Best Kept Secret 2025

Ik denk ook dat charli de ziggo makkelijk uitverkoopt met tickets a €80, misschien zelfs twee keer
Maar op basis waarvan? Kun je een vergelijkbare artiest noemen die dit voor elkaar kreeg? XCX heeft niet het streamingsucces van een Sabrina Carpenter of de live-geschiedenis van een Cigarettes After Sex, om maar wat te noemen.

In de VS liep het ook niet storm en daar scoort Brat beter dan in Nederland + ze tourt samen met Troye Sivan.
 
Cigarettes After Sex, Imagine Dragons, Kane.

Lekker knus, dat selecte clubje 'zowat niemand op het Festileaks forum wil dit op een lineup zien verschijnen'.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en gretz
Voor corona clubzalen als Tolhuistuin, Paradiso, Melkweg, TivoliVredenburg en festivalshows. Na corona AFAS Live en nu ZiggoDome. XCX heeft tot nu toe 1 concert in Nederland gegeven (en 4 voorprogramma's).
Ik snap hem, maar dat zegt in dit geval echt niks. Als Charli nu komt krijgt ze vast minimaal 1 Ziggodome wel vol.
 
Cigarettes After Sex, Imagine Dragons, Kane.

Lekker knus, dat selecte clubje 'zowat niemand op het Festileaks forum wil dit op een lineup zien verschijnen'.
Zodra ik wat last van slapeloze nachten begin te krijgen is Cigarettes After Sex meer dan welkom om me in slaap te zingen.
 
Ik snap hem, maar dat zegt in dit geval echt niks. Als Charli nu komt krijgt ze vast minimaal 1 Ziggodome wel vol.
Maar mijn vraag was: op basis waarvan? Welke vergelijkbare artiest, zonder recente streaminghits, of live-geschiedenis in Nederland is dat gelukt?
 
Vind dat Charli XCX heel opvallende keuzes maakt. Jammer dat ze tijdens Brat Summer zo spaarzaam op onze festivals stond. En op de festivals waar ze wel stond, was het steeds op een zijpodium (de kleinere Amazon stage op Primavera, de Arena op Roskilde, de Tent stage op Opener - beide zelfs nog niet als grootste naam in die tenten)
Heeft dat niet gewoon met timing te maken? Op het moment dat de festivals hun grote slots boekten was dat album nog niet eens aangekondigd. Laat staan dat ze in hun glazen bol konden zien dat dat album viral zou gaan, en dat een presidentskandidaat (die op dat moment nog een oude grijze man was) haar naam eraan zou verbinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz
Maar mijn vraag was: op basis waarvan? Welke vergelijkbare artiest, zonder recente streaminghits, of live-geschiedenis in Nederland is dat gelukt?
Niet elke artiest hoeft toch een gestage live-ontwikkeling door te maken? Dit artikel geeft wat mij betreft goed weer waar het idee vandaan komt dat zij momenteel wat te groot is voor BKS en DTRH. Brat is op social media behoorlijk geëxplodeerd en ook nog eens goed ontvangen door recensenten. Volgens mij creëert dat een cocktail van mensen die op de hype afkomen en mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in wat ze live te bieden heeft. Ik denk dat een beperkte livegeschiedenis haar op dit moment alleen maar gewilder maakt.

Overigens weet ik ook niet of ze direct een Ziggo Dome uit zou verkopen, maar sommige artiesten passen wat mij betreft gewoon heel erg goed op festivals. Charli XCX is wat mij betreft daar een goed voorbeeld van, omdat ze zowel mensen die alleen naar de headliners kijken als mensen die de line-up wat nauwlettender in de gaten houden kan enthousiasmeren.
 
Niet elke artiest hoeft toch een gestage live-ontwikkeling door te maken? Dit artikel geeft wat mij betreft goed weer waar het idee vandaan komt dat zij momenteel wat te groot is voor BKS en DTRH.
Ik quote: "Dat is altijd de struggle geweest van Charli. Nadat ‘Boom Clap’ in 2014 een joekel van een hit werd, heeft ze geprobeerd om een bona fide popster te worden."

Ik weet niet of je het nog herinnert, maar een dikke tien jaar geleden was er ook hype rond XCX. Ze had gigantische hits met "I Love It" en "Fancy" en daarna dus "Boom Clap". Ze werd in het voorprogramma van Coldplay gezet toen die al stadiongrootte hadden (in Nederland op het Malieveld). En Pitchfork schreef continu over haar. Maar ze is de afgelopen 10 jaar niet een grote ster geworden en heeft na het schrappen van haar derde studioalbum haar nichepubliek gecultiveerd. Gezien wat Mattman ook zegt over haar plaatsing op festivals denk ik dat ze haar hand niet wil overspelen.
 
Ik quote: "Dat is altijd de struggle geweest van Charli. Nadat ‘Boom Clap’ in 2014 een joekel van een hit werd, heeft ze geprobeerd om een bona fide popster te worden."

Ik weet niet of je het nog herinnert, maar een dikke tien jaar geleden was er ook hype rond XCX. Ze had gigantische hits met "I Love It" en "Fancy" en daarna dus "Boom Clap". Ze werd in het voorprogramma van Coldplay gezet toen die al stadiongrootte hadden (in Nederland op het Malieveld). En Pitchfork schreef continu over haar. Maar ze is de afgelopen 10 jaar niet een grote ster geworden en heeft na het schrappen van haar derde studioalbum haar nichepubliek gecultiveerd. Gezien wat Mattman ook zegt over haar plaatsing op festivals denk ik dat ze haar hand niet wil overspelen.
Ik snap wat je zegt en ik denk dat je ook wel deels gelijk hebt. Moet toegeven dat ik door Brat er ook aan werd herinnerd dat die grote hits van 10 jaar geleden van haar waren. Dat is me destijds niet zo opgevallen. Maar ik denk dat de wereld wel echt een beetje veranderd is in de afgelopen 10 jaar en zij met name op het gebied van haar persoonlijkheid (en dus niet per se haar muziek) in de onlinewereld significante stappen heeft gezet. Dat maakt dat ik ervan overtuigd ben dat als zij headliner is op DTRH het veld echt bomvol staat (vergelijkbaar met Fred again...) en dat als ze headliner is op BKS dit een toename betekent van publiek dat niet per se voor de muziek komt (en ook een bomvol veld).
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz
De headliners Jungle, Fred Again en Rudimental, dan "dansen we lekker de nacht in" namelijk. Een "sleutel"rol zal hierbij meespelen of het "lijntje" van de post-corona jaren wordt doorgezet. Een ding is zeker: je hoeft niet te verwachten dat er veel van Misty Fields door gaat komen. Misty Fields is te weinig een 13-in-een-dozijn festival om acts te delen met BKS.
 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: wil en BeWario
De headliners Jungle, Fred Again en Rudimental, dan "dansen we lekker de nacht in" namelijk. Een "sleutel"rol zal hierbij meespelen of het "lijntje" van de post-corona jaren wordt doorgezet. Een ding is zeker: je hoeft niet te verwachten dat er veel van Misty Fields door gaat komen. Misty Fields is te weinig een 13-in-een-dozijn festival om acts te delen met BKS.
In welke bak azijn ben jij gevallen?
 
In de VS liep het ook niet storm en daar scoort Brat beter dan in Nederland + ze tourt samen met Troye Sivan.
Het klopt dat die tour in het begin inderdaad sterk onder de verwachtingen verkocht, maar ondertussen is die wel stijf uitverkocht. Denk dat ze met de albumhype die tour ook zonder Troye Sivan zo had uitverkocht.

Zoals op deze pagina ook aangehaald, is de muziekwereld enorm veranderd de laatste 10 jaar, zeker in de popmuziek. Haar hele verleden (de hits toen, eerder niche geworden daarna) doet er eigen helemaal niet toe als je daarna een album releaset dat online zo'n gigantische impact heeft als Brat. Die potentiële Ziggo zou geen enkel probleem mogen zijn, lijkt me. Maar dat ze daarmee meteen ook 'te groot' is voor DTRH, lijkt me ook wat overdreven, klinkt juist als een perfecte match. BKS vind ik al meer een twijfelgeval.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz
Ik denk eerlijk gezegd dat Charli max 2 keer AFAS vult a la Fontaines.

Zou het overigens geweldig vinden als ze op BKS staat. Daar past ze wat mij betreft perfect.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat Charli max 2 keer AFAS vult a la Fontaines.

Zou het overigens geweldig vinden als ze op BKS staat. Daar past ze wat mij betreft perfect.
images
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante
Artiesten waar men amper van heeft gehoord verkopen tegenwoordig de Ziggo al (Sabrina Carpenter, Gracie Abrams etc.). Ik denk dat een Charlie XCX, die echt een van de grootste wereldwijde hypes van dit jaar heeft veroorzaakt toch makkelijk richting een 1/2x Ziggo Dome beweegt t.o.v. AFAS.
 
Artiesten waar men amper van heeft gehoord verkopen tegenwoordig de Ziggo al (Sabrina Carpenter, Gracie Abrams etc.). Ik denk dat een Charlie XCX, die echt een van de grootste wereldwijde hypes van dit jaar heeft veroorzaakt toch makkelijk richting een 1/2x Ziggo Dome beweegt t.o.v. AFAS.
Artiesten waar men amper van heeft gehoord? Abrams en Carpenter verkochten vorig jaar allebei in enkele minuten de grote zaal van de Melkweg uit. Die komen niet uit het niks hoor.
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread