Rock Werchter 2025

Ik ken het niet, maar zie inderdaad dat dit zogenaamd zijn grootste hit is. Niets mis mee verder. Popmuziek in lijn met pakweg James Bay, Dermot Kennedy, Rag n Bone Man, Lewis Capaldi, Tom Odell, Teddy Swims en consorten. Oftewel: 1 moer grote hit scoren, dan nog 1 a 2 halve hitjes en daar sindsdien nog verder op teren zonder mensen er echt mee te storen, maar ook niet echt op te vallen.
My man werkte al samen met Post Malone, Kacey Musgraves, Gracie Abrams, Sam Fender, Lizzy McAlpine en Hozier. Ik begrijp de vergelijkingen, maar valt daar toch echt wel al een klasse hoger in en qua stijl is hij meer te vergelijken tussen iets als Mumford & Sons, Bon Iver en The Lumineers.

Fontaine Dc als headliner op Werchter ja? Dat zou ik teleurstellend vinden. De band groeit als cool en verdient een mooie spot maar naar RW ga je voor de grote headliners. De Bks headliners staan daar altijd een paar treedjes lager.

Rock Werchter dan maar om 16u? Een hele week niets zou raar zijn, of moeten ze maandag (maar dat is een feestdag...) meedoen met een hele Olivia Rodrigo touraankondiging?

• Leuk
Waarderingen: mattman
My man werkte al samen met Post Malone, Kacey Musgraves, Gracie Abrams, Sam Fender, Lizzy McAlpine en Hozier. Ik begrijp de vergelijkingen, maar valt daar toch echt wel al een klasse hoger in en qua stijl is hij meer te vergelijken tussen iets als Mumford & Sons, Bon Iver en The Lumineers.
Even geluisterd en het doet me het meest denken aan Passenger gemixt met de latere Mumfor & Sons. Echt niet best.
Fontaine Dc als headliner op Werchter ja? Dat zou ik teleurstellend vinden. De band groeit als cool en verdient een mooie spot maar naar RW ga je voor de grote headliners. De Bks headliners staan daar altijd een paar treedjes lager.
Nee joh, sub of plek eronder. Wie beweert dat ze headliner worden?

Even geluisterd en het doet me het meest denken aan Passenger gemixt met de latere Mumfor & Sons. Echt niet best.

Nee joh, sub of plek eronder. Wie beweert dat ze headliner worden?
Pagina hiervoor en opmerking van Jimmy over losse aankondiging. Als derde naam ga je geen sub bekend maken lijkt me

Pagina hiervoor en opmerking van Jimmy over losse aankondiging. Als derde naam ga je geen sub bekend maken lijkt me
In 2023 kregen 3 Barnheads een losse aankondiging.

Maar de opmerking van Jimmy gebruikte Fontaines ook enkel als voorbeeld. Ging over het punt dat RW vasthoudt aan wekelijkse aankondigingen. Als deze week geen enkele headliner groen licht geeft, lossen ze wel iets anders waar veel buzz rond hangt.

Rock Werchter dan maar om 16u? Een hele week niets zou raar zijn, of moeten ze maandag (maar dat is een feestdag...) meedoen met een hele Olivia Rodrigo touraankondiging?
Je kan altijd een facebook of instagram vandaag vrijdag maken en dan bij het posten bepalen dat hij pas maandag om dat uur mag gepubliceerd worden. Zo omzeil je de feestdagen en kan je toch op maandag posten. Maar ik begrijp wel dat men enkel post bij werkelijke dagen geen vakantie of feestdagen om eventueel nog te kunnen reageren op vragen voor meer info of verduidelijking na de post.

In 2023 kregen 3 Barnheads een losse aankondiging.

Maar de opmerking van Jimmy gebruikte Fontaines ook enkel als voorbeeld. Ging over het punt dat RW vasthoudt aan wekelijkse aankondigingen. Als deze week geen enkele headliner groen licht geeft, lossen ze wel iets anders waar veel buzz rond hangt.
Rock Werchter heeft nu al meer namen bevestigd gekregen dan dat ze vrijgegeven hebben (nu twee headliners). Vandaag zal wel iets volgen om 16h zo niet dinsdag om 8h.

Dacht dat het wel eens eerder is gebeurd dat ze niet eerst alle vier de headliners deden, maar dan tussendoor een sub of Barnhead.

Afgelopen jaar in ieder geval na drie headliners eerst een klein pakketje

Net als dat niemand van jullie ooit dachten dat Maneskin dit jaar headliner zou kunnen worden of dat Sam Fender in 2025 headliner zou worden, kan Fontaines DC nu als headliner worden aangekondigd. Iedereen lijkt overtuigd te zijn dat Linkin Park op Rock Werchter gaat optreden maar dit kan mi evengoed een losse show zijn of onder Werchter Classic vlag. Binnen een goede week zal veel duidelijk zijn:)

Voor wie er nog aan twijfelde, Sam Fender is dus niet dé popheadliner …
Werchter vinkt niet de categorieën af, dus inderdaad niet dé popheadliner.

Net als dat niemand van jullie ooit dachten dat Maneskin dit jaar headliner zou kunnen worden of dat Sam Fender in 2025 headliner zou worden, kan Fontaines DC nu als headliner worden aangekondigd. Iedereen lijkt overtuigd te zijn dat Linkin Park op Rock Werchter gaat optreden maar dit kan mi evengoed een losse show zijn of onder Werchter Classic vlag. Binnen een goede week zal veel duidelijk zijn:)
Niemand? @Timmetje noemt Måneskin al op pagina 1 als mogelijke headliner.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

Users who are viewing this thread