Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.194
1.218
Nog een Belgische naam die hier nog niet vernoemd is: Altrego, het project van Jasper Erkens. Hebben een nieuwe single en er komt een nieuw album. Ik verdenk hem er al een tijd van een connectie te hebben met een programmator van Rock Werchter, want in 2009 stond hij er al 16-jarige en na zijn 'Londense studieperiode' stond hij er in 2014 al met Altrego, zonder dat dat project echt van de grond was gekomen. Zou er niet versteld van staan mocht Altrego weer een plaatsje krijgen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.027
349
Radiohead fans, don't shoot me ;)


Foo Fighters > Linkin Park > System Of A Down > Alt-J > Blink 182 > Radiohead > Oscar & The Wolf > James Blake > Dropkick Murphys > Imagine Dragons > Arcade Fire > Kings Of Leon > Future Islands > The Lumineers > Lorde

namen op wie ik nog het meest hoop en die echt wel kunnen komen:
Highly Suspect, Biffy, Nothing But Thieves, Royal Blood, Chase & Status (ja die staan wel al op Dour), Sigur Ros, Explosions in the Sky,
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.194
1.218
Wouldn’t it be nice als Brian Wilson (één van de) classic acts op RW wordt? Net aangekondigd voor BBK Blbao (evanals oa. Explosions in the Sky en Royal Blood).

Wauw! Brian Wilson presents Pet Sounds... Wat een album! Dit zou voor mij meteen de zaligste naam van de affiche naam (OK, samen met Arcade Fire en Radiohead dan :)). Wat hoop ik hier enorm op nu. Maar... ik denk dat we met Cactus Festival een stevige 'concurrent' zullen krijgen voor deze act, helaas.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.360
9.088
Inderdaad een leuk idee. :)

Radiohead > Arcade Fire > Kings Of Leon > Future Islands > Foo Fighters > Lorde > System Of A Down > James Blake > de rest


 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Arcade Fire > Foo Fighters > SOAD > Radiohead > Dropkick Murphies > Imagine Dragons > Linkin Park > Kings of Leon > Lorde > Future Islands > Blink-182

Zo iets, de rest hoef ik niet te zien. Ben tot nu toe in ieder geval al erg blij met de line-up :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.339
6.542
visdave34 wrote:
Wouldn’t it be nice als Brian Wilson (één van de) classic acts op RW wordt? Net aangekondigd voor BBK Blbao (evanals oa. Explosions in the Sky en Royal Blood).


Wauw! Brian Wilson presents Pet Sounds… Wat een album! Dit zou voor mij meteen de zaligste naam van de affiche naam (OK, samen met Arcade Fire en Radiohead dan :)). Wat hoop ik hier enorm op nu. Maar… ik denk dat we met Cactus Festival een stevige ‘concurrent’ zullen krijgen voor deze act, helaas.

Ik dacht ff aan 'Classic' Seasick Steve... Of was die al afgeschreven voor RW?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
EitS staat op Cactus.. Ehm qua Belgische namen, graag Soulwax! Nog steeds kut dat ik aan geen tickets kin geraken voor in de AB. Verder Warhola, Bazart, Tsar B, Warhaus etc verwacht ik wel. Daarnaast nog Pomrad! Had vorig jaar al knallende optredens op LF, PKP en Dour! RW is de volgende in het rijtje neem ik dan aan :)

Lijstje:
1. Radiohead
2. Arcade Fire
3. Lorde
4. Foo Fighters
5. The Lumineers
6. Future Islands
7. Blink-182

James Blake en O&TW al is gezien en RH >>> weetjewel..
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.194
1.218
Everyknight wrote:
visdave34 wrote:
Wouldn’t it be nice als Brian Wilson (één van de) classic acts op RW wordt? Net aangekondigd voor BBK Blbao (evanals oa. Explosions in the Sky en Royal Blood).


