Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Die volgorde klopt niet he, het was Ramones-REM-Lloyd Cole-The Style Council-Depeche Mode-Paul Young-U2-Joe Cocker. Mijn eerste groot festival.
De drukker heeft toen goed verdiend want er waren van de affiche nog andere versies.
Kan LCD dan leven met die positie? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze al meermaals gepolst zullen zijn daarvoor. Ik denk die gewoon wilt headlinen. Verder vind ik OATW, Charli XCX en Electric Callboy te weinig als mogelijke subs. De ene omdat ik ze gewoon slecht vind, de andere omdat ik ze ( ja sorry) niet ken en de andere omdat ze te weinig te bieden hebben (vorig jaar nog een namiddagband op Graspop of Pukkelpop en niet dermate gegroeid).
Enkel over Electric Callboy als sub valt wat te zeggen. De rest zijn echt groot genoeg imo. Gooi er die dag nog een Deftones bij en het is een gruwelijk goed hard dagje
Nog eventjes over Sam Fender. Lijkt me dat die er gaat staan met alle pyro en vuurwerk, wat er ook wel mee zal hebben voor gezorgd om hem die headline spot te geven.
Maar die gaat absoluut een sterke sub nodig hebben om het kritische zaterdagpubliek tickets te laten kopen.
Kan LCD dan leven met die positie? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze al meermaals gepolst zullen zijn daarvoor. Ik denk die gewoon wilt headlinen.
Verder vind ik OATW, Charli XCX en Electric Callboy te weinig als mogelijke subs. De ene omdat ik ze gewoon slecht vind, de andere omdat ik ze ( ja sorry) niet ken en de andere omdat ze te weinig te bieden hebben (vorig jaar nog een namiddagband op Graspop of Pukkelpop en niet dermate gegroeid).
Alle subs vloeken met de head in die lijst. Maar Blink is echt wel groot genoeg voor die spot, waren het al in 2017 en hebben met die reünie overal de grote plekken kunnen binnenhalen.
Oscar groot in België en daar stopt het, enorm vervelend optreden enkele jaren geleden op die positie.
Callboy zou toch minstens 1 trap lager moeten staan.
En Charli kan ik niet inschatten wegens me te onbekend (zal me moeten inluisteren), maar heeft wel die headliner positie op PS op zak.
Zou gewoon een herhaling zijn van een mager 2024 in de top lijn van je festival. Maar we zijn ook enorm verwend geweest op dat vlak de jaren ervoor.
Klopt niet. Zaterdag 2020 was het bewijs. Je zit daar met een tw classic achtig publiek. De headliner moet voldoende overtuigen. Je zag al dat er een pak minder van dat soort volk was in 2024, die waren er dan weer zondag. Maar vele andere Dua Lipa fans hebben dat toen gecompenseerd.
Ik zie dat nu terug gebeuren mocht Linkin Park zondag spelen. En Sam is geen Dua Lipa.
Klopt niet. Zaterdag 2020 was het bewijs. Je zit daar met een tw classic achtig publiek. De headliner moet voldoende overtuigen. Je zag al dat er een pak minder van dat soort volk was in 2024, die waren er dan weer zondag. Maar vele andere Dua Lipa fans hebben dat toen gecompenseerd.
Ik zie dat nu terug gebeuren mocht Linkin Park zondag spelen. En Sam is geen Dua Lipa.
Dat kan, daar heb ikzelf geen weet van. Enigste wat mijn argumentatie is: het is op een zaterdag, weinig volk moet verlof nemen, voor velen hét begin van de zomervakantie. Voor zij die al jaren gaan, is dat denk ik gewoon een jaarlijkse traditie, ongeacht wat er staat.
Dat kan, daar heb ikzelf geen weet van. Enigste wat mijn argumentatie is: het is op een zaterdag, weinig volk moet verlof nemen, voor velen hét begin van de zomervakantie. Voor zij die al jaren gaan, is dat denk ik gewoon een jaarlijkse traditie, ongeacht wat er staat.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze dat bij RW ook dachten en 2020 een eye-opener was.
Ik vond dat nochtans een erg sterk rijtje. Maar het typische zaterdag volk lustte geen Kendrick.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze dat bij RW ook dachten en 2020 een eye-opener was.
Ik vond dat nochtans een erg sterk rijtje. Maar het typische zaterdag volk lustte geen Kendrick.
Jimmy bedoel je dat de voorverkoop van de zaterdag dagtickets voor de editie in 2020 veel te laag was einde maart 2020? Aankondiging was op zes december 2019 van Kendrick Lamar maar om de bekende reden werd het festival geannuleerd in 2020. Buitenlandse rappers op Rock Werchter doen het toch niet zo goed, blijft onvoldoende mainstream. En ze haken dikwijls af voor een festival (bv denzel curry pkp 2024 wegens dubbele boeking: kunnen die gasten geen goede manager betalen om dit te voorkomen?
Ik denk dat zaterdag de makkelijkste dag is om te verkopen, maar dan moet er uiteindelijk toch een 'grote' pop/rock/makkelijke naam staan. Prijzen zijn tegenwoordig net even te hoog om wel te gaan maar de hele dag te roepen: Kendrick wie?
Had men deze vraag twee jaar terug over Linkin Park gesteld zou men zeggen nooit van zijn leven kan je die een grote show geven zonder chester. Nu met een nieuwe zangeres, nieuw album, uitstekende promotie concerten en zowel kritisch als commercieel goed ontvangen singles wenst men niets liever dan Linkin Park op Rock Werchter. Robbie Williams gaat einde dit jaar een biopic film uitbrengen die kritisch uitstekend is ontvangen met 87 procent van critici op rottentomatoes.com. Belangrijkste gimmick van die film is dat Robbie wordt afgebeeld als een aap nog gekker dan zijn leven
Als de film een enorm succes kent net als zijn nieuwe album dan zal elk groot festival smeken om hem als headliner te kunnen boeken. RW heeft zowel Rock Werchter (1999) gedaan als meer recent Werchter Classic en Werchter Boutique. RW op RW 2025, it will be a monkey's uncle
(een grote verrassing).
Die film over zijn leven komt ook uit nu, dus het zou kunnen dat zijn populariteit weer even een boost krijgt en we de komende maanden massaal 'Angels' door ons strot krijgen geramd. Een classic met Williams als headliner en Bryan Adams net eronder zou wel vlot uitverkopen bij de veertigplussers lijkt me.