Rock Werchter 2015 - Geruchten

Hoe hoog schatten jullie de kans van aanwezigheid op rock werchter in van bands als Nickelback, Tenacious d, Ed sheeran en kensington?

Rare combinatie van namen die je tof vindt:p
Maar Nickelback zie je nooit op zulk soort fesitvals die zie je in zaaltjes. Ed Sheeran heeft een heel grote kans om te komen, aangezien ie vorig jaar al op Pukkelpop stond. Kensington is blijkbaar helemaal niet populair in belgie dus die verwacht ik sowieso niet op Werchter. Tenacious D is vooralsnog afwachten.

Nickelback staat (gelukkig) in de VS tijdens het Werchterweekend. Ik denk dat festivals hen niet boeken omwille van het grote risico: bij zaalshows komen enkel fans opdagen, op grote festivals ga je met flink wat haters in het publiek zitten. En dan kom je al snel bij boegeroep en dingen gooien uit.

Tenacious D verwacht ik niet. Hebben geen nieuw album te promoten, dus lijkt me sterk dat ze na een tour in februari-maart al in juni terugkeren naar Europa. Bovendien staan ze volgende week pas voor de eerste keer ooit in Belgie (dus twee keer op korte tijd zie ik helemaal niet gebeuren) en touren ze met een akoestisch concept (dus minder festivalgeschikt).

Noel Gallaghers HFB, Royal Blood, Hoffmaestro, Kate Tempest, Yes I’m very tired now, Stress, The Mirror Trap, The Districts, Kwabs, Annenmaykantereit, The Glitch Mob erbij voor Open Air St. Gallen. Weekend van Werchter.

Nickelback staat (gelukkig) in de VS tijdens het Werchterweekend. Ik denk dat festivals hen niet boeken omwille van het grote risico: bij zaalshows komen enkel fans opdagen, op grote festivals ga je met flink wat haters in het publiek zitten. En dan kom je al snel bij boegeroep en dingen gooien uit.

Tenacious D verwacht ik niet. Hebben geen nieuw album te promoten, dus lijkt me sterk dat ze na een tour in februari-maart al in juni terugkeren naar Europa. Bovendien staan ze volgende week pas voor de eerste keer ooit in Belgie (dus twee keer op korte tijd zie ik helemaal niet gebeuren) en touren ze met een akoestisch concept (dus minder festivalgeschikt).

Toch wel gek dat van Nickelback. Het zou een perfecte festival act in principe zijn door hun repertoire dat vrijwel iedereen kent. Wat een probleem is, is dat Nickelback een te hoge spot wilt/eist (denk aan geld) terwijl een dag met Nickelback niet snel uit zal verkopen en dus niet rendabel is voor festivals. En daarnaast heb je nog die internet-haters van Nickelback, wat tegenwoordig een trend is geworden. Is inderdaad een extra risico en vooral voor het formaat wat Nickelback op je line-up inneemt. Dus inderdaad, die ga je niet snel op festivals zien. Persoonlijk hebben ze echt topnummers gemaakt en live zijn ze ook best chill. Dus ik snap de haat maar half, want afgezaagd is de muziek soms wel een beetje ^^ Maar er staan elk jaar veel afgezaagdere acts op Werchter ( ik noem geen namen ) dus de muziek zelf is het probleem niet.

Mwah, Nickelback heeft gewoon een groot imago probleem, das denk het voornaamste. Daar werken ze zelf overigens ook hard aan mee, zag ze ooit op Pinkpop, dan gaat de frontman even een Johnny Cash imitatie doen... Tjah, dan gaan mensen boe roepen...

Dat imagoprobleem ligt toch voor bijna 100% aan de @#&muziek die die band produceert. Ieder zijn smaak, maar wat zij maken is steeds hetzelfde liedje. En als dat ene liedje heel goed is, dan maakt dat niet uit (zie AC/DC, War On Drugs, Oscar & the Wolf) maar bij hen is dat al een halve rip off van wat ooit grunge was. (Zie ook: Creed, 3 Doors Down, Hoobastank, Peter Evrard,...)

