Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Ik blijf met verbazing naar de populariteit Linkin Park kijken. Heb het echt, écht een kans gegeven… maar blijft het de meest verschrikkelijke muziek die er is vinden.

Maar ik luisterde ‘vroeger’ ook niet naar die band. Misschien werkt het enkel als een soort nostalgie act. Hun sound klinkt enorm gedateerd als je er als nieuweling inspringt. Gedateerder dan muziek van acts die pakweg 20 jaar ouder zijn. Hebben ook geen greintje zelfrelativering. Met die stoere chinees en foute rapper. En dat scratchen!

Er is heus ergere muziek te vinden, je kan ook overdrijven.

Volgens mij trekt Linkin Park nog steeds een jong publiek, dat de band niet heeft leren kennen in het Hybrid Theory/Meteora tijdperk. Ik heb meer met die albums, maar die laatste platen scoren ook als een malle. Denk dat de populariteit van LP dus niet alleen nostalgie is. Anders was hun populariteit allang ernstig afgenomen. Verder klinken de platen na Hybrid Theory en Meteora echt niet zo gedateerd hoor, check het eens zou ik zeggen. Er zit namelijk echt verschil in.

Dat die eerste platen gedateerd klinken kan ik me enigszins in vinden, maar dat is nu niet meer aan de orde. Daarnaast is Hybrid Theory ook al 17 jaar oud hé ;)

Ik blijf met verbazing naar de populariteit Linkin Park kijken. Heb het echt, écht een kans gegeven… maar blijft het de meest verschrikkelijke muziek die er is vinden.

Maar ik luisterde ‘vroeger’ ook niet naar die band. Misschien werkt het enkel als een soort nostalgie act. Hun sound klinkt enorm gedateerd als je er als nieuweling inspringt. Gedateerder dan muziek van acts die pakweg 20 jaar ouder zijn. Hebben ook geen greintje zelfrelativering. Met die stoere chinees en foute rapper. En dat scratchen!

Sorry maar....

Ik blijf met verbazing naar de populariteit RADIOHEAD kijken. Heb het echt, écht een kans gegeven…

Misschien werkt het enkel als een soort nostalgie act. Hun sound klinkt enorm gedateerd als je er als nieuweling inspringt. Gedateerder dan muziek van acts die pakweg 20 jaar ouder zijn.

mattman wrote:

Sorry maar….

Ik blijf met verbazing naar de populariteit RADIOHEAD kijken. Heb het echt, écht een kans gegeven…

Misschien werkt het enkel als een soort nostalgie act. Hun sound klinkt enorm gedateerd als je er als nieuweling inspringt. Gedateerder dan muziek van acts die pakweg 20 jaar ouder zijn.

Dennis, je vergelijkt daar wel vaandeldragers van de numetal (toch wel één van de meest verschrikkelijke muziekgenres) met één van de meest gewaardeerde bands van de laatste 25 jaar. Het eerste album van LP is hun enige goed bevonden album, terwijl RH pas na hun eerste album op gang kwam en een 4-5tal klassieke albums op hun naam heeft. Bovendien zijn ze nog steeds even relevant nadat je A Moon Shaped Pool beluisterd hebt, een werk dat bovenaan elk 2016 lijstje stond. Terwijl LP na 2001 elk jaar slechtere muziek is beginnen maken.

Maar misschien is het allemaal geen discussie waard. Smaak hé.

mattman wrote:
toch wel één van de meest verschrikkelijke muziekgenres

Smaak hé.

mrgreen.png

Dat stukje was een feit hé. ;-)

Noem 1 persoon die nu metal een fantastisch muziek genre vindt.

DennisvdBr wrote:
mattman wrote:

Sorry maar….

Dennis, je vergelijkt daar wel vaandeldragers van de numetal (toch wel één van de meest verschrikkelijke muziekgenres) met één van de meest gewaardeerde bands van de laatste 25 jaar. Het eerste album van LP is hun enige goed bevonden album, terwijl RH pas na hun eerste album op gang kwam en een 4-5tal klassieke albums op hun naam heeft. Bovendien zijn ze nog steeds even relevant nadat je A Moon Shaped Pool beluisterd hebt, een werk dat bovenaan elk 2016 lijstje stond. Terwijl LP na 2001 elk jaar slechtere muziek is beginnen maken.

Maar misschien is het allemaal geen discussie waard. Smaak hé.

Wat een onzin man. Numetal is een genre wat nog steeds leeft en heeft bands opgeleverd die er anno '17 nog steeds toe doen. Dat jij er geen reet aan vind is je goed recht, net als dat Dennis Radiohead niks vind. Verder breng je hier een aantal dingen als feiten, terwijl ze dat niet zijn. Meteora is ook een klassieker namelijk. Ik ben ook zeker meer fan van Radiohead dan van Linkin Park, maar je doet die groep hier nogal tekort. Linkin Park heeft bewezen nog altijd relevant te zijn, of je dat nou wil of niet. Gelukkig merk je zelf ook op dat deze discussie nogal zinloos is dus laten we erover ophouden.

