Wat luister je nu?

1 Oh Wonder (36)
2 The Offspring (33)
3 David Bowie (32)
4 Skunk Anansie (30)
5 Savages (28)
6 Two Inch Astronaut (26)
De Staat (26)
8 Megadeth (23)
9 Rammstein (21)
Daughter (21)
11 Florence + the Machine (20)
12 Red Hot Chili Peppers (19)
13 Green River Ordinance (18)
14 Editors (16)
15 Half Japanese (15)
Cavo (15)
17 Courtney Barnett (14)
18 The Cult (13)
POP ETC (13)
20 The Beatles (12)

Ter mijn verdediging dat ik niet zoveel luisterbeurten op spotify heb staan, ik doe thuis vaak een cd'tje aan ipv spotify op te zetten. Laatste maand vooral John Coffey, Volbeat en natuurlijk Dire Straits/Mark Knopfler.

Kan er geen nummer op plakken omdat ik meer Spotify gebruik dan last.fm, kun je dat ook connecten ofso? Of gaat dat niet?

1. Tame Impala
2. Moderat
3. Sufjan Stevens
4. Kanye West
5. Point Point
6. Oh Wonder
7. RUFUS DU SOL
8. James Blake
9. Jack Garatt
10. Jamie xx

Moet Bon Iver nog eens een luisterbeurt gunnen, echt iets dat ik allang zou moeten beluisteren

Kan er geen nummer op plakken omdat ik meer Spotify gebruik dan last.fm, kun je dat ook connecten ofso? Of gaat dat niet?

Bij instellingen op Spotify kun je als het goed is ergens inloggen met je last.fm account. Alles wat je dan online luistert wordt automatisch toegevoegd aan je scrobbles.

1 Sonic Youth 137
2 Massive Attack 133
3 Gang of Four 90
4 Kanye West 71
5 The Beatles 68
6 Field Music 66
7 NWA 49
8 Nonkeen 44
9 David Bowie 43
10 Young Fathers 40
11 Kid Koala 39
12 Nevermen 34
13 Talking Heads 33
14 Richard Hawley 22
15 Willis Earl Beal 20
16 ABC 19
17 Alabama Shakes 15
18 Disclosure 14
19 Editors 12
20 Graham Candy 10

Gewoon Last.FM aanmaken, kun je nog meer bekijken en kloten met muziek. Lekker kijken wat je al hebt beluisterd met lijstjes en plaatjes, genieten.

mynoseknows wrote:
9. Erik Satie 41

+ voor Erik satie

Even tussendoor: ik heb iets gemist met dat last.fm geloof ik. Wat is de meerwaarde van last.fm naast spotify?

Last.fm heeft geen meerwaarde. Alleen maar zodat we hier maandelijks lijstjes kunnen plaatsen en Jeroen die kan beoordelen.

The National - High Violet

Positief verrast door deze plaat. Heb eerder al Boxer aangehad, maar dat album deed me niet zo veel. Nu High Violet dus. Hoewel het album nog altijd momentjes heeft waar het muzikaal stilvalt op de slaapverwekkende stem van Burninger na, is de kern van dit album wél een goed instumentale basis. Met de drums als leidend instrument wordt de sfeer naar mijn mening heel goed bepaald en de gitaartjes / synth die eroverheen komen maken het af, al had de basgitaar wel een wat prominentere rol kunnen spelen door wat variërender te spelen en niet enkel opvulnoten. Het album blijft wel wisselend in kwaliteit, want soms klinkt het allemaal net iets te generiek of de stem net iets te vervelend. The National balanceert een beetje op een randje waarbij het de ene keer in de categorie geniale indierock valt, maar een halve minuut later kan die muziek weer gereduceerd zijn tot zangkoor met begeleidingsband die in het lokale bejaardentehuis het best tot zijn recht zou komen. Al met al zou ik de plaat toch een goede 6,5 geven.

Ik heb gisteren eindelijk in rainbows van radiohead aangeschaft. Was er op een of andere manier nooit aan toe gekomen. Ik vind het tot nu toe een heel mooi album. Er zitten geen zwakke plekken in, en de balans tussen electronica en de rest vind ik heel mooi.
Daarnaast is vandaag people, hell & angels van jimi hendrix op de mat gevallen. Dit is een postuum album uit 2013. Het album klinkt heel erg postuum om het zo maar te zeggen

Mij lijkt het eigenlijk ook wel leuk om een beetje bij te houden wat ik allemaal luister, maar ik luister vooral muziek op mijn iPod, waar ik dan via iTunes muziek op zet. Kan die scrobbler dat ook bijhouden?

Yannick wrote:

Bij instellingen op Spotify kun je als het goed is ergens inloggen met je last.fm account. Alles wat je dan online luistert wordt automatisch toegevoegd aan je scrobbles.
Yep, gevonden! Alleen krijg ik de melding bij het "aanmelden" dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord fout zijn (ookal is dit niet zo..) Dus weet niet goed wat doen..

The National – High Violet

Hoe kunnen we jou toch serieus nemen. Eerst dit geweldige album een 6,5 geven en in je post erboven weer een bizar kutnummer linken.
Wat spreekt je nou zo aan bij dat liedje?

Volgende week naar John Coffey/King Gizzard, maar heb me nog niet echt verdiept in die laatste. Iemand aanraders?

Volgende week naar John Coffey/King Gizzard, maar heb me nog niet echt verdiept in die laatste. Iemand aanraders?

Frank Carter & the Rattlesnakes zijn gecancelt, maakt de show voor mij een stuk minder interessant. King Gizzard is wel tof.

Frank Carter & the Rattlesnakes zijn gecancelt, maakt de show voor mij een stuk minder interessant. King Gizzard is wel tof.

Echt gruwelijk kut, als die er wel stonden was het zoveel genialer geweest...

Gloeilamp wrote:

Echt gruwelijk kut, als die er wel stonden was het zoveel genialer geweest…

Precies... ik kon wel janken toen ik t gisteren las. Achja, heb vanmiddag I'm in your mind fuzz aangezet zoals Pwoperfish zei, en dat is ook dikke prima hoor. Ik ga me zeker wel vermaken :)

Users who are viewing this thread