Toch wel gek dat van Nickelback. Het zou een perfecte festival act in principe zijn door hun repertoire dat vrijwel iedereen kent.

Mwah, ik ben geen fan van Nickelback, en ik denk dat hun eigen tour meer dan genoeg is voor de fans. Het merendeel van het publiek op Werchter zal waarschijnlijk alleen 'How You Remind Me' kennen. Nickelback is ook een beetje de band 'you love to hate' hier. Limp Bizkit idem, veel haters op Limp Bizkit, al vond ik ze best wel cool.

Oh, en Tenacious D? Fingers crossed, maar ik vrees dat ze niet komen. Ze hebben binnenkort die 'Old School Acoustic'-tour, wat Kereltje ook al zei. Tot nu toe is hun enige festival ergens in mei in Boston.

luister via Internet regelmatig naar Amerikaanse metal / hardrock radiostations. Nickelback komt daar regelmatig voorbij en dat valt eigenlijk niet op en klinkt best ok. In Amerika zijn ze ook behoorlijk populair, terwijl ze aan onze kant van de plas niet echt goed vallen.

Ik hoop dat de organisatie deze week eens de headliner voor de zaterdag bekend gaat maken of moeten we daar nog langer op wachten? Het is toch al februari........

Ik hoop dat de organisatie deze week eens de headliner voor de zaterdag bekend gaat maken of moeten we daar nog langer op wachten? Het is toch al februari……..

De zaterdag ziet er in één oogopslag wel goed uit, al verwacht ik wel nog een mooie naam voor Lenny (of Prodigy erna). Vooral de vrijdag ziet er een beetje flets uit tot nu toe. Ben Howard is de enige daar die ik tot nu toe eventueel wil zien, maar ook niet meer dan tof om even mee te pikken. Daar moet ech nog een grote (kwalitatieve) naam bij. Een beetje zoals de vrijdag van vorig jaar, al hadden we toen nog tenminste Arctic Monkeys.

Maar die 3 andere dagen beginnen er nu al goed uit te zien.

De zondag zuigt echt apenballen, maar die dag heet nog de minste namen tot nu toe, dus het kan nog wat worden. De vrijdag is ook vrij zwak maar ik vind Damian Marley, Balthazar en Death Cab for Cutie wel leuk gelukkig.

Voor de zondag zijn 4 namen bekend, waarvan de helft bestaat uit legendarische bands... Kan er moeilijk over zeggen dat die dag zuigt dus :P

Voor de zondag zijn 4 namen bekend, waarvan de helft bestaat uit legendarische bands… Kan er moeilijk over zeggen dat die dag zuigt dus
icon_razz.gif

Muse en Ben Harper & The Innocent Criminals bedoel je hopelijk? :p

<div class="d4p-bbt-quote-title">Bobbin wrote:</div>
Voor de zondag zijn 4 namen bekend, waarvan de helft bestaat uit legendarische bands… Kan er moeilijk over zeggen dat die dag zuigt dus
icon_razz.gif

Kasabian mag er ook wel zijn hoor! The Script krijgt vrees ik een veel te hoge spot.

Kasabian mag er ook wel zijn hoor! The Script krijgt vrees ik een veel te hoge spot.

Als Kasabian subt voor Muse, wat ik verwacht. Dan komt waarschijnlijk The Script daar voor te staan, dat ik volgensmij een niet te hoge spot voor The Script. Ben blij dat ze hoogstwaarschijnlijk geen sub zijn :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Bobbin wrote:</div>
icon_razz.gif

Kasabian is een soort Kaiser Chiefs met psychedelica randje. Muzikaal geen topper maar live wel leuk. Maar legendarich is toch iets te veel eer. :D

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_edities_van_Rock_Werchter#2015

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Is het gelekt, is het fake?
Anyhow, HOLY DAMN, er zitten toffe namen tussen!

Users who are viewing this thread