Down The Rabbit Hole 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.131
Dat is LCD Soundsystem toch?
Zouden die even makkelijk een Ziggo voltrekken? Vind het de vetste naam, maar die zijn bijlage na niet zo groot als The National. Hebben ook niet de alternatieve anthems zoals een Bloodbuzz Ohio, I Need My Girl of Terrible Love die The National wel heeft.
 

dfrvanloon

Randprogramma
9 jun 2022
105
180
The National is natuurlijk wel de grootste naam op de lineup, snap wel dat die gewoon de volle 2u krijgen.
Deze discussie is ook al gevoerd op het BKS topic, maar 'grootste naam' is subjectief. Gaat het om fans? Prodcutie? Spotify streams? Album verkopen? Hoeveel geld ze vragen? Je kan ervan maken wat je wil.

Uiteindelijk heeft alles heeft zn eigen groepjes en fans. En die willen graag hun lievelingsband 2 uur zien. Maar dat betekent niet dat ze op een festival waar je alleen 3 dagen kaarten voor kan kopen ze ook zo lang moeten spelen.
 

KeukenS

Playlistbediener
17 mei 2024
31
57
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel heel goed gaat werken op die zondagavond. Ja, het is wat rustigere muziek, maar dat waren the War on Drugs en Paolo Nutini ook. Heb het idee dat het DTRH publiek na drie dagen in die bubbel te zitten altijd wel redelijk open staat voor dat soort acts. De meeste koetjes en kalfjes zijn op eerdere dagen al wel besproken, iedereen is een beetje moe en van wat ik uit de live beelden opmaak weet de band je live wel echt te pakken. Het hossen en springen is dan niet meer zo noodzakelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: DonGulii, Mimi en Moi332

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.131
Deze discussie is ook al gevoerd op het BKS topic, maar 'grootste naam' is subjectief. Gaat het om fans? Prodcutie? Spotify streams? Album verkopen? Hoeveel geld ze vragen? Je kan ervan maken wat je wil.

Uiteindelijk heeft alles heeft zn eigen groepjes en fans. En die willen graag hun lievelingsband 2 uur zien. Maar dat betekent niet dat ze op een festival waar je alleen 3 dagen kaarten voor kan kopen ze ook zo lang moeten spelen.
Laat ons zeggen dat The National en LCD met gemak de duurste vissen zijn en die dus de grootste eisen kunnen en mogen stellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
398
493
Misschien niet zo'n populaire mening maar The National klinkt voor mij echt als een slaapfestijn. Is het live wel indrukwekkend?
Ik had precies hetzelfde. Diverse keren geluisterd, kwartje nooit gevallen, en daardoor nooit live gezien.

Op LL2019 de moeite genomen om het een kans te geven (op de zaterdag), was gewoon echt goed en sindsdien luister ik The National regelmatig.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.462
6.894
Ik had precies hetzelfde. Diverse keren geluisterd, kwartje nooit gevallen, en daardoor nooit live gezien.

Op LL2019 de moeite genomen om het een kans te geven (op de zaterdag), was gewoon echt goed en sindsdien luister ik The National regelmatig.
Vriend van me ook laatst. Die vond het op plaat altijd saai en deprimerend. Live vond die ze hartstikke vet, leuk, goed ..... en deprimerend
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
583
444
Ik denk dat het een beetje hit or miss kan zijn. Ik ben zelf echt groot fan maar ben ergens bang dat het een beetje dood kan gaan vallen in het licht met een half leeg veld en een dronken Matt haha
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

alle namen zijn bezet

Playlistbediener
13 dec 2023
10
11
Tja, baseren. Ik durf gewoon echt met grote zekerheid te gokken dat meer mensen The National kennen (of ervan gehoord hebben) dan LCD. Die laatste is errrug tof, steengoed, maar vooral ook echt best niche hoor. Op BKS18 stond het veld bij The National rammesvol, bij LCD was het halfleeg.
Ik merk binnen mijn vriendengroepen juist het omgekeerde. steeds als ik de lineup van DTRH voorlees herkennen de meeste mensen LCD wel (meestal alleen van Daft Punk is Playing at My House). Ik krijg daar in tegen bij the National meer vraagtekens. Een enkeling zei: ow dat is toch die artiest die mee doen met wat taylor swift platen.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat dit allemaal niet echt muziekkenners zijn.......
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
260
75
The National komt na Ty Segall. Dat wordt wel een grote overgang waardoor het wat saaier kan aanvoelen. Blijft wel een goeie liveband als je voorin tussen de fans staat. Dat wordt wel een probleem als je de eerste 15 tot 20 minuten van de show gaat missen.
Ik ben trouwens van mening dat ze beter The National hadden kunnen ruilen met Justice van BKS. Ik denk dat het DTRH publiek dat leuker hadden gevonden en andersom waarschijnlijk ook.
 

BeWario

Randprogramma
27 jun 2023
156
147
Dit vraag ik me ook af. En als IJsland dan het waarschijnlijke alternatief is, kan ik me zo maar voorstellen dat ik daar ga kijken om niet in te kakken... Maar misschien onderschat ik daarmee hoe sterk de liveshow van The National is.
De liveshows zijn altijd wel een stuk energieker dan op plaat waar ze wat meer ingetogen kunnen zijn.
Matt staat normaal altijd te zwieren op t podium, voorste rijen in duiken, met zn mic stand dansen, en dan nog de Dessners die de hele boel bij elkaar spelen 👌
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Gebruikers die dit onderwerp bekijken