Graspop Metal Meeting 2025

Projunk

Campingartiest
15 nov 2023
88
99
Dan is het best vreemd dat het geluid alleen bij Metallica slecht was. Alle andere bands die op die kant speelden, hadden daar totaal geen last van.. Tussen de vorige act en Metallica zat ruim een uur. Dan moet je je klank toch kunnen regelen?

Dat Lars er al eens naast durft te slaan, dat is algemeen geweten, maar zaterdag jl. was het echt huilen met de pet op. En hoe Trujillo de bas bespeelde tijdens Orion, deed pijn aan de oren. Maar goed, het kan ook zijn dat ze een totale offday hadden. Het zijn ook maar mensen.
Eens.

2 jaar geleden kreeg ik pijn aan mijn oren van de judas Priest setup en performance.
Geluid was ruk, bij opeth(waren we heen gevlucht) vlogen de bas tonen van Judas dwars door de marquee heen. En Judas kende zijn teksten niet.
2023: Judas weer geprobeerd en zeer vermakelijk en prettig voor de oortjes.

Dus wat Judas kan, kan Metallica ook.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.475
736
Dan toch alleen als Graspop weer zo'n mooi alternatief wil bieden in de marquee zoals met Ayreon tijdens Parkway Drive.
Dit was voor mij echt een onmogelijke clash hoor. Ben uit eindelijk toch gegaan voor Parkway, gezien ik die van een leuk plekje vooraan, samen met A7X toen wilde zien (ook tevens van beide bands beste show die ik tot nu toe heb gezien!)
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
184
266
In 2022 vond ik Metallica op Hellfest goed spelen,bijzonder dat ze dit keer niet de zaken voor elkaar hadden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.140
8.269
Powerwolf in AFAS uitverkocht, een kleine drie maanden voor de show…
Toch maar richting headliner opschuiven?
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
582
793
Powerwolf in AFAS uitverkocht, een kleine drie maanden voor de show…
Toch maar richting headliner opschuiven?

Persoonlijk vond ik de productie op Alcatraz van hoog niveau, zou me niet verwonderen als dit ter voorbereiding op grotere shows was.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.670
4.991
Denk dat de sterkte van powerwolf ook wel eens hun grootste hindernis kan zijn om tot headliner gepromoveerd te worden. Powerwolf heeft een enorme werkethiek en die zijn praktisch heel het jaar door aan het touren en dat al jaren aan een stuk. Terwijl ik denk dat powerwolf net een tijdje van het toneel moet verdwijnen om dan sterker terug te komen want nu heeft niemand tijd om hen te missen met dat je meerdere kansen per jaar hebt in België, Nederland, Frankrijk, .. om ze te zien.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.497
8.169
Powerwolf maakte er een heel ding van dat ze een break zouden nemen van optreden maar dat bleek later maar een jaar te zijn, waar we dus eigenlijk niets van merken

Hun shows in belgie:
2022 graspop en lotto arena
2023 alcatraz
2024 lotto arena
2025 graspop vermoedelijk?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.140
8.269
Powerwolf maakte er een heel ding van dat ze een break zouden nemen van optreden maar dat bleek later maar een jaar te zijn, waar we dus eigenlijk niets van merken

Hun shows in belgie:
2022 graspop en lotto arena
2023 alcatraz
2024 lotto arena
2025 graspop vermoedelijk?
Denk dat de sterkte van powerwolf ook wel eens hun grootste hindernis kan zijn om tot headliner gepromoveerd te worden. Powerwolf heeft een enorme werkethiek en die zijn praktisch heel het jaar door aan het touren en dat al jaren aan een stuk. Terwijl ik denk dat powerwolf net een tijdje van het toneel moet verdwijnen om dan sterker terug te komen want nu heeft niemand tijd om hen te missen met dat je meerdere kansen per jaar hebt in België, Nederland, Frankrijk, .. om ze te zien.

Het argument dat je een band al vaak genoeg hebt kunnen zien in een afgelopen periode, vind ik een vreemd argument.

Als je Powerwolf gewoon een gemiddelde band vindt, dan ga je ze toch niet elke show zien? Dan ben je niet elk jaar bij elke show?

En als je er wel fan van bent, dan is het toch ook niet erg als ze ineens headliner zouden zijn (of sub) van een festival als Graspop. Voor mij na 2x 2022 en dit najaar 2024 dus dan in 2025 de vierde keer om ze live te zien, maar dat maakt dan toch niet uit?

En uiteindelijk hebben ze gewoon een klein jaar niet getourd, het was geen aankondiging van meerdere jaren pauze, een hiatus of iets dergelijks.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken