Graspop Metal Meeting 2025

Of Mice & Men heeft net een US-toer aangekondigd die eind mei stopt, mogelijkheden om de Europese festivalzomer mee te pikken?
Hebben wel vorig jaar al mogen aantreden op zich

• Leuk
Waarderingen: MartinB en Lars.
denk dat dat toch meer je gevoel is en dat het gewoon op iedere dag kan komen
maar voor wie daar een uitgebreide analyse over wilt doen kan dat altijd natuurlijk
Vooral op donderdag heb ik de indruk. Headliners wat meer verspreid maar pakketje namen vaak op een donderdag om 16 h 00, voor 2024 zelfs Alice Cooper op een donderdag om 10 h en 6 h later een pakket namen

Stick to your guns zal allesinds in het volgende pakketje zitten, stonden op de gelekte affiche en speelde gisteren een dijk van een show in de ab!
Laat het ons hopen, was daar gisteren ook... Meegesleurd door m'n broer die anders niemand had om mee te gaan.
Hij heeft ze de afgelopen paar jaar 5-6-7 keer ofzoiets gezien en was er telkens lyrisch over & snap eindelijk waar het over ging.
Wat een energie, niet normaal. Wel benieuwd wat er met die kerel van die zwarte flare overblijft? Mafketel, zwarte rookflare afsteken in een niet al te grote concertzaal 😂

• Wow
Waarderingen: nikita
Als SunO))) speelt dan moet er op de andere podia niets spelen😂 dat is zooo tering hard dat je kiezen uit je mond vallen. Wel een toffe boeking zou het zijn
Sunn O))) speelt op Hellfest, dus zou in principe prima kunnen.
Alleen denk ik niet dat GMM dit soort bands gaat boeken, kan me niet heugen dat er ooit iets van drone of funeral doom heeft gestaan.
Primitive Man heeft ook nog in het geheel geen tourplannen lijkt het.
Ik zou er dus niet op rekenen, al zou ik Sunn O))) best eens graag zien.

Sunn O))) speelt op Hellfest, dus zou in principe prima kunnen.
Alleen denk ik niet dat GMM dit soort bands gaat boeken, kan me niet heugen dat er ooit iets van drone of funeral doom heeft gestaan.
Primitive Man heeft ook nog in het geheel geen tourplannen lijkt het.
Ik zou er dus niet op rekenen, al zou ik Sunn O))) best eens graag zien.

Waar ik het met je eens ben. Vind ik dat Graspop wel aan het draaien is naar metal acts die ze voorheen nooit programmeerde, zie bijvoorbeeld de headliners NIN en Tool van de afgelopen jaren. Dus ik zou het niet eens gek vinden om zo'n bekende band in dat genre te booken dit jaar als Graspop zijnde.

Daarnaast, ook fijn om wat meer Sun te hebben op het festival dan afgelopen editie.

Waar ik het met je eens ben. Vind ik dat Graspop wel aan het draaien is naar metal acts die ze voorheen nooit programmeerde, zie bijvoorbeeld de headliners NIN en Tool van de afgelopen jaren. Dus ik zou het niet eens gek vinden om zo'n bekende band in dat genre te booken dit jaar als Graspop zijnde.

Daarnaast, ook fijn om wat meer Sun te hebben op het festival dan afgelopen editie.
Je forum avatar is een plaatje van de zon, je forum titel is sunset slot, je wilt Sunn zien en je wilt dat de zon komt.

Even voor de duidelijkheid, hou je toevallig van zon?

ik vraag me wel af als er op de zaterdag nog subheadliners moeten bij komen of als lorna shore en spiritbox gaan subben.
Ik zie op I days dat spiritbox trouwens ook subt nog boven jimmy eat world.

ik vraag me wel af als er op de zaterdag nog subheadliners moeten bij komen of als lorna shore en spiritbox gaan subben.
Lorna shore lijkt me toch veel te hard (als in eerder deathcore) om op de main te droppen? Lijkt me veel minder behapbaar voor de gemiddelde mens om op de main te zetten. Die zie ik dan eerder in een tent staan?

• Leuk
Waarderingen: Paddy en MartinB
ik zie ze er nog wel iets boven zetten, zodat spiritbox vierdelaatste staat en lorna shore vijfdelaatste op de mains.
ADTR of BFMV bijvoorbeeld. Opzich zou ik spiritbox en LS ook geen verkeerde subs vinden. In ieder geval sterker dan The Ghost Inside.

Je forum avatar is een plaatje van de zon, je forum titel is sunset slot, je wilt Sunn zien en je wilt dat de zon komt.

Even voor de duidelijkheid, hou je toevallig van zon?

Ik ben die klote grijze massa boven Nederland wel een beetje zat ja.

• Leuk
Waarderingen: HaaEll

Goed punt (vooral dat laatste 😉)!

De laatste jaren, en ook dit jaar, lijken er inderdaad steeds meer 'exotische' namen op het affiche te staan, zowel bij de headliners als in de undercard.
Inmiddels zijn we al gewend aan de standaard electro/darkwave/drum and bass namen (Pendulum, Perturbator, Carpenter Brut, The Bloody Beetroots), maar ook een modern, experimenteel, niche, 'fusion' genre als trap metal is stiekem elk jaar wel vertegenwoordigd (Kim Dracula, DeathbyRomy, Mimi Barks, Dana Dentata, Ghostemane).

Opvallend is eveneens de ogenschijnlijke inburgering van cover bands en artiesten, die hun bekendheid vaak aan YouTube, TikTok of tv te danken hebben (Halocene, Peyton Parrish, Frog Leap, maar toch ook Hellmut Lotti), en dan niet uitsluitend in het Classic Rock Café of tijdens de nachtelijke uurtjes in de Metal Dome.
En zo staan er intussen ieder jaar weer vele bands die de grenzen van de metal verder opzoeken, oprekken of zelfs doorbreken (bv. Sleep Token, Heilung, The Hu, Babymetal, Hanabie., Palaye Royale, Twin Temple), wat an sich zeker geen slechte ontwikkeling is, zolang ze uiteraard ook de 'klassiekere' standaard genres niet uit het oog verliezen.

Ook dit jaar staat er (naast de grotere, bekendere namen als Nine Inch Nails, Till Lindemann, Falling In Reverse, Eagles Of Death Metal) weer een behoorlijke reeks aan vreemde eenden en paradijsvogels, met o.a. Kim Dracula, Amira Elfeky, Nova Twins, VOWWS, Hot Milk, Hardy, SiM, Fleshwater, Julie Christmas, Dayseeker, Dead Poet Society, Villagers Of Ioannina City, Halocene, Peyton Parrish).

Deafheaven zou eigenlijk ook nog wel in dat rijtje mogen, als vertegenwoordiger van de zogenaamde 'blackgaze', toch ook niet het meest standaard of toegankelijke metalgenre (al wordt een grotere, bekendere naam als Alcest er ook toe gerekend).
Als zo'n band er kan staan, waarom dan inderdaad een Sunn O))) niet? 💁‍♂️

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread