Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Jammer dat David Bowie niet is gelukt. Een andere grote verrassende headliner zou voor mij U2 zijn.

Nou ja, ik heb bij U2 een beetje een 'meh' gevoel. Ik zou het zelf fantastisch vinden als ze AC/DC weten binnen te halen, maar ook dat is helaas zeer onwaarschijnlijk. Ze hebben wellicht een Jubileumtour gepland, maar ik ben bang dat dat een stadiontour gaat worden.

Met U2 zou ik nog blijer zijn dan Muse, maar het enige wat je daar over kan zeggen is dat er een nieuw album komt, dus daar zou ik niet op rekenen.

U2 zou ik wel gaaf vinden. Alleen die doen bijna nooit festivals. een nieuwe plaat komt er in elk geval. Maar verder zullen die wel gewoon de stadions doen volgend jaar.

<div class="d4p-bbt-quote-title">xSam__ wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>LuudGoossens wrote:</div><br><br>
Nou Metallica en Pearl Jam dus bijna zeker, als de bronnen kloppen. Ook gok ik vrijwel zeker op een enorme verassing, gezien ze ook Bowwie hebben geprobeerd. Heel erg benieuwd naar wat dat gaat worden, en nee ik denk niet dat Muse de klapper zal gaan zijn. Ook al gok ik ook dat die er zal staan, dan wordt het dus:

Pearl Jam<br><br><br><br>
Metallica<br><br><br><br>
Muse of Arctic Monkeys<br><br><br><br>
en ???

Een onverwachte klapper zou natuurlijk geweldig zijn! Jammer dat Bowie niet gelukt is, dat is toch een van mijn helden. Met Muse zouden ze natuurlijk ook al een dikke exclusieve naam binnenhalen, en Pearl Jam en Metallica zijn ook niet de kleinste headliners. Arctic Monkeys lijkt me daardoor een logische vierde, en wat goedkopere headliner. Ik hoop heel erg met je mee, maar de organisatie zou dan wel erg diep in de buidel hebben getast voor die 40e editie. Als dit klopt natuurlijk.

Inderdaad. 40e editie is toch wel wat… hoop zo dat het PJ, AM, Muse en Metallica is! zou echt perfect zijn. ook al zal het niet echt goedkoop zijn allemaal… Bowie had helemaal fantastisch geweest natuurlijk. maar ze hebben dat geprobeerd, maar weet bijna zeker dat hij zeker niet komt. touren ligt niet echt in de planning van Bowie.

Hey, een naamgenootje!
icon_wink.gif

Inderdaad, het nieuws dat Werchter met hem heeft gesproken kwam ook heel onverwachts. Ik hoop heel erg op een naam die niemand aan zag komen en wat toch een fantastische naam is. Bowie was echt heel, heel erg vet geweest. En ik denk inderdaad dat Werchter die 40e editie niet zomaar voorbij laat gaan.
Toevallig, haha! ;) Ja,dat is inderdaad erg onverwachts. ja, een headliner die niemand had gedacht, is ook wel erg tof natuurlijk.. er zijn bands die misschien gaan touren. (zoals AC/DC bijv.) of niet Pinkpop Paul McCartney maar RW, verwacht je toch ook niet echt. of totaal andere naam... spannend. ben heel benieuwd. zal wel binnenkort wat naar buiten komen neem ik aan.

AC/DC en U2 kosten wel iets meer als de gemiddelde RW headliner, daar betaal je zo 3miljoen voor terwijl Metallica 1.2miljoen kost.

AC/DC en U2 kosten wel iets meer als de gemiddelde RW headliner, daar betaal je zo 3miljoen voor terwijl Metallica 1.2miljoen kost.

Spijker op de kop, dit gaat niet gebeuren. Als ze uberhaupt al gaan touren zullen ze de Amsterdam ArenA's van deze wereld gaan doen, maar geen festivals.

Een reunie van sting/the police of the who zou ik persoonlijk nog vetter vinden. Helaas gaat dat never nooit gebeuren. Laatste activiteit van die bands is waargenomen in respectievelijk 2006 en 2008. U2 mogen ze overslaan. Bowie was gaaf geweest, maar het valt niet tegen dat het niet is gelukt, want ik had het totaal niet verwacht... Bowie weerlegde de geruchten van een tour vorig jaar volgens mij ook met iets in de trant van 'ik wil nooit meer voor publiek spelen' of is hij daar later op terug gekomen?

Gingen The Who in 2015 ofzo niet nog 1 laatste tour doen? Voor zover ik weet zijn die iig niet uit elkaar ofzo, stonden vorig jaar tijdens RW nog in de Ziggo Dome.

Oh dan heb ik dat niet fatsoenlijk bijgehouden... Als ze inderdaad in 2015 nog een laatste tour gaan doen word dat denk ik een stadiontour, daar zal weinig festival tussen zitten, of zie ik dat verkeerd?

Nee ik denk niet dat je dat verkeerd ziet, is zo ie zo wel een tijd geleden dat ze een festival gespeeld hebben volgens mij.

@gloeilamp, Paradiso is natuurlijk veel te klein maar Ahoy of iets als Goffertpark ofzo.

Eventjes dit zeggen: hoe duurder de (sub)headliners, hoe goedkoper de rest moet zijn. Zie maar hoe hoog Stereophonics, The Gossip, etc stonden in 2010. Dus met Metallica en PJ die zo goed als zeker vastliggen moet je absoluut niet aan dingen als U2, ACDC of Bowie denken. Met wat geluk Muse of Foo Fighters, maar het kan net zo goed zijn dat we QOTSA als headliner krijgen met een sterke sub en sterke dansact errond.

Eventjes dit zeggen: hoe duurder de (sub)headliners, hoe goedkoper de rest moet zijn. Zie maar hoe hoog Stereophonics, The Gossip, etc stonden in 2010. Dus met Metallica en PJ die zo goed als zeker vastliggen moet je absoluut niet aan dingen als U2, ACDC of Bowie denken. Met wat geluk Muse of Foo Fighters, maar het kan net zo goed zijn dat we QOTSA als headliner krijgen met een sterke sub en sterke dansact errond.

+1. Verwachtingen zijn hier (en op andere fora) heel erg hoog gespannen. Op zich wel begrijpelijk voor een festival als Werchter, dat ook nog eens een jubileum viert. Met Metallica - Pearl Jam - Arctic Monkeys - Muse zou ik al erg gelukkig zijn. En dan hebben ze direct de beste papieren van alle andere festivals in Europa. Overigens zou ik een combi van Placebo - QOTSA - The Chemical Brothers ook niet erg vinden voor een dag.

Even er vanuit gaande dat RW David Bowie wel had kunnen boeken, dat zou verschrikkelijk duur zijn(mede doordat het (bijna) exclusief zou zijn). Muse is lijkt mij het zelfde verhaal: verschrikkelijk duur doordat het exclusief is. Mij lijkt het daarom niet raar dat Muse niet zal komen, anders had RW niet geprobeerd om nog zo'n dure act te halen.

Even er vanuit gaande dat RW David Bowie wel had kunnen boeken, dat zou verschrikkelijk duur zijn(mede doordat het (bijna) exclusief zou zijn). Muse is lijkt mij het zelfde verhaal: verschrikkelijk duur doordat het exclusief is. Mij lijkt het daarom niet raar dat Muse niet zal komen, anders had RW niet geprobeerd om nog zo’n dure act te halen.

Muse gaat nog geen handvol optredens doen waarvan één in Europa, heeft een goede band met Werchter, Werchter bestaat 40 jaar. Daarnaast boekt Glastonbury dit jaar headliners die er nog niet eerder gespeeld hebben. Muse valt dus af voor hen. Ik zie eigenlijk geen ander festival voor de band, en het lijkt mij erg goed mogelijk dat ze op RW spelen.

Users who are viewing this thread