Graspop Metal Meeting 2025

Vind ik een goeie vraag! Ze zijn ook met de campings aan de slag gegaan, dus er zijn sowieso weer wat wijzigingen te verwachten in de plattegrond. Maar vanuit de 2024-situatie geredeneerd lijkt me een grotere tent op die plek vrij lastig.
1738334931288.png

gewoon een beetje met de classic rock cafe schuiven en dat moet dat wel lukken :)

(het zal wel niet zo eenvoudig zijn vrees ik)

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: nikita, Lars. en Piebe71
Daar vrees ik ook voor, maar dan lijkt het logischer om Kittie van mainstage te kukelen en Airbourne op dat tijdslot neer te zetten toch? Tenzij Airbourne zelf graag een stage afsluit.
Eens hoor, denk dat Airbourne meer aanspraak op MS maakt dan Kittie. Zou kunnen dat Airbourne graag later op de avond speelt, in dat geval is Jupiler logischer aangezien ze op MS hooguit vroeg in de avond zouden staan.
Het is toch vrij logisch dat een band liever een headline set in het donker speelt op een podium ipv vroeg op de dag op de mainstage?
Als band zou ik het wel weten. Bovendien is het voor de fans ook een leukere ervaring. Je zult als Airbourne fan niet veel kansen krijgen om een headline show van die band te zien in openlucht in het donker.

Ik begrijp ook dat het aan de andere kant vervelend kan zijn voor de fans omdat de kans op clashes veel groter is dan dat ze aan het begin van de dag op de mainstage staan, maar jupiler stage headliner is in ieder geval een veel betere spot voor een band als een spot die Kittie krijgt met 40 a 50 minuutjes in de middagzon. Het gaat dus niet om 'aanspraak maken op mainstage' maar juist om een unieke kans om een keer een stage af te sluiten in het donker, een kans die een band als Kittie niet zal krijgen.

Ik begrijp trouwens ook wel hoe jullie je voelen want ik ben groot fan van Jinjer, aan de ene kant lijkt het me fantastisch om zo'n headline set in het donker te zien van die band, maar aan de andere kant denk ik dat de kans vrij klein is dat ik ze ook echt ga zien, omdat ze in een nare clash zitten hierdoor. Dan was inderdaad een lage mainstage spot voor mij als fan wellicht beter geweest zodat ik ze ook daadwerkelijk zou zien.

Bekijk bijlage 12672

gewoon een beetje met de classic rock cafe schuiven en dat moet dat wel lukken :)

(het zal wel niet zo eenvoudig zijn vrees ik)
1738335415337.png
Als k dat zo zie, is de metal dome blijkbaar al eens gegroeid in 2024 tov 2023

wat zeker ook nog beter kan imo is die cashless puist die naast de marquee ligt en voor een bottleneck zorgt bij de volksverhuis naar de main of jupiler

1738335372494.png

Ik hoop allesinds wat aanpassingen te zien op het terrein. is altijd leuk dat dit mee evolueert.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Bekijk bijlage 12676
Als k dat zo zie, is de metal dome blijkbaar al eens gegroeid in 2024 tov 2023

wat zeker ook nog beter kan imo is die cashless puist die naast de marquee ligt en voor een bottleneck zorgt bij de volksverhuis naar de main of jupiler

Bekijk bijlage 12675

Ik hoop allesinds wat aanpassingen te zien op het terrein. is altijd leuk dat dit mee evolueert.
Klopt! de metal dome en marquee zijn beide iets gegroeid vorige editie!

• Haha
Waarderingen: nikita
Zou The Cult misschien een ontbrekende SUB zijn op zaterdag ?
19 Juni op Copenhell, 20 juni op Hellfest en dan... leeg.

Een grappig feitje: er is een kans dat Myles Kennedy en Tremonti overlappen met elkaar. In mijn clashfinder spelen ze back to back behoudens een kwartiertje overstaptijd.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Vind ik een goeie vraag! Ze zijn ook met de campings aan de slag gegaan, dus er zijn sowieso weer wat wijzigingen te verwachten in de plattegrond. Maar vanuit de 2024-situatie geredeneerd lijkt me een grotere tent op die plek vrij lastig.
Interne maffe gedachte gekregen.
Camping langzaam aan het verplaatsen zodat er op termijn een stuk naar het festival kan. Dan zou de metal dome wel uitgebreidt kunnen worden.

Maar goed het zal wel een maf idee blijven

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Camping langzaam aan het verplaatsen zodat er op termijn een stuk naar het festival kan. Dan zou de metal dome wel uitgebreidt kunnen worden.

Lijkt me net een vrij logisch idee! Graspop is ook meer en meer Rock/ electronic acts aan het boeken ook op hogere posities wat ook een iets breder publiek zal aanspreken! Door de extra camping te creëren hebben ze dan wel iets van speelruimte om het het festival terrein wat uit te breiden!

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Nog even een overzicht van wat we nog kunnen verwachten, dus in totaal 13 namen nog:
  • 1x North stage headliner (vrijdag)
  • 2x Mainstage sub (zaterdag)
  • 4x Mainstage kleinste lettertype ( 3 zaterdag + 1 zondag)
  • 1x Marquee kleinste lettertype (vrijdag)
  • 1x Jupiler kleinste lettertype (zaterdag)
  • 1x Metaldome grote naam (vergelijkbaar met Katatonia/Perturbator qua grootte) vrijdag
  • 3x Metaldome kleinste lettertype (zaterdag+zondag)

Lijkt me net een vrij logisch idee! Graspop is ook meer en meer Rock/ electronic acts aan het boeken ook op hogere posities wat ook een iets breder publiek zal aanspreken! Door de extra camping te creëren hebben ze dan wel iets van speelruimte om het het festival terrein wat uit te breiden!
Die extra ruimte die gewonnen werd met de extra camping is volgens mij gewoon terecht gekomen op de Inferno camping voor die belachelijk dure boutique tenten die daar nieuw zijn.

De huurtenten zijn van de inferno naar de boneyard verplaatst en de kleinere boneyard wordt weer opgevangen door de nieuwe camping The Crypt.

Die extra ruimte die gewonnen werd met de extra camping is volgens mij gewoon terecht gekomen op de Inferno camping voor die belachelijk dure boutique tenten die daar nieuw zijn.

De huurtenten zijn van de inferno naar de boneyard verplaatst en de kleinere boneyard wordt weer opgevangen door de nieuwe camping The Crypt.
Ik kan niet echt inschatten hoe groot the crypt gaat zijn maar ik zou toch veronderstellen dat daar meer mensen op gaan terecht komen dan het aantal mensen in die Huurtenten? En nu de camping betalend is zal er toch nog wel het een en het ander veranderen qua ingangen?

Ik kan niet echt inschatten hoe groot the crypt gaat zijn maar ik zou toch veronderstellen dat daar meer mensen op gaan terecht komen dan het aantal mensen in die Huurtenten? En nu de camping betalend is zal er toch nog wel het een en het ander veranderen qua ingangen?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, zou best kunnen dat je gelijk hebt hoor :)
Als ze wat extra ruimte hebben op de Boneyard dan hoop ik voor de mensen die daar overnachten dat ze een extra sanitair blok neerzetten

• Winning
Waarderingen: nikita
Ik kan niet echt inschatten hoe groot the crypt gaat zijn maar ik zou toch veronderstellen dat daar meer mensen op gaan terecht komen dan het aantal mensen in die Huurtenten?
Goed ik weet dat hier in iedergeval een stel luxe poezen zitten en mensen die voor noodzaak een luxere tent moeten nemen.

En je hebt de mensen nog die aan de boneyard zijn verknocht.
Ik verwacht dat we niet zomaar over de campings mogen struinen(al zal boneyard wel worden doorkruist vanuit the crypt)

Maar ben benieuwd hoeveel personen en hoe het bevalt op de nieuwe camping. Niet als laatste hoe rustig het is.(kan me er niks bij voorstellen op een festival)

Dus hoop dat wat crypt gangers eind juni kunnen vertellen hoe het daar was.

Het is toch vrij logisch dat een band liever een headline set in het donker speelt op een podium ipv vroeg op de dag op de mainstage?
Als band zou ik het wel weten. Bovendien is het voor de fans ook een leukere ervaring. Je zult als Airbourne fan niet veel kansen krijgen om een headline show van die band te zien in openlucht in het donker.

Ik begrijp ook dat het aan de andere kant vervelend kan zijn voor de fans omdat de kans op clashes veel groter is dan dat ze aan het begin van de dag op de mainstage staan, maar jupiler stage headliner is in ieder geval een veel betere spot voor een band als een spot die Kittie krijgt met 40 a 50 minuutjes in de middagzon. Het gaat dus niet om 'aanspraak maken op mainstage' maar juist om een unieke kans om een keer een stage af te sluiten in het donker, een kans die een band als Kittie niet zal krijgen.

Ik begrijp trouwens ook wel hoe jullie je voelen want ik ben groot fan van Jinjer, aan de ene kant lijkt het me fantastisch om zo'n headline set in het donker te zien van die band, maar aan de andere kant denk ik dat de kans vrij klein is dat ik ze ook echt ga zien, omdat ze in een nare clash zitten hierdoor. Dan was inderdaad een lage mainstage spot voor mij als fan wellicht beter geweest zodat ik ze ook daadwerkelijk zou zien.

Ja, Airbourne als Jupiler headliner gaat gewoon echt gaaf zijn als fan. Denk dat er ook niet per se een grote overlap in fans zitten tussen Korn en/of NIN aan de ene kant en Airbourne aan de andere?

Users who are viewing this thread