Graspop Metal Meeting 2025

Tegen beter in hoop ik nog steeds op Volbeat of Disturbed. Maar die wens gaat hoogstwaarschijnlijk niet uitkomen. Ik denk dat die ook voor de zalen en het grote geld gaan🤦🏼

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Lars.
Tegen beter in hoop ik nog steeds op Volbeat of Disturbed. Maar die wens gaat hoogstwaarschijnlijk niet uitkomen. Ik denk dat die ook voor de zalen en het grote geld gaan🤦🏼
Had Disturbed ook verwacht ja, zou best passen op vrijdag. Maar denk dat beide bands al wel ergens bekend waren gemaakt als ze deze zomer zouden touren, dus zal eerder voor 2026 zijn.

Denk dat ze hebben moeten improviseren op vrijdag en daarom nog geen headliner bekend hebben kunnen maken. Prodigy die is weggevallen? Dat maakt een noodgreep aannemelijk, een band op herhaling bijvoorbeeld. A7X? Of Electric Callboy, al zouden ze dan 4 dagen op rij op een festival staan, lijkt wat veel.

Hoop niet op EC, want zou betekenen dat ik Opeth of Dethklok zou missen. EC wil ik graag zien op een volle weide, A7X, Disturbed of Volbeat zou ik kunnen missen (al meerdere keren gezien).

Heel benieuwd welk konijn ze uit de hoge hoed trekken!

• Leuk
Waarderingen: Nutellica
Had Disturbed ook verwacht ja, zou best passen op vrijdag. Maar denk dat beide bands al wel ergens bekend waren gemaakt als ze deze zomer zouden touren, dus zal eerder voor 2026 zijn.

Denk dat ze hebben moeten improviseren op vrijdag en daarom nog geen headliner bekend hebben kunnen maken. Prodigy die is weggevallen? Dat maakt een noodgreep aannemelijk, een band op herhaling bijvoorbeeld. A7X? Of Electric Callboy, al zouden ze dan 4 dagen op rij op een festival staan, lijkt wat veel.

Hoop niet op EC, want zou betekenen dat ik Opeth of Dethklok zou missen. EC wil ik graag zien op een volle weide, A7X, Disturbed of Volbeat zou ik kunnen missen (al meerdere keren gezien).

Heel benieuwd welk konijn ze uit de hoge hoed trekken!
Er zou toch geen reden zijn om Avenged Sevenfold of The Prodigy nog niet aan te kondigen?
Gaat gewoon Rise Against zijn.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Euhm, ik ben hier wrs rijkelijk laat op het feestje..kende eisbrecher niet

Mr dat is toch gewoon Rammstein bis he.

Wel goed. Ma mijn madam dacht dak gwn Rammstein aant luisteren was

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Steph85
Er zou toch geen reden zijn om Avenged Sevenfold of The Prodigy nog niet aan te kondigen?
Dat zou een verrassende headliner zijn.
Maar wel eentje waarvan ik zou zeggen: hoe dan! In mijn ogen dan een headliner die ik niet verdiend zou vinden. Zo uit het niets en dan headliner? Ik zou dat in ieder geval niet begrijpen. Hoezeer ik ook voor nieuwe headliners ben.

• Leuk
Waarderingen: mvl1980
Is er een reden om Rise Against nog niet aan te kondigen? Zo’n klepper is het toch niet?

Of het is pas veel later rond gekomen met een grotere naam (omdat de oorspronkelijk beoogde headliner op het laatst afhaakte), of het is een verrassing á la Machine Head (die ook nog eens werd binnengehaald omdat er een headliner had geannuleerd). Vind Rise Against noch een grote naam, noch een verrassing. Gaat niet voor extra verkoop zorgen lijkt me. Zou kunnen hoor, maar een A7X is aannemelijker omdat die wel extra verkoop genereren.

Blijft nog even speculeren. Als het Rise Against wordt, krijg je een biertje van me 🍻.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Zou m'n clash met dethklok wel iets makkelijker maken, ken rise against totaal niet, en FiR gaat waarwchijnlijk toch 2 dagen voor t festival afzeggen😉. Stiekem hoop k dat dethklok nog verplaatst word naar de marquee ofzo, zou waarschijnlijk minder erg clashen

Is er een reden om Rise Against nog niet aan te kondigen? Zo’n klepper is het toch niet?
Er is een hele logische reden ja, ze hebben volgende week een concert in België dat nog niet is uitverkocht
Of het is pas veel later rond gekomen met een grotere naam (omdat de oorspronkelijk beoogde headliner op het laatst afhaakte), of het is een verrassing á la Machine Head (die ook nog eens werd binnengehaald omdat er een headliner had geannuleerd). Vind Rise Against noch een grote naam, noch een verrassing. Gaat niet voor extra verkoop zorgen lijkt me. Zou kunnen hoor, maar een A7X is aannemelijker omdat die wel extra verkoop genereren.

Blijft nog even speculeren. Als het Rise Against wordt, krijg je een biertje van me 🍻.
Denk niet dat die vrijdag een grote naam heeft, Slipknot en Falling in reverse staan daar al
Ik zie ook niet helemaal in waarom ze daar nog zo'n grote dure naam als Avenged Sevenfold neer zouden zetten

Ik zou mijn geld op Avenged Sevenfold zetten, maar die zouden dan 5 dagen achter elkaar moeten spelen en dat lijkt me een beetje te veel. Rise Against zie ik eerder op zaterdag als subheadliner, mochten ze hun 'tour' nog anderhalve week doortrekken. Een hele mooie naam voor vrijdag is Sleep Token, die zullen ook wel grotendeels hetzelfde publiek aantrekken als FiR, maar helaas

Ik zou mijn geld op Avenged Sevenfold zetten, maar die zouden dan 5 dagen achter elkaar moeten spelen en dat lijkt me een beetje te veel. Rise Against zie ik eerder op zaterdag als subheadliner, mochten ze hun 'tour' nog anderhalve week doortrekken. Een hele mooie naam voor vrijdag is Sleep Token, die zullen ook wel grotendeels hetzelfde publiek aantrekken als FiR, maar helaas
A7X zou ik in hetzelfde rijtje plaatsen als Judas Priest. Waarom nog een headliner op herhaling. En dan ook nog eentje die waarschijnlijk de hoofdprijs vraagt.
Van Sleep Token is volgens mij hier al meerdere malen gezegd dat die exclusief op Rock am Ring staan.
En ik ken ze niet goed genoeg, maar gok dat Sleep Token inmiddels een behoorlijk eigen publiek trekt. Is toch ook een compleet ander soort muziek als FiR.

A7X zou ik in hetzelfde rijtje plaatsen als Judas Priest. Waarom nog een headliner op herhaling. En dan ook nog eentje die waarschijnlijk de hoofdprijs vraagt.
Van Sleep Token is volgens mij hier al meerdere malen gezegd dat die exclusief op Rock am Ring staan.
En ik ken ze niet goed genoeg, maar gok dat Sleep Token inmiddels een behoorlijk eigen publiek trekt. Is toch ook een compleet ander soort muziek als FiR.
Het is inderdaad andere muziek (al komt het rap-gedeelte ook wel terug in Sleep Token), maar het zijn beide bands die op TikTok zijn geëxplodeerd, net als Ghost. Dat trekt hetzelfde publiek. Althans, dat is mijn ervaring met Ghost en Sleep Token

Edit: ik weet dat Sleep Token exclusief op RaR/RiP staat

En de organisatie zal kaartverkoop belangrijker vinden dan of een headliner wel of niet te vaak is geweest. Machine Head stond ook op herhaling en volgens mij was dat een groot succes!

Het is inderdaad andere muziek (al komt het rap-gedeelte ook wel terug in Sleep Token), maar het zijn beide bands die op TikTok zijn geëxplodeerd, net als Ghost. Dat trekt hetzelfde publiek. Althans, dat is mijn ervaring met Ghost en Sleep Token

Edit: ik weet dat Sleep Token exclusief op RaR/RiP staat

En de organisatie zal kaartverkoop belangrijker vinden dan of een headliner wel of niet te vaak is geweest. Machine Head stond ook op herhaling en volgens mij was dat een groot succes!

Machine Head stond op herhaling omdat ze al geboekt waren voordat ze geboekt waren voor 2023 volgens mij. Daar hadden ze een probleem en hebben toen exclusief MH een jaartje eerder al laten komen

Machine head was voor 2024 al ingepland. Dat ze er in 2023 ook stonden was een noodgreep omdat een andere headliner had afgezegd of iets dergelijks.
Machine head heeft daar gewoon een shitload aan geld voor gevangen om in 2023 exclusief op te komen dagen. Pakte geweldig uit, dat dan weer wel. Maar die zitten dan ook wel in een andere prijsklasse als een AX7. Dus die vergelijking gaat mank denk ik.

Er is een hele logische reden ja, ze hebben volgende week een concert in België dat nog niet is uitverkocht

Denk niet dat die vrijdag een grote naam heeft, Slipknot en Falling in reverse staan daar al
Ik zie ook niet helemaal in waarom ze daar nog zo'n grote dure naam als Avenged Sevenfold neer zouden zetten
Rise Against is geen grote naam, geen reden om er zo geheimzinnig over te doen, concert of niet. Voor mijn gevoel heeft vrijdag nog iets nodig. RA is niet zwaar genoeg om vrijdag naar een hoger niveau te tillen. A7X is dan misschien te zwaar. RA zou wel een goede naam zijn voor zaterdag, voor vrijdag vind ik ze wat te licht. Gaat toch geen ‘wow!’ effect geven als ze nu als HL worden aangekondigd?

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en Piebe71
Eisbrecher is geweldig! Beter dan Rammstein!
Net zoals dat Airbourne ook beter is dan het origineel AC/DC.

Alle gekheid op een stokje: ik ben een tijd behoorlijk fan geweest van Airbourne maar de laatste jaren loop ik er gewoon weg omdat ik ze telkens opnieuw dezelfde kunstjes zie herhalen. Na een nummer of wat geloof ik het dan al wel weer steeds.
Op zich wel fijn, is voor mij een clash minder. Ook Korn zal niet per se clashen omdat ik die de dag erop in Landgraaf ga zien. Dan wordt het dus kiezen tussen Amenra en Apocalyptica, aangenomen dat Nine Inch Nails nadat alles klaar is pas gaat beginnen aan hun show.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Machine head was op een dag waar de grote south stage headliner ontbrak, daar waren ze desperate om wat tickets te kunnen verkopen op een redelijk zwakke dag. Is een hele vreemde vergelijking. Het is totaal niet logisch om een dure headliner (zoals bijvoorbeeld Avenged Sevenfold) te verwachten, terwijl daar al 2 headline waardige acts staan (FiR is op Hellfest gewoon headliner)

De vorige keren dat Slipknot er stond was dat met Parkway Drive of Lamb of god ernaast

Er zijn zoveel redenen om Avenged Sevenfold niet te verwachten:
  1. Ze stonden er vorig jaar nog
  2. Ze zijn onnodig duur voor die spot
  3. Er is geen enkele reden om die niet eerder aan te kondigen, het gaat duidelijk om een act die ze nu nog niet kunnen aankondigen

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Piebe71

Users who are viewing this thread