Pukkelpop 2025

Uit heel goede bron weet ik dat The National deze zomer na een verdiende acht maanden tour break zullen terugkeren naar Europa.
Wellicht wordt de tour einde januari of in februari aangekondigd. Gezien ze vorig jaar op Glastonbury stonden is de kans groot
dat ze dit jaar eerder op augustus mikken om te touren. Als zij terug twee dagen twee verschillende sets zouden spelen op PKP, zoals in 2019, dan koop ik direct een combi ticket. Ik vond ze prachtig op Live is Live vorig jaar.
Denk meer dat the National aan de Lokerse feesten zal toegevoegd worden als ze in Europa touren1

ze hebben de website lichtjes aangepast, ze hebben namelijk het volledige logo met daaronder een knop waarop je kan klikken en dan kom je bij het inschrijf formulier voor de nieuwsbrief in de plaats dat je er direct terecht kwam als je in google op de pukkelpop website klikte. ik wil daar maar mee zeggen dat ze aan het sleutelen zijn aan de website want gisteren was dat nog niet.
https://www.pukkelpop.be/nl/lets-pukkelpop

Denk meer dat the National aan de Lokerse feesten zal toegevoegd worden als ze in Europa touren1
Helaas moet ik je teleurstellen. Lokerse Feesten programmeert enkel kleine subheadliners van de grote festivals niet de echte headliners. Die zijn te kostelijk voor hen. Je gaat geen Nick Cave, Pearl Jam, Billie Eilish, Dua Lipa, Red Hot Chili Peppers, WOD, The National, Muse op de Lokerse Feesten zien. De maximumcapaciteit in Lokeren is slechts 15.000 personen (dwz een middelgroot festival) van de Lokerse Feesten aan 70 euro per ticket geeft een budget van ca 1 mln Euro (zonder extra's vip of sponsoring). Daar moet je dan nog een aantal kosten aftrekken bv security, kosten ticketverkoop,...Programmering is ca 50 procent van het budget dus dan heb je 500.000 Euro om vier grote groepen te betalen voor een avond. Veel te weinig voor The National en extra's te boeken.

• Haha
Waarderingen: koolket en Mark's Kal
Helaas moet ik je teleurstellen. Lokerse Feesten programmeert enkel kleine subheadliners van de grote festivals niet de echte headliners. Die zijn te kostelijk voor hen. Je gaat geen Nick Cave, Pearl Jam, Billie Eilish, Dua Lipa, Red Hot Chili Peppers, WOD, The National, Muse op de Lokerse Feesten zien. De maximumcapaciteit in Lokeren is slechts 15.000 personen (dwz een middelgroot festival) van de Lokerse Feesten aan 70 euro per ticket geeft een budget van ca 1 mln Euro (zonder extra's vip of sponsoring). Daar moet je dan nog een aantal kosten aftrekken bv security, kosten ticketverkoop,...Programmering is ca 50 procent van het budget dus dan heb je 500.000 Euro om vier grote groepen te betalen voor een avond. Veel te weinig voor The National en extra's te boeken.
De voorbije jaren stonden onder andere Blur, Kings Of Leon, The Scorpions, Placebo, The Chemical Brothers, ... op de Lokerse Feesten. Ik denk niet dat The National daar mijlenver boven ligt qua budget. En als ze aan dit tempo blijven touren (en dus voor verzadiging zorgen), zullen ze ook sneller op de Lokerse belanden dan Pukkelpop/Werchter te headlinen...

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
ze hebben de website lichtjes aangepast, ze hebben namelijk het volledige logo met daaronder een knop waarop je kan klikken en dan kom je bij het inschrijf formulier voor de nieuwsbrief in de plaats dat je er direct terecht kwam als je in google op de pukkelpop website klikte. ik wil daar maar mee zeggen dat ze aan het sleutelen zijn aan de website want gisteren was dat nog niet.
https://www.pukkelpop.be/nl/lets-pukkelpop
logo heeft toch ook verdacht veel 'brat'groen in zich...

Als ik de website open, dan krijg ik heel even een "brat groen" scherm...
Kan ver gezocht zijn, maar het geeft een mens hoop

Gisteren zei er iemand dit op eFestivals: "Yes, I heard a name mentioned. For me, one of the worst names there is for a headliner."

Dacht dat ons headliner trio wel vast stond met Charli, Chappell en QOTSA. Zou natuurlijk ook over een van de subs kunnen gaan. Of het kan natuurlijk ook om foutieve info gaan.

Heeft iemand een idee over welke naam dit zou kunnen gaan?

Gisteren zei er iemand dit op eFestivals: "Yes, I heard a name mentioned. For me, one of the worst names there is for a headliner."

Dacht dat ons headliner trio wel vast stond met Charli, Chappell en QOTSA. Zou natuurlijk ook over een van de subs kunnen gaan. Of het kan natuurlijk ook om foutieve info gaan.

Heeft iemand een idee over welke naam dit zou kunnen gaan?

Gewoon iemand die het niet in Charli of Chappell (of QOTSA) ziet zitten?

Charli is al vrij hard gementioned, genoeg mensen die dat helemaal niks vinden…

Laatst bewerkt:
Ik moet je teleurstellen, eigenlijk was voor deze editie qotsa erg concreet. En die zijn zelfde grootte als The National.

Users who are viewing this thread