Graspop Metal Meeting 2025

Net zoals dat Airbourne ook beter is dan het origineel AC/DC.

Alle gekheid op een stokje: ik ben een tijd behoorlijk fan geweest van Airbourne maar de laatste jaren loop ik er gewoon weg omdat ik ze telkens opnieuw dezelfde kunstjes zie herhalen. Na een nummer of wat geloof ik het dan al wel weer steeds.
Op zich wel fijn, is voor mij een clash minder. Ook Korn zal niet per se clashen omdat ik die de dag erop in Landgraaf ga zien. Dan wordt het dus kiezen tussen Amenra en Apocalyptica, aangenomen dat Nine Inch Nails nadat alles klaar is pas gaat beginnen aan hun show.

Scheelt voor mij dat ik Airbourne pas 2x live heb gezien (2016 en 2023 denk ik). Eisbrecher nog nooit aandachtig, alleen een keer vanuit de signeersessie-rij als achtergrondmuziek.

Betreffende herhaling van truucjes dus voor Eisbrecher totaal geen probleem, en voor Airbourne accepteer ik het, want Korn is niet mijn ding en NIN word ik al helemaal niet vrolijk van…

Maarja, eerst nog hopen dat er nog een leuk pareltje bij die laatste 7 zaterdagnamen zitten, want nu is het net niks qua verdeling

• Leuk
Waarderingen: N1tje en Rockbeer
Ik weet onderhand niet of jullie er nu mee aant lachen ofnie 😄 in ieder geval wel fan van eisbrecher ondertussen

Misschien wat overdreven om t beter dan Rammstein te noemen, maar ben wel oprecht fan geworden. Nieuwe album Kaltfront al op pre-order staan!

Nummers als FAKK, Was Ist Hier Los en Kaltfront… Heerlijk!

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en Lars.
Er is een hele logische reden ja, ze hebben volgende week een concert in België dat nog niet is uitverkocht

Dat ze Vorst niet krijgen uitverkocht, zegt dan ook wel weer iets over de grootte van de band. Kan best dat die op Graspop staan, maar heb toch twijfels bij de plek op de affiche.

Dat ze Vorst niet krijgen uitverkocht, zegt dan ook wel weer iets over de grootte van de band. Kan best dat die op Graspop staan, maar heb toch twijfels bij de plek op de affiche.
Lamb of god en parkway drive spelen toch niet in grotere zalen dan de Vorst, of wel? Dat is juist mijn hele punt, dat je niet zo'n grote headliner nodig hebt voor die spot.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Misschien wat overdreven om t beter dan Rammstein te noemen, maar ben wel oprecht fan geworden. Nieuwe album Kaltfront al op pre-order staan!

Nummers als FAKK, Was Ist Hier Los en Kaltfront… Heerlijk!
2022 stonden ze er nog geloof ik? Bloedheet, midden op de dag. Wat was ik blij dat ik oordoppen in mijn zak had! Werd weggeblazen vooraan, de bas stond erg hard afgesteld. Maar moet gezegd worden: was een tof optreden!

Tuurlijk wordt het vergeleken met Rammstein: Duitstalig en Industrial. Zanger met zware stem, beukende gitaren/drums/bas met hier en daar een keyboard. Echt het kleine broertje van Rammstein, met een frontman die meer interactie heeft met het publiek en wat sympathieker overkomt dan Till. Leuke band, absolute aanrader!

Lamb of god en parkway drive spelen toch niet in grotere zalen dan de Vorst, of wel? Dat is juist mijn hele punt, dat je niet zo'n grote headliner nodig hebt voor die spot.
Maar Vorst blijkt echt niet zo vlot te verkopen. En zijn toch ook al voorbij hun piek lijkt me, vreemd moment om ze dan naar headliner te promoveren. Terwijl Falling in Reverse gevoelsmatig de grotere naam is. Die staan op alle festivals bij de 2 grootste acts van de dag.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en mvl1980
Punt hier is dat RA gewoon geen HL materiaal is. LoG is bijvoorbeeld misschien geen ‘grote’ HL maar zeker wel HL materiaal (2019 nog onder Slipknot). Ander kaliber dan RA vind ik. Zou kunnen hoor, maar RA zou daarmee de minste HL zijn deze editie.

• Leuk
Waarderingen: Nutellica
Maar Vorst blijkt echt niet zo vlot te verkopen. En zijn toch ook al voorbij hun piek lijkt me, vreemd moment om ze dan naar headliner te promoveren. Terwijl Falling in Reverse gevoelsmatig de grotere naam is. Die staan op alle festivals bij de 2 grootste acts van de dag.
Ik ben ermee eens dat het geen hele sterke headliner zou zijn, en dat ze beter gewoon FiR zouden kunnen promoten
RA zou daarmee de minste HL zijn deze editie.
Hier ook volledig mee eens

Toch heb ik het idee dat ze er gewoon gaan staan, en denk opzich dat Rise Against met falling in reverse en Slipknot een prima bovenkant zou zijn, maar gevoelsmatig was FiR promoveren voor mij ook de logischere optie.

