Graspop Metal Meeting 2025

Mijn voorlopige programma:
Mijn voorlopige:

Donderdag:

Psychonaut
Beast in Black
Motionless in White
Alestorm
Dream Theater
Epica
Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:

Spectral Wound
Northlane
The Ghost Inside
Skillet
Blood Incantation
Opeth
Slipknot

Zaterdag:

Eisbrecher
Imminence
Lorna Shore
Spiritbox
The Hu
Amenra
NiN

Nog wel wat gaten te vullen!

• Leuk
Waarderingen: mvl1980 en Steph85
Mijn voorlopige:

Donderdag:

Psychonaut
Beast in Black
Motionless in White
Alestorm
Dream Theater
Epica
Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:

Spectral Wound
Northlane
The Ghost Inside
Skillet
Blood Incantation
Opeth
Slipknot

Zaterdag:

Eisbrecher
Imminence
Lorna Shore
Spiritbox
The Hu
Amenra
NiN

Nog wel wat gaten te vullen!
Met een exacte timetable gaat dat makkelijker en als je het niet weet gewoon rondlopen en kijken waar het live goed is

Het is een genre: Neue Deutsche Härte waarvan Oomph! de grondleggers zijn, komen toevallig ook.
Oomph! is zeker gaaf. Ik zag ze voor het eerst in W2 in 's-Hertogenbosch.
Ik vond de vorige zanger, Dero Goi, wel veel charismatischer dan Schulz.
Maar ik sta waarschijnlijk weer vooraan.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage

Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik word wel megablij van hun muziek bij het luisteren. Zonder clash ga ik zeker ook eens kijken :)

• Leuk
Waarderingen: Steph85

I lost all interest when Dero left, honestly.
I was surprised to see that they are scheduled for the main stage. I thought their popularity had decreased significantly after his departure.

Even los van clashes, zou dit ongeveer mijn loopschema zijn. Ster is first time, dikgedrukt is niet willen missen.

Donderdag:
Deafheaven*
Psychonaut
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
Paradise Lost
Julie Christmas*
Dream Theater
Orbit
Culture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:
Spectral Wound
Villagers of Ioannina
City*
Tremonti
Windhand*
Myles Kennedy
Employed to Serve
Green Lung
Jerry Cantrell*
Blood Incantation
Dethklok*
Opeth
Jinjer
Slipknot

Zaterdag:
Dødheimsgard*
Sylosis*
Primordial*
Unto Others
Lorna
Shore
Cattle Decapitation*
Spiritbox
Imminence
The HU*
Apocalyptica
Amenra
Nine Inch Nails
*

Zondag:
Seven Hours After Violet*
Creeper*
Hardy*
Fit For an Autopsy*
Beyond the Black
Currents*
Savatage*
Katatonia
Triptykon
Alcest

Staat er een band niet in die ik volgens jou absoluut een kans moet geven, laat het me vooral weten!

Laatst bewerkt:
Even los van clashes, zou dit ongeveer mijn loopschema zijn. Ster is first time, dikgedrukt is niet willen missen.

Donderdag:
Deafhaven*
Psychonaut
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
Paradise Lost
Julie Christmas*
Dream Theater
Orbit
Culture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:
Spectral Wound
Villagers of Ioannina
City*
Tremonti
Windhand*
Myles Kennedy
Employed to Serve
Green Lung
Jerry Cantrell*
Blood Incantation
Dethklok*
Opeth
Jinjer
Slipknot

Zaterdag:
Dødheimsgard*
Sylosis*
Primordial*
Unto Others
Lorna
Shore
Cattle Decapitation*
Spiritbox
Imminence
The HU*
Apocalyptica
Amenra
Nine Inch Nails
*

Zondag:
Creeper*
Hardy*
Fit For an Autopsy*
Beyond the Black
Currents*
Savatage*
Katatonia
Triptykon
Alcest

Staat er een band in die ik volgens jou absoluut een kans moet geven, laat het me vooral weten!
Bedankt voor het maken van mijn lijstje :)

Donderdag:
Deafhaven*
Psychonaut
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
Paradise Lost
Julie Christmas*
Dream Theater
Orbit
Culture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:
Spectral Wound
Villagers of Ioannina
City*
Tremonti
Windhand*
Myles Kennedy
Employed to Serve
Green Lung
Jerry Cantrell*
Blood Incantation
Dethklok*
Opeth
Jinjer
Slipknot

