Rock Werchter 2015 - Geruchten

<div class="d4p-bbt-quote-title">jesse453 wrote:</div>
Heb je toevallig een link naar die puzzle?

ACAUNECSLFNSETANEOILASMPOABDA
ETHKCBMNCTDIEEANTMRDDBFCRESEE
LODYTLAEUCUBTDEGTMAOLWEQTNONE
RJHNATSEMSMUURORLTRTHBEVACDIL
UESDMKEAOKNETROJHHARAI5ESBOCE
ASTIUSTEIFDMISHTPTARRTAUNGKCU
NTARELTDORHIHHLSINMPRSOWEGTUS
RADONBAOSAASAEEHESOFLKMTCHHMB
WDHAOAEOHODJAMEUDNGO
haha ik wacht wel een dagje:p

@Kereltje, Ok, true.

Aan de andere kant je grootste concurrent (PP) moet nog beginnen met de kaartverkoop. Het is wel iets voor RW om in dezelfde week een topper bekend te maken als PP haar persconferentie geeft. ;)
En als ik nu naar de toppers kijk, houden ze straks nog geld over. Als RW Coldplay kan krijgen, zullen ze het niet nalaten. Het feit dat je dan meteen uitverkoopt, is toch ook lekker. En zelfs al ben je uitverkocht, dan nog wil je het best mogelijke programma neerleggen.
Maar goed, Boutique moet ook nog een topper krijgen en Coldplay is daar natuurlijk een geschikte naam voor. Ik streep Coldplay alleen niet meteen door voor RW.

Als dit klopt... http://www.independent.ie/entertainment/music/music-news/bruce-springsteen-the-boss-is-back-for-this-summers-croke-park-gig-30963050.html

dan tourt Bruce Springsteen eind juni in Europa. Wees maar zeker dat ze hem dan strikken voor Boutique na het succes van 2013! Wat een show was dat!

Wel raar dat R. Williams dan op "classic" staat en Springsteen op "boutique". Dat spreekt dan wel in het voordeel van Coldplay, die naamgeving (voor wat het waard is).

Als dit klopt… http://www.independent.ie/entertainment/music/music-news/bruce-springsteen-the-boss-is-back-for-this-summers-croke-park-gig-30963050.html

dan tourt Bruce Springsteen eind juni in Europa. Wees maar zeker dat ze hem dan strikken voor Boutique na het succes van 2013! Wat een show was dat!

Wel raar dat R. Williams dan op “classic” staat en Springsteen op “boutique”. Dat spreekt dan wel in het voordeel van Coldplay, die naamgeving (voor wat het waard is).

Of Springsteen op Werchter, doe nekeer zot??
Ik heb Coldplay allesinds ook nog altijd niet afgeschreven.

Er zijn twee namen waar ik nog enkele vraagtekens bij plaats. Eerst en vooral heeft Radiohead nog plannen tegenwoordig? en dan ten tweede wat zouden the Smashing Pumpkins nog doen na hun kleine voorjaarstournee? Ze staan immers op Soundwave en Lollapalooza...
Zouden twee heel mooie namen zijn!

Er zijn twee namen waar ik nog enkele vraagtekens bij plaats. Eerst en vooral heeft Radiohead nog plannen tegenwoordig?

Die kun je van het lijstje afhalen deze zomer. Zojuist een bericht op NME.

Philip Selway discusses new Radiohead album progress
The band will reenter the studio next month to continue work on the follow-up to 2011's 'The King Of Limbs'
Philip Selway has discussed the progress of the new Radiohead album, saying that the LP is "coming along nicely" but that it might not be released this year.

En van Smashing Pumpkins zou ik voorlopig ook niets verwachten. Gaven in 2013 de voorkeur aan Dour wegens een te lage spot op Werchter. En als The Killers daadwerkelijk op Firefly staan zullen de Pumpkins alvast niet met die all-star lineup aantreden.

Johny Greenwood staat bijvoorbeeld wel op Best Kept Secret. Wie weet komt hij ook naar Werchter. Geen Radiohead dus, maar wellicht wel een deel ervan. Ik hoop het vurig.

Wat betreft de reacties dat Rock Werchter al 90% uitverkocht is, dat lijkt me sterk hoor. Vorig jaar verkochten ze relatief snel uit maar dat kwam grotendeels door de grote verwachtingen bovenop de al mooie line-up die er toen stond. Normaal duurt het nog wel een maand of 2-3 voordat het uitverkoopt en we missen nu nog steeds 2 headliners (misschien dat er nog maar 1 komt en dat Pharrel een dag gaat dragen) Alleen de FF dag is nog maar uitverkocht.

Als dit klopt… http://www.independent.ie/entertainment/music/music-news/bruce-springsteen-the-boss-is-back-for-this-summers-croke-park-gig-30963050.html

Wel raar dat R. Williams dan op “classic” staat en Springsteen op “boutique”. Dat spreekt dan wel in het voordeel van Coldplay, die naamgeving (voor wat het waard is).

Het "Springsteen in Croke Park" verhaal is alweer naar de prullenmand verwezen. Springsteen doet in 2015 niks zoals het nu uitziet.

http://www.joe.ie/entertainment/rolling-stone-associate-editor-say-bruce-springsteen-is-not-playing-croke-park-this-summer/483675

En van Smashing Pumpkins zou ik voorlopig ook niets verwachten. Gaven in 2013 de voorkeur aan Dour wegens een te lage spot op Werchter. En als The Killers daadwerkelijk op Firefly staan zullen de Pumpkins alvast niet met die all-star lineup aantreden.

Jij komt toch altijd het goede nieuws verkondigen hé. ;-)

Maar je hebt gelijk. RW zal nog eerder aan een Ed Sheeran denken dan aan een Punmkins, jammer genoeg. Sheeran zie ik er ook niet staan eigenlijk. Die doet geen festivals dit jaar tot zover ik weet?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

Jij komt toch altijd het goede nieuws verkondigen hé.
icon_wink.gif

Maar je hebt gelijk. RW zal nog eerder aan een Ed Sheeran denken dan aan een Punmkins, jammer genoeg. Sheeran zie ik er ook niet staan eigenlijk. Die doet geen festivals dit jaar tot zover ik weet?

Ik ben nogal realistisch/pessimistisch ja :D Maar eerlijk is eerlijk, de Pumpkins zoals ik die op Dour zag mogen wegblijven...

Om eens wat beter nieuws te geven: normaal gezien om 12u die aankondiging van H/S, met vermoedelijk een nieuwe headlineroptie voor RW erbij. Aangezien de aankondiging achtergehouden werd door een grote naam, en The Libertines zijn daarvoor niet groot genoeg in Duitsland.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>

Jij komt toch altijd het goede nieuws verkondigen hé.
icon_wink.gif

Ik ben nogal realistisch/pessimistisch ja
icon_biggrin.gif
Maar eerlijk is eerlijk, de Pumpkins zoals ik die op Dour zag mogen wegblijven…

Om eens wat beter nieuws te geven: normaal gezien om 12u die aankondiging van H/S, met vermoedelijk een nieuwe headlineroptie voor RW erbij. Aangezien de aankondiging achtergehouden werd door een grote naam, en The Libertines zijn daarvoor niet groot genoeg in Duitsland.
Ga ik nu even pessimist spelen: die aankondiging kan natuurlijk ook de Boutique naam zijn... ;-)

Mijn verwachtingen qua grote headliners staan toch echt even in de koelkast tot de naam voor Boutique is vrijgegeven. Wat Coldplay betreft, die zie ik echt niet op RW staan. Enige nog enigszins plausibele (maar vergezochte) verklaring zou kunnen zijn dat ze wel al waren vastgelegd, maar moeten wachten op Glastonbury EN dat ze al een andere artiest voor Boutique hebben vastgelegd.

Deadmau5 dus op Hurricane. Wellicht sluit die nog een dag af op Werchter. Daarnaast zie ik Sheppard nu ook wel als zekerheidje, net als First Aid Kit, Chet Faker en The Vaccines.

Dumme Jungs WhoMadeWho Booka Shade The Glitch Mob Eagulls Metz Shoshin Turbowolf Darkest Hour Strung Out Sheppard First Aid Kit Jupiter Jones Chet Faker The Vaccines Antemasque The Tallest Man On Earth Die Antwoord Death Cab For Cutie La Brass Banda Of Monsters & Men Deadmau5 voor hurricane

H/S, wat een teleurstelling. Ik snap ook niet goed hoe hier namen bij zitten die een aankondiging kunnen tegenhouden?

Dumme Jungs WhoMadeWho Booka Shade The Glitch Mob Eagulls Metz Shoshin Turbowolf Darkest Hour Strung Out Sheppard First Aid Kit Jupiter Jones Chet Faker The Vaccines Antemasque The Tallest Man On Earth Die Antwoord Death Cab For Cutie La Brass Banda Of Monsters & Men Deadmau5 voor hurricane

Oei.

Da's wel wat anders dan wat er verwacht werd na die puzzel. Hilarisch.

H/S, wat een teleurstelling. Ik snap ook niet goed hoe hier namen bij zitten die een aankondiging kunnen tegenhouden?
Deadmau5 had natuurlijk nog geen festivalbevestiging staan, dus daarmee heeft H/S de primeur. Maja het is nou ook geen reuzeklapper imo.

Als ik op hun site afga hebben ze wel nog een headliner tegoed. Ze hebben drie headliners nodig, maar op de poster staan enkel Placebo en Florence op de eerste rij, om dan op de tweede rij enkele dj's te plaatsen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

Deadmau5 had natuurlijk nog geen festivalbevestiging staan, dus daarmee heeft H/S de primeur. Maja het is nou ook geen reuzeklapper imo.

Toch wel hoor: Reading/Leeds, Bonnaroo en Governor's Ball. Dus enkel primeur wat betreft Europa in deze periode.

Users who are viewing this thread