Rock Werchter 2015 - Geruchten

Coldplay op glastonbury, mischien toch nog een kansje voor de vrijdag van Werchter?!

Niet zeker hé, is een gerucht. Grote kanshebber hoor, maar als je het efestivals artikel leest is het ook gewoon 'wij denken want blabla nieuwe cd, wellicht op pad, paar jaar geleden alweer'. Niet echt iets heel concreets al. Zou me overigens niks verbazen, en direct een prima act voor Boutique zijn.

Rock Werchter zie ik niet meer gebeuren, met een ticketverkoop in dit stadium hebben ze geen nood meer aan een van de duurste headliners in festivalland. Boutique lijkt me dan een quasi-zekerheidje.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Vreemd dat ze zo snel weer terug op Glasto staan.

Blijkbaar hebben ze daar ook problemen om een goede set headliners te vinden. Gewoonlijk komt eFestivals in de herfst al met een headliner naar buiten, nu zeiden ze eind 2014 dat het nog koffiedik kijken was.
Ik vind Pyramid Stage
AC/DC, Coldplay, Elton John, Foo Fighters voor Glasto aardig goed gegokt anders hoor.
Dit is wel het Rock Werchter topic ;)

<div class="d4p-bbt-quote-title">amoors wrote:</div>
Coldplay op glastonbury, mischien toch nog een kansje voor de vrijdag van Werchter?!

Niet zeker hé, is een gerucht. Grote kanshebber hoor, maar als je het efestivals artikel leest is het ook gewoon ‘wij denken want blabla nieuwe cd, wellicht op pad, paar jaar geleden alweer’. Niet echt iets heel concreets al. Zou me overigens niks verbazen, en direct een prima act voor Boutique zijn.

De hoofdmoderator van het forum (Neil) heeft goede contacten binnen de grote Britse festivals (Glasto, L+R, BST, ...), dus als eFestivals iets als zekerheid beschouwt kan je ook zeker zijn dat die komen. Alleen willen ze dat dus nooit met zoveel woorden zeggen om te vermijden dat ze problemen krijgen. Het is best om eens op het forum zelf te letten, die Neil zal zelf nooit iets expliciet bevestigen wat nog niet officieel bekend is, maar hij geeft wel subtiele antwoorden als je tegen hem over juiste geruchten begint.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>amoors wrote:</div>

Niet zeker hé, is een gerucht. Grote kanshebber hoor, maar als je het efestivals artikel leest is het ook gewoon ‘wij denken want blabla nieuwe cd, wellicht op pad, paar jaar geleden alweer’. Niet echt iets heel concreets al. Zou me overigens niks verbazen, en direct een prima act voor Boutique zijn.

De hoofdmoderator van het forum (Neil) heeft goede contacten binnen de grote Britse festivals (Glasto, L+R, BST, …), dus als eFestivals iets als zekerheid beschouwt kan je ook zeker zijn dat die komen. Alleen willen ze dat dus nooit met zoveel woorden zeggen om te vermijden dat ze problemen krijgen. Het is best om eens op het forum zelf te letten, die Neil zal zelf nooit iets expliciet bevestigen wat nog niet officieel bekend is, maar hij geeft wel subtiele antwoorden als je tegen hem over juiste geruchten begint.

Ah ok, wel wat concreter dus. Zou mooie naam zijn voor Glasto sowieso natuurlijk.

<div class="d4p-bbt-quote-title">amoors wrote:</div>

Boutique bedoel je? Misschien wel ja.

Helemaal niet Boutique, gewoon op het hoofdfestival zelf graag. Bijvoorbeeld op de zaterdag (of eventueel de vrijdag). Past nog prima. En eerlijk gezegd kunnen die dagen nog wel een grote naam gebruiken.

Vorige keer voor Coldplay op Glasto was in 2011. Dat is toch al weer vier jaar geleden. Toch niet echt snel.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>amoors wrote:</div>

Boutique bedoel je? Misschien wel ja.

Helemaal niet Boutique, gewoon op het hoofdfestival zelf graag. Bijvoorbeeld op de zaterdag (of eventueel de vrijdag). Past nog prima. En eerlijk gezegd kunnen die dagen nog wel een grote naam gebruiken.

Vorige keer voor Coldplay op Glasto was in 2011. Dat is toch al weer vier jaar geleden. Toch niet echt snel.

Vooral vrijdag heeft nog een grote naam nodig vind ik...

Coldplay lijkt me meer iets voor Boutique, zou ook een stormloop op de overige kaarten opleveren. Als ze komen moeten ze de kaartverkoop dan tijdelijk stil leggen om boze gezichten te voorkomen.

Coldplay ∙ Mumford & Sons ∙ Deadmau5 ∙ The Libertines
Kasabian ∙ Sam Smith ∙ Death Cab for Cutie ∙ Madsen
Modest Mouse ∙ Die Antwoord ∙ The Tallest Man on Earth
The Vaccines ∙ Dotan ∙ Chet Faker ∙ Django Django ∙ Ash
Whomadewho ∙ Kate Tempest
Disclosure ∙ Tale of Us ∙ The Glitch Mob ∙ SOHN

Dit is wat men op het forum van Hurricane uit de puzzel gehaald heeft. Als dit klopt denk ik dat we deze week een Boutique-aankondiging krijgen en daarom geen RW namen?

Kan het ook niet zijn dat Coldplay tot nog toe niet mocht aangekondigd worden voor RW tot dat Glastonbury hen aankondigt? Boutique zou natuurlijk meteen uitverkopen en zeer aanlokkelijk voor de organisatie

Andere mogelijkheid (ik fantaseer maar wat): zouden een aantal grote festivals de handen niet in mekaar geslagen hebben en samen Coldplay overtuigd hebben wegens gebrek aan headliners al eerder te beginnen touren? Vandaar ook de late aankondiging

Kan het ook niet zijn dat Coldplay tot nog toe niet mocht aangekondigd worden voor RW tot dat Glastonbury hen aankondigt? Boutique zou natuurlijk meteen uitverkopen en zeer aanlokkelijk voor de organisatie

Glasto komt pas ergens in maart met de namen. Lijkt me sterk dat RW een enorm dure act gaat boeken om die dan bekend te maken als het festival voor 90% uitverkocht is. Daarom dat Boutique waarschijnlijker lijkt.

Overigens wordt die oplossing ook weer tegengesproken, want blijkbaar is Coldplay te duur voor H/S, aldus de organisatoren. H/S aankondiging was uitgesteld voor Mumford & Sons dan?

Tot het tegendeel is bewezen blijven ik hopen dat Coldplay naar werchter komt maar ik begin toch ook wel bang te worden dat ze voor boutique zijn binnengehaald:(

Coldplay lijkt me meer iets voor Boutique, zou ook een stormloop op de overige kaarten opleveren. Als ze komen moeten ze de kaartverkoop dan tijdelijk stil leggen om boze gezichten te voorkomen.

Coldplay stond in 2011 en 2009 ook op RW. Ik zie niet in, waarom ze niet weer op RW kunnen staan? Tuurlijk Boutique is ook een mogelijkheid. Maar het argument dat RW dan snel uitverkoopt is niet iets wat de organisatie als minpunt zal zien.

Dit is wat men op het forum van Hurricane uit de puzzel gehaald heeft. Als dit klopt denk ik dat we deze week een Boutique-aankondiging krijgen en daarom geen RW namen?

Heb je toevallig een link naar die puzzle?

Een 1e blik op die puzzel leert me gewoon dat er erg veel mogelijkheden zijn?

Heb je toevallig een link naar die puzzle?
ACAUNECSLFNSETANEOILASMPOABDA
ETHKCBMNCTDIEEANTMRDDBFCRESEE
LODYTLAEUCUBTDEGTMAOLWEQTNONE
RJHNATSEMSMUURORLTRTHBEVACDIL
UESDMKEAOKNETROJHHARAI5ESBOCE
ASTIUSTEIFDMISHTPTARRTAUNGKCU
NTARELTDORHIHHLSINMPRSOWEGTUS
RADONBAOSAASAEEHESOFLKMTCHHMB
WDHAOAEOHODJAMEUDNGO

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>

Coldplay stond in 2011 en 2009 ook op RW. Ik zie niet in, waarom ze niet weer op RW kunnen staan? Tuurlijk Boutique is ook een mogelijkheid. Maar het argument dat RW dan snel uitverkoopt is niet iets wat de organisatie als minpunt zal zien.

In 2009 en 2011 zat Coldplay in de eerste namenrondes. Dat is iets helemaal anders dan wanneer de helft van de overige dagtickets en 3/4 van de combitickets al de deur uit zijn (gok die niet veraf zal liggen). Uitverkopen kunnen ze net zo goed door op vrijdag Editors of Jack White en op zaterdag The Prodigy erbij te gooien. Zou verspilling van geld (lees: minder winst) zijn als ze nu nog een act van minstens 1,3 miljoen erbij gooien.

Met de huidige stand van zaken in de ticketverkoop valt Coldplay gewoon onder dezelfde logica als AC/DC of Rolling Stones: te duur om de impact op de ticketverkoop goed te praten, en je kan er een pak winst uit halen door ze op een apart event te zetten.

Users who are viewing this thread