Zaterdag:
Dødheimsgard*
Sylosis*
Primordial*
Unto Others
Lorna
Shore
Cattle Decapitation*
Spiritbox
Imminence
The HU*
Apocalyptica
Amenra
Nine Inch Nails
*

Zondag:
Creeper*
Hardy*
Fit For an Autopsy*
Beyond the Black
Currents*
Savatage*
Katatonia
Triptykon
Alcest

Staat er een band in die ik volgens jou absoluut een kans moet geven, laat het me vooral weten!
7 metalcore bands, wauw. Je begint een echte liefhebber te worden ;)
Nog tips voor mij, qua bands die ik absoluut niet mag missen? (in andere genres bedoel ik zoals post/prog)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Mijn spoorboekje, maar dan zonder rekening te houden met clashes. Zelfde logica als Jamel: vetgedrukt is eerste keer, sterretje is een must see:

Donderdag:
Alestorm
Alien Ant Farm
Deafheaven
Dream Theater

Iron Maiden*
Landmvrks
Motionless In White*
Orbit Culture
Powerwolf
Psychonaut
Stick To Your Guns

Vrijdag:
Dethklok
Falling In Reverse

Gloryhammer
Jerry Cantrell
Knocked Loose*
Peyton Parrish

Slipknot*
The Ghost Inside

Zaterdag:
Amenra
Apocalyptica
DragonForce
Imminence
Korn
Lorna Shore*
Nine Inch Nails
Spiritbox
The Hu
Whitechapel

Zondag:
Alcest
Creeper
Crossfaith
Heaven Shall Burn
In Flames*
Paleface Swiss*
Seven Hours After Violet

7 metalcore bands, wauw. Je begint een echte liefhebber te worden ;)
Nog tips voor mij, qua bands die ik absoluut niet mag missen? (in andere genres bedoel ik zoals post/prog)
7? Ik tel er 6, waarvan je bij een aantal nog kunt twisten of het wel pure metalcore is, haha. Maar er zijn inderdaad genoeg mogelijkheden om me aan die afspraak met jou te gaan houden dat we samen een metalcore show gaan zien. Welke 7 tel jij trouwens?

Mja denk dat jij de meeste van mijn musts inmiddels wel kant. Ik kan sowieso Dodheimsgard niet genoeg aanbevelen. Hun laatste album was met enige afstand mijn favoriete plaat van 2023. Verder valt het qua post/prog wel een beetje tegen, als ik dan toch wat kritisch moet zijn. Maar goed, denk dat m'n concept loopschema wel genoeg bewijst dat ik het een uitstekende line-up vind.

• Leuk
Waarderingen: Querulante Partij
7? Ik tel er 6, waarvan je bij een aantal nog kunt twisten of het wel pure metalcore is, haha. Maar er zijn inderdaad genoeg mogelijkheden om me aan die afspraak met jou te gaan houden dat we samen een metalcore show gaan zien. Welke 7 tel jij trouwens?
Ja dat kan ik begrijpen, ik gebruikte voor het gemak even de graspop website voor de classificatie van genres, en die zit er ook vaak genoeg naast.
Over Jinjer bijvoorbeeld zou je kunnen betwisten wat voor genre het is. Hetzelfde geldt voor Seven Hours After Voilet, wat op de website ook als metalcore staat. Naast Jinjer en Seven hours after voilet had ik nog MiW, Landmvrks, Imminence, Currents, Spiritbox maar ik gok dat het verschil in één van de eerste 2 genoemde bands zat?
Mja denk dat jij de meeste van mijn musts inmiddels wel kant. Ik kan sowieso Dodheimsgard niet genoeg aanbevelen. Hun laatste album was met enige afstand mijn favoriete plaat van 2023. Verder valt het qua post/prog wel een beetje tegen, als ik dan toch wat kritisch moet zijn. Maar goed, denk dat m'n concept loopschema wel genoeg bewijst dat ik het een uitstekende line-up vind.
Dodheimsgard staat ook nog op mijn lijstje om te luisteren. Deafheaven ook trouwens. Paradise lost bevalt me tot nu toe wel goed.
Heb nog een hoop in te luisteren in ieder geval, gelukkig heb ik hier nog aardig wat tijd voor.
Je hebt me trouwens wel kunnen overtuigen om Opeth eens live te zien, maar die staan wel op een ongelukkige plek daar op die vrijdag dus moet nog even kijken of dat gaat lukken dit jaar.

Ja dat kan ik begrijpen, ik gebruikte voor het gemak even de graspop website voor de classificatie van genres, en die zit er ook vaak genoeg naast.
Over Jinjer bijvoorbeeld zou je kunnen betwisten wat voor genre het is. Hetzelfde geldt voor Seven Hours After Voilet, wat op de website ook als metalcore staat. Naast Jinjer en Seven hours after voilet had ik nog MiW, Landmvrks, Imminence, Currents, Spiritbox maar ik gok dat het verschil in één van de eerste 2 genoemde bands zat?

Dodheimsgard staat ook nog op mijn lijstje om te luisteren. Deafheaven ook trouwens. Paradise lost bevalt me tot nu toe wel goed.
Heb nog een hoop in te luisteren in ieder geval, gelukkig heb ik hier nog aardig wat tijd voor.
Je hebt me trouwens wel kunnen overtuigen om Opeth eens live te zien, maar die staan wel op een ongelukkige plek daar op die vrijdag dus moet nog even kijken of dat gaat lukken dit jaar.
Opeth is alleen al vanwege de standupcomedianshow van Akerfeldt tussen de nummers door zeer de moeite waard

Ah ja, SHAV vind ik geen metalcore. Dat is idd het verschil dan.

Ja die clash met Jinjer is wel jammer. Had die ook wel willen zien met een headlineset in het donker. Maar goed.. En dan moet de North headliner nog komen. Hopen dat die dan wat tegenvalt, haha.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Donderdag:
Deafheaven*
Psychonaut
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
Paradise Lost
Julie Christmas*
Dream Theater
Orbit
Culture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:
Spectral Wound
Villagers of Ioannina
City*
Tremonti
Windhand*
Myles Kennedy
Employed to Serve
Green Lung
Jerry Cantrell*
Blood Incantation
Dethklok*
Opeth
Jinjer
Slipknot

Zaterdag:
Dødheimsgard*
Sylosis*
Primordial*
Unto Others
Lorna
Shore
Cattle Decapitation*
Spiritbox
Imminence
The HU*
Apocalyptica
Amenra
Nine Inch Nails
*

Zondag:
Creeper*
Hardy*
Fit For an Autopsy*
Beyond the Black
Currents*
Savatage*
Katatonia
Triptykon
Alcest

Ik zou zeggen pak The Hu in ieder geval een paar liedjes mee. Maakt niet zo zeer uit waar in de setlist, maar is toch wel een van de uniekste boekingen qua soort muziek denk ik? Metal uit Mongolië, met zang in hun taal en verschillende rare instrumenten, unieker wordt het niet op Graspop denk ik.

En daarnaast klinkt het ook gewoon gaaf!

Ik zou zeggen pak The Hu in ieder geval een paar liedjes mee. Maakt niet zo zeer uit waar in de setlist, maar is toch wel een van de uniekste boekingen qua soort muziek denk ik? Metal uit Mongolië, met zang in hun taal en verschillende rare instrumenten, unieker wordt het niet op Graspop denk ik.

En daarnaast klinkt het ook gewoon gaaf!
Ja, staat toch ook in m'n loopschema? 😅

Even het definitieve schema afwachten, want er loert een (gedeeltelijke) clash met Apocalyptica in de Dome. En da's ook wel een zeer aantrekkelijk idee. Die hebben ook al heel lang niet meer op Graspop gestaan. En er moet ook nog het één en ander bekend worden gemaakt op die dag.

Ook maar even mijn voorlopige looproute delen, zal nog wel een aantal keer veranderen.
Staan ook een aantal acts tussen waar ik waarschijnlijk naar toe ga omdat de vriend waarmee ik naar Graspop fan er groot fan van is, zoals bijvoorbeeld Tremonti, Myles Kennedy, Alestorm, Powerwolf, Gloryhammer

Schuingedrukt is onzeker, vetgedrukt is must see.

Donderdag:
Deafheaven*/Psychonaut*
The Raven Age
Landmvrks
Charlotte Wessels*
Alien Ant Farm*

Motionless in white
Alestorm
Paradise Lost*
Dream Theater* (had Orbit Culture ook graag gezien)
Epica
Flogging Molly*

Powerwolf

Vrijdag:
As Everything Unfolds
Tremonti/House of protection*
Myles Kennedy*/Peyton Parrish*
Gloryhammer*
The Ghost Inside
Eagles of Death metal*/ Polaris
Falling In Reverse*
Deathklok*/Opeth*/Jinjer/northheadliner?
Slipknot

Zaterdag:
Dodheimsgard*?
Oomph*
Bad Wolves*?
Eisbrecher
Novelists*?
Spiritbox

Imminence
The Hu*
/ Dragonforce
Apocalyptica*