Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik verwacht Muse ook op Werchter idd. Als het Muse niet wordt, dan misschien Aerosmith maar er zal toch zeker één hele grote naam op Werchter staan heb ik het idee.

AC/DC zou awesome zijn maar ik heb zelf gehoord dat ze 4 miljoen vragen en dan 3/4 van de groep een grasalergie heeft dus waarschijnlijk komen ze niet

Muse gaat nog geen handvol optredens doen waarvan één in Europa, heeft een goede band met Werchter, Werchter bestaat 40 jaar. Daarnaast boekt Glastonbury dit jaar headliners die er nog niet eerder gespeeld hebben. Muse valt dus af voor hen. Ik zie eigenlijk geen ander festival voor de band, en het lijkt mij erg goed mogelijk dat ze op RW spelen.

Daar ben ik t mee eens, maar zou het (zelfs voor Rock Werchter) betaalbaar zijn om Muse en Bowie te boeken? Ach ja Misschien zou anders Linkin Park o.i.d. wel komen ipv Pearl Jam en Metallica. Dan heb je twee dure acts(Muse en Bowie) en twee goedkopere(Arctic Monkeys en Linkin Park/Kings Of Leon)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Muse gaat nog geen handvol optredens doen waarvan één in Europa, heeft een goede band met Werchter, Werchter bestaat 40 jaar. Daarnaast boekt Glastonbury dit jaar headliners die er nog niet eerder gespeeld hebben. Muse valt dus af voor hen. Ik zie eigenlijk geen ander festival voor de band, en het lijkt mij erg goed mogelijk dat ze op RW spelen.

Daar ben ik t mee eens, maar zou het (zelfs voor Rock Werchter) betaalbaar zijn om Muse en Bowie te boeken? Ach ja Misschien zou anders Linkin Park o.i.d. wel komen ipv Pearl Jam en Metallica. Dan heb je twee dure acts(Muse en Bowie) en twee goedkopere(Arctic Monkeys en Linkin Park/Kings Of Leon)

Muse en Bowie zou inderdaad heel erg duur worden, maar het zou ook kunnen dat de organisatie na het mislopen van Bowie met Muse is gaan praten bijv. We weten het niet, en het blijft wel erg lang stil rondom het festival.Kings of Leon zie ik sowieso niet komen. Die zijn ook al veel te vaak geweest te afgelopen jaren.

Je moet ook niet te veel achter Bowie gaan zoeken trouwens, dat is net als Daft Punk een act die jaarlijks gepolst wordt door alle festivals, 'want je weet maar nooit'. De man kan het fysiek niet meer aan om zo lang op een podium te staan, en het is veelzeggend dat hij een bod van meer dan 4 miljoen pond (dat is meer dan Rolling Stones) geweigerd heeft voor een eenmalig optreden in zijn thuisstad.

Lijkt me niet dat Muse als jubileum optreden in europa als tweede keus wil staan. KoL was maar een voorbeeld ;)

Mijn punt was eigenlijk meer bedoeld van, Pearl Jam en Metallica als twee flinke klappers, dan Arctic Monkeys als kleinere headliner en dan ipv Muse een verassing. Maar ik gok ook dat Muse de verassing gaat worden. U2, ACDC zijn beide zeer onwaarschijnlijk. De enigste twee die in theorie zouden kunnen, maar het toch niet gaan worden zijn; The Who, Rage Against The Machine en Paul McCartney. Dat zouden beide verassingen zijn. Maar wat Joske zegt is inderdaad zeer goed mogelijk, Queens Of The Stone Age als headliner. Zijn zeer populair op het moment in België dus het is zeker niet onwaarschijnlijk. Zet The Prodigy er achter en Placebo er voor en je hebt alsnog een flinke dag. Maar gok niet dat dat zal gaan gebeuren.

Queens Of The Stone Age lekker voor Metallica zetten. Dan krijg je geen Portishead-Coldplay taferelen omdat de Metallica fans QOTSA vaak wel kunnen waarderen. Denk ook dat de band het zelf ook geen probleem zal vinden. Zet daar Placebo nog voor, den krijgen die dezelfde spot als 30 Seconds To Mars van afgelopen editie en je hebt een knaller van een laatste dag.

