Ik blijf met verbazing naar de populariteit Linkin Park kijken. Heb het echt, écht een kans gegeven… maar blijft het de meest verschrikkelijke muziek die er is vinden.
Maar ik luisterde ‘vroeger’ ook niet naar die band. Misschien werkt het enkel als een soort nostalgie act. Hun sound klinkt enorm gedateerd als je er als nieuweling inspringt. Gedateerder dan muziek van acts die pakweg 20 jaar ouder zijn. Hebben ook geen greintje zelfrelativering. Met die stoere chinees en foute rapper. En dat scratchen!
Er is heus ergere muziek te vinden, je kan ook overdrijven.
Volgens mij trekt Linkin Park nog steeds een jong publiek, dat de band niet heeft leren kennen in het Hybrid Theory/Meteora tijdperk. Ik heb meer met die albums, maar die laatste platen scoren ook als een malle. Denk dat de populariteit van LP dus niet alleen nostalgie is. Anders was hun populariteit allang ernstig afgenomen. Verder klinken de platen na Hybrid Theory en Meteora echt niet zo gedateerd hoor, check het eens zou ik zeggen. Er zit namelijk echt verschil in.
Dat die eerste platen gedateerd klinken kan ik me enigszins in vinden, maar dat is nu niet meer aan de orde. Daarnaast is Hybrid Theory ook al 17 jaar oud hé