Rock Werchter 2015 - Geruchten

NOFX zou prima kunnen staan op de Main. In het begin dan om iedereen een beetje wakker te schudden. Vergelijkbare bands hebben al wel eens op Werchter gestaan.

Deftones is wat bekender en zal wat hoger op het affiche staan. En vergeet niet dat met beide tenten er ook veel meer mogelijkheden zijn.

wie weet: limp bizkit?

en wat zal dit jaar de feest- rockgroep worden (zoals vorige jaren dropkick murphys, gogol bordello,...)

Slipknot doet niets anders meer dan headline shows, maar in combinatie met een meer softy groep zie ik ze wel weer een “metaldag” dragen.

Ik heb het hier al zien voorbij komen maar zou sabaton niets zijn voor werchter? dat is van het soort metal waar iedereen kan naar luisteren en momenteel staan ze nog niet op graspop (of in belgie) maar ze doen wel nog een klein festivaltourtje in juni-juli… ik zou dan zeker vooraan staan!
icon_smile.gif

Als ik de reacties op de headlinepositie van Slipknot op Fortarock zag dan zie ik ze zeker Werchter niet headlinen. Ik vond Iron Maiden al een gewaagde zet van RW en die band is toch een stuk toegankelijker.

Opmerking: “Veel” Ierse acts dit jaar! Hozier, Roisin Murphy, Damien Rice, The Script tot zo ver je 4 veel kan noemen natuurlijk…

Misschien om het gemis van U2 te compenseren (;

NOFX headlined The Shelter op Pukkelpop, zullen echt geen Main Stage opener zijn. Punkrock past op Werchter, begrijp me niet verkeerd. Maar dan wel bands in de lijn van Rise Against, The Offspring en bijvoorbeeld Blink-182. De wat behapbaardere namen zeg maar. Bands als NOFX en andere soortgenoten als bijvoorbeeld Anti-Flag en Bad Religion gaan gewoon naar Groezrock of Pukkelpop als ze touren.

NOFX headlined The Shelter op Pukkelpop, zullen echt geen Main Stage opener zijn. Punkrock past op Werchter, begrijp me niet verkeerd. Maar dan wel bands in de lijn van Rise Against, The Offspring en bijvoorbeeld Blink-182. De wat behapbaardere namen zeg maar. Bands als NOFX en andere soortgenoten als bijvoorbeeld Anti-Flag en Bad Religion gaan gewoon naar Groezrock of Pukkelpop als ze touren.

Ik denk nu ook niet dat er werd bedoeld als opener, maar om 16-17u ofzo. Als 3de-4de act van de dag. Maar we hebben dit jaar al Rise Against voor zo'n spot.
Ik denk dat er nog wel een plekje voor Sabaton, NOFX, vrij is. Op een andere dag.

Ik ben een beetje laat met reageren, maar ik ben wel tevreden met de nieuwe namen. Jungle is heerlijk! En tja The Script, je moet tijd hebben om te eten he.

Om in te haken op het hardere bands programmeren op Werchter. Je ziet dat ze wel vaak kiezen voor de wat toegankelijke hardere bands zoals Royal Blood en Rise Agianst dit jaar. Maar ik hoop inderdaad ook dat ze iets vergelijkbaars programmeren als Airborne, Graveyard.

Ik ben een beetje laat met reageren, maar ik ben wel tevreden met de nieuwe namen. Jungle is heerlijk! En tja The Script, je moet tijd hebben om te eten he.

Om in te haken op het hardere bands programmeren op Werchter. Je ziet dat ze wel vaak kiezen voor de wat toegankelijke hardere bands zoals Royal Blood en Rise Agianst dit jaar. Maar ik hoop inderdaad ook dat ze iets vergelijkbaars programmeren als Airborne, Graveyard.

Ik reken wat dat betreft zeker nog op Eagles of Death Metal. Vette rockband, dat. Ook andere kleinere/ middelgrote acts als Alabama Shakes, Counting Crows, Kaiser Chiefs, Belle & Sebastian, St Vincent, Jamie Woon, Paloma Faith en Future Islands zijn allen meer dan mogelijk.

Maar voor écht vette rock (lees: RAWK) zullen we vooral bij headliners als Kasabian, Muse, Foo Fighters en Lenny Kravitz moeten zijn. Al bij al ook niet mis nu ik het zo zie.

Ik vraag me af of ze net zoals vorig jaar een los groepje dancenamen bekend gaan maken. Met Chemical Brothers, Roisin Murphy, Pharell, Caribou (en in mindere mate Jungle en Oscar & the Wolf) hebben we er toch al een klein handjevol.

Wat ik vooral lees aan de reacties van mensen over weinig harde namen dit jaar.
Is dat ze daarna vooral namen noemen waarvan de helft vrijwel nooit op Werchter zou staan al zouden ze touren. Daarnaast worden ook veel acts genoemd die er echt wel komen als ze touren. Ook worden er namen genoemd als Radkey, Temperance Movement en Reignwolf. Dat zijn kleine namen, dus verwacht maar dat er dit jaar tussen de kleine ook wat hardere rock acts zitten. Maar deze worden gewoon later aangekondigd.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Ik denk nu ook niet dat er werd bedoeld als opener, maar om 16-17u ofzo. Als 3de-4de act van de dag. Maar we hebben dit jaar al Rise Against voor zo’n spot.
Ik denk dat er nog wel een plekje voor Sabaton, NOFX, vrij is. Op een andere dag.

Sabaton en NOFX gaan niet naar Werchter mochten ze Belgie aan doen. Dat weet ik eigenlijk zeker. Zoals ik al zei: die gaan naar andere festivals. Werchter pakt dan de wat grotere en meer mainstream punk/metal namen. Op de kleine acts a la The Temperance Movement en Reignwolf na dan. Dat soort kleine rockacts zullen inderdaad gewoon wel komen.

Mij even 5 minuten bezig gehouden met de mogelijke podiumverdeling zoals ik het nu zie. Twijfelgevallen zijn misschien Oscar and the wolf in Barn ipv KLub C, balthaar in tent ipv Main en misschien Ben Harper op de Main. Maar verder zal dit het ongeveer zijn, gok ik.

Donderdag:

Main Stage: Rise Against – Florence and the Machine – Foo Fighters – Chemical Brothers
Klub C: Jungle - Caribou – Oscar and the Wolf
Barn:

Vrijdag:

Main: Balthazar - Ben Howard - Pharell Williams
Klub C: Damien Marley – Roisin Murphy
Barn: Death Cab for Cutie - Alt-J

Zaterdag:

Main: Royal blood – Noel Gallagher high flying Birds - Lenny Kravitz
Klub C: The War on Drugs - Sam Smith
Barn: Angus and Julia Stone - Hozier - Damien Rice

Zondag:

Main: The Script - Kasabian - Muse
Klub C:
Barn: Ben Harper

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Ik zie Sam Smith ook gewoon op het hoofdpodium staan eigenlijk.

ja? ik dus echt niet.
vorig jaar zag je ook amper solo artiesten op main staan.

Hangt ook gewoon volledig van de populariteit af, en Sam Smith kan volgens mij wel voor een veel te kleine Barn gaan zorgen.

ja? ik dus echt niet.

Doet het er toe of een artiesten een band of solo is?

Die gast is gruwelijk populair, en gaat waarschijnlijk veel meer publiek trekken dan jij denkt. Sam staat gewoon main hoor.

Barn: Angus and Julia Stone – Hozier – Damien Rice

Van dit rijtje word ik heel erg blij.

<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
ja? ik dus echt niet.

Ja. Want het is een groot podium en sommige optredens komen beter tot hun recht in een tent. Btw de tenten zijn ook niet echt klein en hebben een behoorlijke capaciteit.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Wessel wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>JB. wrote:</div>
ja? ik dus echt niet.

Ja. Want het is een groot podium en sommige optredens komen beter tot hun recht in een tent. Btw de tenten zijn ook niet echt klein en hebben een behoorlijke capaciteit.

Als een artiest groot genoeg is voor het hoofdpodium staat die er gewoon. Solo of niet. Zie dit met Sam Smith ook gebeuren. Daarnaast zie ik een Ed Sheeran ook nog wel aangekondigd worden en op de Main Stage verschijnen.

Users who are viewing this thread