DennisvdBr wrote:
mattman wrote:
toch wel één van de meest verschrikkelijke muziekgenres

Smaak hé.

mrgreen.png

Dat stukje was een feit hé.
1f609.svg

Noem 1 persoon die nu metal een fantastisch muziek genre vindt.
Die zijn er vast...
Ik weet wel wat mensen die 'nu metal' bands als Deftones, KoЯn, Limp Bizkit, Disturbed en Linkin Park vrij hoog hebben zitten.

ik vind het ook wel aan te horen!
Groot fan van Korn en deftones en limp bizkit vind ook altijd nog wel grappig om te zien hoor

goede discussie hier wel. Feit is wel dat de dag van nu-metal act Linkin Park is uitverkocht en de dag van Radiohead nog niet.. Maar heb niet het gevoel dat dat met elkaar te maken heeft ^^

Ik vind nu-metal ook leuk (maar vooral puur nostalgisch dan, ik check zeker geen nieuwe bands meer in het genre).

Bovendien vind ik LP niet meer volledig nu-metal de laatste 5 a 10 jaar, vaak gewoon een soort soft rock met wat elektronsiche invloeden en wat gerap hier en daar.

Hun plaat Minutes To Moodnight uit 2009 is gewoon een goede rock plaat. Alles daarna heb ik niet genoeg gechecked om een eerlijk oordeel te vellen.

Na het geklaag van Linkin Park heb ik eens een eerlijk lijstje gemaakt van wat ik het liefst wil zien op deze editie, ik kom zo iets uit:

01 System Of A Down (nooit gezien, veel nostalgie)
02 Arcade Fire (nooit gezien redelijke fan)
03 Future Islands (ronduit geweldig op Best Kept 2 jaar terug)
04 Blink 182 (nooit gezien, veel nostalgie)
05 Kings Of Leon( mits veel materiaal van voor Only By The Night)
06 Foo Fighters (nooit gezien, vroeger groter fan, maar de laatste 4 jaar heb ik het niet meer zo voor Dave Grohl)
07 Alt-J (redelijk grote fan, maar stelde vorige keer live enorm teleur)
08 Dropkick Murphys (feest)
09 Linkin Park (1/3 van de set zal me maar boeien, maar veel nostalgie)
10 Radiohead (nooit in Radiohead verdiept maar hun muziek staat me wel aan)
11 James Blake (leuke "hitjes")

Vanaf hier moet ik niets meer zien:

12 Lorde
13 The Lumineers
14 Oscar & The Wolf
15 Imagine Dragons (afschuwelijk)

Ja die discussie over de bands, ik heb ook tickets voor Sziget17 das nog veel erger.
Als ze al eens de helft van het caliber bands wat op Werchter staat hadden vast liggen voor Sziget was ik al wat blijer geweest.

De line-up van Werchter nu kan zich meten met een line-up in 2010 of 2009, en is misschien nog wel gruwelijker dan toen.
Voor mij voert vooral het sentiment de boventoon. SOAD, Linkin Park, Radiohead (SOAD en Radiohead nog nooit live gezien) in 2009 had je nog Oasis (helaas nooit live gezien, al neem ik genoegen met Noel & High Flying Birds)
Dit is by far de beste line-up van elk festival dit jaar als je gewoon kijkt naar headliners, rock genre, en prijs kwaliteit verhouding (vind ik dan)

Heb er onwijs veel zin in, hoop wel dat het een beetje relaxed weer wordt. In ieder geval geen regen. In 2010 met het WK was het 40 graden en ook iets te veel van het goede, maar de laatste paar jaar zie je toch een verschuiving van het mooie weer richting eind augustus september, en eind juni begin juli is meestal prut.

Wat de Belgen betreft: Zimmerman op 8 juni in De Kreun in Kortrijk, weet niet of die dan enkele weken later al een festival doet. Hydrogen Sea mag van mij wel KluB C een dag openen!

Zimmerman op 8 juni in De Kreun in Kortrijk, weet niet of die dan enkele weken later al een festival doet.

Voor Belgische bands van die grootte maakt dat echt niet uit. Die doen toch ook vaak verschillende Belgische clubshows over het hele land in 1 maand? Ik verwacht Zimmerman wel op een aantal (misschien kleinere) festivals. Voor Werchter zie ik eerder Warhaus van de Balthazar-projecten maar alles is mogelijk.

Users who are viewing this thread