Rock Werchter 2015 - Geruchten

Dour komt deze week meteen met 40 namen, zullen we nog wel het een en ander mogen schrappen. Ik blijf een vermoeden hebben dat Incubus daarbij gaat zitten.

Best Kept Secret

alt-J, Noel Gallagher’s High Flying Birds, The Libertines, Royal Blood, The Tallest Man On Earth, The Jesus & Mary Chain – Psychocandy live, Black Mountain, Chet Faker, Death Cab For Cutie, First Aid Kit, Future Islands, Jonny Greenwood & The London Contemporary Orchestra, Earl Sweatshirt, SOHN, Mew, The Vaccines, Future Brown, Of Monsters And Men, BADBADNOTGOOD, Ariel Pink, Bass Drum Of Death, Binkbeats, Kindness, Dan Deacon, Daniel Romano, Eagulls, Fickle Friends, Hookworms, Kate Tempest, Little May, Matthew E. White, METZ, OFF!, Pissed Jeans, Sunset Sons, Alvvays, Evian Christ, Gengahr, Hinds, Steve Gunn, Daniel Wilson, Outfit, Liima, Kiasmos, Pretty Vicious, Wolf Alice, Reigning Sound, St. Paul & The Broken Bones, Strand of Oaks, Waxahatchee, Weval (live), Yak, Yung Lean & Sadboys.

IK begin toch te hopen dat The Tallest Man On Earth doorgestuurd zal worden. Verder verwacht ik The Vaccines en Of Monsters and Men sowieso op Werchter.

Wooow zitten wel een paar namen bij die ik graag op werchter zou zien.
Eagulls, The Libertines, The Vaccines, Bass Drum Of Death..

Ik hoop heel erg op Johny Greenwood. Verder mogen Kindness, The Talles Man On Earth en Chet Faker ook door.
Van Down The Rabit Hole mogen FKA Twigs en Flying Lotus op Werchter verschijnen.

En ik hoop nog steeds op The Prodigy, Björk, Underworld, deadmau5 en Duran Duran.

Ik hoop vanmiddag (als ze iets bekend maken, je weet nooit) op prodigy, incubus, eodm en mischien toch munford and sons ( m'n vriendin blij) ik ben benieuwd!

Wolf Alice mogen we wel opschrijven denk ik. Touren al een tijdje als support act van Alt-J, en staan op BKS zo te zien ook samen op een dag.

Weet iemand wat meer te vertellen over The Libertines, FKA Twigs, Eagulls en Yung Lean & Sadboys? Welke van deze namen zien jullie op werchter komen?

Weet iemand wat meer te vertellen over The Libertines, FKA Twigs, Eagulls en Yung Lean & Sadboys? Welke van deze namen zien jullie op werchter komen?

FKA Twigs lijkt me een KluB C zekerheidje. Eagulls en Yung Lean verwacht ik later deze week in die aankondiging van Dour.

Libertines zijn een moeilijk gevalletje. Ze zouden blijkbaar heel de zomer door Europa touren en dan zijn Dour, Les Ardentes, Pukkelpop en eventueel Lokerse Feesten eveneens kanshebbers. En aangezien ik verwacht dat die mannen gewoon voor de hoogste gage/positie gaan geef ik een van die andere festivals net meer kansen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Pankurokku wrote:</div>

FKA Twigs lijkt me een KluB C zekerheidje. Eagulls en Yung Lean verwacht ik later deze week in die aankondiging van Dour.

Libertines zijn een moeilijk gevalletje. Ze zouden blijkbaar heel de zomer door Europa touren en dan zijn Dour, Les Ardentes, Pukkelpop en eventueel Lokerse Feesten eveneens kanshebbers. En aangezien ik verwacht dat die mannen gewoon voor de hoogste gage/positie gaan geef ik een van die andere festivals net meer kansen.

Ik vind dit wel wat vreemd. Babyshambles stond vorig jaar als tweede op de main, terwijl die wel wat meer albums gemaakt hebben dan Libertines en worden een stuk meer gedraaid op de radio (Libertines letterlijk nooit). Is Libertines dan zoveel groter, ook buiten de UK?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Pankurokku wrote:</div>

Ik vind dit wel wat vreemd. Babyshambles stond vorig jaar als tweede op de main, terwijl die wel wat meer albums gemaakt hebben dan Libertines en worden een stuk meer gedraaid op de radio (Libertines letterlijk nooit). Is Libertines dan zoveel groter, ook buiten de UK?

Tegenwoordig wel af en toe op Stubru, maar ook alleen omdat daar blijkbaar flink wat wannabe Britpoppers naar luisteren. Maar je hebt gelijk, qua populariteit zijn die twee bands gewoon evenwaardig. We mogen bvb niet vergeten dat hun concert in Vorst Club (4000 plaatsen) lang niet uitverkocht was. Ik denk wel dat ze een hogere positie zouden krijgen dan Babyshambles omwille van de naam/positie in de muziekgeschiedenis, maar ik zie ze echt niet hoger staan dan 16u op Main Stage of subheadliner in de Barn. Daarom dat ik ze dus elders verwacht: op Pukkelpop kunnen ze subben voor een grote headliner, op Dour zouden ze dagafsluiter zijn. En toevallig is Dour abnormaal stil geweest (gewoonlijk in december-januari eerste pakketjes namen) om deze week met de eerste namen te gaan komen.

Hurricane/Southside komt morgen met namen en heeft een puzzel online gezet, Mumford & Sons is een van de oplossingen.

Edit: dat van M&S is niet zeker, op het officiele forum zijn ze een fake poster en de puzzel door elkaar heen aan het bespreken, en mijn Duits is ook niet zo sterk :D

Coldplay op glastonbury, mischien toch nog een kansje voor de vrijdag van Werchter?!

Boutique bedoel je? Misschien wel ja.

Vreemd dat ze zo snel weer terug op Glasto staan.

Rock Werchter zie ik niet meer gebeuren, met een ticketverkoop in dit stadium hebben ze geen nood meer aan een van de duurste headliners in festivalland. Boutique lijkt me dan een quasi-zekerheidje.

Vreemd dat ze zo snel weer terug op Glasto staan.

Blijkbaar hebben ze daar ook problemen om een goede set headliners te vinden. Gewoonlijk komt eFestivals in de herfst al met een headliner naar buiten, nu zeiden ze eind 2014 dat het nog koffiedik kijken was.

Users who are viewing this thread