Avenged sevenfold vind ik echter totaal niet realistisch, vanwege de 3 redenen die ik heb gegeven op de vorige pagina.

Niemand heeft ook echt een meer realistische optie dan Rise Against. Electric callboy is opzich mogelijk maar vrij onwaarschijnlijk omdat ze headliner zijn op Lokerse en een zaalshow hebben staan.

Iets als Disturbed is in principe mogelijk maar ook heel onwaarschijnlijk

The prodigy was al lang aangekondigd geweest lijkt me

Veel meer opties zijn er niet, toch? En zoals ik eerder al aangaf, er is ook niet echt een hele grote bijzondere naam nodig op die dag. Bfmv zou ook kunnen maar vind ik nog zwakker.

• Leuk
Waarderingen: mvl1980

Gaat me niet over de grootte van de zaal, maar over de zaal uitverkopen. Iedereen kan in een te grote zaal spelen.

Dit is de organisatie die Limp Bizkit in het Sportpaleis hebben gezet, dus qua inschattingsvermogen zijn die niet altijd even scherp.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik ben ermee eens dat het geen hele sterke headliner zou zijn, en dat ze beter gewoon FiR zouden kunnen promoten

Hier ook volledig mee eens

Toch heb ik het idee dat ze er gewoon gaan staan, en denk opzich dat Rise Against met falling in reverse en Slipknot een prima bovenkant zou zijn, maar gevoelsmatig was FiR promoveren voor mij ook de logischere optie.

Avenged sevenfold vind ik echter totaal niet realistisch, vanwege de 3 redenen die ik heb gegeven op de vorige pagina.

Niemand heeft ook echt een meer realistische optie dan Rise Against. Electric callboy is opzich mogelijk maar vrij onwaarschijnlijk omdat ze headliner zijn op Lokerse en een zaalshow hebben staan.

Iets als Disturbed is in principe mogelijk maar ook heel onwaarschijnlijk

The prodigy was al lang aangekondigd geweest lijkt me

Veel meer opties zijn er niet, toch? En zoals ik eerder al aangaf, er is ook niet echt een hele grote bijzondere naam nodig op die dag. Bfmv zou ook kunnen maar vind ik nog zwakker.
Veel meer opties zien wij niet. De organisatie zal er wel andere mogelijkheden in zien. Daarom zitten wij hier op het forum en zetten zij een festivalletje op😉

Ach heb vertouwen in de organisatie. De laatste drop is bijna iedereen goed gevallen en soms te goed.

De open plekken worden heus goed besteed. Zou me niet verbazen als het nog een paar mooie verrassingen zijn.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Als Rise Against geen headlinermateriaal is, dan is Lamb Of God dat zeker niet met hun AB-showke (samen met Kreator nog eens!)
Het is gewoon een heel grote naam, die een breed publiek aantrekt. Ideale naam om in een constructie te zetten met Slipknot en FiR.
Veel van de kleinere headliners kregen (of krijgen) Vorst trouwens niet uitverkocht: Parkway Drive, Ghost, Machine Head, Gojira, Powerwolf...

Als Rise Against geen headlinermateriaal is, dan is Lamb Of God dat zeker niet met hun AB-showke (samen met Kreator nog eens!)
Het is gewoon een heel grote naam, die een breed publiek aantrekt. Ideale naam om in een constructie te zetten met Slipknot en FiR.
Veel van de kleinere headliners kregen (of krijgen) Vorst trouwens niet uitverkocht: Parkway Drive, Ghost, Machine Head, Gojira, Powerwolf...
I beg to differ. Als we naar legacy kijken dan is LoG toch zeker wel een grote band hoor. Nu niet meer op hoogtepunt. Is Judas ook niet. Maar waren in de 90s toch echt de vaandeldragers van de thrash/groove metal scene.

• Leuk
Waarderingen: jasper79
Dat zou een verrassende headliner zijn.
Maar wel eentje waarvan ik zou zeggen: hoe dan! In mijn ogen dan een headliner die ik niet verdiend zou vinden. Zo uit het niets en dan headliner? Ik zou dat in ieder geval niet begrijpen. Hoezeer ik ook voor nieuwe headliners ben.
Eens met je hoor Piebe. Ik ben best fan van Rise Against maar die zijn in de verste verte geen headliner. Bands als FiR en Alestorm staan beduidend lager en Rise Against heeft de afgelopen niks gedaan om aan populariteit te winnen.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Users who are viewing this thread