Graspop Metal Meeting 2025

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
334
688
Ik zie dat Lorna Shore bij Nova Rock 2025 staat, zouden die al groot genoeg zijn voor afsluiter Marquee? Was vorig jaar wel echt niet nornaal druk in de Metal Dome.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.669
4.990
Ik zie dat Lorna Shore bij Nova Rock 2025 staat, zouden die al groot genoeg zijn voor afsluiter Marquee? Was vorig jaar wel echt niet nornaal druk in de Metal Dome.
Ik denk wel dat die afsluiten of sub headliner van marquee kunnen worden. Lijkt mij een goede plek voor hen. Kan misschien ook Jupiler stage headliner worden op zondag ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
334
688
Ik denk wel dat die afsluiten of sub headliner van marquee kunnen worden. Lijkt mij een goede plek voor hen. Kan misschien ook Jupiler stage headliner worden op zondag ofzo.
Hoop niet Jupiler Stage eigenlijk, vind dat toch altijd maar een krap hoekje. Ook moet het wat mij betreft semi donker zijn bij zo'n band, dus subheadkiner met zonsondergang zou nog net kunnen, maar hoop toch niet net als met Behemoth vaak het geval is om 18:00 in de volle zon op de mainstage.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.137
8.256
Hoop niet Jupiler Stage eigenlijk, vind dat toch altijd maar een krap hoekje. Ook moet het wat mij betreft semi donker zijn bij zo'n band, dus subheadkiner met zonsondergang zou nog net kunnen, maar hoop toch niet net als met Behemoth vaak het geval is om 18:00 in de volle zon op de mainstage.

Denk dat het vooral na afloop van een optreden krap is dan, qua formaat is het denk ik inmiddels de grootste stage na de mainstages (gebaseerd op de plattegrond)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.736
3.589
Ayreon tijdens PWD, een van de vreselijkste clashes ooit.
Trouwens, dat optreden van PWD staat in mijn top 3 van beste Graspop optredens
Zo gaat dat wel eens op festivals ja, soms clashen daar heel contrasterende bands die je allebei fijn vindt...
Het blijven toch bands die een mooi alternatief mogen hebben (dat vind ik eigenlijk gelden voor elke band hoor). Dus als Heaven shall burn dan werkelijk zo groot is als men hier denkt, geef dan toch maar een heel mooi contrast voor allen die daar niks mee hebben.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.496
8.167
Dan toch alleen als Graspop weer zo'n mooi alternatief wil bieden in de marquee zoals met Ayreon tijdens Parkway Drive.
Ayreon tijdens PWD, een van de vreselijkste clashes ooit.
Trouwens, dat optreden van PWD staat in mijn top 3 van beste Graspop optredens
Ik was er in 2018 niet bij maar dat klinkt inderdaad wel echt als een onmogelijke keuze
Denk dat het vooral na afloop van een optreden krap is dan, qua formaat is het denk ik inmiddels de grootste stage na de mainstages (gebaseerd op de plattegrond)
ik denk dat toch de capaciteit van de marquee nog steeds groter is
Hoop niet Jupiler Stage eigenlijk, vind dat toch altijd maar een krap hoekje. Ook moet het wat mij betreft semi donker zijn bij zo'n band, dus subheadkiner met zonsondergang zou nog net kunnen, maar hoop toch niet net als met Behemoth vaak het geval is om 18:00 in de volle zon op de mainstage.
jupiler stage headliner lijkt me juist een prachtige spot voor de fans, in het donker zou dat toch wel een mooie show worden
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
490
268
Als Lorna shore komt zie ik ze eerder op de jupiler stage staan dan in een tent.
Ik acht de kans klein, maar zelfs relatief vroeg op de main lijkt me een mogelijkheid
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
353
304
Ik kom net een clip tegen van de Master Of Puppets solo op Hellfest.... Metallica hoeft van mij niet meer naar Graspop te komen. De hele show is sowieso maar zwaar middelmatig als je het mij vraagt.
Metallica was op Hellfest héél erg slecht. Het slechte weer zal misschien hebben meegespeeld, maar het zou niet mogen. Ze waren de enige band die dag die een slecht geluid had. Voor een band van dat niveau is dat onvergeeflijk.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.475
736
kamelot en blind guardian waren beiden geen logo bands op de poster, heaven shall burn is dat wel. HSB is dus echt de grotere band
17:45 - 18:35 zou ik ook niet echt namiddag noemen, ze speelden gewoon in de avond op de mainstage
ik geloof verder ook niet dat zelfs na de upgrade van de jupiler stage er ooit een logo band daar heeft gespeeld
in 2020 stonden ze ook als sub op de poster tussen powerwolf en alestorm
kans dat HSB ergens anders dan mainstage speelt lijkt me helaas heel klein
Al moet ik zeggen dat Logo namen na vorig jaar nou niet meer zo veel betekenen qua positie en grootte vind ik als je een Mammoth WVH die om 14.40 speelde en een INK die om 16.45 als logo naam hebt 😅
Ik verwacht ze ook zeker als Mainstage naam! Maar zou het ook niet helemaal raar vinden om ze als headliner op de Jupiler te zien als ze de Mainstage die dag bijvoorbeeld wat melodischer maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.496
8.167
Al moet ik zeggen dat Logo namen na vorig jaar nou niet meer zo veel betekenen qua positie en grootte vind ik als je een Mammoth WVH die om 14.40 speelde en een INK die om 16.45 als logo naam hebt 😅
Ik verwacht ze ook zeker als Mainstage naam! Maar zou het ook niet helemaal raar vinden om ze als headliner op de Jupiler te zien als ze de Mainstage die dag bijvoorbeeld wat melodischer maken.
Ik vond Ice Nine KIlls op de mainstage in eerste instantie ook een beetje gek, maar toen ik zag hoe hun nieuwe stage setup er uit zag begreep ik het wel
denk dat dat niet eens op de jupiler stage had gepast :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.137
8.256
Al moet ik zeggen dat Logo namen na vorig jaar nou niet meer zo veel betekenen qua positie en grootte vind ik als je een Mammoth WVH die om 14.40 speelde en een INK die om 16.45 als logo naam hebt 😅
Ik verwacht ze ook zeker als Mainstage naam! Maar zou het ook niet helemaal raar vinden om ze als headliner op de Jupiler te zien als ze de Mainstage die dag bijvoorbeeld wat melodischer maken.

Ook zo sneu als je maar 4 logobands per dag hebt staan toch?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.548
6.496
Ik kom net een clip tegen van de Master Of Puppets solo op Hellfest.... Metallica hoeft van mij niet meer naar Graspop te komen. De hele show is sowieso maar zwaar middelmatig als je het mij vraagt.
Metallica was op Hellfest héél erg slecht. Het slechte weer zal misschien hebben meegespeeld, maar het zou niet mogen. Ze waren de enige band die dag die een slecht geluid had. Voor een band van dat niveau is dat onvergeeflijk.
Oef, ik dacht dat ze beter in vorm waren tegenwoordig, maar dit doet denken aan Werchter 2014, die By Request tour, toen waren ze ook echt ruk en kon Kirk geen solo fatsoenlijk afmaken 😅
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.577
3.303
Oef, ik dacht dat ze beter in vorm waren tegenwoordig, maar dit doet denken aan Werchter 2014, die By Request tour, toen waren ze ook echt ruk en kon Kirk geen solo fatsoenlijk afmaken 😅
De andere beelden van de M72 tour die ook gepost worden vind ik dan wel weer indrukwekkend. Zelfs grootheden als de Tallica boys zullen wel eens een off-day hebben🤗
 

azi10

Playlistbediener
13 jan 2023
11
6
Als het geluid van Metallica slecht is, ligt dat sowieso aan de organisatie/materiaal/afstellingen/of moesten ze vlug vlug alles in orde brengen door...

Crew van Metallica zijn meesters in geluid en afstellen.
Alleen Pantera is soms beter of gelijkaardig.

(Dit alles staat natuurlijk allemaal los van off-day of slecht spelen)
 
  • Geweldig
Waarderingen: Piebe71

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
353
304
Als het geluid van Metallica slecht is, ligt dat sowieso aan de organisatie/materiaal/afstellingen/of moesten ze vlug vlug alles in orde brengen door...

Crew van Metallica zijn meesters in geluid en afstellen.
Alleen Pantera is soms beter of gelijkaardig.

(Dit alles staat natuurlijk allemaal los van off-day of slecht spelen)
Dan is het best vreemd dat het geluid alleen bij Metallica slecht was. Alle andere bands die op die kant speelden, hadden daar totaal geen last van.. Tussen de vorige act en Metallica zat ruim een uur. Dan moet je je klank toch kunnen regelen?

Dat Lars er al eens naast durft te slaan, dat is algemeen geweten, maar zaterdag jl. was het echt huilen met de pet op. En hoe Trujillo de bas bespeelde tijdens Orion, deed pijn aan de oren. Maar goed, het kan ook zijn dat ze een totale offday hadden. Het zijn ook maar mensen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken