Gebruik deze quote even als aanknopingspunt, maar is meer een reactie in het algemeen op meerdere berichten!
Wat ik dan vooral bedoel is dan in het geval van Iron Maiden en Powerwolf, hoe vaak heb je (of heeft men) deze bands ook daadwerkelijk live gezien?
Is ook waarom ik het bericht van
@Loek123 erbij pakte. Leuk dat ik zoveel kansen heb gehad om ze te zien vanaf 2022 en in het geval van Powerwolf heb ik ze tegen die tijd al drie keer ook gezien, maar een headline show op Graspop is dan toch het grootste en als fan van de band zou ik ook daar gewoon weer bij zijn.
Iron Maiden heeft dan ook meerdere concerten gedaan, maar toch alleen maar in 2022 gezien.
Om het nog een stapje breder te trekken: Rammstein. Op het forum wordt nonstop geroepen dat ze eens pauze moeten nemen, als je ze de afgelopen jaren had willen zien, dan heb je genoeg kansen gehad en heb je ze wel gezien. Maar nee, ook daar ben ik het niet mee eens. Ik heb ze nog steeds niet gezien.
Mijn punt is, een band hoeft geen pauze te nemen om ze voor een langere periode niet live te zien. En als je echt fan bent van een band, dan zie je ze over het algemeen toch wel vaker.
@Jamel heeft volgens in het Alcatraz topic aangegeven waarschijnlijk toch Epica te gaan zien, dat wordt ook al de 30-en-zoveelste keer? En misschien nog tickets voor de AFAS daarna met orkest? En ook gezien op Graspop 2023 dacht ik?
Ik snap wel de strekking van het Goldband bericht, maar dat is inderdaad wel weer een uiterste.
Maar neem ook een Machine Head: vorig jaar (wel na lange afwezigheid (die pauze waar we het over hebben)) op Graspop, en dit jaar weer. Dit jaar heb ik niet minder enthousiasme gemerkt, ondanks de herhaling. Er zijn mensen geweest die ook nog naar de Groningen of Tilburg show erbij zijn geweest en volgens mij heeft men in extase geroepen dat Machine Head elk jaar wel mag afsluiten.
Dusja, pauze lijkt me niet nodig. Die kan je ook zelf creëren.