The Black Keys voor Pearl Jam en Deadmau5 die dag de main laten afsluiten. Elbow ( of Snow Patrol ) voor Muse. En als de andere dag Arctic Monkeys als headliner met daarvoor iets als Snow patrol en erna The Prodigy.

Dan krijg je dit:

The Black Keys - Pearl Jam - Deadmau5
Snow Patrol - Arctic Monkeys - The Prodigy
Placebo - Queens Of The Stone Age - Metallica
Triggerfinger - Elbow - Muse

Denk dat ik er dan niet heel ver naast zit.

Ohja, Nine Inch Nails heb ik nog niet afgeschreven als Barn Headliner. Denk dat die best tevreden gaan zijn met het afsluiten van een podium. hebben ze ook geen last van moeilijke fans. En what about Linkin Park en The Strokes, ook die kunnen we nog niet volledig afschrijven.

Lijkt me niet dat Muse als jubileum optreden in europa als tweede keus wil staan. KoL was maar een voorbeeld
icon_wink.gif

Ach, alsof het hun wat uitmaakt. Iedereen wil Muse, Muse wil iedereen. En dit is natuurlijk ook een beetje speculeren over hoe en wat, we weten niets over Bowie en Muse en welke keuzes de organisatie heeft gemaakt. En óf ze überhaupt contact hebben gehad. Ik heb er wel genoeg van, ik wil nú namen :D

Zo ook ik heb dit weekend niet meegelezen. poeh poeh..

In ieder geval zie ik grote dingen gebeuren en heb ik mijn geld alvast weggelegd voor Werchter. Ik heb stiekem zelf zo'n vermoeden dat Rock Werchter dit jaar een hoger budget heeft dan voorgaande jaren. Misschien dat ze dit jaar wat geld achter de hand hebben gehouden aangezien er veel goedkopere namen stonden in verhouding met een jaar eerder.
Verder heb heeft Skrillex laten weten klaar te zijn voor de festivalzomer met een vers album. Zou dus zeker wel een dag kunnen afsluiten.
Stromea is wat mij betreft zeker, aangezien het de artiest van België is zal hij 's middags wel eens keer op de Main Stage staan.
En dan die bloedmooie headliners, tenminste zoals het er nu naar uitziet. Ik zet mijn geld dan maar op Pearl Jam, Metallica, Muse en Arctic Monkeys. Eén goedkopere headliner, maar de rest toch vrij duur. Tevens denk ik dat er misschien wel een kleine kans is dat Linkin' Park bereid is om voor grootheden Pearl Jam of Metallica te subheadlinen.
En ook zie ik The Prodigy wel als subheadliner een dag afsluiten, aangezien ze inderdaad met een nieuw album komen.
Hardwell is totaal geen Rock Werchter naam. Is voor het festival-publiek ook veel kleiner dan een naam als Deadmau5, Skrillex, The Chemical Brothers en zelfs Chase & Status.
Ik zag dat iemand dacht dat Chase & Status in de Klub C moet terugkomen. Forget it! Die spelen, als ze komen, zeker Main Stage. Ze hebben altijd een mega-show (qua attributen) die zeker niet in de Klub C past. Het nieuwe album valt gewoon goed in de smaak bij de fans en in de zomer kregen ze Pukkelpop nog bomvol.
Verder is Major Lazer echt geen subheadliner, bullshit! Major lazer kost geen drol, en is leuk voor op de middag (ik vind ze erg tof, daar niet van), maar Werchter zet toch wel een wat duurdere band op die subheadline-spot.
Eminem is troep, het feit dat hij playbackte op Pukkelpop heeft hem een stuk minder geliefd gemaakt in België en ook onze Werchter-baas heeft geen poep in zijn ogen.
Jay Z is klaar met touren voordat het festivalseizoen überhaubt begint.
Kanye West is een naam voor Pukkelpop, want hij zal natuurlijk echt geen subheadliner willen zijn. Hij heeft wel een nieuw album aangekondigd dus kans op Pukkelpop is er wel degelijk!

Ik denk dat die headliners dus Pearl Jam, Muse, Metallica en Arctic Monkeys worden. En hoop dan dat Linkin' Park, The Prodigy of Queens Of The Stone Age in ieder geval bij de sub-headliners zit, maar voor vooral die eerste is die kans niet groot..

Als Muse naar Werchter komt zijn ze ook zeker geen tweede keus. Aerosmith gaat het niet worden inderdaad. Het kan goed zijn dat Muse Werchter doet, maar de lineup word dat inderdaad wel monsterlijk(duur). Alleen Arctic Monkeys zou dan een goedkopere headliner zijn, maar als ze het voor tussen de 5 ton en een miljoen doen dan tikt dat natuurlijk ook aan. Vergeet niet dat ze mateloos populair zijn. Verder verwacht ik voor de subs wel een beetje eenzelfde niveau als vorig jaar(qua 'grootheid'). Misschien iets kleiner, maar wat hier gezegd word: je moet met zo'n headliners niet alles verwachten. Qotsa, Franz Ferdinand, Black Keys en Aerosmith gaat hem echt niet worden(om maar eens een kleine greep uit de suggesties te doen)

Mijn punt was eigenlijk meer bedoeld van, Pearl Jam en Metallica als twee flinke klappers, dan Arctic Monkeys als kleinere headliner en dan ipv Muse een verassing. Maar ik gok ook dat Muse de verassing gaat worden. U2, ACDC zijn beide zeer onwaarschijnlijk. De enigste twee die in theorie zouden kunnen, maar het toch niet gaan worden zijn; The Who, Rage Against The Machine en Paul McCartney. Dat zouden beide verassingen zijn. Maar wat Joske zegt is inderdaad zeer goed mogelijk, Queens Of The Stone Age als headliner. Zijn zeer populair op het moment in België dus het is zeker niet onwaarschijnlijk. Zet The Prodigy er achter en Placebo er voor en je hebt alsnog een flinke dag. Maar gok niet dat dat zal gaan gebeuren.

Queens Of The Stone Age lekker voor Metallica zetten. Dan krijg je geen Portishead-Coldplay taferelen omdat de Metallica fans QOTSA vaak wel kunnen waarderen. Denk ook dat de band het zelf ook geen probleem zal vinden. Zet daar Placebo nog voor, den krijgen die dezelfde spot als 30 Seconds To Mars van afgelopen editie en je hebt een knaller van een laatste dag.

The Black Keys voor Pearl Jam en Deadmau5 die dag de main laten afsluiten. Elbow ( of Snow Patrol ) voor Muse. En als de andere dag Arctic Monkeys als headliner met daarvoor iets als Snow patrol en erna The Prodigy.

Dan krijg je dit:

The Black Keys – Pearl Jam – Deadmau5<br>
Snow Patrol – Arctic Monkeys – The Prodigy<br>
Placebo – Queens Of The Stone Age – Metallica<br>
Triggerfinger – Elbow – Muse

Ohja, Nine Inch Nails heb ik nog niet afgeschreven als Barn Headliner. Denk dat die best tevreden gaan zijn met het afsluiten van een podium. hebben ze ook geen last van moeilijke fans. En what about Linkin Park en The Strokes, ook die kunnen we nog niet volledig afschrijven.

Die derde dag is op deze manier wel fantastisch, maar iets teveel van het goede vrees ik. Verder ben ik het qua headliners met je eens, precies het lijstje wat ik verwacht. Ik hoop dat Triggerfinger wegblijft, die heb ik de afgelopen 5 jaar al 10x gezien ongeveer.

Ik verwacht The Chemical Brothers ook meer dan Deadmau5 en The Prodigy. Daarnaast denk ik ook dat Goose een dag zal afsluiten. Zoiets als de positie van Netsky dit jaar.

Dan krijg je dit:

The Black Keys – Pearl Jam – Deadmau5<br>
Snow Patrol – Arctic Monkeys – The Prodigy<br>
Placebo – Queens Of The Stone Age – Metallica<br>
Triggerfinger – Elbow – Muse

Placebo speelt in Belgie in dezelfde zalen als Editors en Muse. Oke, ze krijgen het niet uitverkocht, maar die gaan ook nog niet zakken tot iets lager dan sub.

NIN komt simpelweg niet, anders speel je geen optreden in Belgie in een zaal van 8000 man amper een maand voor Werchter. En The Strokes kan je wel afschrijven, de zanger gaat begin 2014 een nieuwe soloplaat brengen, dus die zal eerder solo in de barn staan.

Verder is Major Lazer echt geen subheadliner, bullshit! Major lazer kost geen drol, en is leuk voor op de middag (ik vind ze erg tof, daar niet van), maar Werchter zet toch wel een wat duurdere band op die subheadline-spot.<br>

Hou toch op. Je wou dus zeggen dat Netsky duurder is dan Major Lazer? Netsky stond in 2012 in de Marquee en het jaar erna Main Stage. Dat zie ik met Major Lazer ook gebeuren.

Ik denk zelf dat Stromae niet overdag wil spelen. Hij is ondertussen ook behoorlijk populair. Misschien dat ze hem zelfs een dag op de mainstage laten afsluiten, net zoals ze vorig jaar met Netsky doen. Anders staat hij gewoon in de Klub C, maar ik denk dan sowieso tegen de avond of als afsluiter. Verder past Chase & Status niet in Klub C inderdaad, maar ik verwacht ook niet echt dat ze komen, met zoveel potentiële danceacts: meer een voorgevoel, ze hebben natuurlijk wel een behoorlijk goed nieuw album.

Ik denk zelf dat Stromae niet overdag wil spelen. Hij is ondertussen ook behoorlijk populair. Misschien dat ze hem zelfs een dag op de mainstage laten afsluiten, net zoals ze vorig jaar met Netsky doen. Anders staat hij gewoon in de Klub C, maar ik denk dan sowieso tegen de avond of als afsluiter. Verder past Chase & Status niet in Klub C inderdaad, maar ik verwacht ook niet echt dat ze komen, met zoveel potentiële danceacts: meer een voorgevoel, ze hebben natuurlijk wel een behoorlijk goed nieuw album.

als stromae de mainstage zou afluiten zou dat een schande zijn, misschien een vooravondact in klub c maar meer niet

Major Lazer is geen naam om mee te pronken op je affiche. Als Deadmau5 Skrillex of Chase & Status komt / komen zetten ze die er eerder op denk ik(Deadmau5 sowieso), vanwege affectie met het festivalpubliek. Dat Major Lazer geen drol kost lijkt me wel een misverstand. Die zouden zomaar een van de duurdere acts kunnen zijn onder de sub headliners en alles wat daar achter komt... Maargoed laten we discussie of Major Lazer wel of niet een subber is niet opnieuw aanwakkeren :p

Hou toch op. Je wou dus zeggen dat Netsky duurder is dan Major Lazer? Netsky stond in 2012 in de Marquee en het jaar erna Main Stage. Dat zie ik met Major Lazer ook gebeuren.

Netsky is denk ik niet veel goedkoper dan Major Lazer. Netsky is een behoorlijk grote naam en één van de drum 'n bass artiesten op dit moment. Tevens betaal je ook voor het feit dat hij live speelt met eigen zangers enz. en zijn show qua licht en special effects is groter dan die van Major Lazer. Dus sterker nog, ik betwijfel het of Major Lazer duurder is. Netsky is tevens de grote liefde van elke Belgische festivalbezoeker. Ze zullen dit dus eerder met Netsky doen, aangezien hij Belgisch trots is en Werchter hem graag naar voren wil duwen als een grote dance-act. Bij Major Lazer heeft Werchter daar minder belangen bij.
Maar ik zeg niet dat Major Lazer niet een dag kan afsluiten, maar subheadliner zullen ze absoluut niet zijn. Netsky was ook geen subheadliner hoor!

Mainstage is idd misschien te hoog gegrepen voor Stromae, maar als Boys Noize en BLoody Beetroots een avond in de Klub C kunnen afsluiten, waarom Stromae dan niet?(ik heb het niet over kwaliteit, ik vind Boys Noize en Bloody Beetroots beide beter)

Stromea heeft niks te willen lijkt me zo. Hij heeft nog behoorlijk wat te bewijzen en is op dit moment wel een geliefd artiest in België, maar nog lang niet zo geliefd als Netsky en Selah Sue. Stromea is een soort hiphop/pop-artiest die prima op de middag zijn ding zal kunnen doen, zoals we de voorgaande jaren met wel meer Belgische artiesten hebben zien gebeuren.

Users who are viewing this thread