Albums van 2024

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.133
2.880
Ik heb het al gezet in de Electronic Chat, maar ik wil het hier ook belichten.

Skee Mask heeft een nieuwe LP uitgebracht.
Skee Mask is een producer die in de underground kringen een ijzersterke reputatie heeft opgebouwd.
Zijn muziek is een verzameling van Electro, Techno, Ambient, Breakbeat, etc.
De nieuwe plaat is rustiger, dromerig, maar daarom niet minder beter. Hij is ideaal om op een vrijdagavond weg te dromen in de zetel.

Deze is trouwens niet te vinden op Spotify, Skee Mask heeft om ideologische redenen geen muziek op Spotify.
Dus beluister hem op Bandcamp, of nog beter: steek je centjes in een onafhankelijke artiest.

@Yannick, je hebt voor Indiestyle Skee Mask gerecenseerd denk ik? Veel plezier met deze LP.

Edit: https://iliantape.bandcamp.com/album/itlp19-resort
 
Laatst bewerkt:

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
823
1.040
En we doen gewoon door, want maandag bevorderingsexamen op het werk dus ideaal te combineren met nieuwe albums te beluisteren!

Joey Valence kende ik nog niet en het spreekt me ook niet bijster aan. Maar fijn dat er een markt voor is, want het is eens iets anders. Dat laatste kan je ook zeggen over NxWorries, wat ik al leuker vond om naar te luisteren. Al zal het geen plekje in mijn persoonlijke collectie verwerven, helaas. Tot slot kreeg ik bij haast elk nummer van Meatbodies het gevoel dat ze een ander gekend nummer gebruikt hadden als heel duidelijke inspiratie. Op zich niks mis mee, maar niet vernieuwend naar mijn mening.
 
Laatst bewerkt:

zworp3

Support act
17 mei 2018
897
621
James Blake heeft vandaag een deel 2 van CMYK uitgebracht. CMYK blijft mijn favoriete release van Blake, dus heel benieuwd (net aangezet). Volgende week ook naar James Blake presents CMYK in Londen, met onder andere 2 sets van Blake en allerlei nog niet bekend gemaakt special guests.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.772
11.989
Ook maar eens een duit in het zakje doen. Veel... Maar Julie Christmas is al veelbelovend! Dijk van een plaat.

Fu Manchu - The Return of Tomorrow
Julie Christmas - Ridiculous and Full of Blood
Moby - Always Centered at Night
samlrc - Untitled (EP)
Airbag - The Century of the Self
Sugaray Rayford - Human Decency
Halvcirkel - Vida
Ulcerate = Cutting the Throat of God
Kneecap - Fine Art
Cola - The Gloss
MONO - OATH
Arcem - Arrival at Grief
Bad Breedings - Contempt
Parannoul 파란노을 & Fax Gang - Scattersun
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
442
363
Als ik datsoort lijstjes voorbij zie komen ben ik steeds benieuwd: hoe houden jullie bij wat er uitkomt?
Hoe komen jullie toch altijd op dit soort lijsten:oops: Heb je een website met een overzicht met alle nieuwe releases? Ik kan het altijd lastig bij elkaar krijgen
Ik heb dit een tijdje geleden ook gevraagd, haha. Check de antwoorden hieronder ;)
 
  • Geweldig
Waarderingen: DanielNedelko

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.384
1.448
James Blake heeft vandaag een deel 2 van CMYK uitgebracht. CMYK blijft mijn favoriete release van Blake, dus heel benieuwd (net aangezet). Volgende week ook naar James Blake presents CMYK in Londen, met onder andere 2 sets van Blake en allerlei nog niet bekend gemaakt special guests.
Deze is echt bizar sterk. Wil dit heel graag op vinyl, maar zo te zien nog niet uitgebracht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante en mattman

JKGB

Campingartiest
6 dec 2021
94
52
Deze is echt bizar sterk. Wil dit heel graag op vinyl, maar zo te zien nog niet uitgebracht.
Ben benieuwd!

Las hier net dit over:

Despite its title, the project is not a sequel to CMYK. “My independent imprint is named CMYK, and this is my second release on it,” Blake clarified on X.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
621
480
Zo, de luisterronde zit er ook weer op.

Goldband: Ik kon nog wel genieten van eerdere feestplaten, maar dit vond ik echt wild oninteressant. Voelt lang om doorheen te komen, veel geprobeerd maar de mark gemist)

Sea Girls: Normaal gezien wel een Sea Girls enthousiast en de singles vond ik voor het grootste deel wel leuk. Album is op zich gewoon leuk, maar niet heel memorabel.

Suicideboys: Ik ben geen mega hiphop fan, maar heb wel een range van artiesten die ik tof vind, waaronder suicideboys. Cool album, classic in hun straatje, leuke, vernieuwende elementen, aanrader.

Cola: Zit potentie in de sound, maar wordt nog onvoldoende spannend op veel momenten. Wel een prima (achtergrond)album, deunt prima door.

NxWorries: Zoetsappige glijer, niet helemaal mijn cup of tea, maar ook niet slecht. Zal niet blijven hangen.

Bad Breeding: Dik hardcore album met soms wat andere (interessante) elementen. Hiervan misschien net iets te weinig, want sommige nummers waren ook gewoon recht toe recht aan hard waardoor het wat all over the place werd. Overall good stuff.

Kneecap: Niet echt een album voor mij (meer verzameling tracks, feestachtig), lijkt me wel een feestje om te zien, er zitten bangers tussen. Die plaat met Grian Chatten klinkt ook interessant.

Ploegendienst: Sound klikt voor mij niet echt, ik vind de Spinvis features dan wel weer heel gaaf haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: dblauw en willy boods

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
648
499
Als ik datsoort lijstjes voorbij zie komen ben ik steeds benieuwd: hoe houden jullie bij wat er uitkomt?
Ik ben vrij actief op rateyourmusic.com. Je kan van alle artiesten die je eerder gerate hebt, zien wanneer er een nieuwe release van hen uitkomt. Vroeger checkte ik ook wel vaak websites als Pitchfork, maar tegenwoordig is er geen nieuwssite meer die ik het waard vind dagelijks te bezoeken.
 

mees

Randprogramma
9 jan 2020
126
174
Als ik datsoort lijstjes voorbij zie komen ben ik steeds benieuwd: hoe houden jullie bij wat er uitkomt?
Ik schrijf zelf releases op in mn agenda waar ik benieuwd naar ben (voornamelijk artiesten die ik al ken), en af en toe check ik wel eens de homepage van albumoftheyear, daar staat altijd een mooi overzichtje van de week
Ik werk overigens ook nog in een platenzaak dus via daar krijg ik ook veel dingen mee
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.624
619
Coldplay komt 4 oktober met nieuw album genaamd Moon Music. Eerste single hiervan komt komende vrijdag 21 juni uit.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.616
679
Coldplay komt 4 oktober met nieuw album genaamd Moon Music. Eerste single hiervan komt komende vrijdag 21 juni uit.
Laten we hopen dat het niet weer zo extreem kut is als de laatste albums. Sinds Ghost Stories is het beste er wel bij ze af (qua nieuwe albums).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken