Rock Werchter 2015 - Geruchten

<div class="d4p-bbt-quote-title">Paddy wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Wessel wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>JB. wrote:</div>
ja? ik dus echt niet.
vorig jaar zag je ook amper solo artiesten op main staan.

Doet het er toe of een artiesten een band of solo is?

Ja. Want het is een groot podium en sommige optredens komen beter tot hun recht in een tent. Btw de tenten zijn ook niet echt klein en hebben een behoorlijke capaciteit.

Als een artiest groot genoeg is voor het hoofdpodium staat die er gewoon. Solo of niet. Zie dit met Sam Smith ook gebeuren. Daarnaast zie ik een Ed Sheeran ook nog wel aangekondigd worden en op de Main Stage verschijnen.

Inderdaad, Ed Sheeran stond op Pukkelpop op zijn dooie eentje als main stage sub geprogrammeerd, overigens met succes. In de mate van het mogelijke worden artiesten op de meest geschikte locatie gezet, maar als hij te populair is kan je er nu eenmaal weinig aan veranderen.

Laat Ed Sheeran overigens maar wegblijven. Als ik zie welke spots Ben Howard en The Script al innemen op de lineup, en er vervolgens bij denk hoe Sheeran nog pakken populairder is... Die man zou gewoon een subpositie kunnen wegkapen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Paddy wrote:</div>

ja? ik dus echt niet.

Ja. Want het is een groot podium en sommige optredens komen beter tot hun recht in een tent. Btw de tenten zijn ook niet echt klein en hebben een behoorlijke capaciteit.

Als een artiest groot genoeg is voor het hoofdpodium staat die er gewoon. Solo of niet. Zie dit met Sam Smith ook gebeuren. Daarnaast zie ik een Ed Sheeran ook nog wel aangekondigd worden en op de Main Stage verschijnen.

Inderdaad, Ed Sheeran stond op Pukkelpop op zijn dooie eentje als main stage sub geprogrammeerd, overigens met succes. In de mate van het mogelijke worden artiesten op de meest geschikte locatie gezet, maar als hij te populair is kan je er nu eenmaal weinig aan veranderen.

Laat Ed Sheeran overigens maar wegblijven. Als ik zie welke spots Ben Howard en The Script al innemen op de lineup, en er vervolgens bij denk hoe Sheeran nog pakken populairder is… Die man zou gewoon een subpositie kunnen wegkapen.

Daar vrees ik dus ook al een tijdje voor. Die gast is al een pak populairder dan bijvoorbeeld Nutini, die ook een subpositie toegewezen kreeg. Sheeran is echt nog een heel stuk groter, dus ik zie het zo gebeuren eigenlijk.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Paddy wrote:</div>

ja? ik dus echt niet.

Laat Ed Sheeran overigens maar wegblijven. Als ik zie welke spots Ben Howard en The Script al innemen op de lineup, en er vervolgens bij denk hoe Sheeran nog pakken populairder is… Die man zou gewoon een subpositie kunnen wegkapen.

Daar vrees ik dus ook al een tijdje voor. Die gast is al een pak populairder dan bijvoorbeeld Nutini, die ook een subpositie toegewezen kreeg. Sheeran is echt nog een heel stuk groter, dus ik zie het zo gebeuren eigenlijk.

SMith staat op de Main of sluit de Klub C af denk ik. Het is 1 van die 2 opties... Ed Sheeran komt, ben ik vrijwel zeker van, en inderdaad als sub of plek voor de sub... Nu goed, stel dat dat bvb zaterdag is, net tegenover War on Drugs ofzo, waarom ook niet dan...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomus wrote:</div>
Barn: Angus and Julia Stone – Hozier – Damien Rice

Van dit rijtje word ik heel erg blij.
[/quote]

Zet tussen Hozier en Damien nog maar een naam of 2 hoor ;) (waarvan 1tje belle and sebatian gok en hoop ik) Rice zal wel sowieso ddde tent afslutien die dag.

Onder andere Iggy Pop, Metronomy, Tinie Tempah, La Roux, Sleaford Mods en Fauve op Les Ardentes.

Denken jullie dat er nog een kans is dat iggy pop nog naar Werchter komt nu? Vorige jaar hadden les ardentes en Werchter natuurlijk ook placebo en stromae samen

Denken jullie dat er nog een kans is dat iggy pop nog naar Werchter komt nu? Vorige jaar hadden les ardentes en Werchter natuurlijk ook placebo en stromae samen

De kans op bovenstaande namen is zo goed als nihil. Over de voorbije 5 edities heen deelden RW en Les Ardentes slechts 2 internationale namen, en in beide gevallen was RW de eerste om met die namen naar buiten te komen (LA moest zelfs wachten met Placebo tot zowel de donderdag als combitickets van RW uitverkocht waren).

<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
ja? ik dus echt niet.

Die gast is gruwelijk populair, en gaat waarschijnlijk veel meer publiek trekken dan jij denkt. Sam staat gewoon main hoor.

Persoonlijk vind ik dat het er wel toe doet. Op zo'n groot podium je eentje heel de weide mee krijgen is veel lastiger dan met een band van 4/5 personen. Ook de muziek die Sam Smith maakt komt volgens mij ook veel beter tot zijn recht in de tent dan overdag op main. Maar goed, vorig jaar stond Ellie Goulding ook op main.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Wessel wrote:</div>

ja? ik dus echt niet.

Die gast is gruwelijk populair, en gaat waarschijnlijk veel meer publiek trekken dan jij denkt. Sam staat gewoon main hoor.

Persoonlijk vind ik dat het er wel toe doet. Op zo’n groot podium je eentje heel de weide mee krijgen is veel lastiger dan met een band van 4/5 personen. Ook de muziek die Sam Smith maakt komt volgens mij ook veel beter tot zijn recht in de tent dan overdag op main. Maar goed, vorig jaar stond Ellie Goulding ook op main.

Het is in je eentje inderdaad lastiger dan met een band. Maar op het moment dat een artiest het bewijst te kunnen kan ook een soloartiest makkelijk op de main staan. Ed Sheeran heeft het in grote zalen en tenten al bewezen en gaat Wembley doen van de zomer. Dan lijkt me dat hij het bijvoorbeeld wel aan zou kunnen. Dat ik hem ook graag zie komen is natuurlijk een heel ander verhaal, al zie ik hem liever dan Sam Smith of Ellie Goulding

Ik zie Sheeran liever niet komen. Er staan dit jaar al genoeg van zulke acts. (lees: poppy acts die een vrouwelijk chiropubliek aantrekken als Ben Howard, Sam Smith, Oscar and the Wolf, The Script).

Sam Smith zie ik ook wel werken op de main. Vind die gast wel héél ok, goede songs en fantastische stem. Ben Howard is ook goed, maar met zijn huidige show zie ik hem echt niet op die main staan. Dan nog eerder Alt-J. Ben erg benieuwd wat ze voor Pharell gaan zetten want daar zit nu nog een krater van een gat.

Maar goed, er moeten nog een pak namen bijkomen. We zitten nog (lang) niet aan de helft.

Ik zie Sheeran liever niet komen. Er staan dit jaar al genoeg van zulke acts. (lees: poppy acts die een vrouwelijk chiropubliek aantrekken als Ben Howard, Sam Smith, Oscar and the Wolf, The Script).

Sam Smith zie ik ook wel werken op de main. Vind die gast wel héél ok, goede songs en fantastische stem. Ben Howard is ook goed, maar met zijn huidige show zie ik hem echt niet op die main staan. Dan nog eerder Alt-J. Ben erg benieuwd wat ze voor Pharell gaan zetten want daar zit nu nog een krater van een gat.

Maar goed, er moeten nog een pak namen bijkomen. We zitten nog (lang) niet aan de helft.

Goh, toevallig bestaat mijn gezelschap uit deze chiromeisjes en ook enkele chiromannen. Deze zijn inderdaad al eens zot van Ben howard en the script. Maar van die eerste naam ben ik dat bijvoorbeeld ook dusja, het is allemaal hoe je het bekijkt. En moijn punt is eigenlijk gewoon dat deze meisjes ook voor het stevigere werk gaan, met name Royal Blood, Rise Against en andere namen als Florence, Hozier en Damien Rice (en dan niet enkel voor 9 crimes).
Of korter gezegd. Het is goed dat ze uitgebreid programmeren. En waar trek je de lijn van pop/rock.

Ik blijf erbij dat het programma tot nu goed verdeeld zit.
Al zit er vrijdag echt nog een gat op de main stage ja, maar Ben Howard gaat daar wel staan denk ik, en hoger dan de meesten denken ook.

Ik denk en hoop dat Ben Howard gewoon The Barn zal headlinen. Het hoofdpodium zou totaal niet passen bij de nieuwe nummers. Howard is net als Smith erg populair, maar de show van Howard vraagt toch meer om een donkere tent dan de muziek van Sam Smith.

Helemaal mee eens. Zelfde geldt wat mij betreft voor Alt-J, zou ook zonde zijn om die op de main te programmeren.

Holy tiet, dat ziet er fijn uit! Jammer dat we er niks aan hebben, maar er zitten toch een heel aantal mogelijke namen tussen.

Toch wel leuk gedaan, en eigenlijk nog niet eens zo heel onrealistisch op een paar namen na natuurlijk. Hij heeft in ieder geval wel opgelet wat er in de buurt is enzo, vind het niet zo'n slechte poging.

Maar als ze Muse tegelijk met Faith no more zetten, dan zou ik toch wel enorm balen.

Wel typisch voor RW. Ik wil meestal maar een paar namen zien op een dag en toch weet RW het altijd zo in te plannen dat ik moet kiezen.

Hallo,
Hoe hoog schatten jullie de kans van aanwezigheid op rock werchter in van bands als Nickelback, Tenacious d, Ed sheeran en kensington?

Users who are viewing this thread