Ja die kwam wel opeens als een verrassing! Zag dat solo-album totaal niet aan komen. Zeker niet nu we pasgeleden het eerste studioreport van Epica #9 hebben gekregen.
Wat vind ik ervan.. Eerlijk gezegd ben ik zeer aangenaam verrast. Ik sprak er daarstraks al even met
@nikita over en wij hadden allebei niet heel hoge verwachtingen. Vreesde toch een beetje voor een Floor- of Tarja-scenario, waarbij het solowerk voelt als een slap aftreksel van het origineel. Of één of andere duffe ballad ofzo. Maar dit is tof! Het is muzikaal veel meer Arjen (Ayreon, Star One) dan Epica. Terwijl de vocale melodieën wel weer typisch Simone zijn. En het is heel cool dat het wel echt metal is, zelfs prog. En niet een commercieel-minded plaatje.
Ik ben wel benieuwd naar de rest van het album. Dit nummer heeft mijn verwachtingen overtroffen, maar dat komt ook wel omdat die laag waren. Hoop dat dit niet gelijk het hoogtepunt was en er in de loop van het album veel dynamiek in blijft zitten. Dan kan het zeker een heel aardig album worden.
Wat vind jij ervan?