Rock Werchter 2025

Nee.
Sam Fender staat op de affiche... 🥴

Datzelfde jaar, in januari, was Robbie Williams in het Sportpaleis wél zeer goed.
Is wel vaker gebeurd dat een zaalshow omgebouwd naar een festivalset en er niks anders overblijft dan een gimmick.
Mag ik even vragen vanwaar jouw gevoel t.a.v. Sam Fender komt?

Dat is dan ook wel weer fel overdreven. Die show op Pinkpop was waardeloos.
Toch zag ik 'm in de ziggo en PP. Ziggo was hij echt goed. Zong bijna alles, was echt in vorm. PP was hij geen schim van dat optreden. Hij zag er ook slecht uit trouwens toen..

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Mag ik even vragen vanwaar jouw gevoel t.a.v. Sam Fender komt?
Omdat ik dit persoonlijk een veel te afgelikte sound vind, ook live.
Het lijkt voor mij op prefab pop/rock zonder bezieling.

Edit: nu ik er over nadenk is het misschien ook het stemgeluid dat te clean klinkt.
Ik heb hier gelezen dat iemand de vergelijking maakte met Bruce Springsteen.
Het enige wat je kan stellen is dat er ook blazers op de buhne staan (wat altijd zeer oké is), maar bij Bruce zit er ook wel een edgy kantje aan wat een groot verschil maakt.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: koolket

Edit: nuik er over nadenk is het misschien ook het stemgeluid dat te clean klinkt.
Het enige wat je kan stellen is dat er ook blazers op de buhne staan (wqt altijd zeer oké is), maar bij Bruce zit er ook wel een edgy kantje aan.
Wat vind je van The War on Drugs?

Wat vind je van The War on Drugs?
Super!
Verschil daar is dat zij een eigen wall of sound creëren, die vrij uniek is.
Ze durven ook wel eens hard gaan, wat dan weer dat edgy kantje is.
Gecombineerd met die distortion van de gitaren: heerlijk!

Edit: nu ik er over nadenk is het misschien ook het stemgeluid dat te clean klinkt.
Het enige wat je kan stellen is dat er ook blazers op de buhne staan (wat altijd zeer oké is), maar bij Bruce zit er ook wel een edgy kantje aan wat een groot verschil maakt.
Alles in zijn tijdsgeest zien natuurlijk. Dancing in the dark of born in the usa was toen ook gewoon platte poprock met weinig edge. Maar dat zijn wel de nummers bij uitstek voor het brede publiek tot hedendage.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en ChrisV
Alles in zijn tijdsgeest zien natuurlijk. Dancing in the dark of born in the usa was toen ook gewoon platte poprock met weinig edge. Maar dat zijn wel de nummers bij uitstek voor het brede publiek tot hedendage.
Born In The Usa had juist heel veel edge als je de historie van dat nummer een beetje zou kennen.

• Leuk
Waarderingen: SvenH23
Super!
Verschil daar is dat zij een eigen wall of sound creëren, die vrij uniek is.
Ze durven ook wel eens hard gaan, wat dan weer dat edgy kantje is.
Gecombineerd met die distortion van de gitaren: heerlijk!
Nieuwe album is heel TWOD infused en mee geproduceerd, hoop dat die jou dan meer kan bekoren dan de muziek tot nu toe! Hopelijk kunnen ze die sound dan goed live overbrengen ook moest je er zijn. Je bent erna altijd welkom in het Sam Fender Fan-kamp. 🤝

Met het succes van de nieuwe worp in het achterhoofd: als the Cure in 2026 op Werchter staat zal dat gewoon als headliner zijn, toch?

Born In The Usa had juist heel veel edge als je de historie van dat nummer een beetje zou kennen.
Je kan hetzelfde zeggen over Sam Fender zijn muziek. Voor veel mensen van jongere generatie doet het met ons wat Bruce waarschijnlijk in het verleden ook heeft kunnen bereiken met de generatie van toen. The Dying Light is daar voor mij bijvoorbeeld het toppunt van. Maar uiteindelijk gaat het hier vooral over smaken. En die verschillen al eenmaal.

Het jammere is dat de historie en de perceptie mijlenver uit elkaar lagen. En ik betwijfel of velen het nu nog zouden kunnen benoemen.
Het is ook niet mijn favo Bruce track hoor, maar ben van mening dat je het wel in die tijd moet zijn en dan was het zeker wel gedurft imo.

Nieuwe album is heel TWOD infused en mee geproduceerd, hoop dat die jou dan meer kan bekoren dan de muziek tot nu toe! Hopelijk kunnen ze die sound dan goed live overbrengen ook moest je er zijn. Je bent erna altijd welkom in het Sam Fender Fan-kamp. 🤝
Als hij iets maakt dat in de buurt komt van een In Chains of An Ocean In Between The Waves, count me in als fan.

• Geweldig
Waarderingen: slyke
Het is ook niet mijn favo Bruce track hoor, maar ben van mening dat je het wel in die tijd moet zijn en dan was het zeker wel gedurft imo.
In dat opzicht ben ik zeker akkoord met je.
Al had het nummer misschien beter zijn originele benaming behouden, dat het voor altijd een duidelijk statement was/is.
Ach ja, details.

Dancing in the dark of born in the usa was toen ook gewoon platte poprock met weinig edge.
'Plat' is nu wel een zware uitdrukking.
Wat je wel kan zeggen is dat veel songs van Bruce Springsteen rechtoe rechtaan zijn - veelal majeure akkoorden, meestal in klassieke schema's.
Maar er zit wel ambacht in, zoveel is zeker.

Bij Sam Fender hoor ik vooral ook die rechtoe rechtaan sound - daar zit dan wel een gelijklopende lijn.

Bij TWOD zitten veel mineure akkoorden, wat er voor zorgt dat je een andere beleving krijgt. Dat samen met die distortion, reverb en delay, maakt het een totaal andere sound.

Een artiest kan evolueren, dus wie weet...
Wel positief: hij heeft alleszins een live band die wel degelijk potentieel heeft om te groeien.

Users who are viewing this thread