Rock Werchter 2015 - Geruchten

met Die Antwoord zie ik ook wel weer iets om in de vroege namiddag op de main te spelen :)

verder zullen the vaccines nu ook wel een zekerheidje zijn...

<div class="d4p-bbt-quote-title">EddieVerder wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>
H/S, wat een teleurstelling. Ik snap ook niet goed hoe hier namen bij zitten die een aankondiging kunnen tegenhouden?

Deadmau5 had natuurlijk nog geen festivalbevestiging staan, dus daarmee heeft H/S de primeur. Maja het is nou ook geen reuzeklapper imo.

Toch wel hoor: Reading/Leeds, Bonnaroo en Governor’s Ball. Dus enkel primeur wat betreft Europa in deze periode.

Ja ok, sorry, bedoelde ook meer voor de betreffende EU periode.

komaan Herman, overtuig mij nog door enkele namen binnen te halen: Jack White, The National, The Black Keys, The XX, Eagles of death metal, dEUS, Magnus, Incubus, The Vaccines, Jack White, The Van Jets, Beck, Tame Impala, Tallest man on earth, milky chance, mumford and sons, the hickey underworld

of doe is compleet zot en verras mij met Qotsa, Arcade Fire, Beirut, Bon Iver of Moby en laat Ed Sheeran en consoorten aub thuis

hoop toch een tien van deze namen op de affiche terug te vinden

met Die Antwoord zie ik ook wel weer iets om in de vroege namiddag op de main te spelen
icon_smile.gif

verder zullen the vaccines nu ook wel een zekerheidje zijn…

Ik zie Die Antwoord niet snel op main staan. Op Main staan toch meestal de bands die meer toegankelijk zijn voor de bezoekers. Daar is Die Antwoord niet echt eentje van ;)

<div class="d4p-bbt-quote-title">hazelaar wrote:</div>
met Die Antwoord zie ik ook wel weer iets om in de vroege namiddag op de main te spelen
icon_smile.gif

Ik zie Die Antwoord niet snel op main staan. Op Main staan toch meestal de bands die meer toegankelijk zijn voor de bezoekers. Daar is Die Antwoord niet echt eentje van
icon_wink.gif

Het zou best kunnen hoor, kijk maar eens hoeveel volk Die Antwoord op de main stage van Pukkelpop gelokt heeft vorig jaar.

H/S, wat een teleurstelling. Ik snap ook niet goed hoe hier namen bij zitten die een aankondiging kunnen tegenhouden?

Inderdaad, triestig.

Deadmau5... Mja, zo worden het wel nog vele dance-acts die een plaats op Rock Werchter kunnen claimen: Deadmau5, Calvin Harris, Netsky, The Prodigy, zelfs Goose. En zouden allemaal op mainstage kunnen. Daar moeten er een paar van geschrapt worden dus.

Raar dat Dour nog steeds niet met die 40 namen gekomen is. Als ze er morgen mee komen (waar het naar uit ziet), lijkt het mij dat we deze week geen Rock Werchter-aankondigingen krijgen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">hazelaar wrote:</div>
icon_smile.gif

Ik zie Die Antwoord niet snel op main staan. Op Main staan toch meestal de bands die meer toegankelijk zijn voor de bezoekers. Daar is Die Antwoord niet echt eentje van
icon_wink.gif

Bwaaa. A Day to Remember bijvorbeeld 2 jaar terug. Toch niet de meest toegankelijke band hé. En als ik verder terugdenk kan ik nog op wel namen komen hoor.

Ik zie hier trouwens veel mensen Netsky noemen. Die wordt pukkelop denk ik dit jaar. Is langer geleden dan Werchter...

En ook hebben mensen The Blackbox Revelation al genoemd. Toevallig ken ik die mannen, en ze zijn bezig met 4de plaat, maar die is nog niet voor meteen. Ook tourplannen zijn er nog niet. Dat weten we dan ook weer.

Raar dat Dour nog steeds niet met die 40 namen gekomen is. Als ze er morgen mee komen (waar het naar uit ziet), lijkt het mij dat we deze week geen Rock Werchter-aankondigingen krijgen.

Die komen vanavond(als het goed is). Dour festival plaatst anders in het evenement: ''Tonight?''. Zou wel een lompe naaistreek zijn als ze dan doodleuk nog tot morgen wachten. Mensen in de comments worden gek ;).

Blijkbaar vanavond dus. Deze middag ook al Graspop met nieuwe namen, toevallig twee festivals die liefst op vrijdag aankondigen. Ik hoop dat dit een voorbode is voor RW morgen!

En ook hebben mensen The Blackbox Revelation al genoemd. Toevallig ken ik die mannen, en ze zijn bezig met 4de plaat, maar die is nog niet voor meteen. Ook tourplannen zijn er nog niet. Dat weten we dan ook weer.

Nog steeds wachten op die 4de plaat? Als ik mij niet vergis zetten ze in 2013 al foto's online van de preproductie... Ik vrees dat hun momentum volledig voorbij is en dat het meteen ook hun laatste plaat wordt, wat wel zonde zou zijn.

OK, ik had nog niet in het Dour topic gekeken, vanavond dus!

Dan is er een grote kans dat we morgen Rock Werchter namen krijgen. Tenzij Boutique aangekondigd wordt. Want van het grote optreden in juni in Ierland wordt morgen ook de artiest bekend gemaakt. Waarschijnlijk Coldplay zeker... kan ook nog altijd Madonna of McCartney zijn.

Een groot aantal studenten is momenteel wel op reis, verkleint misschien de kans op namen wat?

Verder heel jammer van Goose op Dour, altijd geweldig feest

Echt geen Flume dus...?
:(

Of is er toch nog enig hoop?
Dat hij alsnog naar Werchter komt.

Ze hebben net een postje geplaatst over Damian Marley. Hopelijk betekent dit niet dat er geen namen komen vandaag. Zou zonde zijn.

Flume kan nog hoor. Belgische festivals delen wel vaker enkele namen. De kans is wel betrekkelijk kleiner geworden, dat wel.
En dat Werchter er altijd eerst meer naar buiten komt, oké voor grote namen. Maar flume zou 1 van de kleinste namen op Werchter zijn, dus kan wel in dit geval denk ik. Laten we stellen npg 10% kans dat ze komen.

Imagine Dragons kondigt concert aan in Vorst Nationaal op 24 oktober. ik acht de kans daarop dus ook kleiner. En als ze festival doen, denk ike aerder dat het Pukkepop wordt dit jaar.

Ze hebben net een postje geplaatst over Damian Marley. Hopelijk betekent dit niet dat er geen namen komen vandaag. Zou zonde zijn.

Ik zie het verband niet :)
Waarom zouden ze om 16u geen nieuwe post kunnen doen met nieuwe namen?

Flume kan nog hoor. Belgische festivals delen wel vaker enkele namen. De kans is wel betrekkelijk kleiner geworden, dat wel.
En dat Werchter er altijd eerst meer naar buiten komt, oké voor grote namen. Maar flume zou 1 van de kleinste namen op Werchter zijn, dus kan wel in dit geval denk ik. Laten we stellen npg 10% kans dat ze komen.

Ik zou er eerder 1% van maken. Het aantal internationale namen dat Werchter de voorbije 5 jaar gedeeld heeft met Les Ardentes en Dour samen valt op 1 hand te tellen... Bovendien lijkt Flume voor Dour het paradepaardje van deze aankondiging te zijn.

In tegenstelling tot dat bericht van Festileaks zou ik Goose echter niet afschrijven. Het is dan weer doodnormaal dat ze Belgische namen delen, zelfs als het grotere namen zijn (zie Oscar & The Wolf die dit jaar zowel op RW als Les Ardentes een prominente plek inneemt).

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

Ik zie het verband niet
icon_smile.gif

Waarom zouden ze om 16u geen nieuwe post kunnen doen met nieuwe namen?
Het verleden heeft wel uitgewezen dat een dergelijke post, waarin aandacht aan één van de bevestigde artiesten wordt geschonken, zelden op dezelfde dag nog gevolgd wordt door een nieuwe bevestiging. Maar wellicht omdat het de geboortedatum van Bob Marley is, dat vandaag een uitzondering zou kunnen zijn.

Users who are viewing this thread