Wauw! Brian Wilson presents Pet Sounds… Wat een album! Dit zou voor mij meteen de zaligste naam van de affiche naam (OK, samen met Arcade Fire en Radiohead dan :)). Wat hoop ik hier enorm op nu. Maar… ik denk dat we met Cactus Festival een stevige ‘concurrent’ zullen krijgen voor deze act, helaas.


Ik dacht ff aan ‘Classic’ Seasick Steve… Of was die al afgeschreven voor RW?

Seasick Steve maakt zelfs een grote kans nadat hij aangekondigd is voor Main Square Arras. Maar hem beschouw ik niet als 'klassieke act'. Hij is wel oud, maar heeft er nog geen lange muziekloopbaan opzitten. Een klassieke act is voor mij zoals de voorbije jaren Iggy Pop, Patti Smith, Robert Plant, New Order, Simple Minds...
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Elk jaar komen er ook redelijk wat namen van BBC Sound of ... (2017 nu dus). Van de genomineerden dit jaar denk ik dat Maggie Rogers, Cabbage, Rag n Bone Man en vooral Declan McKenna een grote kans maken om vroeg in een tent te staan (Declan McKenna wordt redelijk veel op Stubru gedraaid en gehypet).
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
617
466
Leuk idee die lijstjes:

1. Foo Fighters
2. Linkin Park
3. Radiohead
4. Arcade Fire
5. The Lumineers (al was het alleen maar vanwege hun tourschema :p)
6. Alt J
7. Imagine Dragons
8. System Of A Down
9. Lorde
10. Future Islands
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Radiohead / System Of A Down / Arcade Fire / Foo Fighters / Dropkick Murphys / Linkin Park / Blink-182 / Future Islands / Lorde / Alt-J / James Blake / Oscar & The Wolf / Kings Of Leon / Imagine Dragons / The Lumineers. Ofzo.



 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Lumineers / Imagine Dragons / Kings of Leon / Oscar & The Wolf / James Blake / Alt-J / Lorde / Future Islands / Blink-182 / Linkin Park / Dropkick Murphys / Foo Fighters / Arcade Fire / System Of A Down / Radiohead zoiets.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
The Lumineers / Imagine Dragons / Kings of Leon / Oscar & The Wolf / James Blake / Alt-J / Lorde / Future Islands / Blink-182 / Linkin Park / Dropkick Murphys / Foo Fighters / Arcade Fire / System Of A Down / Radiohead zoiets.

Fatoe man.
 

Rens

Playlistbediener
21 jul 2016
28
0
Ik had notificaties aan staan maar wat een gedoe met lijstjes zeg.. 20 mails op een uur :p
 

radiohoofd

Playlistbediener
26 jan 2017
13
0
Yo ik ben nieuw op dit forum en ga dit jaar naar werchter. En ik vind persoonlijk radiohead en arcade fire de beste artiesten van het festival. Naast dit soort bandjes luister ik ook veel naar hiphop. Hoe groot is de kans op artiesten als Nas, Tyler, the Creator, A tribe called quest, J Cole en Kendrick Lamar? Programmeert werchter dit soort artiesten überhaupt wel eens?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hoe groot is de kans op artiesten als Nas, Tyler, the Creator, A tribe called quest, J Cole en Kendrick Lamar? Programmeert werchter dit soort artiesten überhaupt wel eens?

Zeker! Als deze artiesten te pakken zijn dan kunnen ze zeker op Werchter staan!

J Cole zien we waarschijnlijk eerder terug in de USA. Kendrick and A Tribe Called Quest hebben nog niks bekend gemaakt in de EU dus dat is nog eventjes afwachten. Dour en Les Ardentes zijn festivals in Belgie die ook vaak hip-hop boeken zo staat als ik mij niet vergis Nas daaro.
Tyler The Creator heeft deze week zijn eerste datums in de EU aangekondigd dus er is een kans dat hij zou kunnen komen al zou Werchter zoiets eerder boeken met zeker een nieuw album op zak. Frank Ocean heeft nog een goede kans als ik me niet vergis.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken