Rock Werchter 2015 - Geruchten

Ik zie toch een dalende trend. 2 jaar terug stond Volbeat nog op Werchter. Die zouden nu van geen kanten meer in de huidige line-up passen.
Vorig jaar had je nog Biffy, Radkey, Reignwolf, babyshambles, dropkick, placebo, temperance movement,… Dit jaar ziet er dan maar weinig gelijkend uit op dat vlak. En nee, dat indie gedoe beschouw ik niet als rock muziek

Wat een onzin. Volbeat tourt niet, maar zou anders gewoon op Werchter kunnen staan. Zelfde met al die andere namen die je noemt. Alsof de richting van het programmeren zo drastisch is veranderd dat die bands en hun gelijken niet meer geboekt zouden worden: zelden zulke onzin gelezen, excuse my french. Er zijn nog zoveel namen die er moeten komen, daar zullen heus nog rockbans tussen zitten. En als jij Foo Fighters, Royal Blood en bijvoorbeeld Rise Against als 'indie gedoe' ziet moet je inderdaad misschien maar naar Graspop gaan.

Edit: Op je tweede bericht afgaande: ga naar Graspop.

ach van mij mag er ook altijd meer rock muziek komen, daar houd ik van :)
maar je hebt twee knallende rock headliners en daarnaast nog Rise Against. En er moet nog meer komen. Dus ik vind het nog wel meevallen

PS. ook nog Royal Blood inderdaad ;)

Bands als Foo Fighters en Rise Against zijn dan net de bands die me juist wel naar Werchter krijgen. Dat zijn bands waar ik juist meer van dat genre in wil horen.
En ja, als ik kon dan had ik al lang ticket voor Rock am Ring, GMM of Download Festival besteld maar helaas beslist het academisch examenrooster daar anders over. Da is gewoon frustrerend, mijn excuses dat ik dat hier uitwerk

Ik persoonlijk zou graag wel eens iets als Papa Roach of the Offspring willen tegenkomen op de wei. Ook een Iron Maiden zou ik warm verwelkomen op Werchter. Of een Marilyn Manson of zelfs een Slipknot, hoewel die laatste extreem onwaarschijnlijk is.

Dit jaar inderdaad heel onwaarschijnlijk, maar had zo gekund dat Slipknot een dag ging headlinen hoor. Als Rammstein kan, kan Slipknot ook. Dit jaar staan ze dus op Graspop wat ook logischer wijs veel meer metal/rock artiesten heeft omdat dat een metal/rock festival is. Werchter is naar mijn mening zo goed omdat ze van alles wat hebben :)

Het is toch van alle tijden dat er maar een paar "echte" hardere rock/metalnamen staan op Werchter? Meestal maar op 1 hand te tellen en als je pech hebt, is het een harde band maar vind je die net niet leuk.

Marylon Manson of Slipknot vind ik van de Cd/YouTube wel leuk, maar kan mij live niet echt boeien.

Ik zie toch een dalende trend. 2 jaar terug stond Volbeat nog op Werchter. Die zouden nu van geen kanten meer in de huidige line-up passen.
Vorig jaar had je nog Biffy, Radkey, Reignwolf, babyshambles, dropkick, placebo, temperance movement,… Dit jaar ziet er dan maar weinig gelijkend uit op dat vlak. En nee, dat indie gedoe beschouw ik niet als rock muziek

Dalende trend? Volbeat stond er toen die trend al bezig was. Anno 2015 zouden ze nog steeds zo'n Volbeat boeken indien ze de kans krijgen hoor, durf ik geld op inzetten. Op de jaren die je aanhaalt tel ik overigens ook maar voor 1/4 rockmuziek, dat quotum kan dit jaar nog gemakkelijk gehaald worden hoor.

Overigens kan je je ook gewoon afvragen of dat de schuld van Werchter is, of gewoon een algemene trend. Boeken Dour of Pukkelpop proportioneel dan zoveel meer rock? (even niet meegeteld dat die een apart punk/metalpodium hebben) Speelt er dan nog zoveel rock op de radio? Of doet rock het dan nog zo goed in de hitlijsten? Gitaarmuziek en specifieker rock is gewoon niet meer zo alomtegenwoordig als vroeger. Variatie in de genres vind ik overigens net goed, als je bewust rock gaat boeken om rock te boeken krijg je op de duur nog meer dertien-in-een-dozijn bandjes.

Ja daar heb je wel een punt. Het viel me gewoon op dat metal festivals meer en meer festivals worden voor rock en metal in plaats van enkel metal

Neen dit is inderdaad niet Werchter zijn schuld, die geeft gewoon wat er tegenwoordig populair is op radio enzo.
Helaas voor mij dan wel, aanhanger van de rock en het al dan niet wat hardere gitaargeweld. Ik voel mee met Noel Galagher (zie zijn recente tweet over Ed Sheeran)

En over Slipknot gesproken: zelf was ik ook niet echt zo'n fan maar hun laatste album heeft me toch wel wat over de streep getrokken. Toch wel een serieus bommetje als je het mij vraagt

Ik zie Slipknot niet headlinen trouwens. Ze kunnen best een keer op Werchter staan, maar dan als sub of voor de sub. Rammstein is toch echt van een andere orde.

Ik zie Slipknot nooit op Werchter staan, toch een heel andere band dan Rammstein hoor. Passen ook stukken beter op Graspop.

Hallo allemaal,
Begrijp ik het goed dat Foo fighters muse Lenny kravitz en pharrel headliner zijn of zijn alleen Foo fighters en muse dat tot nu toe?

@Jordi

Ten eerste welkom!

Er valt weinig over te zeggen, de vrijdag zou Pharrell zomaar kunnen headlinen, de zaterdag lijkt er wel nog een act bij te komen van formaat.
We zullen het vanzelf zien, als het een echte klapper was geweest dan zouden ze die denk ik al bekend hebben gemaakt.

@Jordi

Ten eerste welkom!

Er valt weinig over te zeggen, de vrijdag zou Pharrell zomaar kunnen headlinen, de zaterdag lijkt er wel nog een act bij te komen van formaat.
We zullen het vanzelf zien, als het een echte klapper was geweest dan zouden ze die denk ik al bekend hebben gemaakt.

Ik denk dat net vooral die vrijdag een naam van formaat nodig heeft die de dag kan headlinen.

Slipknot doet niets anders meer dan headline shows, maar in combinatie met een meer softy groep zie ik ze wel weer een "metaldag" dragen.

Ik heb het hier al zien voorbij komen maar zou sabaton niets zijn voor werchter? dat is van het soort metal waar iedereen kan naar luisteren en momenteel staan ze nog niet op graspop (of in belgie) maar ze doen wel nog een klein festivaltourtje in juni-juli... ik zou dan zeker vooraan staan! :)

Ik hoop ook echt op wat hardere namen hoor.. Ik verwacht niet zo gauw In Flames, Deftones, Sabaton etc., maar bijv. wat meer punk zou ik niet verkeerd vinden. Al is het zelfs maar the Hives of Royal Republic :P Zou toch jammer zijn als Rise Against de zwaarste naam blijft

Sabaton graag! En wat de zeggen van Dream Theater dan? Zeer graag! Touren wel beide, maar (nog) geen Belgische datum. 90% zeker wordt dat iets voor de Lokerse Feesten, maar toch, die zeer, zeer kleine kans voor Rock Werchter: graag!

Ik hou persoonlijk ook meer van wat harder maar mijn festivalvrienden niet... Toch kom ik op Werchter normaal gesproken ook wel aan mijn trekken.
Verleden heeft uitgewezen dat er genoeg stevige rock/ metal muziek op Werchter heeft gestaan; Metallica, Iron Maiden, Slayer, Korn, Marilyn Manson, Limp Bizkit, Airbourne, Volbeat, Rammstein, Within Temptation etc. en elk jaar wel wat vrolijke punk en toegankelijkere rock bands die voorbij komen. Voor dit jaar heb ik ook geen idee, aangezien Hellfest en vooral ook Graspop erg dicht op Werchter (qua datum en afstand) zitten lijkt het me dit jaar niet zo voor de hand liggend. Vreemd genoeg dat zijn weer festivals waarop een Muse/ Foo Fighters weer nooit zullen staan, te commercieel denk ik.

Mogelijke opties zijn misschien NOFX of Deftones, ik hoop het, verras me maar!

Ik hou persoonlijk ook meer van wat harder maar mijn festivalvrienden niet… Toch kom ik op Werchter normaal gesproken ook wel aan mijn trekken.
Verleden heeft uitgewezen dat er genoeg stevige rock/ metal muziek op Werchter heeft gestaan; Metallica, Iron Maiden, Slayer, Korn, Marilyn Manson, Limp Bizkit, Airbourne, Volbeat, Rammstein, Within Temptation etc. en elk jaar wel wat vrolijke punk en toegankelijkere rock bands die voorbij komen. Voor dit jaar heb ik ook geen idee, aangezien Hellfest en vooral ook Graspop erg dicht op Werchter (qua datum en afstand) zitten lijkt het me dit jaar niet zo voor de hand liggend. Vreemd genoeg dat zijn weer festivals waarop een Muse/ Foo Fighters weer nooit zullen staan, te commercieel denk ik.

Mogelijke opties zijn misschien NOFX of Deftones, ik hoop het, verras me maar!

NOFX en Deftones zijn allebei prachtbands waar ik erg fan van ben, maar ik zie NOFX er sowieso niet staann en Deftones geef ik ook geen al te grote kansen. Zou het erg toejuichen, maar het zijn beiden toch meer bands die Pukkelpop zou boeken. Als ik me niet vergis stonden ze er ook allebei in de laatste twee jaren.

Users who are viewing this thread