Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
ja dat boys noize een festival kan afluiten weten we wel zeker na vorig jaar, ze sloten maar liefst RaR af. the prodigy zag ik vorig jaar op pkp was extreem goed maar zouden ze dit jaar terug komen? Deadmau5 zou een mooie droom zijn als afluister van een dag. En weet iemand iets over Tenacious d, geweldige rockband!

Tevens denk ik dat er misschien wel een kleine kans is dat Linkin’ Park bereid is om voor grootheden Pearl Jam of Metallica te subheadlinen.<br>

Nou nee, dat denk ik eigenlijk niet. Zeker niet nu ze op Rock am Ring headlinen naast zulke grootheden (Metallica en Iron Maiden). Ik heb weliswaar zelf ook ergens geopperd Linkin Park en Eminem (toen hij nog gerucht was) samen te zetten in een Kings of Leon/Blur constructie, maar ook dat was al te groot samen, dus dan gaat Linkin Park/Metallica al helemaal niet lukken. Desalniettemin, ik help je hopen, want ik ben zelf enorm Linkin Park fan!

Mainstage is idd misschien te hoog gegrepen voor Stromae, maar als Boys Noize en BLoody Beetroots een avond in de Klub C kunnen afsluiten, waarom Stromae dan niet?(ik heb het niet over kwaliteit, ik vind Boys Noize en Bloody Beetroots beide beter)

Het is niet echt een artiest om mee af te sluiten. Als je kijkt naar de afsluiters van alleen al de afgelopen 2 jaar. Dan komen ze met een feestje, dansen, springen, moshen, taaren, simpelweg gekkenhuis!! Stromea krijgt met papaoutai echt geen gekkenhuis..

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Hou toch op. Je wou dus zeggen dat Netsky duurder is dan Major Lazer? Netsky stond in 2012 in de Marquee en het jaar erna Main Stage. Dat zie ik met Major Lazer ook gebeuren.

Netsky is denk ik niet veel goedkoper dan Major Lazer. Netsky is een behoorlijk grote naam en één van de drum ‘n bass artiesten op dit moment. Tevens betaal je ook voor het feit dat hij live speelt met eigen zangers enz. en zijn show qua licht en special effects is groter dan die van Major Lazer. Dus sterker nog, ik betwijfel het of Major Lazer duurder is. Netsky is tevens de grote liefde van elke Belgische festivalbezoeker. Ze zullen dit dus eerder met Netsky doen, aangezien hij Belgisch trots is en Werchter hem graag naar voren wil duwen als een grote dance-act. Bij Major Lazer heeft Werchter daar minder belangen bij.<br>
Maar ik zeg niet dat Major Lazer niet een dag kan afsluiten, maar subheadliner zullen ze absoluut niet zijn. Netsky was ook geen subheadliner hoor!

Heel simpel, als ze Major Lazer boeken zullen ze hem op het hoofdpodium plaatsen. Op Pukkelpop kregen ze de hele weide mee, en Klub C barstte echt uit zijn voegen. Niet normaal meer. Ik weet eigenlijk vrijwel zeker dat Major Lazer een duurdere naam is, maar dat kunnen we allebei niet zeker weten. En ja, Netsky is zeer populair in België, dat merkte ik bij de shows op Werchter maar zelfs op Sziget. Maar Major Lazer is ook retepopulair hoor, vergis je daar niet in.

Wat betreft het laatste, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik dacht dat je op mijn mening over Major Lazer inging, en omdat ik daarin zei dat ik ze het hoofdpodium wel af zag sluiten dacht ik dat jij daar anders over dacht.

Heeft iemand een bron over dat nieuwe Skrillex album? Dat zou dan inderdaad ook een dikke kanshebber zijn. Al mag hij van mij ook wel thuis blijven.

hier een bron voor skrillex's nieuw album: http://thissongissick.com/blog/2013/exclusive-video-footage-skrillex/#sthash.llFVWq24.dpbs . hij zegt:"i'm ready for some new shit next year!"

Wat betreft het laatste, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik dacht dat je op mijn mening over Major Lazer inging, en omdat ik daarin zei dat ik ze het hoofdpodium wel af zag sluiten dacht ik dat jij daar anders over dacht.

Dan zitten we op één lijn (; ik zal die bron van Skrillex ef terugzoeken, al zal dat moeilijk zijn, want dat is al een maandje geleden..

@DeadRinu5
Ja, Tenacious D zou geweldig zijn! Maar ik heb geen idee of die tourplannen hebben, dus we kunnen alleen hopen... Het laatste album komt wel uit 2012, maar gezien de gemiddelde tussentijd die ze nemen zal het nog wel even duren voor ze met iets nieuws komen. Dus het zou een mooie opvuller zijn ergens overdag, of zijn ze misschien groot genoeg om The Barn af te sluiten? Vind ik moeilijk in te schatten...

Dit is hem als het goed is! http://www.rollingstone.com/music/news/skrillex-im-gonna-go-at-it-hard-next-year-20131104

@DeadRinu5<br>
Ja, Tenacious D zou geweldig zijn! Maar ik heb geen idee of die tourplannen hebben, dus we kunnen alleen hopen… Het laatste album komt wel uit 2012, maar gezien de gemiddelde tussentijd die ze nemen zal het nog wel even duren voor ze met iets nieuws komen. Dus het zou een mooie opvuller zijn ergens overdag, of zijn ze misschien groot genoeg om The Barn af te sluiten? Vind ik moeilijk in te schatten…

ik zou ze in de vooravond van metallica zetten als metallica speelt van 22u - 23u30 dan zou ik tenacious d bijvoorbeeld van 18u - 19u 30 ofzo zetten.

ze speelden op de mainstage van Rock am Ring vorig jaar, de hele show staat op youtube Tenacious D!!!

Jullie zeggen dat muse, AM, Pearl Jam, QOTSA, thé Chemical Brothers en metallica mischien te hoog gegrepen zijn maar in 2007 stonden ze er allemaal met Bloc Party, Kings of Leon, Snow patrol en Faithless erbij! The Prodigy is Btw ook al geleden van 2009 net als Metallica

Jullie zeggen dat muse, AM, Pearl Jam, QOTSA, thé Chemical Brothers en metallica mischien te hoog gegrepen zijn maar in 2007 stonden ze er allemaal met Bloc Party, Kings of Leon, Snow patrol en Faithless erbij! The Prodigy is Btw ook al geleden van 2009 net als Metallica

Dit zegt natuurlijk echt helemaal niks he, kom op zeg. AM, QOTSA, KoL, Snow Patrol en Muse misschien ook wel waren toen nog (lang) niet headlinerwaardig en zijn dat nu allemaal wel. Op deze manier kan ik ik ook wel gaan roepen dat U2 van mij The Barn wel mag afsluiten, omdat ze ooit in de tent op Pinkpop stonden.

@DeadRinu5
Haha ja goeie research... Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat zowel Queens Of The Stone Age als Arctic Monkeys sinds die tijd toch aardig gegroeid zijn. Je ziet dat ze in 2007 nog subben en sub-subben, om het maar even zo te noemen, in 2009 subben ze al allebei, en nu zouden ze zelfs, als het tegenzit, allebei headliner kunnen zijn, bijvoorbeeld naast Muse en Metallica. Als onze hoge verwachtingen toch uitkomen, wat inderdaad best mogelijk is, dan zul je geen bands à la Snow Patrol er meer bij krijgen (diezelfde band zit bij de Pinkpopgeruchten op headlinerniveau), maar ik ben het met je eens dat het zeker wel kan!

Ik zei niets over U2 of over the Barn ik bedoelde gewoon dat alle mogelijkheden van grote headliners open liggen

En dan heb ik het idd nog niet eens over Kings of Leon. Muse was trouwens ook toen al echt wel een dikke headliner hoor.

Maar over het algemeen ben ik het dus wel met @DeadRinu5 eens. En ik zie daar in 2007 ook Billy Talent staan, ik hoop echt heel erg dat die ook weer terugkomen! De band is sindsdien ook enorm gegroeid, zou intussen tegen de avond op mainstage kunnen staan, of misschien The Barn afsluiten. Als ze maar komen!

Users who are viewing this thread