UK Glastonbury 2024

legenden

Campingartiest
1 jun 2023
66
39
Blijkbaar was het geluid ook IRL erbarmelijk slecht (net als Cyndi Lauper zelf). Zal dus niet aan de stream gelegen hebben.

Coldplay was best goed voor drie kwartier en daarna was het een nosedive recht de afgrond in. Geen spijt dat ik de hele set zag hoor. Met die lichtgevende bandjes op zo'n bomvolle wei Viva La Vida meezingen, blijft de moeite waard. Maar toch... te veel kutmuziek om dit echt memorabel te noemen.

Highlight van de dag: Otoboke Beaver! Verder heel goeie dag gehad, beter dan ik op voorhand had verwacht.
No offence; ieder zn smaak, mee eens dat coldplay 100% de commerciele popkant is opgegaan, maar de show van gister was fenomenaal. Als the guardian en independent je regelrecht 5/5 sterren geven doe je wel iets goed.

Vond de show adembenemend goed. We pray komt op hun nieuwe album las ik? Lekker nummer. Eerste uur vol classics, daarna ging de edm knop (something just like this als enige dieptepunt wel) vol open. Fix you met al die bandjes was dan wel weer geweldig.
 
  • Leuk
Waarderingen: gguuss

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
583
226
No offence; ieder zn smaak, mee eens dat coldplay 100% de commerciele popkant is opgegaan, maar de show van gister was fenomenaal. Als the guardian en independent je regelrecht 5/5 sterren geven doe je wel iets goed.

Vond de show adembenemend goed. We pray komt op hun nieuwe album las ik? Lekker nummer. Eerste uur vol classics, daarna ging de edm knop (something just like this als enige dieptepunt wel) vol open. Fix you met al die bandjes was dan wel weer geweldig.
Precies dit. Ik zou een moord doen om het oude Coldplay van de eerste 3 albums eens live te zien.
Echter de shows die ze nu geven zijn van een erg hoog niveau en heel vermakelijk om naar te kijken. We Pray klonk idd erg tof, stukkie beter dan hun nieuwe single.
Ik heb gister iig erg genoten van de livestream. Heeft iemand toevallig het concert opgenomen?
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
477
355
Ook verrassend dat hier het publiek ook aan het evolueren is.

Op de stream bijna lege weides of matig gevulde tenten bij Bar Italia, Arooj Aftab, Sleaford Mods, Squid…

Vroeger stonden zo’n acts op Glasto altijd vol, of toch goed gevuld. En dan zie je de immense taferelen bij Kasabian, Coldplay, Sugababes… Tja.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.810
6.550
Ook verrassend dat hier het publiek ook aan het evolueren is.

Op de stream bijna lege weides of matig gevulde tenten bij Bar Italia, Arooj Aftab, Sleaford Mods, Squid…

Vroeger stonden zo’n acts op Glasto altijd vol, of toch goed gevuld. En dan zie je de immense taferelen bij Kasabian, Coldplay, Sugababes… Tja.
Sleaford Mods waren ook not amused.


Ik snap het publiek wel, want met alle andere opties die daartegenover stonden en hoe vaak je ze wel niet kan zien was ik daar ook niet gaan kijken.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.255
3.193
No offence; ieder zn smaak, mee eens dat coldplay 100% de commerciele popkant is opgegaan, maar de show van gister was fenomenaal. Als the guardian en independent je regelrecht 5/5 sterren geven doe je wel iets goed.

Vond de show adembenemend goed. We pray komt op hun nieuwe album las ik? Lekker nummer. Eerste uur vol classics, daarna ging de edm knop (something just like this als enige dieptepunt wel) vol open. Fix you met al die bandjes was dan wel weer geweldig.
Een goeie recensie gaat mijn mening over de muziek niet veranderen, vrees ik. Vanaf ze de hitjes achterwege lieten, kakte de sfeer op het veld alleszins volledig in. Dan mag je nog Fix You hebben (momentje hoor), speel je erna die nieuwe single als afsluiter, tja... Vond Chris Martin met momenten vocaal ook niet top en daarnaast ook best cringy.

Maar goed, over de showelementen zelf ga je mij niets slecht horen zeggen hoor. Qua lichtshow bijvoorbeeld was dit de beste headliner die ik al zag met die lasers en de projecties op de Pyramid. Die bandjes zijn ook een leuke meerwaarde die het gevoel van saamhorigheid zeker versterken. Paar mooie meezingmomenten zo.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.255
3.193
Ook verrassend dat hier het publiek ook aan het evolueren is.

Op de stream bijna lege weides of matig gevulde tenten bij Bar Italia, Arooj Aftab, Sleaford Mods, Squid…

Vroeger stonden zo’n acts op Glasto altijd vol, of toch goed gevuld. En dan zie je de immense taferelen bij Kasabian, Coldplay, Sugababes… Tja.
Het overgrote deel van het publiek heeft hier verschrikkelijke smaak en dat is eigenlijk altijd wel zo geweest, dus op dat vlak is er niet veel veranderd. Op zich geen probleem want daardoor is het publiek heel voorspelbaar en kan je makkelijk raden welke plekken je best kan ontwijken :)

Verder zie je inderdaad wel gelijkaardige evoluties als op andere festivals. Dit jaar al iets meer praters en asociaal gedrag. Maar toch, het publiek blijft hier een pak beter dan op de Beneluxfestivals imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.394
4.762
  • Leuk
Waarderingen: Brian, Joris en slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.693
929
Voor diegenen die daar ter plaatse zijn: geraak je eigenlijk überhaupt aan de pyramid stage op een deftige plaats? Of staat dat daar de ganse dag constant bomvol?
Altijd schrikken als je zo berichten leest dat meer dan 100K man het concert van de headliner gevolgd heeft.
 

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
296
498
Zit mee te genieten via de iPlayer, hij lijkt een beetje moeite te hebben met Justice.
 

Bijlagen

  • justice-iplayer.JPG
    justice-iplayer.JPG
    57,3 KB · Weergaven: 23

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.255
3.193
Voor diegenen die daar ter plaatse zijn: geraak je eigenlijk überhaupt aan de pyramid stage op een deftige plaats? Of staat dat daar de ganse dag constant bomvol?
Altijd schrikken als je zo berichten leest dat meer dan 100K man het concert van de headliner gevolgd heeft.
Dat lukt prima hoor. Enkel voor de headliners, subs en het sunday legends slot moet je soms wat plannen, maar voor de rest geraak je er altijd wel makkelijk door. Door het feit dat het Pyramid field ook een soort heuvel is, heb je eigenlijk overal wel goed zicht. Hierdoor heb je ook heel wat mensen die gerust wat verder willen blijven en staan mensen ook helemaal niet zo op elkaar gepropt als de beelden soms doen lijken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Dat lukt prima hoor. Enkel voor de headliners, subs en het sunday legends slot moet je soms wat plannen, maar voor de rest geraak je er altijd wel makkelijk door. Door het feit dat het Pyramid field ook een soort heuvel is, heb je eigenlijk overal wel goed zicht. Hierdoor heb je ook heel wat mensen die gerust wat verder willen blijven en staan mensen ook helemaal niet zo op elkaar gepropt als de beelden soms doen lijken :)
Ik hoop echt je volgend jaar te kunnen ontmoeten op de Engelse weide. We hebben nu volledig onze zinnen erop gezet om komend jaar naar Glastonbury te gaan. Bucketlisten zijn er om af te werken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.810
6.550
SZA geflopt als headliner precies
Lovende recensies in Guardian en Independent:


En de rest van de recensies zijn ook positief.

In welke zin geflopt?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.254
5.610
Lovende recensies in Guardian en Independent:


En de rest van de recensies zijn ook positief.

In welke zin geflopt?
Er stond geen kat 😅…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken