteren. Wat ik me wel afvraag: geeft Spotify in shuffle voorkeur aan populairdere nummers? (ik heb alle 3 de Scorpions en Uriah Heep nummers inmiddels gehoord, maar van andere bands nog geen enkel)

Ik heb wat gelezen online hierover, en het grappige wat ik las is dat ons brein compleet random niet aan kan, omdat dan de kans bestaat dat twee scorpions nummers achter elkaar komen. En wij dat niet random vinden. Dus volgens mij maakt Spotify shuffel minder random wat voor ons brein beter werkt. Voor de rest is shuffle gewoon shuffle en zit het met name in ons brein (waarschijnlijk omdat we beter bekend zijn met het werk van Scorpions/Uriah Heep).
 
  • Leuk
Waarderingen: WTTNightMare

WTTNightMare

Playlistbediener
7 nov 2023
16
21
Ik heb wat gelezen online hierover, en het grappige wat ik las is dat ons brein compleet random niet aan kan, omdat dan de kans bestaat dat twee scorpions nummers achter elkaar komen. En wij dat niet random vinden. Dus volgens mij maakt Spotify shuffel minder random wat voor ons brein beter werkt. Voor de rest is shuffle gewoon shuffle en zit het met name in ons brein (waarschijnlijk omdat we beter bekend zijn met het werk van Scorpions/Uriah Heep).
Dat klinkt inderdaad aanneembaar.

Om eerlijk te zijn waren dit de (zeer zeldzame) momenten waarop ik dacht "even kijken wat het is, want hier hoef ik niet persé heen"
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken