Het is toch vrij logisch dat een band liever een headline set in het donker speelt op een podium ipv vroeg op de dag op de mainstage?
Als band zou ik het wel weten. Bovendien is het voor de fans ook een leukere ervaring. Je zult als Airbourne fan niet veel kansen krijgen om een headline show van die band te zien in openlucht in het donker.
Ik begrijp ook dat het aan de andere kant vervelend kan zijn voor de fans omdat de kans op clashes veel groter is dan dat ze aan het begin van de dag op de mainstage staan, maar jupiler stage headliner is in ieder geval een veel betere spot voor een band als een spot die Kittie krijgt met 40 a 50 minuutjes in de middagzon. Het gaat dus niet om 'aanspraak maken op mainstage' maar juist om een unieke kans om een keer een stage af te sluiten in het donker, een kans die een band als Kittie niet zal krijgen.
Ik begrijp trouwens ook wel hoe jullie je voelen want ik ben groot fan van Jinjer, aan de ene kant lijkt het me fantastisch om zo'n headline set in het donker te zien van die band, maar aan de andere kant denk ik dat de kans vrij klein is dat ik ze ook echt ga zien, omdat ze in een nare clash zitten hierdoor. Dan was inderdaad een lage mainstage spot voor mij als fan wellicht beter geweest zodat ik ze ook daadwerkelijk zou zien.